ElectrobikeHephaFillariGiant
Sivu 16 / 18 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 535

Aihe: On-One Inbred

  1. #451
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Tuli vastaus että ei mene takuuseen, mutta crash replacement korvaisi 10%.

    Suositus oli että jos en itse saa suoristettua niin etsi joku muu kuka tekee sen puolestasi. Onko kokemusta kuinka titaani kestää tuota taivuttelua?

  2. #452
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Sinuna menisin kipin kapin kysymään Epulta (Tikkurilan ajomies), kun liike on auki vielä muutaman viikon.
    Eppu on suoristanut meikäläiselle pari kertaa saman teräskorvakkeen onnistuneesti.

    Siis vasta huomenna, kun liike on tänään keskiviikkona ilmeisesti kiinni.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  3. #453
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Taidan päätyä ratkaisuun että tuolla dILETANTIn vinkkaamalla osatohtorilla asennutan irto korvakkeen vanhan tilalle. Saa sitten tarvittaessa vaihdettua helpommin jos (kun) sama vahinko sattuu uudestaan.

  4. #454
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Esaak Katso viesti
    Taidan päätyä ratkaisuun että tuolla dILETANTIn vinkkaamalla osatohtorilla asennutan irto korvakkeen vanhan tilalle. Saa sitten tarvittaessa vaihdettua helpommin jos (kun) sama vahinko sattuu uudestaan.
    Ennenmmin kannattaisi oikaista vanhan ja vasta kun hajoaa lopullisesti, niin siirtyä irtokorvakkeeseen. Eiköhän se osatohtori saa titaaninkin väännettyä suoraan.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  5. #455
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ennenmmin kannattaisi oikaista vanhan ja vasta kun hajoaa lopullisesti, niin siirtyä irtokorvakkeeseen. Eiköhän se osatohtori saa titaaninkin väännettyä suoraan.
    Vääntelyä mietinkin ensin, mutta titaanin ominaisuudet eivät tuosta vääntelystä ainakaan parane. Kun runkoa olen ajatellut pitää ainoana jäykkäperäisenä pidempäänkin, niin säästää nyt samalla sen ensimmäisen oikaisun hinnan. Kustannus tuosta korvakkeen paikan jyrsinnästä on mielestäni kohtuullinen.

  6. #456
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    373
    Tällainen siitä sitten tuli:



    Tyytyväinen olen ratkaisuun asennuttaa irtokorvake, työn jälkeen olen erittäin tyytyväinen (kiitokset osatohtorille). Talveksi otin vaihteet pois ja tämänhetkiselle kunnolle tuntui välityskin sopivalle, porukkalenkeille tällä ei kyllä tarvitse lähteä. Kunhan pääsisi eroon sitkeästä flunssasta niin pääsisi ihan oikeasti testaamaan.

  7. #457
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo, Kalajavri
    Viestit
    254
    Mahdollisesti kiinnostuneille tahoille tiedoksi notta Isopyöräistä sisäsiittoista on tulossa kuunvaihteessa. Runkoa, monster cross -settiä sekä XT- ja SS-buildia ennakkotilattavissa. Allekirjoittaneella mielenhäiriö kohdistui viimemainittuun. Touhutonni pitäis taas tienata. :-/
    Irtopyöräilijä

  8. #458
    Mielenkiintoinen, joskin painava runko tämä Inbred. Tarkoituksena olisi talvella kasailla jotain kivaa mikä olisi helppo vaihtaa tarpeen mukaan joko 1x9- tai SS-setuppiin. Inbred taitaa olla ko. hommaan aika soveltuva runko, vai onko eriäviä mielipiteitä?

    On-onella on noita kahta mallia, "swap-out" ja "slot-dropout", joilla noin 50 puntaa hintaeroa. Molempia on näköjään rakennettu vaihteelliseksi sekä sinkuloiksi, eli suurempia ongelmia ei kummallakaan vaihtoehdolla pitäisi tulla. Eli kannattaako lisäsijoitus ja hommata molempiin setuppeihin omat dropoutit? Myös muita mielipiteitää saa esittää. Ja nämä haaveet siis rengaskoossa 26".

  9. #459
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    1.636
    Kuten edellä olevassa keississä tuli selkeäksi, kiinteä korvake ei ole se fiksuin vaihtoehto, vaikka nyt oletkin sinkulaa tekemässä, saattaa joku päivä siinä korvakkeessa roikkua takavaihtaja. Itselläni on yhden Scandaalin kokemus slot dropouteista ,pakon sanelemana mennään nyt sinkulana
    Läskillä on kerrankin hauskaa 😍

  10. #460
    Mitenkäs on-onella yleensä vaihtuu runkojen mallit? Meneekö vuosittain vai jotenkin muuten (osassa runkoja mainitaan vuosimalli, osassa ei)? Lähinnä kiinnostaa 456. Se on ilmeisesti pysynyt samanlaisena jo vuosia, joten onko hyviä spekulaatioita onko siihen tulossa mitään suurempaa päivitystä lähiaikoina?

    Entäpä hinnoittelu? Onko tarjouksia koko ajan päällä vai onko nykyiset tarjoukset erityisen hyviä (456 Carbon lähtisi 370 €: http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOCAR456ND/on_one_carbon_456_un_decaled_frame_)?

    Eipä valmiskaan paketti olisi kovin paha: http://www.on-one.co.uk/i/q/PBOOC456..._complete_bike. Toisaalta pikaisesti laskien ei eroa taida älyttömästi tulla vaikka kasaisi itsekin suunnilleen vastaavilla osilla.

  11. #461
    456:sta tulossa päivitetty versio: http://www.on-one.co.uk/news/product...011/12/31/2012

  12. #462
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Joen zoo
    Viestit
    92
    Inbredi talvikuosissaan. Kesästä eroten fiksattu levarinapaan kiinnitettävällä rattaalla. Kesällä taas vapaarattaan kanssa itsensä nöyryyttämistä pitkin metsiä.

    -Kankeus on voimaa ja voima on nopeutta-

  13. #463
    Liittynyt
    06/2011
    Viestit
    141
    Inbred 29er kokopohdinnan tueksi... olen 177 ja jalkoväli 82. Mennäkö koolla 16 vai 18?

  14. #464
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Jos kokopohdinta on vielä ajankohtaista, niin molemmat lienevät toimivia noilla mitoilla. Ite pari senttiä pidempi ja 18" on ollut hyvä näissä.




    Etulokari ja -jarru sekä aika paljon muutakin vielä puuttuu. Levy täytyy vaihtaa 180mm:een. Onhan tuo etuvanne pinnoineen aika karu, mutten jaksa alkaa.
    juminy muokkasi tätä : 11.02.2012 at 21.41

  15. #465
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092


    456:nen tuli sen verran valmiiks, että ajoin kolme kertaa töihin ja takas. Ja onkin jo aika projekteerata lisää. 456:sesta en kyllä pura kuin ohjainyksikön, akuston ja takapaksin, joten pian sekin on taas tien päällä, jos fiilis ja tarve vaativat.

    Massaa jo 13,5kg ja vielä puuttuu ainakin etujarru (puol kg), takakumi (yks kg), ohjainyksikkö+kaapelia (puol kg), akusto (kolme kg) ja... ja tosiaan jarru... mikä toi on... "jarrukampi" tarvitsee vielä kaverikseen hiukan alumiinia ja koneistusta. Tai teräs olisi paree, mutten jaksa koneistaa teräsosaa kun tuohon sopii semmonen, joka kylä kestänee lelustakin.

    Kevennysvaraa on kumeissa kilo, rungossa kilo ja ehkä akustakin vois kilon ottaa (käyttösäteen kustannuksella toki). Ei vaan viittis mitään alurunkkoa hankkia kun on noita on-onen romuja nurkissa jo. Leveet Kojakithan tohon sopis. Vaihteita on 2. Ehkä tosta tulee kuitenkin sähkötön fillari, saas nähdä.
    juminy muokkasi tätä : 18.03.2012 at 12.51

  16. #466
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Näistä ei vissiin ole enää kukaan kiinnostunut. 456 meni kaupaksi, mutta Inbred ei kelvannut tai hinta oli liian kova, niin maalasin logot uit elevettiin. Ajattelin, että 130mm keula tuskin on liikaa ellen sitten laita taas eeBrediä tosta. Oli vähän huono pensseli eikä maalaajassakaan kehumista. Tarvii vetää vielä toinen kierros eikä tuosta mikään ihan hirveän tasainen tule. Ellei sitten koittais hioa sen oikeen kiiltäväks ja sitten vielä lakkais tms. Ei kyllä ole mitään järkevästi perustelua tarvetta niin hienolle pinnalle. Tikkurilan Metallack (sileäpintainen) on tuo käyttämäni pinnoite. Lienee aika samanlaista kamaa kuin Hammeritekin.

    juminy muokkasi tätä : 20.08.2012 at 15.08

  17. #467
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ja tässä mun osilla koottu ss-versio juminy:n maalailemasta rungosta.. uudet tarratkin on olemassa, niistä kiitokset Iglumiehelle =)

    osina Deoresta CrankBrothersin kautta XTR:ään, keulana Orange f8 (a-c 450mm)

    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  18. #468
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Miltäs se Kemizti tuntuu serkku ajella? Tiedoksi yleisölle, että tuo pinkki 456 pöllittiin työkaverilta, jolle sen myin ja jos joku kaupittelee 18" kokoista pinkkiä 456:sta, jossa on chainstay ja pikkusen muutakin paikkamaalattu punasella vasaralakalla (Biltema, ei Tikkurilan Metallack <- oleellinen tunnistukseen vaikuttava tekijä), niin... no mitäs sille vois tehä? Ehkä paheksua hiljaa mielessään.

  19. #469
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    No vallan hyvältähän se, tosin stemmiä pitäis pidentää aavistuksen (nyt 70mm), kyllä teräsrunko vaan on mukava.. eikä vaihteet renkkaa.. =
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  20. #470
    Liittynyt
    04/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    521

    Laitetaan tämä omakin tänne "for future reference" niin kuin ulkomailla sanotaan. Kuvanottohetken jälkeen tullut reilu määrä kilsoja ja muutama muutos setuppiin: Renkaat vaihtuneet 2,25" Ardenteihin litkutettuna, stemmi 90 mm Thomsoniksi ja keulan nippusiteet mustiksi. Hyvin kulkee.
    My mom thinks I'm cool.

  21. #471
    IncBuff Guest
    Kiva runko, oon ihan ihastunut. Tämmönen pitkä ja matala geometria kun tuntuu sopivan mulle.

    Oon toki hieman erilainen nuori ja Inbredistäni löytyy vaihteet.

  22. #472
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    siinäpä vielä tarroitettuna:

    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  23. #473
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Kuinkas tuo kulkee umpihangessa?
    Kiitokset kulmakuppien lainasta, nyt on oikeat laakerit paikallaan.

  24. #474
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    toi kuva on lavastettu, en oo vielä umpihankeen kunnolla kerenny koittaan.. kai se jotenki menee ku on reittä millä murjoo, rengas ainakin tuntuis pitävältä!

    Ja olehyvävaan..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  25. #475
    Olen kasaamassa 29er Inbrediä alfine 8:lla ja postissa on tulossa joskus myös alfinen kampisetti 39 hampaisella eturattaalla. Hartsu minua jo opastikin ettei tule 39 hampainen ratas eteen mahtumaan. Kiitoksia hartsulle ( sulla on postilaatikko täynnä, en saanut laitettua uutta viestiä ). Ajattelin että hommaan vaan uuden eturattaan kyseiseen kampisettiin. Mahtuuko joku 34-32 piikkinen ratas eteen? Rungon koko on 19,5" jos sillä on merkitystä. Sitten pitäisi taakse varmaan tilata 18 piikkinen ratas, nyt postissa tulossa 20 piikkinen.

    Nykyisessä pyörässäni on 45/20 alfinella ja se on aivan liian raskas. Käytännössä en käytä 6-7-8 vaihteita juurikaan. Josko sitten tuollainen 33/20 tain 33/18 voisi olla sopiva työmatkaajeluun sekä kesäisin että talvisin pahassakin kelissä ja hyvin satunnaiseen keskuspuiston polkujen koluamiseen?


    Edit:
    No eipä tuohon alfinen kampisettiin saakaan pienempää ratasta... Eli vaihtoehtona on toinen kampisetti tai sitten eturattaan siirto kiinnityspisteiden ulkopuolelle suojan tilalle. Ja silloin pitäisi kääntää tuosta S-501 navasta tuo takaratas toisinpäin ketjulinjan oikaisemiseksi jos olen käsittänyt oikein. Laitoin jo on onelle postia että jäädyttävät tilauksen ja kysyin heiltä neuvoa. Paketti ei siis vielä ole lähtenyt liikkeelle. Ehkäpä pitää alkaa koluamaan sopivaa kampisettiä.


    Edit2:
    Kävinpä "huvikseni" räpläämässä pompetaminen ketjulinjaa. (Huvikseni en enää mene sitä kirottua prikkaa navasta irroittelemaan... )
    Takarattaan kääntö onnistuu ja alfinen kampisetin rattaan siirto ulkopuolelle onnistuu kunhan vähän viilaa rattaan pulttien vastakappaleita. Ketjusuojan poisotto tekee niistä 2mm liian pitkiä. Ihan siistin näköinenkin tuli ja ketjulinja siirtyi molemmissa päissä noin 6mm ulospäin ollen nyt noin 48mm. Pitäisi riittää inbredin rungolle. Joltain foorumilta luin että Inbredissä minimi ketjulinja olisi 50mm, joten eiköhän siinä parin millin toleranssi ole. En tosin tiedä millä rataskoolla tuo 50mm minimi pätee.

    Kuten varmaankin käy selväksi, en ole aiemmin fillaria itse rakentanut ja tuntuu että joka ainut googlaamiseen käytetty tunti opettaa jotain uutta ja tuo esiin jonkin virhearvion. Lupaan pyhästi postata tähän ketjuun aikanaan kuvan valmiista fillarista anteeksipyynnöksi horinoistani ja kiitokseksi mahdollisista vinkeistä.
    runttaaja muokkasi tätä : 05.01.2013 at 12.49

  26. #476
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    圖爾庫
    Viestit
    582
    Kyllä se 48mm on ihan hyvä, ratassuojankin voit siihen virittää kun hommaat rattaanpultteihin sopivia prikkoja siihen rattaan ja suojan väliin. Silloin joutuu ehkä hommaamaan vähän pitemmät rattaanpultit.

  27. #477
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti runttaaja Katso viesti
    Laitoin jo on onelle postia että jäädyttävät tilauksen ja kysyin heiltä neuvoa. Paketti ei siis vielä ole lähtenyt liikkeelle. Ehkäpä pitää alkaa koluamaan sopivaa kampisettiä.
    Kyllä ne on velikultia Laittoivat tänä aamuna sähköpostin että paketti on lähetetty. Iltapäivällä sitten vastasivat viihen lauantaina laittamaani viestiin että sori paketti lähti jo eikä sovi kampisetti runkoon. No täytyy vähän käännellä sitten rattaita jotta sopii eikä tarvitse ruveta palauttelemaan osia.

  28. #478
    Nyt tuli On-Onelta paketti. Mystisesti se Alfinen kampisetti nyt sitten puuttuu paketista. Pakkauslistassa se kyllä lukee niinkuin muutkin. Tilalle on kyllä laitettu XT etuvaihtaja... No sähköpostiahan tässä piti laittaa, toivottavasti selviää.

    Jos lopputulos on se että kampisetti jää kauppaan ja saan siitä rahat takaisin niin mikä olisi sopiva edullisen pään kampisetti 48 millin ketjulinjalla ja noin 38 piikkisellä rattaalla? Ostin jo hollowtech keksiöavaimenkin

    Bike discountinkin paketti on jo tullut ja enää bike-componentsin pakettia odotellaan.

  29. #479
    [IMG][/IMG]

    Tommonen siitä nyt tuli. Tarkemmat tiedot ja typeriä höpinöitä fillariprojektiketjussa.

  30. #480
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Yks lisää.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •