FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 8 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 10 18 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 740

Aihe: DIY-teräsrunko?

  1. #211
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timo W Katso viesti
    Hitsaatko muuten ilman juurikaasua?
    Juurikaasu on ihan turha jos sauma ei pala/sula läpi. Jos hitsaa senverran suurella virralla että sulaa läpi niin sittehän apua on ettei sauma hapetu ja on lujempi. Noi saumat ny ei kovin "kuumilta" näytä,joten veikkaan ettei oo läpi palanu.
    Kaasun sisälle laittamiseen ny ei mitään ihmeellistä tarvi,pulloon tuplamittari ja siitä letkulla kaasua putken sisälle, teipillä tiivistää liitoksen ja toiseen päähän teippi ja muutama pieni reikä mistä happi ja kaasu pääse pois/virtaamaan. Alumiiniteippiä jos sauma on niin lähellä että lämpee liikaa.

  2. #212
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Etelä-Pohojanmaa
    Viestit
    171
    Onko noi putket ruostumatonta vai ihan "patarautaa"? Hyvältä näyttää rojekti.

  3. #213
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vellu80 Katso viesti
    Juurikaasu on ihan turha jos sauma ei pala/sula läpi. Jos hitsaa senverran suurella virralla että sulaa läpi niin sittehän apua on ettei sauma hapetu ja on lujempi. Noi saumat ny ei kovin "kuumilta" näytä,joten veikkaan ettei oo läpi palanu.
    Kaasun sisälle laittamiseen ny ei mitään ihmeellistä tarvi,pulloon tuplamittari ja siitä letkulla kaasua putken sisälle, teipillä tiivistää liitoksen ja toiseen päähän teippi ja muutama pieni reikä mistä happi ja kaasu pääse pois/virtaamaan. Alumiiniteippiä jos sauma on niin lähellä että lämpee liikaa.
    Ei ole saumat todennäköisesti palaneet suuremmin läpi kun tuossa on pinta-alaa enemmän lämmölle siirtyä kuin harjoituskappaleissa. Lämpöä olen yrittänyt hallita hitsaamalla ristiin liitoksia.
    Löytyy kyllä tuplarotametrit ja letkut, mutta ei saa kaasua rungon sisään tämän hetkisillä kartioilla.
    Ihan ruostuvaa rautaa on putket.

  4. #214
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    305
    Kun ottaa huomioon, että seinämät taitaa olla putkesta riippuen liitoksen kohdalla 0.7-0.9mm, niin en ihan mahdottomana pitäisi, että juuren puolellakin jotain tapahtuisi. No itse tod.näk. hitsaisin kyllä läpi asti.
    Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.

  5. #215
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    Tämä on hieno lanka. Arvostan suuresti kädentaitoja (multa ne puuttuvat totalmente). Mulla ei ole ikinä mtn aikomusta koittaa ite tehdä itelleni runkoa, mutta jos on tarvetta tietämättömän/osaamattoman second opinion:lle niin koeajajaksi saattaisin tuppautua

    ^[vink]Eikös pekonin veli hyvin lahjottuna voisi värkätä läskirungon näppärästi, nopeasti ja halvalla?[vink]
    Voisihan sen sen tehdä. Tosin on-one ja Salsan Mukluk 3 pakettien hinnat alkavat olla sillä tasolla, että vaikka rungon saisi puoli-ilmaiseksi, niin silti tulisi halvemmaksi ostaa sellainen. Näillä näkymin odottelen koska Bikeparts saa oranssia Salsan Mukluk 3:sta hyllyyn.

    Se mitä voisi veljeltä pyytää, on runko minun pienikokoiselle vaimolleni. BikeCAD vaikuttaa todella hyvältä, mutta 350 CAD on mulle tällä hetkellä vähän liikaa. Pitää katsoa jos jaksaisi tuhertaa jotain tolla nettiversiolla.

  6. #216
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti

    Se mitä voisi veljeltä pyytää, on runko minun pienikokoiselle vaimolleni. BikeCAD vaikuttaa todella hyvältä, mutta 350 CAD on mulle tällä hetkellä vähän liikaa. Pitää katsoa jos jaksaisi tuhertaa jotain tolla nettiversiolla.
    Ei siihen suunnitteluun tarvi välttämättä BikeCadia, vaikka on siinä sellaisia ominaisuuksia mille olisi käyttöä. RattleCAD hoitaa homman kotiin kunhan hieman perehtyy asiaan, kannattaa kokeilla ja Fredi saattaa lisätä ominaisuuksia kun kauniisti pyytää . Pitää kyllä BikeCad jossain vaiheessa hankkia, mutta tärkeämpiä hankintoja ennen tuota on esim. iso kasa viiloja.

  7. #217
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Ihan ruostuvaa rautaa on putket.
    Juu mutta ei silti mitään patarautaa lujuusominaisuuksiltaan, tuolta voi katsella speksejä:
    http://reynoldstechnology.biz/our_materials_631.php
    Perusputkena fillariteräksissä pidetään kai 4130 cromoa, johon verrattuna on sitten noita eri tavalla lujittuvia putkia ohennettujen putkiprofiilien valmistamiseen.

  8. #218
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Juu mutta ei silti mitään patarautaa lujuusominaisuuksiltaan, tuolta voi katsella speksejä:
    http://reynoldstechnology.biz/our_materials_631.php
    Perusputkena fillariteräksissä pidetään kai 4130 cromoa, johon verrattuna on sitten noita eri tavalla lujittuvia putkia ohennettujen putkiprofiilien valmistamiseen.
    Enpä ole väittänytkään, että olisi lujuusominaisuuksiltaan patarautaa.
    Oisko Vellu kysynyt materiaalia juurikaasun käytön takia? Juuri on suojattava ruostumattomilla "aina" ja ruostuvillakin olisi hyvä suojata. Kuten jo aiemmin kirjottelin niin juurikaasuliittimet tulen jigiin lisäämään.

    Otin eilen nuo vaijerinpitimet irti kun ne oli todella hölmössä paikassa, omaan jalkaanhan tässä ampuu, mutta jostainhan se oppi on saatava.

  9. #219
    sledgehammer Guest
    Tosi mielenkiintoinen säie. Oon tisekin suunnitellut jonkun pienen custom fillarin tekoa pojalle. Ajattelin tosin riipaista tarvittavat osat (emäputken ja keskiön yms) jostain vanhasta raadosta. Ei se juurikaasu välttämätön ole. Fluxi tai juuritahnakin ajaa kyllä asian jos kaasujen kanssa pelaaminen tuntuu ikävältä. Jotenkin tuo argonin valuttaminen taivallee riipasee aina vähän, kun ei se täyttö ihan ilmaista ole ja muuten aika harvoin tulee tarvetta noille juurikaasusysteemeille. Tuota solar fluxia oon itse käyttänyt hitsihommissa (tigillä) ja nätisti se sauma palaa molemmin puolin tolla. Mm. moottoripyörän rst-pakosarjat tuolla hitsasin ja koskaan ne eivät saumoista ratkenneet vaikka pahimmillaan olivat kirkkaan punaiset.

    http://www.solarflux.com/Pages/Productinfo.html

  10. #220
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    400
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Ei siihen suunnitteluun tarvi välttämättä BikeCadia, vaikka on siinä sellaisia ominaisuuksia mille olisi käyttöä. RattleCAD hoitaa homman kotiin kunhan hieman perehtyy asiaan, kannattaa kokeilla ja Fredi saattaa lisätä ominaisuuksia kun kauniisti pyytää . Pitää kyllä BikeCad jossain vaiheessa hankkia, mutta tärkeämpiä hankintoja ennen tuota on esim. iso kasa viiloja.
    Aye aye sir! Kiitos vinkistä. Nyt, kun joku bittinikkari vielä kertoo miten RattleCAD:n saa syömään omppukonetta. Hyvältä ja riittävältä tuo kyllä näyttää sivujen perusteella.

  11. #221
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Hidasta on nyt projektin eteneminen.
    Tänään sain viimein paikoilleen tuen satulaputkelle, pari kertaa se piti uudestaan viilata ja ei ole mikää helppo viilata sen jälkeen kun pala on irti putkesta. Hitsaus pitää viimeistellä kunhan rungon ottaa jigistä pois, ensin tosin on chainstayt sovitettava paikoilleen. Siitä päästääkin sitten siihen vaiheeseen mikä mietityttään eniten koko projektissa, etukolmion liitosten teko on helppo homma, mutta takapään liitokset kiinnostaisi leikata reikäsahalla. Jigi on kyllä suunniteltu, muttei oikein nyt haluaisi siihen sijoittaa sitä noin satasta. No mietitään.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Tosi mielenkiintoinen säie. Oon tisekin suunnitellut jonkun pienen custom fillarin tekoa pojalle. Ajattelin tosin riipaista tarvittavat osat (emäputken ja keskiön yms) jostain vanhasta raadosta. Ei se juurikaasu välttämätön ole. Fluxi tai juuritahnakin ajaa kyllä asian jos kaasujen kanssa pelaaminen tuntuu ikävältä. Jotenkin tuo argonin valuttaminen taivallee riipasee aina vähän, kun ei se täyttö ihan ilmaista ole ja muuten aika harvoin tulee tarvetta noille juurikaasusysteemeille. Tuota solar fluxia oon itse käyttänyt hitsihommissa (tigillä) ja nätisti se sauma palaa molemmin puolin tolla. Mm. moottoripyörän rst-pakosarjat tuolla hitsasin ja koskaan ne eivät saumoista ratkenneet vaikka pahimmillaan olivat kirkkaan punaiset.

    http://www.solarflux.com/Pages/Productinfo.html
    Ei tosiaan ole juurikaasu välttämätön ja eikä ole halpaa laskea kaasua taivaan tuuliin. Mutta jos lasketaan juurikaasu 3l/min ja noin tunti hitsausta huuhteluaikoineen on 180l ja pyöristettynä 200l eli kymmenesosa omasta pullosta joten hinnaksi tulisi edellisen vaihdon mukaan vähän alle 7€. Ei loppujen lopuksi niin kallista kuitenkaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pekoni Katso viesti
    Aye aye sir! Kiitos vinkistä. Nyt, kun joku bittinikkari vielä kertoo miten RattleCAD:n saa syömään omppukonetta. Hyvältä ja riittävältä tuo kyllä näyttää sivujen perusteella.
    Ei kyllä pysty auttamaan omenakoneen kanssa, ehkä kannattaa Frediltä kysästä joko se on testannu itse omenakoneella.
    Jos tuota päädyt käyttämään niin muista muuttaa vain punertavan sävyisiä lukuja, muita jos muuttaa niin et saa koskaan mitään järkevää tulosta aikaiseksi.
    Itse tein perusgeometrian BikeCadin ilmaisversiolla ja sijoitin siitä saadut luvut rattleCAD:n ja otin sitten dxf:stä kaikki liitospituudet ja kulmat.

  12. #222
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Karjalohja
    Viestit
    157
    Nytkähtelee eteenpäin. Alla 2-k filleripohjamaali, värinä 1-k automaali, ja pinnassa 2-k kirkaslakka. Tuo pöly pinnassa ei ole onneksi kiinni maalissa vaan on kertynyt siihen kun runko roikkui tuossa muutaman päivän. Vekkuli väri kun on kuvissa noinkin sininen, luonnossa vaihtelee hyvin tumman sinisen ja vihreän välillä. Napoli blue. Joku Huyndain sävy. Kilikalimaaleja siis kaikki.
    Onnistui ihan tyydyttävästi, pari pientä valumaa täytyy olla käsityön merkkinä... Ehkä vielä straippaan siihen muhvien rajat, ja jotain muuta, en tiedä. Joku keulamerkki pitäis tehdä.






  13. #223
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    305
    Hyvän näköinen maalipinta. Oma runko vielä vaiheessa muiden kiireiden takia.
    Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.

  14. #224
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    On kyllä hieno kilikali-pinnaksi Jauhemaalaus ei ollut vaihtoehtona? tuli vaan mieleen kun maalautin kammet tuossa. Kova sekä kestävä pinta ja maaliin voi sekoittaa flakeakin joukkoon.
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  15. #225
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Karjalohja
    Viestit
    157
    Kiitos!
    Joo, oli mielessä, ja parempi/lujempi pintahan sillä olis tullut, mutta en viitsinyt lähteä rahtaamaan runkoa nyt mihinkään. Eikä tuo kilikalimaalaus halpaa ole, tuohon meni 90€, jolla olis jo pulverin saanut pintaan.
    Mutta sen totesin että kyllä noilla saa ihan yhtä hyvän pinnan kuin ruiskulla. Tai huonon, riippuu ihan maalarin kyvyistä. Fillarin runko on haastava kohde, on monen monta valumalle herkkää kohtaa, ja pitää vähän miettiä missä järjestyksessä vetelee.
    Mutta varsinkin tuo kirkaslakka kannattaa olla kaksikomponenttista (siis kovete sotketaan erikseen) jolloin kunnolla kuivinutta pintaa voi kiillottaa, ja valumatkin kuivuu kunnolla läpi asti niin ne on helpompi korjata. Ja on se muutenkin lujempaa kuin 1-kompponenttiset.
    Liikkeellä on myös kilimaaleja joissa lukee kyljessä isolla että 2-K, mutta ovat kumminkin vaan 1-k, oikeasti.

    Ai pulveriin saa flakea? Varmaan olis sitten onnistunut tommonen vastaava helmiäinen niinkin. Värivalikoima ei taida olla ihan yhtä laaja kumminkaan. Ainakin autotarvikeliikkeen värivalikoima oli myyjän mukaan käytännössä rajaton. Jos sillä sitten on merkitystä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    On kyllä hieno kilikali-pinnaksi Jauhemaalaus ei ollut vaihtoehtona? tuli vaan mieleen kun maalautin kammet tuossa. Kova sekä kestävä pinta ja maaliin voi sekoittaa flakeakin joukkoon.
    PS. ...ja J_K:n projekti on kyllä asiallinen.

  16. #226
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Hyvä saada tännekin vähän eloa!

    Hyvän pinnan kolinakannulla olet saanut aikaan. Onkos tämä se runko minkä alotit viime vuoden puolella?

    Omat projektit on edenny toiseen runkoon, tosin se on nyt siinä vaiheessa, että odotan sitä hetkeä kun kaikki juotosvälineet on hallussa. Sitten saisi juotettua dropoutit ja haarukan. Ensimmäisen rungon olisi kyllä voinut maalata, mutta kiire oli saada se ajoon ja kuukaudessa sillä tulikin vähän vajaa 1300km ajettua.







  17. #227
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Karjalohja
    Viestit
    157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Onkos tämä se runko minkä alotit viime vuoden puolella?
    On joo, se sama.
    Tuleekos tuosta ratakilpuri vai mikä?
    Nättiä saumaa. Kaverilla olis hallilla TIG-vehkeet... Pitäis kokeilla.

  18. #228
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ykköseero Katso viesti
    On joo, se sama.
    Tuleekos tuosta ratakilpuri vai mikä?
    Nättiä saumaa. Kaverilla olis hallilla TIG-vehkeet... Pitäis kokeilla.
    Kesäksi käyttöpyörä, välillä maantielenkkiäkin varmaan tulee ajettua. Kulmat 73.5°, eli ei ihan ratageo.
    Vaihdoin nyt käyttöön er312 langan ja tuolla on entistä helpompi hitsata kun vettyy ja juoksee paremmin.
    Suosittelen kokeilemaan tigillä hitsausta jos siihen on mahdollisuus, on tässä vielä itselläkin paljon opeteltavaa, mutta parempaan suuntaan menee.

  19. #229
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Vaihdoin nyt käyttöön er312 langan ja tuolla on entistä helpompi hitsata kun vettyy ja juoksee paremmin.
    Suosittelen kokeilemaan tigillä hitsausta jos siihen on mahdollisuus, on tässä vielä itselläkin paljon opeteltavaa, mutta parempaan suuntaan menee.
    Komeeta on sauma jo nyt. Ja tosi vähältä näyttää ympäristön lämpiäminen. Ei kehtaa näyttää omia TIG-kötöstyksiä vaikka ne onkin tehty Madisonin alumiinirunkoon ja Yosemite-laatuteräkseen...
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  20. #230
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Komeeta on sauma jo nyt. Ja tosi vähältä näyttää ympäristön lämpiäminen. Ei kehtaa näyttää omia TIG-kötöstyksiä vaikka ne onkin tehty Madisonin alumiinirunkoon ja Yosemite-laatuteräkseen...
    Sauman ulkonäkö kyllä paranee joka kerta kun hitsaa, mutta itsekritiikki ei hyväksy sitä vielä. Tärkeää on myös puhdistaa valssihilseet, rasvat jne. ennen hitsaamista, näkee hyvin putsaamattomassa saumassa kun epäpuhtaudet tulee esille sulaan. Ympäristön lämpeämistä yrittänyt hallita isomalla virralla ja nopeammalla liikkumisella, hot and fast. Ensin en saanut muuta kuin reikiä aikaseksi ja virtaa alle 20A, nyt menee jo ohuempaan 0.8mm 40A:lla, mutta virtaa joutuu pienentämään sitä mukaa kun sauma etenee. Jalkapoljin olisi hyvinkin hyödyllinen, mutta ei omaan koneeseen saa sellasta.

    Laita vaan niistä nojakkiprojekteista kuvia, taisit johonkin niitä jo aikaisemmin laittaakin.

  21. #231
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.559
    Onko hitsaamisessa ja juottamisessa mitään kestävyyseroja?
    Varmaan ensi kesänä voisin aloitella myös omien runkojen väsäilyä, niin pitää tehdä päätös juottaakko vai hitsatakko.
    Juotos on nätimpi kuvittelisin, mutta voi olla myös haasteellisempi ja kalliimpi ensi-investointina

  22. #232
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Ei eroja kestävyydessä kunhan juotos on myös sauman sisäpuolellakin.
    Hitsaus on ensi-investointina halvempi jos ostaa jonkun halvan koneen. Halvoissa koneissa on sitten omat puutteensa, esim. omaani ostin pienemmän polttimen joka maksoi yli puolet koneen hinnasta ja koneella ei ole hintaa onneksi kuin vähän reilu 190 euroa, mutta paljon kätevämpi pieni poltin on. Jonkunlaiset juotosvälineet tarvitset vaikka hitsaisit, pienet osat vaatii kuitenkin juottamista. Juottaahan voi myös nestekaasu-happi yhdistelmälllä, näin jäisi yksi pullovuokra pois ja nestekaasu on asetyleeniä halvempaa.

    Tämän verran olen omia juotosvälineitä saanut hankituksi.

  23. #233
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J_K Katso viesti
    Laita vaan niistä nojakkiprojekteista kuvia, taisit johonkin niitä jo aikaisemmin laittaakin.
    Tässä tarinaa alumiinirunkoisen etuvetosen paskartelusta ja täällä maasto täpäristä. Kuvia on sen verran reippaasti ja eri vaiheista että ehkä parempi kattella nojakkifoorumilta.

    Viimeisin askartelu oli F1-tyyliset pakosarjat jenkkivaniin... puolitoista viikkoa meni. Ehkä olis kannattanu hommata käyriä mutkiin eikä tehdä niitä putken pätkä sektoreilla. Nyt osaa sitten terästä ja kaiken vahvusta hitsata TIG:llä... ja olis pitäny alottaa näistä sarjoista ennen fillareita.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  24. #234
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Karjalohja
    Viestit
    157
    Noniin.






  25. #235
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.574
    No nyt!!! Douze points.

  26. #236
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    305
    Hieno on !
    Viestin lähettäjän suojelemiseksi lähettäjän mielipiteitä on muutettu.

  27. #237
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Jkl
    Viestit
    229
    Näyttää hienolta. Eikö tuohon nyt melkein Brooksin nahkajakkara menisi ? Niinkuin pisteenä iin päälle.

  28. #238
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Karjalohja
    Viestit
    157
    Kiitos.
    Kyllähän se siihen menisi. Hankintalistalla, niinkuin myös paremmat jarrut, takatarakka, vähän paksummat renkaat, nätimmät (=kalliit) kammet...

    Ilmeni pieni ketjunpituusongelma: ns. oikealla ketjunpituudella pienellä eturattaalla ja isolla takarattaalla vaihtajan ylärissa nousee kiinni takarattaaseen ja alkaa elämöimään. Ja pienellä edessä ja kahdella pienimmällä takana ketju roikkuu, mutta ne nyt on harvemmin on käytössä.
    Kun lyhentää ketjua pykälän verran niin isolla eturattaalla takavaihtaja on aika tiukalla jo 3-4:llä takarattaalla.
    Rasittaako takavaihtajaa liikaa?
    Halflink?

    "Oikealla" ketjunpituudella meinaan sitä että isoille rattaille ketju vaihtajien ohi ja kaks lenkkiä päällekkäin.

  29. #239
    ^ pidempihäkkinen takavaihtaja? Netistä löytyy laskimia, joilla voi katsoa etu- ja takarattaiden tietojen perusteella kuinka pitkän häkin tarvitsee.

    Hieno pyörä joka tapauksessa!

  30. #240
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    613
    Fiksi on valmistunut ajoon, muutama kuva siitä tännekin jos jotakuta kiinnostaa.
    Uusia osia on kokoonpanoon vielä tulossa ainakin stemmi ja mustat kiekot, ja takarengas alkaa olla vaihtokunnossa. Ketjuakin pitäsi saada lyhennettyä vähän, että kiekon saisi slämmättyä paremmin, mutta ei onnistu nykyisellä ketju/ratas kombinaatiolla.






Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •