ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 47 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 37 45 46 47 48 49 57 97 147 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.381 - 1.410 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1381
    Mitenköhän tänään +2:ssa kulki pääkaupunkiseudulla läskirenkaat (Moonlander, Pugsley, anyone?) tai Schwalben Ice Spiker Pro 29" tai muu vastaavan kokoinen nastaton maastokumi?

    Nokian W240 oli ainakin liian kapea, kuten aina keväisinkin. Tossa murtuvassa jäässä se kynti niin että itku oli tulla. Leveämmät varmaan kantoivat?

  2. #1382
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    239
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kynde Katso viesti
    Mitenköhän tänään +2:ssa kulki pääkaupunkiseudulla läskirenkaat (Moonlander, Pugsley, anyone?) tai Schwalben Ice Spiker Pro 29" tai muu vastaavan kokoinen nastaton maastokumi?

    Nokian W240 oli ainakin liian kapea, kuten aina keväisinkin. Tossa murtuvassa jäässä se kynti niin että itku oli tulla. Leveämmät varmaan kantoivat?
    Ice Spiker Pro 29 matalilla rengaspaineilla ainakin toimi hyvin - eli ajosuunta oli eteenpäin. Klv:llä näkyvistä renkaanjäljistä päätellen kapeammilla nakeilla oli ollut enemmän ohjelmaa.

  3. #1383
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Esko. Performance on noin 47,4 mm korkea. unohin ton extremen mitan mutta on se jotain pari milliä matalampi... Vanteena 17,3mm sisämitaltaan Rolfin Dolomitet.
    Upouus Perf ja edessä ainakin kolmannelle kauvelle lähtevä Extreme (26) Siinä missä pöperössä etunen kulkee ihan ok suoraan niin Schwalbe on varsin eloisa. Sakemannin pyöreät nastat ei pure yhtä hyvin kuin Nokiaisen terävät piikit. Kevyt kuski, elä osta Performancea!
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #1384
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kynde Katso viesti
    ...Leveämmät varmaan kantoivat?
    Juu.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

  5. #1385
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.224

    Peukalo ylös

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Esko. Performance on noin 47,4 mm korkea. unohin ton extremen mitan mutta on se jotain pari milliä matalampi... Vanteena 17,3mm sisämitaltaan Rolfin Dolomitet.
    Upouus Perf ja edessä ainakin kolmannelle kauvelle lähtevä Extreme (26) Siinä missä pöperössä etunen kulkee ihan ok suoraan niin Schwalbe on varsin eloisa. Sakemannin pyöreät nastat ei pure yhtä hyvin kuin Nokiaisen terävät piikit. Kevyt kuski, elä osta Performancea!
    Kiitos. Noh, vedetään pienellä riskillä ja ihan justiinsa lähtee Performance -tilaus saksanmaalle (Bike24). Kuski painaa nykylihoissa talvivaatteet päällä ~100kg, pyörä 15kg ja sitten vielä 2 kpl sivulaukkua joissa enemmän tai vähemmän kamaa koko ajan (pelkkää rautaakin jo muutama kilo), joten kevyiden kuskien ongelmat eivät taida tätä kuljetusta koskea. Extremeissä eivät ole tahtoneet kyljet kestää ja viimeisissä eivät pysyneet nastatkaan niin hyvin kuin ensimmäisissä, joten jotain uutta piti kokeilla. Sitäpaitsi, yhden Extremen hinnalla saa vain vähän liiotellen pari Ice Spikeria. Postikulut toki vähän tasoittavat. Kokeillaan nyt sitten Schwalbea vaihteeksi.

  6. #1386
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Schwalben perusmalleissa taitaa olla tuo pyöreä nasta. Pro mallissa on teräväkärkinen nasta.

    Nokian W-renkaat ovat huonoja pehmeällä, ilmeisesti teräväreunaisen muotonsa takia. Se leikkaa möhjöön kuin kuuma veitsi voihin, ja sitten kiemurrellaan.

  7. #1387
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Hyvin kulki eturenkaana Nokian Freddies Revenge 26 X 2.3 ja takana schwalbew joku ice spike 26 X 2.2 (takana kyllä tuntui pientä outoa luikertelua)

    Maastona oli ihan sohjoo, välillä asfalttia, välillä lunta, sitten ihan jäätä. Mutta kertaakaan ei tullut sellainen fiilis että hiljennänpä vauhtia. Kävi vähän toistepäin. ( ja pian sitä sitten pannutetaan varmasti)

  8. #1388
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Tuntuu, että Ice Spiker Proilla ei saa mennä lähellekään mitään maastoa missä ei ole selkeä lumi- tai jääpatja välissä.
    No eipä se niin kauaa kovin haittaa, kunhan nastanreikä ei repeä ja varanastoja saa huokeasti.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  9. #1389
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Tuntuu, että Ice Spiker Proilla ei saa mennä lähellekään mitään maastoa missä ei ole selkeä lumi- tai jääpatja välissä.
    No eipä se niin kauaa kovin haittaa, kunhan nastanreikä ei repeä ja varanastoja saa huokeasti.
    Mulla on edelleen ISP:stä puolikas jäljellä ja tulen ensi viikonloppuna (taas kotikonnuille) Satakuntaan. Siitä saa hyvän luovuttajan uusille nastoille. Laita tietoa jos tarviset palasia. Ihan saa ilmaiseksi kunhan menee hyötykäyttöön. Roskiin heittäminen on "so last season".
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  10. #1390
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Roskiin heittäminen on "so last season".
    Iso peukkukuva tähän kohtaan. Oikein.

  11. #1391
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020

    Bilteman 32 mm nastarengas

    Mulla on kolmas talvi menossa 35 mm marawinttereillä (tyytyväinen). Ennen joulua ostin toiseen pyörään bilteman 32 mm nastat, kun noi marat ei mahtunu lokasuojien kanssa. Aivan käsittämätön ero pidossa jäällä. Nyt kun tiedän minkalaista se on liukastella jäällä noilla biltsun renkailla niin tietää tasan tarkkaan kummalla pyörällä lähtee seuraavan kerran kun on jääajoa tiedossa. Muutoin noilla biltsun renkailla ajelee ihan kivasti.

  12. #1392
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    1.089
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    Ajoin omilla Ice Spikereilla sisäänajoa vain noin 25km josta niin paljon asfaltilla kuin parin viikon takaisessa kelissä eteläisessä Suomessa oli mahdollista. Ensimmäinen lenkki metsikköön ja saldona kaksi nastaa pois takarenkaasta. Nyt toisen lenkin jälkeen kokonaissaldo on -5.
    Lainaan itse itseäni eli noin kuukausi sitten oli viisi nastaa takarenkaasta kateissa ja nyt muutama sata kilometriä luku pysyi samana, mutta...
    viime lauantaina ei lähtenyt pelkkä nasta vaan puolet yhdestä nappulasta jäi johonkin metsikköön

    Minä ajan pääni jäädyksiin


  13. #1393
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TeKu Katso viesti
    Lainaan itse itseäni eli noin kuukausi sitten oli viisi nastaa takarenkaasta kateissa ja nyt muutama sata kilometriä luku pysyi samana, mutta...
    viime lauantaina ei lähtenyt pelkkä nasta vaan puolet yhdestä nappulasta jäi johonkin metsikköön
    Näyttääpä muuten hämmästyttävän paljon WXC:ltä tuo nappulan muoto... mulla lähti heti 4 nastaa kun eksyin WXC:llä rantakallioille sisäänajon kesken mutta sittemmin nastakato rauhoittunut.. pahaa tekee ajella sepeliasvaltilla..

  14. #1394
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Mulla on toista talvea käytössä ollleet Ice Spiker Prot kuluneet harvinaisen epätasaisesti. Edessä on enemmän tai vähemmän kaikki nastat tallessa, mutta takaa on irronnut melkein kaikki renkaan keskiuralla olevat nastat (siis useampi kymmentä nastaa). En ole vielä päättänyt onko se hyvä vai huono asia. Takarenkaan pito tuntuisi yhä riittävältä ja toisaalta rengas tuntuu rullaavan nyt paremmin. Tiedä vaikka Schwalbe alkaisi myymään tällaista nastoista riisuttua "Ice Spiker Pro Racea" ihan virallisestikin... ;-)

  15. #1395
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Tähän väliin voin taas mainostaa, että ISP:n palasia on vielä jäljellä varanastoja kaipaaville. Ilmaiseksi saa. YV:llä voi pyydellä.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  16. #1396
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    @kauris Foorumin yv-laatikkosi on täynnä. Fyysiseen kotipostilaatikkoosi tulee alkuviikosta renkaanpaloja.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #1397
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Maanantaina pitäisi saada alle ISP:t. Saapi nähdä löytyykö mistään sen vertaa asvalttia että saisi edes jollain tapaa sisäänajettua. No hissukseen hissukseen..

  18. #1398
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lisäsin pitoa Nokialaisiin. Ei lipsu kantatessa enää.

    - Fear is a mindkiller -


  19. #1399
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Mulla on edelleen ISP:stä puolikas jäljellä ja tulen ensi viikonloppuna (taas kotikonnuille) Satakuntaan. Siitä saa hyvän luovuttajan uusille nastoille. Laita tietoa jos tarviset palasia. Ihan saa ilmaiseksi kunhan menee hyötykäyttöön. Roskiin heittäminen on "so last season".
    Jopas. En huomannut kun nyt vasta. Ehdein kuitenkin jo tilaamaan kassillisen irtonastoja, joten voit antaa muille. Kiitos tarjoamisesta kuitenkin
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  20. #1400
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Olisikohan joku kiltti ja jeesais sen verran, että kertoisi kuinka leveä 42-millinen Marathon Winter on Open Pron tai muun vastaavan kapeahkon maantievanteen päällä?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  21. #1401
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169
    Ice spiker prot 2.1" nyt sisäänajossa. Asvalttia ei paljon näkyvissä ole, joten jää nähtäväksi miten noi nastat hakee paikkansa. Oletteko pitäneet kuinka alhaisia paineita sisäänajossa? Minipaineeksi on ilmoitettu 2 baria, mutta pakko ainakin ton alle vissiin mennä mikäli haluaa sivunastojen maata koskevan. Kuskilla painoa +-90kg.

  22. #1402
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Ice spiker prot 2.1" nyt sisäänajossa. Asvalttia ei paljon näkyvissä ole, joten jää nähtäväksi miten noi nastat hakee paikkansa. Oletteko pitäneet kuinka alhaisia paineita sisäänajossa? Minipaineeksi on ilmoitettu 2 baria, mutta pakko ainakin ton alle vissiin mennä mikäli haluaa sivunastojen maata koskevan. Kuskilla painoa +-90kg.
    Noi valmistajien ilmotetut minimi paineet nyt aina on vähän mitä sattuu. Itellä painoa about 100kg ja nytkin on nastarenkaissa painetta 1.8baria, hyvin toimii..
    Gravity, what a heartless bitch.

  23. #1403
    2.35 isp:llä paineet edessä 1 bar ja takana 1.3 tubelessina sisäänajossa. Lumet kun tuli, niin pienimmillään edessä 0.6 ja takana 0.9bar. Pystyi ajamaan vielä. Samanverran painetaan.

  24. #1404
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    Ice spiker prot 2.1" nyt sisäänajossa. Asvalttia ei paljon näkyvissä ole, joten jää nähtäväksi miten noi nastat hakee paikkansa. Oletteko pitäneet kuinka alhaisia paineita sisäänajossa? Minipaineeksi on ilmoitettu 2 baria, mutta pakko ainakin ton alle vissiin mennä mikäli haluaa sivunastojen maata koskevan. Kuskilla painoa +-90kg.
    Mä ajoin asfaltilla noi sisään ja sillon oli paineet jotain 2-3 bar. Lumien tultua paineet on nyt ollu jotain 1.5/1.8 bar. Painoa noin 75kg.

    EDIT: Joskus vissiin johonkin 1bar asti tippunut ainakin etunen, mutta hyvin toimii. Tosin eilen kolahti vanteelle maastossa sellasen jäälautan reunaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  25. #1405
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Matalilla paineilla ajelin WXC:t sisään että reunanastatkin joskus ottais kontaktia ja uppoisi

  26. #1406
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    169

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Pidin edessä n 1.4 ja takana 1.6 paineet. Sisäänajon jälkeen takana pari lenkkiä vähän huonommissa maastoissa ja yhtään nastaa ei ole tippunut (vielä).

    Tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen renkaan ominaisuuksiin. Toisaalta kelit eivät ole olleet kovin haastavia, joten kovin tarkkaa arvosanaa on vielä vaikea antaa.

  27. #1407
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Vastoin foorumin yleistä mielipidettä ostinkin täpäriin vanhojen WXC300:n tilalle uudet WXC300:t enkä ISP:tä

    Asentelen litkuilla UST-kehille, perästä kuuluu.


  28. #1408
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    460
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Vastoin foorumin yleistä mielipidettä ostinkin täpäriin vanhojen WXC300:n tilalle uudet WXC300:t enkä ISP:tä

    Asentelen litkuilla UST-kehille, perästä kuuluu.
    Jos olisin tiennyt niin ehkä jälkiviisaana itsekin ostaisin nuo. Sentään edes 2.2. Extreme 2.1 on vaan turhan kapea kantamaan talviajossa, jossa silloin tällöin alla voi olla jotain pehmeääkin.
    Peruspolulla ajaessa ISP:n varmaan ok, mutta jos polulla törröttää kiviä yhtäänkään reilummin, niin nastat vaan sinkoilee jos kivi päästää kumin raapaisten lipeämään.
    Toki mitään satojen kilsojen kuivan asvaltin kattavaa sisäänajoa ei tullut suoriteltua, mutta peruspolkulenkkiä kyllä kymmeniä kilsoja ja silti olen joutunut kymmeniä nastoja laittamaan nyt jo satojen nastakilsojen aikana.
    Kaikenlisäksi kivikkopoluilla ajan melko hyvin niin, että rengas ei kovinkaan usein kiveä vasten raapaise, mutta silti tuntuu että aina kun raapaisee niin nastat rapisee irti.

    Tai sitten omistan jotkut totaalisen maanantakappaleet tai niillä pitäisi pysytellä vain 100% lumi/juuri-poluilla
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  29. #1409
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Jos olisin tiennyt niin ehkä jälkiviisaana itsekin ostaisin nuo. Sentään edes 2.2. Extreme 2.1 on vaan turhan kapea kantamaan talviajossa, jossa silloin tällöin alla voi olla jotain pehmeääkin.
    Peruspolulla ajaessa ISP:n varmaan ok, mutta jos polulla törröttää kiviä yhtäänkään reilummin, niin nastat vaan sinkoilee jos kivi päästää kumin raapaisten lipeämään.
    Toki mitään satojen kilsojen kuivan asvaltin kattavaa sisäänajoa ei tullut suoriteltua, mutta peruspolkulenkkiä kyllä kymmeniä kilsoja ja silti olen joutunut kymmeniä nastoja laittamaan nyt jo satojen nastakilsojen aikana.
    Kaikenlisäksi kivikkopoluilla ajan melko hyvin niin, että rengas ei kovinkaan usein kiveä vasten raapaise, mutta silti tuntuu että aina kun raapaisee niin nastat rapisee irti.

    Tai sitten omistan jotkut totaalisen maanantakappaleet tai niillä pitäisi pysytellä vain 100% lumi/juuri-poluilla
    Kirjoittelin aikasemmin tähän ketjuun noista ISP:stä. Kunnon sisäänajoa ne vaan kaipaa. Itellä lähti 17 nastaa takarenkaan reunoista. Sen jälkeen ei lähtenyt yhtään, kun maltoin ajella rauhassa sisään.

  30. #1410
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tuli melkolailla laimilyötyä ISP:tten kanssa sisäänajo ja alkuun jokunen nasta irtosi takaa sivunappuloista ja edestä yksi.. uudet nastat paikalle ja useempi lenkki takana eikä yhtään nastaa lähtenyt vaikka kivikoissakin raaputeltu...
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •