Lähinnä tuo taka-akselin kiinnitys uusiksi ilman ulostyöntyvää profiilia. Taustalevy ja profiili jossa nykyinen akselinpidin on kiinni siirtyy pääprofiiliin ja siihen kaksi uutta osaa joihin akseli tulee kiinni. Korkeudensäätö säilyy edelleen samassa osassa ainoastaan profiilien määrää eliminoidan helpottamaan säätöä. Toisena muutoksena tulee ainakin keskiön taustalevyyn levy joka ohjautuu profiilin yläpintaan, pitäisi helpottaa pituudensäätöä kun tuo on aikalailla etupainoinen. Mikään ei muutoksista ei vaikuta toimintaan vaan pelkästään helpottamaan säätöä. Tuskin tuosta mitään tajusi, eikä 2d-kuvista apua tähän ole.
Keskiö pysyy aina samalla korkeudella ja nivelpiste on keskiön keskellä. Pituudensäätö tapahtuu keskiön paikkaa siirtämällä ja korkeudensäätö emäputken korkeutta muuttamalla sekä dropin asetus taka-akselin korkeutta muuttamalla. Emäputken nivelpiste on emäputken alapinnan linjalla joten kulman muutos ei vaikuta korkeuteen ja mittaaminen helpottuu. Näin järkeilin itse sen olevan helpoin tehdä.
Jalustaan pitää myös vielä lisätä yksi akseli kallistusta varten, nyt ei ole kuin pyöritys.
Pitäisi myös tehdä chainstay-jigi, että voisi käydä jyrsimellä leikkaamassa chainstayt samaan linjaan, voi tosin olla että ensimmäiset joutuu viilaamaan.
Mielenkiintoinen jigi on sielläkin tekeillä, aluksi oli aika samanlainen suunnitelmissa. Tuleekos sulle erillinen DT-HT-jigi ja onko tuolle joku erityinen tarve?
Kyllähän noita olisi mielenkiintoista tulla tarkastelemaan, mutta ei viiti lähteä nyt pyöräilemään Mikkeliin
Joo järkeä ei ole, mutta kovasti mieltä rauhottavaa puuha kun keskittyy tekemään.
Kirjanmerkit