Taas meinattiin jäädä auton alle kun autoilijalle säännöt hukassa. Viikintie-Kustaa Vaasan tie-Koskelantien risteys. Valot taas vilkulla.
Tulin viikintien suunnasta tien vasemmalla laidalla kulkevaa kelviä ja autoilija tulee viikintietä ajorataa pitkin. Hän on kääntymässä vasemmalle Kustaa Vaasan tielle eli arabian suuntaan ja minä polkemassa suojatiellä pyörätien jatkeen päällä eteen päin koskelantien suuntaan. Olin jo n. 1/3 pyörätien jatkeella kun tämä kääntää suoraan päin ja kehtas vielä torvea soittaa. Samantien laitoin pyörän maahan ja menin jututtamaan kyseistä herraa. Hän tivasi ja tivasi, että autoilija saa kääntyä vasemmalle käännyttäessä pyöräilijän eteen, mutta oikealle ei. Muutaman kerran sanoin, että ei saa eikä kenenkään eteen saa kääntyä, mutta viesti ei mennyt perille. Sanoin, että kun pääsee työpaikalle googlettaa liikennesääntöjä kun on niin hukassa. Sanoi ennen poistumista, että olen väärässä ja Kustaa Vaasan tieltä tulevaa autoa (joka kiltisti odotteli kolmion takana), että häneltä pitäisi 'käydä kysymässä kumpi meistä on oikeassa'.
Liikennesääntöjä pitäisi alkaa 5 vuoden välein tarkistuttamaan lainmuutoksella, koska tuollahan liikkuu ties millaista hullua autolla.
Kirjanmerkit