Tuommoset mummoansajutut ole mitään muuta kuin kiukuttelua.
Se viivalla jaetun KLV:n pyöräilijöille varattu osa on sitten nimeltään pyörätie. Pyöräkaista sijaitsee ajoradan puolella, ja on rakenteellisesti erotettu jalkakäytävästä.
Tänään osui kanssa kohdalle kaksi jalankulkijaa, jotka eivät reagoineet kun kauempaa soitin kelloa. Lähemmäs tullessa totesin, että kyseessä oli paikallaan seisoskeleva nuoripari, jolla oli ilmeisestikin parempaa tekemistä keskenään kuin kuunnella jotakin kellojen soittelua. Lisäksi siinä vieressä oli riittävästi tilaa rauhalliseen ohitukseen, joten katsoin parhaaksi vain mennä ohitse enempää häiriötä aiheuttamatta.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Mitäköhän autoilijat tykkäisivät jos autoteillä olisi kunnanrajojen kohdalla tiet tässä kunnossa. Kuva otettu Kauniaisten puolelta Ersintien kelviltä ja Espoon puoli Ristihaantienä alkaa tuosta suojatieliikennemerkin kohdalta. Vahingossakaan ei voi aurata toisen kunnan puolelta lumia pois vaan kasataan ne siihen keskelle rajaa.
![]()
Jos havaitset tuollaisia epätoivottavan henkilön mentäviä aukkoja Kauniaisten rajoilla, niin ilmoita niistä ripeästi joko Kauniaisten kaupungininsinöörille tai sitten paikallisille kodinturvajoukoille (Grankulla hemvärnet rf). Tarvittaessa mainitse myös koodisana "operaatio lumilinna".
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Tällä viikolla ajoin 2 kertaa auton kylkeen. Molemmat tuli kolmion takaa ja kääntymässä oikealle. Itse ajelin tien vasemman puoleista KLV:tä eli tämä ihan perinteinen, että katsotaan vaan vasemmalle tuleeko sieltä autoja. Bemarista naarmutin vanteen paskaksi ja toisesta autosta, jonka merkkiä en muista meni koko kylki uusiksi. Itselläni ei kalustovaurioita eikä muutakaan sattunut, koska vauhti oli kävelyvauhti. ISP <3
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Nielivät kummatkin tappionsa. Bemarikuski peruutti takaisin sinne kolmion taakse, jolloin jatkoin vaan matkaani. Toisen kuskin kanssa kävin lyhyen keskustelun, huomasi ilmeisesti siinä vaiheessa mut kun nastat raapi kyljessä. Syyksi kertoi sen perinteisen "sori, en mä nähny sua" ja sehän vasta saikin mut raivon valtaan. Sanoin sille, että älä puhu paskaa ja sohasin sitä silmään 1600 lumenin valolla ja sanoin, että eihän sitä nyt varmaan voi nähdä jos ei katso. Risteyksessä täydellinen näkyvyys kumpaankin suuntaan ja itse ajelin tosiaan ylämäkeen auraamatonta KLV:tä eli kävelyvauhtia. Tunnusti sitten ettei katsonut oikealle ollenkaan ja kehotin katsomaan molempiin suuntiin tullessaan kolmion takaa ennen kun tappaa jonkun. Autoistaan eivät kummatkaan olleet huolissaan, selvinee sitten myöhemmin heille mikä oli törttöilyn tulos.
Tarkistin vaan, että etukiekko on vielä suora, mutta myöhemmin tarkasteltuna myös kaikki nastat on tallella, ehkä hieman kuluneempina tosin?Onneksi on hyvin sisäänajettu rengas.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Juu. Sotaveteraanit taitaa olla ainoa ryhmä mistä tällä foorumilla ei ole vinguttu. Taidan olla siinäkin luulossa väärässä.
Bensafasistit
Koiranulkoiluttajat
Rekkakuskit
Mopoautot
Kävelijät
Taksikuskit
Sauvakävelijät
Ratsastajat
Hiihtäjät
Bussikuskit
Lastenvaunujen työntäjät
Mopoilijat
Katujen auraajat
Hiekoittajat
Perseestä kaikki.
Kaar ittelles vaa
Hmm.
Melko yllättävää että pyöräilyfoorumilla kiukutellaan ei-pyöräilijöiden käyttäytyilemisestä pyöräilyväylillä.
Ajatusleikki:
mistä taksiphoorumilla kiukutellaan, liian hyvin auratuista taksitolppien ympäristöstäkö?![]()
Shimaani muokkasi tätä : 22.12.2012 at 20.45 Syy: ja sit öön ja ässän väliin se puuttuva ii.
Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne
Muistaakseni täällä on myös ajoittain avauduttu eräiden pyöräilijöiden käyttäytymisestä pyöräilyväylillä (ja ehkä jopa niiden ulkopuolella).
Onko mallilla väliä jos ihminen on ajattelematon mulkku?
Paitti taksikuskien tapauksessa... sori...
Näytti olevan aika vähäistä ahdistus siellä ja se vähäinenkin kohdistui mm johonkin hesan kävelykatuihin, kun ei ilmeisesti pääse taksilla tarpeeksi lähelle. Hiihtofoorumilla ei ollut yhtään vitutus- tai avautumistkeskustelua mikä yllätti suuresti, koska täällä on saanut ymmärtää että hiihtäjiä vituttaa kaikki.
Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora
Elasto, en puolusta autoilijaa, mutta minua kiinnostaa olisitko halutessasi ehtinyt pysäyttää siitä lähes kävelyvauhdista ennen osumaa?
Ajoneuvon kuljettaja on sitten velvollinen tekemään kaiken mahdollisen välttääkseen onnettomuuden niin että jos tahallaan vetää auton kylkeen vaikka se auto kuinka tulisi kolmion takaa niin siinä saattaa päästä kaivamaan kuvettaan. Sanoisin että se mulkku löytyy tuollaisessa tilanteessa kummankin ajoneuvon ohjaimista.
No se on siinä ja siinä. Riippuu tietenkin kuinka kauan jaksaa odotella ja arpoa meinaako se auton kuljettaja nyt noudattaa sitä väistämisvelvollisuuttaan vai ei. Pimeällä on jotenkin hankalampi nähdä sitä kuskiakin. Kyllähän tuo fillari pysähtyy, vaikka ei tosin välttämättä riittävän nopeasti tuollaisella irtolumella.
Tämäkin on muuten ihan hyvä pointti.
EDIT: Kyllä, myönnän itse olevani nykyään usein mulkku, koska olen kyllästynyt joidenkin ihmisten välinpitämättömyyteen liikenteessä.
Kyllä minäkin aika tiukalla linjalla ajan fillarilla ja pidän kiinni omasta tilastani liikenteessä, mutta että ajaisin osumaan asti, jos voin tilanteen mitenkään välttää. Oh, well. Sitä rajaa en ylitä.
Kannattaa yleisesti muistaa, että liikenteessä on hyvin vähän oikeuksia, mutta todella paljon velvollisuuksia. Mihin on hyvät syynsä.
A Gentleman will walk but never run
En ole tahalleen kenenkään päälle ajanut. Mutta mun yli on ajettu... auto joka selvästi oli väistämässä ajo yli kun olin keulan kohdalla... muutaman metrin lento harmi kun ei pidemmälle lentäny. Eturengas ja kampi solmussa, hittiä otti kampeen lähinnä ehkä vähän kylkeen ... kypärä ja hampaat otti laskeutumisen. Ei vaurioita.
Kirjanmerkit