Mulle myytiin haastattelun jälkeen sellaiset sukset, missä tuossa paperitestissä keskellä liikku paperi vielä yhdellä jalalla tasaisesti seisottaessa, mutta yhdellä jalalla päkiällä seisottaessa ei. Toimii mainiosti ainakin mun käytössä. Voi myös kävellä mäet ylös, kunhan vain kävelee "varpaillaan". Tietty jos tekniikka hajoaa täysin ja ei jaksa jalan kärjellä painaa, niin sitten pito katoaa täysin, mutta sitä en ole kokenut pidemmälläkään lenkillä ongelmaksi. '
Toisiksi suksiksi ostin (kun halvalla sain) peltosen nanogrip sukset. Pikakokeilulla nekin ok hiihdettävät, mutta ei ne pärjää edes mun heikoille voitelutaidoille sen enempää luistossa, kuin pidossakaan pakkaskelillä. Nolla keliä en ole vielä päässyt kokeilemaan
Toisaalta kun on tottunut sopivan jäykkiin voideltuihin, joissa lepo ja luistokitkan välinen ero on todella iso niin noissa nanogripeissä häiritsi pidossa se, että se oli mielestäni pehmeämpi, eli ne vei potkusta terävyyttä pois. Toisalta kun lipsuivat, niin lipsahtaessakaan pito ei kadonnut kokonaan, mikä helpottaa varmasti hiihtämistä heikolla tekniikalla.
Ostin nuo nanogripit lähinnä nollakelejä varten, mutta kyllä niillä tuntuisi muillakin keleillä hiihtävän ihan hyvin, jos ei ole kiire. Mielenkiinnolla odotan miten nuo nanogripit toimii nollakelillä. Mulla kun on ollut voitelun kanssa ongelmia saada pitoa nollakelillä ja jos on saanut, niin seuraavalla kerralla on ollut pakkanen ja voiteiden putsaaminen edessä.
Yksi jippo on laittaa osalle luistoaluetta astetta kovemmalle pakkaselle suunniteltua pitovoidetta. Sillä voi saada pitoa parannettua huomattavasti, mutta luisto ei silti välttämättä kärsi kohtuuttomasti.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit