Alkujaan tämän lähetti
lansive
Siis
tämä risteys, jossa on tuo lisäkilpi kolmion alla muistuttamassa autoilijaa fillareista?
Juuri se. Tämä kerta oli tosin poikkeus aiempiin, koska tulin risteykseen autoihin nähden vasemmalta ja autoilija oli kääntymässä vasemmalle. Aiemmilla kerroilla olen tullut oikealta ja autoilijat ovat pyrkineet kääntymään vauhdilla oikealle katsoen vain vasemmalta tulevia autoja. <- Edit: Meni äsken vasen ja oikea sekaisin. 

Alkujaan tämän lähetti
AK-87
Tuosta Mäpsin kuvasta katellessa kolmion takaa on varsin hyvä näkyvyys molemmille sivusuunnille. Onko näin myös todellisuudessa? Vaikuttaa ihmeelliseltä touhulta... Osittain asiaan liittyen, onneksi nyt on auton pintojen rapsutteluun sopivat renkulat alla monellakin pyöräilijällä, ml. itselläni.
No, olen kuvitellut, että nuo kolarit ja pelkästään huudoilla selvinneet vähältä-piti-tilanteet ovat opettaneet kyseiset autoilijat varomaan risteystä. Siitä vaan menee päivässä jokunen tuhat nelipyöräistä, joten oma panokseni koulutuksessa on yksi hyttysen kusi valtamerssä.

Alkujaan tämän lähetti
Smo
Tossa Ikea-liittymässä autot tulee aika lujaa motarilta. Hankalaa siinä on vasemmalle kääntyville kun on niin paljon trafiikkia että huomio keskittyy autoihin ja kevyt liikenne unohtuu. Myös Ruoholahdessa motarilta tultaessa kolmio ja pyöräilijä-lisäkilpi ei tunnu näkyvän autoilijoille. Autoilijat varmaan motarilla unohtaa jotain tai pääsee Flow-hon jota ei voi katkaista..
Ei vasemmalle kääntyvät ole yleensä ongelma, koska he joutuvat muutenkin käytännössä aina hidastamaan ja pysähtymään. Suurin osa omista tapahtumista on tullut oikealle kääntyvien kanssa, kun he kuvittelevat voivansa ajaa huoletta suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pelkästään vasemmalta tulevaa ajoneuvoliikennettä seuraten.
Mutta tosiaan toistaiseksi ei ole käynyt pahemmin. Tämä kerta oli ehkä voimakkain osuma, kun jouduin jarruttamaan fillarin poikittain ja peräkärryn kiinnikkeenä toimiva hyvin ulkoneva takarenkaan pikalinkku jätti jäljen auton puskuriin. Aiemmilla kerroilla joutunut vain nojaamaan autoon hätäjarrutuksen päätteeksi. Ei muuten kuski noussut autosta tai edes avannut ikkunaa. Levitteli vain käsiään...
asb muokkasi tätä : 14.12.2012 at 12.48
Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff
"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."
Kirjanmerkit