Sen pyörän pitäisi kestää tienpinnan muutokset kovassakin vauhdissa. En uskaltaisi ajaa yli 30km/h fillarilla joka ei kestäisi kanttarilta alas ajamista. Hyvä hiilikuitukomposiittirakenne on oikeasti huiman kestävää.
Kuitutekniikka kehittyy vieläkin kovaa vauhtia (tai oikeammin kehittynyttä tekniikkaa saadaan käyttöön myös fillareissa) ja materiaalit kevenevät vaikka niistä saadan samalla lujempia. Muutaman vuoden takainen huippurunko ei välttämättä tänään ole sen erikoisempi kuin halpisrunko.
No mutta hienoa, myös kuopat ja reiät tiessä mietityttivät mutta jos nämä on tehty kestämään vääntöä ja iskuja normaaleista suunnista niin tuskin tuottaa suurta ongelmaa. pelko johtuu siitä kun kaikki kevennetyt yms hifistelyvehkeet tuntuu hajoavan käsiin työkäytössä, hermoilen varmasti turhaan, kestän kyllä sen että ajan vanteen vaihtokuntoon soikeaksi hyppäämällä mutta en halua etuhaarukan katkeavan vanteen vääntymisen sijaan.
http://www.youtube.com/watch?v=5z1fSpZNXhU
http://www.youtube.com/watch?v=7ZmJtYaUTa0
Kuulemma kuvauksissa tuli naarmu jarrukahvaan ja meni yksi rengas.
Continental Nordic Spike Tyres 240, kestääkö pääkaupunkiseudun tappajasepeliä, vai pitääkö asentaa pistosuojanauhat lisäksi?
http://www.youtube.com/watch?v=tYrmKczBAjg
voittajan keskinopeus oli yli 42km/h
Vartioharjun Voigt
Miksi nestelevyjarrut menettivät tehonsa kokonaan tänään ulkona pyöräillessä (pakkasta ~-15), vaikka kuinka painoi jarrua niin ei käytännössä ollut mitään pitoa. Voiko olla nesteet jäätyneet, koska autotallista kun pyörän otin niin kaikki toimi kyllä aivan mallikkaasti?
Missäs ketjussa olisi suosituksia parhaista pika/kevytlokareista cycloon?
Etulokari SKS asennukseen menee minuutti, ei tarvetta pikamallille. Taakse menee aikas, kun kiekko pitää poistaa.
Tulipa netistä tilattua SRAM Rival CX -kampisarja. Ihmettelen vaan kun isomman eturieskan viimeistely näyttää huolimattomalta - vai ovatko oheisesta kuvista ilmenevät epätasaisuudet ihan
normaaleja? Viestiä toki laitettu jo kaupalle, mutta kun tuli ostettua kammet Amazonin kautta (niinpä!), niin taitaapi vähän kestää...
Tuossa pari kuvaa:
http://www.flickr.com/photos/6413353...n/photostream/
http://www.flickr.com/photos/6413353...n/photostream/
tuo on täysin normaalia. "epätasaisesti" tehdyt hampaat kun helpottavat vaihtamista rattaalta toiselle
samaa asiaa helpottavat myös molemmissa kuvissa näkyvät kiiltävät tapitkin
ps. katso vaikka guuglella tms yksivaihteisen rattaita niin ne ovat "perinteisesti" tehdyt ,ne hampaat kun ei tarvitse vaihteita.
fsol77m muokkasi tätä : 05.12.2012 at 18.40
- Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -
Mistä pk-seudun pyöräliikkeestä löytyisi Avidin Elixir XX:iin jarrupaloja?
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Vastaan itselleni: mitä ilmeisimmin Velosportista (http://www.velosport.fi/index.php/va...jarrupala.html)
Eli sinne siis asap.
-Lauri
-L.
Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa
Yläfemmasta löytyy myös: http://www.hi5bikes.fi/~KjS8x0000001/?Y999=PGR&Y174=11
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Saako jostain pk-seudun liikkeestä maguran mineraaliöljyä?
Ok. Kiitti Two-Shoes.
Pentosin CHF 7.1 lähimmästä BMW merkkihuollosta.
Parempaa ja halvempaa kuin Shimanon öljy.
Kaar ittelles vaa
Onko etuvaihtajan vaihto ja säätäminen isokin homma, meinasin hankkia Aceran vaihtajan tilalle XT-n vaihtajan fillaritorilta..??
@maggy
ei ole vaikeeta kun minäkin olen sen osannut tehdä. Tsekidi top pull / down pull ettet osta runkoon sopimatonta vaihtajaa,
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Juu kiitoksia vinkeistä![]()
Saako mistään enää ostettua Zipp:n maantietankoja sillä pienemmällä 26mm:llä putkella.
Nurkissa lojuisi Zippin stemmi tuolla koolla ja sille pitäisi löytää kaveri.
Alumiinista ta kuitua. Mieluusti Short and shallow mallia
Onko kokemusta? Toimiiko tämä rasvari fillarin vaijereiden kanssa? Linkki http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Mo...lulaite-82218/
Kirjanmerkit