Hei
Tuollaiset itse omistan ja viime talvi meni ihan kohtalaisesti.
http://www.bike-discount.de/shop/k10...mtb-shoes.html
Pyöräliike Lumberista hain ja sain kohtuuliseen hintaan. Joskus lähitossut on halvemmat kuin nettitossut![]()
^Juu! Saman hintaisia noin suurinpiirtein tuntuvat olevan olivatpa sitten kotimaasta hankitut tai ei. Kävin tänään chebicillä ja sinne olis tulossa mahdollisesti jopa tällä viikolla shimanoo ja spessuja noin 150 egellä pari. Ylivuotisissa ei enää ollut kokoja minulle.
Onkos tänään kukaan lähdössä iltalenkille? Forecan mukaan pakkanenkin näyttäs vähän hellittävän illaksi. Itse ainakin ajattelin lähteä.
Palis79 muokkasi tätä : 05.12.2012 at 15.58
Lähden tossa apaut tunnin päästä pariksi tunniksi pyörimään. Käyn kympiltä kaupalla katsomassa onko siellä ketään. Puhelimellakin tavoittaa toki.
Väliaikaraportti: polut ovat täydellisessä kunnossa. Nyt ajamaan sieltä. Itse ajelen varmaan pari tuntia vielä.
Minä yöllä, kun Korrupted, ja aamulla, kun Ertsi ilmaisivat kiinnostuksen lenkkiä kohtaan, nukuin. Koko aamupäivän. Otan opiksi ja tästäedes ehdottaessani lenkkiä kirjaan myös ajan ja menen sitten ainakin itse paikalle. Ne oli sitten ARJ:n tuoreet jäljet joita seurailin illansuussa. Polkujen kunnosta olen Ertsin kanssa vähän eri mieltä — aika töhnöä ovat. On se kumma kun talvi tulee jo joulukuussa.
Timbe(r)man muokkasi tätä : 06.12.2012 at 22.18 Syy: pilkkuvirhe
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
No me on sitten ajettu eri polkuja. Tai sunnuntain lenkki sai vain vähän töhnöiset polut tuntumaan huippukuntoisiltaAjelin eilen samassa ajassa viitisen kilometriä enemmän, kymmenen pykälää alhaisemmalla keskisykkeellä: http://connect.garmin.com/activity/248567185 vs http://connect.garmin.com/activity/249855902
Kyllä ne polut oli eilen erinomaiset, haastavat, paikoin tekniset. On se vaan kumma kun valokeila valaisee polun mukavasti ja polku on hyvässä kunnossa niin jo vot se on sitten mukavaa painella menemään.. Lunta sataa ja polut senkun paranee. Toivottavasti koiranulkoiluttajat tamppaa polkuja.
ARJ:lle pukkais yv:tä, mut on loota täys. Teehän tilaa.
Multa taitaa taas jäädä väliin.. Vapaarattaan kynnet jähmettyvät täysin noin tunnin ajon jälkeen, jolloin takapakka alkaa pyörimään tyhjää. Pyörä kävi vasta ensihuollossa Lundbergilla ja samalla vapaarattaaseen vaihdettiin "talviöljyt".
Nyt ei taida Ludberg oikein osata. Tärkeintä on vaparattaan puhtaus kaikesta kesän töhnästä ja liasta. Kaikkien kynnen välienkin pitää olla puhtaat jotta ne ei lukitu pakkasella. Itse käytän ohuena sipaisuna (vapaarattaassa) Wyrthin veden kestävää valkeaa vaseliinia. Toimii kelissä kuin kelissä. Samaa vaseliinia käytän myös puslien ja laakereiden rasvauksessa. Itse suosin ja suosittelen Hopen napoja. Näissä vapaarattaan huoltaminen onnistuu 15 min puuhastelulla. Nämä perusasiat kannattaa opiskella itse tekemään jotta ei tarvitse kuluttaa aikaa ja vaivaa pyöräliikkeiden huolloissa. Niin tai toinen vaihtoehto on hommata fixi![]()
Luulisi, että vapaaratasta olisi edes vähän putsailtu rasvauksen yhteydessä. Kyseessähän on siis uudenkarhea n. 500km ajettu Gary Fisher Bitter. Seuraavat huollot tulee luultavasti tehtyä itse. Takanapana on tietääkseni halppis Shimano FH-M475.
Tuosta linkistä on shimpan räjäytyskuva navasta http://techdocs.shimano.com/media/te...9830728374.pdf
Tuossa vielä video missä sellainen puretaan http://www.youtube.com/watch?v=3tfohOsS2Ds
Tom1 muokkasi tätä : 08.12.2012 at 22.20
Moi, onko kukaan menossa valopää lenkille tänään? Pääsis satulaan 16 nurkilla. Kuukauden tauon jälkeen katsastamaan selän kunto...
Foorumin kello on muuten tunnin pielessä .
Olihan lenkki tänään. Huono kunto hävisi kropasta, mutta kipu jäi. Ertsi ja Tuomas veti 29" sinkuloillaan sellaista haipakkaa että oksat pois.
Polut oli todella raskaat ja tekniset.
Ihmeellistä oli se että vesi maastossa oli vielä paikoin pinnassa ja mutalutakossa oli oikeasti vielä pehmeää. Lisää pakkasta ja äkkiä.
Tänään puhuttiin lenkillä paineista (ilmanpaineista). Opinnoista on aikaa joten piti hieman perehtyä asiaan
Paineesta puhuttaessa on käytössä kaksi eri termiä eli Suhteellinen paine ja Absoluuttinen paine. Suhteellinen paine on se paine mikä saadaan kun katsotaan esim. keulan paine siitä mittarista. Absoluuttinen paine on mitattu paine + ympäristön paine joka on 1,014bar. Ja yksikkö bar on se virallinen paineen arvo, ei kiloja, kuten joku "vanha" kansa vielä puhuu. Täten siirtykäämme SI yksiköiden aikaan kun puhutaan mittasuureistaja täsmennetään ne painelukemat aina onko kyseessä suhteellinen vai absoluuttinen paine. Tämä on tärkeää kun muutenkin nämä meidän maastopyöräilyhommat on korkealla, Pro Tour -tasolla joten 0,01barin muutos rengaspaineessa voi merkitä esim. tahkon kierroksella optimiolosuhteissa jopa kolmen sekunnin muutosta loppuaikaan. Kyllähän se kyrsii jos podiumilla jää leipäkone saamatta moisen aloittelijan virheen vuoksi. Tarkkuutta pojat tarkkuutta.
Enpä tiedä mitä olette jutelleet, mutta tuon lukiessa repesin ääneen! Leipäkoneen arvoinen postaus!!!
Kyllä. Ja tämä on syytä muistaa, kun lähtee himalajalle polkeen![]()
Jokainen polku on kokeilemisen arvoinen
ARJ:n kanssa pidettiin juuri telco ja tultiin seuraaviin tuloksiin pikkujoulun aikataulun suhteen:
Lauantaina 15.12.2012
16:00 - 18:00 ajetaan The Pikkujoululenkki
18:30 otetaan lämmin suihku kotioloissa (vapaaehtoista)
19:30 kokoonnutaan Ravintolassa ja riivitään lärviin kolmen ruokalajin palautusateria
~22:00 siirrymme yöelämään. Jonnekin.
Ravintolaa täytyy hieman täsmennellä vielä. Soitan huomenna Huiliin, joska saisimme sieltä pöydän n. 10-15 hengelle. Kukin voi tykönään miettiä vaihtoehtoisia ravitsemusliikkeitä ja ilmoittautumiset tiskiin NYT, jotta saadaan mahdollisimman pian tarkka hlö-määrä selville, jos vaikka Ravintolaa sattuu kiinnostamaan sellainen sivuseikka.
Kalenteriin voi myös merkitä jo perinteisen Uuden Vuoden Lenkin, joka tänä vuonna ajetaan 31.12.2012 noin klo 22 alkaen ja päättyen makkaran paistoon avotulella siinä jossain puolen yön kieppeillä.
Mukana molemmissa tapahtumissa.
Vuoden viimeiselle lenkille Sponsoroin kuivat koivuhalot kuten perinteisesti. Juomat sekä syömiset saa jokainen valita mielensä mukaan
Järjestän vielä lähempänä uutta vuotta pienet talkoot jotta halot, makkarat ja juomat saadaan kannettua metsän siimekseen jemmaan.
Kirjanmerkit