GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 33 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 4161

Aihe: Kengät talveksi

Nyt on käyttökokemuksia Northwaven Celcius GTX -tossuista vähän pidemmältä ajalta. Oikeastaan ainoa motkotuksen aihe on se, että toisen kengän kiristyssolki painaa jalkaa jollain ihmeellisellä tavalla ellei sitä jätä hieman löysälle. Voi olla, että vedän sen päällysläpän liian kireälle. Kaksilla sukilla ja alumiinipohjallisilla lämpöä riitti noin -5 asteeseen, sen jälkeen kovemmilla pakkasilla olen vetänyt neopreenisuojat mallia perus kengän päälle. Ainakin -12 asteessa meni erittäin hyvin, ei ollut varpaissa pienintäkään kylmyyden tunnetta vaikka lenkki oli rauhallista pyörätie/polkuajelua. Vedenpitävyydessä ei ole ollut moittimista. Jalka putosi jään läpi ojaan ja nilkkaa myöten kuraveteen viime lenkillä. Vesi jäätyi neopreenin ja kengän väliin, mutta ei tullut läpi eikä aiheuttanut mitään epämukavuutta.

Olen siis tyytyväinen ostokseeni.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Mitkä olisivat hyvät (lämpimät, jalat ovat melko helposti kylmettyvät) kengänsuojat kylmille kelille (-10...-20)? Kenkinä perus http://tiny.cc/oo5sow Shimanon M077. Onko esim. Bilteman suojukset mistään kotoisin, hinta ei ainakaan päätä huimaa? Plussaa olisi jos saisi nopeasti eli Tampereelta metsästetään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mrjuju Katso viesti
    Mitkä olisivat hyvät (lämpimät, jalat ovat melko helposti kylmettyvät) kengänsuojat kylmille kelille (-10...-20)? Kenkinä perus http://tiny.cc/oo5sow Shimanon M077. Onko esim. Bilteman suojukset mistään kotoisin, hinta ei ainakaan päätä huimaa? Plussaa olisi jos saisi nopeasti eli Tampereelta metsästetään.
    Urheiluareenasta nämä vuorelliset suojat, eli tampereelta, noita käytän hyvällä menestyksellä Northwaven talvikenkien kanssa. Vaikea sanoa miten toimi noiden shimanojen kanssa.

Täältä ääni myös noille Urheiluareenan suojille.. paljon lämpöisemmät kuin Bilteman.

Eli siis kurasuojaks ja pikkupakkasille biltsut ja sitten koville pakkasille lämmittään Urheiluareenan suojukset?
    mrjuju muokkasi tätä : 04.12.2012 at 22.47 Syy: lisäys

Eli siis kurasuojaks ja pikkupakkasille biltsut ja sitten koville pakkasille lämmittään Urheiluareenan suojukset?
    Juurikin noin.

Urheiluareenan suojuksiin joudut itse leikkaaman klosseille aukot, mutta se onnistuu helposti terävillä saksilla

Löytyykö miltään valmistajalta KUNNON lämpimiä talvikenkiä Speedplay- reijillä? Entäs SPD-SL?
    - Heavy Metal will never die!! -

Canyon Endurace CF custom

Northwave Celsius Arctic GTX

Nyt pari päivää vasta testaillut noita Northwave Celsius Arctic GTX kenkiä. Hyvältä vaikuttaa, mutta noiden kiristysnauhojen käyttö ja niiden survominen läppien alle vaatii opettelua. Eilen töihin mennässä, meinasin pannuttaa parkkihallissa, kun nostin jalan satulan yli ja olin laskemassa jalkaa maahan. Tuo kengän pohjan kumi on aika kovaa ja kun kantti osui ensin, niin todella liukasta. Ja samalla pehmää, lähti hyvä siivu kengän reunasta kun puoli metriä luisti siloitettua betonia vasten.

Töiden jälkeen pätkä keskuspuiston olemattomia polkuja 29er sinkulalla ja tuli huomattua kuinka liukas tuo kengän keskiosa on. Tuollainen kapea ja luiskamainen kovamuovi ei kauaa kestä lumisella polkimella, jos ei saa päkiää suoraan polkimelle ja lukkoja kiinni. Onko kukaan laitellut tuohon keskiösaan tai vastaaviin mitään kumisia lisäpaloja tms.? Olen nähnyt täällä hiilikuituisten kesäkenkien pohjiin jotain kumimattoviritelmiä.

kuva samanlaisista kengistä:
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dirtyrider Katso viesti
    Nyt pari päivää vasta testaillut noita Northwave Celsius Arctic GTX kenkiä. Hyvältä vaikuttaa, mutta noiden kiristysnauhojen käyttö ja niiden survominen läppien alle vaatii opettelua.
    Jep. Mun tapa on vetää naru kireelle, sitten taittaa sisäpuolelta sen lukon ohi ja sulkea ylempi tarranauha. Sitten pukkaan sen narun lärpäkkeen alemman tarraläpän väliin, survon narut perään ja tarranauha kiinni. On ihan kätevä kunhan tottuu.

Eilen töihin mennässä, meinasin pannuttaa parkkihallissa, kun nostin jalan satulan yli ja olin laskemassa jalkaa maahan. Tuo kengän pohjan kumi on aika kovaa ja kun kantti osui ensin, niin todella liukasta. Ja samalla pehmää, lähti hyvä siivu kengän reunasta kun puoli metriä luisti siloitettua betonia vasten.

...

kuva samanlaisista kengistä:
    Näissä on aika liukas pohja. Onhan Artic:ssa sentään edes jotakin kuviota...

Fahrenheit:ssa ainoa kitka tulee sitten klosseista. Kuten mulla Time RXS:n, soratiellä luikerrellessa tuli vasemmasta potkastua kitkanappula rikki :-/

Ja vielä tuosta kenkien koosta: mulla on normi lenkkarit 42-42.5 kokoisia vähän valmistajasta riippuen. $haissen kesäpyöräilykenkien koko 43 on sopiva. Sama koko passaa NW:n kengille, jää tilaa parille ei-sika-paksulle sukallekin.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Ei kun ostat satasen talvikengät. Kengänsuojat kun menevät pas2 kun hiukankin tunkkailee metsässä. Kengät kestävät vuosia, suojilla sekoillessa menee tuo 65 euroa joka vuosi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Ei kun ostat satasen talvikengät. i.
    Mistä saa satasella talvi(!)kengät?

Itsellä ajatus jos Laket pitäisi ostaa... mutta kuullostaa siltä, että niidenkin kanssa joutuu käyttämään kengäsnsuojia. Spessun Defroster + teddykarhusuojat + Grabber -kombinaatio on kyllä lämmin, mutta haavena olsi päästä eroon kengänsuojista & Grabber -lämmittimistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Itsellä ajatus jos Laket pitäisi ostaa... mutta kuullostaa siltä, että niidenkin kanssa joutuu käyttämään kengäsnsuojia. Spessun Defroster + teddykarhusuojat + Grabber -kombinaatio on kyllä lämmin, mutta haavena olsi päästä eroon kengänsuojista & Grabber -lämmittimistä.

Bike-discountista ostin satasella diadora polarikset. On sitten hyvät tai ei??? Kengät tuli eilen ja pikku lenkin kävin kokeilemassa, ei ainakaan heti alkanut paleltamaan, muista ominaisuuksista ei vielä osaa sanoa.

Vaikka tuosta reilusti halvemmallakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Flash67 Katso viesti
    ...diadora polarikset....
    En jaksa oikein uskoa...

Eijei

On siinä muuten klossit asennettu mallikkaasti!

Re: Kengät talveksi

Jos kuskilla on eri pituiset jalat.

Olen tämän talven ajanut Mavicin kengillä. Muista talvikengistä ei ole kokemusta, mutta näillä olen pärjännyt ilman mitään lisäsuojia paremmin kuin koskaan kesäkengillä vaikka ties mitä kengänsuojavirityksiä ehdin kokeilla.
    Sudenpentukenraali M.I.K.K.O. - Murheellisen Itsekäs ja Kovin Kiivasluonteinen Onnenmyyrä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Jos kuskilla on eri pituiset jalat.
    Juuri näin. Tuohon mittaamiseen löytyy konstit, ja saattaa alkaa kiinnostaan jos on jotakin jalka/polvi vaivoja. Mulla on toinen klossi ihan pohjassa (kantapäähän päin siis) ja toinen noin 2-3mm edempänä. Helpotti oikean jalan pitkäkestoseen lihasjäykkyyteen.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Jep minä uskallan suositella näitä, ei mitään pahaa sanottavaa. Jalat pysyy lämpiminä ja kengät ovat tukevat, sekä niissä on heijastimet.

En jaksa oikein uskoa...
    Eijei
    Kuule Jakke, en ymmärrä näiden niukkasanaisten viestiesi taustalla piilevää sanomaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Kuule Jakke, en ymmärrä näiden niukkasanaisten viestiesi taustalla piilevää sanomaa.
    Liikoja jaarittelematta saa helposti yli 7500 kirjoitusta aikaiseksi foorumiin eli n.3 päivässä Jakken tahdilla. Onhan täällä muitakin vähäsanaisia, mutta määrällisesti usein kirjoittavia. Määrä ei vaan aina korvaa laatua.

Diadora Polarikset saa nytkin bikediscountista hintaan 99.95e eli jos Jakke hintaa epäili, niin pieleen meni.

Luulen että Jakkea epäilytti lähinnä kenkien lämpimyys. Mulla on Jakken mainitsemat Laket. Eipä nuo mulle mitään kesää tee. Nollakeleillä menee Goren windstopper softshell suojien tai Urheiluareenan karvasuojien kanssa ihan jees. Kympin pakkasilla ei juuri varttia pidempään kärsi ajaa ilman Grabbereitä. Yksilöllisiä juttuja nämä tietty ovat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    Jep minä uskallan suositella näitä, ei mitään pahaa sanottavaa. Jalat pysyy lämpiminä ja kengät ovat tukevat, sekä niissä on heijastimet.
    Onko nuo kuinka reilulla mitoituksella?
    Kesäkengät on 44 Shimanot, joten 45 koon talvikengät olisi varmaankin sopivimmat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikko Katso viesti
    Olen tämän talven ajanut Mavicin kengillä. Muista talvikengistä ei ole kokemusta, mutta näillä olen pärjännyt ilman mitään lisäsuojia paremmin kuin koskaan kesäkengillä vaikka ties mitä kengänsuojavirityksiä ehdin kokeilla.
    Onpa huomattavasti fiksumman näköinen pohjan kuviointi, ainakin keskiosalta kuin NW:n kengässä. Yritin kaivella vanhoja topiceja, joissa oli suojattu hiilikuitupohjaisia kesäkenkiä kivikoilta tms., mutta ei nyt osunut silmiin. Muistaakseni joku oli viritellyt jotain liimaa tms massaa ja jossain oli vedetty suikale ulkorengasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkis Katso viesti
    Onko nuo kuinka reilulla mitoituksella?
    Kesäkengät on 44 Shimanot, joten 45 koon talvikengät olisi varmaankin sopivimmat
    Joo +1 numeroa on hyvä. Itsellä on kesäkenkä 45, ostin nuo 46. Yhdellä sukalla tuo on semmoinen 'mukavan väljä' mutta silti ihan tukevasti istuu. Kahdella sukalla istuu paremmin ja on tietty lämpimämpikin. .. kengästä sen verran, tunti -13C pakkasessa kesäsukalla niin alkoi kylmä tuntua varpaissa.. -22C ajetulle pyrähdyslenkille en osaa sanoa kauanko kesti, mutta kahdella sukalla ei ollut mitään tietoa kylmästä varpailla.

Onko kokemusta Sievi Thermo Alu (XL) lämpöpohjallisista, onko noi paljonkin paremmat kuin perus lämpöpohjalliset? Nuo on ainakin muotoiltu hyvin, mikäli korvaa alkuperäiset pohjalliset noilla. 10 € IKH:lta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mpesu Katso viesti
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    Liikoja jaarittelematta...
    Jaa niin.. en muistanutkaan, että foorumilla on myös nuoria ja levottomia ihmisiä, jotka eivät jaksa tai ehdi paneutua käsillä olevaan asiaan. Niinpä en tullut quotanneeksi kaikkia asiaa koskevia viestejä vaan postasin reagoinnin koskien tuota yhtä kysymystä. Olisi pitänyt näköjään lainata kaikki. Oli siis puhetta oikeasti lämpimistä talvikengistä, noi linkatut Diadorat on käsitelty ja toi *merkitön* halpis ei vakuuta millään tavalla.

Mää olen kuulkaas tosi pahoillani aiheuttamastani hämmennyksestä ja mielipahasta. Mä voin pistää vaikka oluen jos sattuu sellainen luonteva tilaisuus

Mutta offtopic ja vinkuminen sikseen ja palataan asiaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teppo Katso viesti
    Luulen että Jakkea epäilytti lähinnä kenkien lämpimyys. Mulla on Jakken mainitsemat Laket. Eipä nuo mulle mitään kesää tee. Nollakeleillä menee Goren windstopper softshell suojien tai Urheiluareenan karvasuojien kanssa ihan jees. Kympin pakkasilla ei juuri varttia pidempään kärsi ajaa ilman Grabbereitä. Yksilöllisiä juttuja nämä tietty ovat.
    Juuri näin. Tässä topicissa on aika monta kertaa nostettu Laket jonkinlaiseksi referenssiksi talvikenkänä ja nyt sitten alkaakin jo kuulua kriittistäkin kommenttia. Hyvä juttu. Meinasin jo käväistä IHPH:sta nuo hakemassa, mutta pistää miettimään.

Jokohan Wölvhammeria saa Atlantin tällä rannalla jostain?

http://www.bikepalast.com/product_in...ling-Boot.html

Tuolla on noita. Köyhtyä saakin sitten kunnolla. 349 20% arvonlisäverolla. Noita kun joku toisi Suomeen myyntiin, niin huh mitä maksavat. En ostasi. Jossakin menee raja, mitä vaate saa maksaa, ja Wölvhammer ylittää rajan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    http://www.bikepalast.com/product_in...ling-Boot.html
    ...Noita kun joku toisi Suomeen myyntiin...
    Se joku on Foxcomp Turku. Hinnoista ei tietoa.

Oho! Enpä ole ikinä löytänyt tuollaista sivua. Foxcomp.fi on vain ollut esillä Mitenkähän tuon olen päässyt ohittamaan. Jos joskus käyn vielä toisen kerran Turussa, pitää käydä kaupassa.

Täällä Shimanon mt91-kengillä sinnitellään. Kahdet sukat sisään, niin jo tarkeni tänään vielä hienosti ilman lisäsuojia. Lisäsuojatkin on valmiina. Itse tehdyt, rumat kuin mitkä, mutta toivottavasti lämpimät.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •