HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 23 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 15293

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #661
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Armas Katso viesti
    ... Epilepsiakohtaushan ei ole vaarallinen. Se fillarilla kaatuminen voi olla. Toki pitää mainita samassa, että epilepsiakohtauksen voi saada myös keskellä kirkasta päivää vaikkei olisi mitään vilkkuvia valoja lähettyvillä ja kohtauksen laukaisevat ärsykkeet voi vaihdella eri ihmisillä. ...
    Epilepsiakohtaus voi olla myös hengenvaarallinen, silloin kun kyseessä on n.s. status epilepticus eli kohtaus "jää päälle". Tällöin sitä voi yrittää lopettaa esim. runsaalla määrällä diatsepaamia, ambulanssimiehistö on paikalle saatava. Toki myös tuo pyörän kanssa kaatuminen kohtauksen seurauksena voi tuottaa vammoja, kuten toteat.

  2. #662
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Pyörätiellä riittää, että huomaa edessä olevan kohteen. Ei sen suunta, nopeus ja etäisyys ole niin mahdottomia arvata, koska se liikkuu pyörätietä pitkin. Ehdotan, että menette pyöräilemään ennen kuin tulette tänne puhumaan teoriaa. Onko joku oikeasti ajanut tai ollut lähellä ajaa kolarin pyöräilijän kanssa, jolla on vilkkuva valo, siksi että sen "nopeus, suunta ja etäisyys on ollut vilkkumisen takia vaikea arvioida"??? Puppua. Porukkaa nyt vaan jostain syystä korpeaa vilkkuvat valot, ja niitä vastaan koitetaan argumentoida millä tahansa.
    Mielestäni ja kokemukseni mukaan ratin takaa on helpompi arvioida kiinteää valoa näyttävän kohteen lähestymistä ja siten helpompi noudattaa väistämisvelvollisuutta. Onko vaikea ymmärtää, että se vilkku ei ole tarkoitettu liikenteeseen, eikä ole lain kirjaimen eikä ainakaan sen hengen mukainen.
    A Gentleman will walk but never run

  3. #663
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    Vilkkuvalosta vielä. Kokemuksesta jokainen tietää, että kun edessä havaitsee jotain se on alle 100m päässä. Ehkä vain 50m ja autoijijan on syytä reagoida näihin havaintoihin heti alentamalla nopeuttaan tai arvioimalla ajolinjaansa. Vilkkuvasta valosta voi kokemuspojjaisesti arvata, että kyseessä on pyöräilijä joka kulkee 5-32km/h kun mopo painelee 40km/h koko ajan. Luo heti turvallisuutta nopeaa reagointia vaativissa tilanteissa joita tilanteita päivittäinen liikennöinti on täynnä.
    Kyllähän autojen ajovalopakkoakin kritisoitiin aikoinaan turhana. Pienetkin lisäturvallisuutta tuovat toimet ovat aina hyviä. Itse myös paljon pikkuteillä autoilevana ja pyöräilevänä olen huomannut, että ne kovimman näköiset fillarikarjut ovat huonoiten varustautuneita sen tärkeimmän l. perätuikun suhteen. Sillä saa hyvän näkyvyyden autoilijoiden näkökulmasta.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  4. #664
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Pyörätiellä riittää, että huomaa edessä olevan kohteen. Ei sen suunta, nopeus ja etäisyys ole niin mahdottomia arvata, koska se liikkuu pyörätietä pitkin. Ehdotan, että menette pyöräilemään ennen kuin tulette tänne puhumaan teoriaa. Onko joku oikeasti ajanut tai ollut lähellä ajaa kolarin pyöräilijän kanssa, jolla on vilkkuva valo, siksi että sen "nopeus, suunta ja etäisyys on ollut vilkkumisen takia vaikea arvioida"??? Puppua. Porukkaa nyt vaan jostain syystä korpeaa vilkkuvat valot, ja niitä vastaan koitetaan argumentoida millä tahansa.
    Itselläni on kyllä ihan empiiristä kokemusta hankaluuksista, mitä vastaantulijan vilkkuvalo voi aiheuttaa. Valaistulla tiellä noista vilkkuvaloista ei niinkään ole haittaa, mutta pimeämmät kohdat on asia erikseen. Tuossa aikaisemmin mainitsemassani keississä, missä vastaan tuli 0,5sek välein välähtelevä lamppu, kevli ei ollut suora. Noiden välähdysten välissä en kyennyt näkemään tietä enkä sen enempää sitä vastaantulijaa. Siinä sitten arpomaan, että käänsinkö tulevaan mutkaan liian vähän vai liian paljon. Tuossa tapauksessa käänsin vähän liian vähän ja rengas eksy asvaltin ulkopuolelle, mikä tosin oli parempi kuin liikaa kääntäminen, jolloin oisin mosauttanut tuon vilkun kanssa kolarin. Onneksi noita turhan harvaan välähtäviä hirvityksiä ei enään ole näkynyt vuosiin...
    Nykyajan vilkkuvalot tiksuttaa sen verran taajempaan, ettei niistä ole ihan niin paljoa haittaa pimeämmällä kohdalla.

  5. #665
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Pyörätiellä riittää, että huomaa edessä olevan kohteen. Ei sen suunta, nopeus ja etäisyys ole niin mahdottomia arvata, koska se liikkuu pyörätietä pitkin.
    Väärin.



    Autojen ajovalopakosta on aika turhaa yrittää vääntää vastaesimerkkiä kun A) se määrää tasaisesti palavan valon ja B) niin tekee laki koskien fillarin valojakin.

  6. #666
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti

    Autojen ajovalopakosta on aika turhaa yrittää vääntää vastaesimerkkiä kun A) se määrää tasaisesti palavan valon ja B) niin tekee laki koskien fillarin valojakin.
    Laki sanoo "Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin". Vilkkumisesta ei puhuta mitään.

    Ihan laillisesti ajan... Mulla on takavalo...ei ole takavaloa...on taas takavalo....

    En kannata eteen stroboja, mutta kannatan taakse vilkkuja. Patteritkin kestää kolminkertaisen ajan.

  7. #667
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    En ole vielä koskaan törmännyt tilanteeseen, jossa vilkkuvan valon suunnan ja nopeuden arviointi olisi ollut vaikeaa. Tämä on ihan käsittämätön väite. Mistä te olette keksineet tämän?
    Käy joskus pimeässä sateisessa kelissä ajamassa jossain, jossa on pyöräilijöitä - huom! monikko - satoja tai tuhansia vilkkuvalojen kanssa ajamassa. Sellaisiakin paikkoja ja tilanteita on ja niissä yksittäisen pyöräilijän aikeita ja reittiä on mahdoton arvata, pitää vain yrittää osua mahdollisimman moneen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  8. #668
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Laki sanoo "Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin". Vilkkumisesta ei puhuta mitään.

    Ihan laillisesti ajan... Mulla on takavalo...ei ole takavaloa...on taas takavalo....
    Ja taas väärin. Jos vilkkuvalo olisi sallittu, niin se lukisi laissa tai asetuksessa ihan eksplisiittisesti, vertaa hälytysajoneuvojen vilkkuvalot.

  9. #669
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VeeVee Katso viesti
    Ehkä lievää offtopiccia kun tämän voisi kirjoittaa jeesustelua alle, tänne tai kuka ajoi siellä -osioihin. Kirjotan tänne kun täällä on keskustelua millainen valo pitäisi olla.

    Terveiset luultavasti foorumillakin viihtyvälle krossarilla Turuntien kelvillä ajaneelle miehelle, joka huusi "suuntaa valosi" tai olikohan "kohdista valosi". Tangossa oli Fenix TK11, mutta hybridin tanko on kaikkea muuta kuin suora ja tasapaksu eli siihen on todella vaikea laittaa pidikettä niin, että valo osoittaa suoraan eteenpäin. Led Lenserin pidike onneksi pyörii moneen suuntaan, mutta ei siinä sentään portaatonta säätöä ole. Ainut vähänkään suoraa muistuttava kohta on sellainen missä tangon paksuus vaihtelee paljon eli pidikettä ei saa kunnolla kiinni.

    Eihän huutaja tietenkään tuota tiennyt eikä ehkä hyväksy tätä selitykseksi sille, minkä takia valokeila oli n. 10 metrin päässä eturenkaasta ja noin metrin verran pyörästä vasemmalle eikä suoraan eteenpäin. Voi olla, että sen saisi suorempaan jos laittaa jotain todella ohutta pidikkeen toisen reunaan tms. mutta en ole nähnyt asiaa niin tärkeäksi. Tankoakaan en viitsi vaihtaa.

    Ajattelin, että parempi olla valo muutaman kilometrin matkalle joka osoittaa vähän vinoon kuin ajaa pimeänä. Krossarissa sama valo osoittaa suoraan kiitos suoran tangon.
    En hyväksy. Autolla ajettaessa käännetään pitkät pois vastaantulijan kohdalla. Miksi pyörällä pitäisi saada häikäistä vastaantulijat? Et ole ainoa, joka moista tekee. No ainakaan häikäisyvalosi ei ollut _satunnaisella_ vilkulla. Sille kusipäälle huusin kyllä ihan kunnolla.

  10. #670
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Noi kirkkaat ovat ikäviä vilkkaasti liikennöidyillä väylillä…itse yleensä työnnän alaspäin tai peitän kintaalla jos on vastaantulijoita.

  11. #671
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Laki sanoo "Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin". Vilkkumisesta ei puhuta mitään.

    Ihan laillisesti ajan... Mulla on takavalo...ei ole takavaloa...on taas takavalo....

    En kannata eteen stroboja, mutta kannatan taakse vilkkuja. Patteritkin kestää kolminkertaisen ajan.
    Eli väärin meni taas. Ei ole sallittu.

    Ja mä ostan sulle pattereita jos se on siitä kiinni.

  12. #672
    Mun pyörässä on ns. automaattivalot. Ne pärähtää päälle silloin kun on hämärää. Edessä on tehokas valkoinen ei vilkkuva valo ja takana punainen vilkkuva ledi. Mitään on-off nappeja/säätöjä ei valoihin ole.Toimii.

  13. #673
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti asb Katso viesti
    En hyväksy. Autolla ajettaessa käännetään pitkät pois vastaantulijan kohdalla. Miksi pyörällä pitäisi saada häikäistä vastaantulijat? Et ole ainoa, joka moista tekee. No ainakaan häikäisyvalosi ei ollut _satunnaisella_ vilkulla. Sille kusipäälle huusin kyllä ihan kunnolla.
    Jos luit VV:n viestin niin siinä keila oli siis 10m eturenkaan edessä eli ei varmaankaan häikäissyt ja tuon verran vähintään pitääkin olla. Mutta vastaantulijaa on saattanut säväyttää jos keila ilmestyy oman pyörän reitille = törmäyskurssi.. koska keila oli vähän vasemmalle.

  14. #674
    Liittynyt
    09/2006
    Viestit
    115
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Eli väärin meni taas. Ei ole sallittu.

    Ja mä ostan sulle pattereita jos se on siitä kiinni.
    Tuo vilkkuva punainen takavalo -kielto(?) on halukkaiden mahdottoman helppo kiertää sillä, että pitää sitä vilkkuvaa lediä vaikka repussa kiinni. Pyörässä pakollinen on punainen heijastin takana. Pyörän takavalo ei ole pakollinen varuste. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021250

  15. #675
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bomba Katso viesti
    Porukkaa nyt vaan jostain syystä korpeaa vilkkuvat valot, ja niitä vastaan koitetaan argumentoida millä tahansa.
    Jostain syystä? Ehkä sun kannattaisi pysähtyä miettimään, että miksi valtaosa fillaristeista inhoaa niitä vilkkuvaloja?
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  16. #676
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Jos luit VV:n viestin niin siinä keila oli siis 10m eturenkaan edessä eli ei varmaankaan häikäissyt ja tuon verran vähintään pitääkin olla. Mutta vastaantulijaa on saattanut säväyttää jos keila ilmestyy oman pyörän reitille = törmäyskurssi.. koska keila oli vähän vasemmalle.
    Tätä itsekin mietin kun häikäisystä tuskin oli kyse noin kapeakeilaisella valolla joka on suunnattu alaspäin. Huomenna koitan löytää keinot saada valon näyttämään suoraan ja kestämään paikallaan kovatkin töyssyt. No, on sen verran offtopikkia, etten jatka aiheesta enempää eikä oo mitään mistä avautua kun vastaantulleilla on ollu lamput ja/tai heijastimet kunnossa.

  17. #677
    Onko siis Tanskassa ja Englannissa vilkkuvalot sallittu? Voisihan sitä Suomessakin siirtyä vilkuttelijoiden joukkoon. Tuntuisi ihan järkevältä idealta mitä tässä on siitä kirjoiteltu. Saahan lakeja ja asetuksia muutettuakin jos tarvetta ilmenee.

  18. #678
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vepa Katso viesti
    Ja taas väärin. Jos vilkkuvalo olisi sallittu, niin se lukisi laissa tai asetuksessa ihan eksplisiittisesti, vertaa hälytysajoneuvojen vilkkuvalot.
    Et tainnut lukea ihan tarkkaan.. siis valohan ei ole vilkku, se vaan on välillä päällä ja välillä ei.. mielenkiintoista olis tietää onko tuota määritelty jonnekkin pykäliin

  19. #679
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Patteritkin kestää kolminkertaisen ajan.
    Tuo pattereiden kestäminen ei kyllä ole kauhean hyvä argumentti vilkuttelun puolesta, kun tasaisellakin valolla matalatehoinen huomio-LED palaa kymmeniä tunteja. Ja ladattavia paristoja ja latureita saa ihan kohtuulliseen hintaan.

    Onhan siinä paristojen vaihtelussa ja latailussa tietysti hieman vaivaa, mutta ei sitä kauhean usein joudu tekemään.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  20. #680
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Sivistyksen hautalehto
    Viestit
    242
    Sulkeutukaa pimeään huoneeseen sen vilkkuvalonne kanssa, aluksi vaikkapa minuutiksi. Jo on kumma jos ei ala ns. "vippaamaan".
    - Hiki syö aivoja -

  21. #681
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    Itse en yleensä tuijota kohti valoa. Harvemmin ajellaan kenenkään perässä niin, että on pakko katso siihen valoon kahden metrin päästä
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  22. #682
    Liittynyt
    02/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    726
    Independentissä mielenkiintoinen juttu sodasta motoristien ja pyöräilijöiden välillä New Yorkissa ja Lontoossa. Koskettaa kyllä meitäkin. Linkki löytyi Cycling Plussan FB-sivulta:
    "while it might be too much to assume we are going to get knocked down every time we put on our cycle clips, we would be doing ourselves a favour by remembering that motorists don't have our interests at heart"

    http://www.independent.co.uk/voices/comment/there-is-room-on-a-bike-for-a-code-of-conduct-8373772.html?fb_action_ids=525846740759780&fb_acti on_types=news.reads&fb_source=other_multiline&acti on_object_map={%22525846740759780%22%3A11993571483 4782}&action_type_map={%22525846740759780%22%3A%22 news.reads%22}&action_ref_map=[]#access_token=AAADWQ6323IoBANxkPdfJLP158fCjNZB8CfZ BmXHZCWmJeeMwnZAKn6i6n8OwohJEY3rtgktbhPAOMcfCCAjpt 98rBqqEZCLFPcOYb9r63HQZDZD&expires_in=4761

  23. #683
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Laitetaas toimiva linkki tuohon Independentin artikkeliin:

    http://www.independent.co.uk/voices/...t-8373772.html
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  24. #684
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    519
    Vilkkuvalot kuuluvat vain hälytysajoneuvoihin.
    Kuinkakohan monta vuotta tästä vilkkuvalottelustakin vielä tapellaan? Laitan tähän linkin blogiin vuodelta 2008. Mahdollisesti se on ennenkin tänne linkattu, mutta laitanpa kuitenkin: http://liikenteessa.wordpress.com/20...-polkupyoraan/

  25. #685
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Tästä tapellaan varmaan niin pitkään, kuin eri puolet ovat syvällä poteroissaan.

    Sitä tulee paikalle sanomaan, että kirkkaat valot poislukien joku pieni vilkkutuikku ei häiritse, niin eikös täällä aleta ulvoa että pitäisi "meidän" mielestä autojen ajovalojenkin vilkkua.

    Kun keskustelu on tällaista, on turha miettiä miksi se jatkuu pitkään ja hedelmättömänä.

    Järkiargumentit ovat vilkkuvalojen puolella: kunhan valo ei ole kirkas ja vastaantulijoiden naamaan suunnattu, se parantaa pyöräilijän havaittavuutta (=turvallisuutta) aiheuttamatta mitään oikeaa riskiä liikenteessä. Ellei sitten sitä lasketa, että jollain saattaa poksahtaa päästä verisuoni, kun toisen ihmisen tapa tehdä asiat vähän eri tavalla suututtaa niin paljon. Jos kerran poliisikin on sanonut, että ylimääräinen vilkkuvalo ei ole heidän näkemyksensä mukaan lainvastainen, eiköhän asia ole sillä selvä ja nettitietäjät saavat puolestani jäädä tänne purkamaan turhautumiaan ja lainaamaan finlexiä vaikka maailman tappiin saakka.

    Ja sikäli kun asialla on mitään väliä, mulla ei ole pyörissä, kypärissä, repuissa tai muuallakaan yhtään vilkkuvaloa. Mua vaan ei häiritse, jos jollain muulla on.

  26. #686
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Mikkeli (Ristiina)
    Viestit
    675
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Jos kerran poliisikin on sanonut, että ylimääräinen vilkkuvalo ei ole heidän näkemyksensä mukaan lainvastainen, eiköhän asia ole sillä selvä ja nettitietäjät saavat puolestani jäädä tänne purkamaan turhautumiaan ja lainaamaan finlexiä vaikka maailman tappiin saakka.
    Lauseessasi on yksi ylimääräinen sana "ylimääräinen", joka vesittää perustelusi. Jos polkupyörään asennettu ainut eteenpäin näyttävä valo on vilkkumoodissa, niin se on laiton. Jopa poliisisetä on siitä minulle antanut suullisen huomautuksen Tampereella linja-autoaseman kulmalla.

    Vilkkuvalo on helpompi huomata, mutta se täytyy saada hyväksytyksi lainsäädännön kautta samaan tapaan kuin asia eteni autojen lisäjarruvalojen kanssa.

    Kaikki omat subjektiivisesti tehdyt oikeutukset toimia sääntöjen vastaisesti voi aiheuttaa sääntöjen mukaan toimiville objektiivisen häiriön.

  27. #687
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Eiköhän tässä ole vuosi tolkulla kiistelty takavalosta ja sen vilkkumoodista. Luulisin, että tässä tarkoitetaan sitä.
    Lait ja asetukset on yleensä kirjoitettu aika epämääräisesti. Niiden tulkinnalla on se suurempi merkitys tässä ja
    tulkinnan sekä sitä kautta poliisin puuttumiskynnyksen muuttaminen on helppoa.

  28. #688
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Eiköhän tässä ole vuosi tolkulla kiistelty takavalosta ja sen vilkkumoodista. Luulisin, että tässä tarkoitetaan sitä.
    Luulet väärin. Etuvalon vilkkuminen on nimenomaan se kaikistapaskin juttu.


  29. #689
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Jos kerran poliisikin on sanonut, että ylimääräinen vilkkuvalo ei ole heidän näkemyksensä mukaan lainvastainen,
    Olen aina uskonut oikeuslaitoksen päättävän lakien tulkinnoista, mutta täytynee muuttaa uskoa, jos kerran vaan ei kahdesti poliisikin on loihe lausumaan aiheesta.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  30. #690
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Pelto-Helsinki
    Viestit
    1.218
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Jos kerran poliisikin on sanonut, että ylimääräinen vilkkuvalo ei ole heidän näkemyksensä mukaan lainvastainen, eiköhän asia ole sillä selvä ja nettitietäjät saavat puolestani jäädä tänne purkamaan turhautumiaan ja lainaamaan finlexiä vaikka maailman tappiin saakka.
    Muistaakseni yksi Hämeenlinnalainen konstaapeli on haastattelussa sanonut, että vilkku on lain mukainen ja toisaalta yksi Stadilainen konstaapeli on sanonut, että on lain vastainen. Että se poliisista argumenttina kummankaan mielipiteen puolesta. Tieliikennelain sanamuoto autojen ja polkupyörien valoista on yhtenevä ja vilkkuva ajovalo autossa on laiton. Lisäksi ajoneuvon ajovalojen vilkutus on määritelty äänimerkkiä vastaavaksi tavaksi kiinnittää muiden huomio vaaratilanteessa.

    Eli miksi tästä vielä tapellaan ja kuka siellä poterossa itse asiassa luuraa?



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeeJii Katso viesti
    Tuo vilkkuva punainen takavalo -kielto(?) on halukkaiden mahdottoman helppo kiertää sillä, että pitää sitä vilkkuvaa lediä vaikka repussa kiinni.
    Jos Finlexillä halutaan runkata, niin runkataan sitte kunnolla. Laki ei salli valoja ajoneuvon kuljettajassa, joten mitään porsaanreikää ei ole. Strobopipo prätkän kuljettajalla? Enpä usko.
    asb muokkasi tätä : 03.12.2012 at 11.21
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

    "Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •