ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 20 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 30 70 120 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #571
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ropples Katso viesti
    Moottoripyöräkaupasta löytyy oikeastaan kaikki öljyt ja rasvat mitä fillareissakin käytetään. Pitää vaan ottaa selvää mitä tavaraa tarvii ennen kun sinne tallustelee.
    No niinpä tietysti.. Ongelma on kyllä se etten tiedä tarkkaan. Pitää lueskella ohjeet ensin ja käydä kysymässä.

  2. #572
    Liittynyt
    04/2007
    Viestit
    35
    Rokkarin Monarkista tulee ilmat pihalle ajossa, auttaakohan tohon huolto ja tiivisteiden vaihto (~100e fillariosa.fi) vai ostaako suosiolla uusi?

  3. #573
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Ilmeneekö vain ajossa vai myös itsestään ajan kanssa? Jos ilmenee itsestään niin pumppaa iskariin paineet ja upota veden alle, niin näet mistä vuotaa (kuivaa kunnolla ennen takaisin asennusta). Jos tulee vaan ajossa niin tarkista liukuputki/iskarin runko naarmujen/vekkien varalta. Pelkät kuivat tiivisteetkin voi mahdollisesti tuollaista aiheuttaa ajon aikana tai vaurioitunut ilmakannu. Kannattaa ainakin avata, tutkia ja huoltaa ilmakammion puoli (sehän on helppo huoltaa myös itse).

  4. #574
    CubeMan Guest
    Terve olis muutama pikku kysymys juosituksiin liittyen, onko normaalia että keulasta laskee paine muutaman ajon jälkeen? Paine laskee 170 psi -> 150 psi. Sekä kestävätkö nämä ilmaiskarit pakkasta? Keulana toimii Rock Shox Revelation RLT Dual Position Air ja takaiskarina Fox Float rp23. Olen hieman uusi näiden iskareitten kanssa.

  5. #575
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ettei ilmat häviäis sinne pumppuun.. kun laitat pumpun kiinni iskariin niin se paineistuu sillä iskarin ilmalla..
    The end of the road is just the beginning...

  6. #576
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CubeMan Katso viesti
    Sekä kestävätkö nämä ilmaiskarit pakkasta? Keulana toimii Rock Shox Revelation RLT Dual Position Air ja takaiskarina Fox Float rp23.
    Iskareiden pakkaskestävyydestä löytyy monenlaista mielipidettä, mutta minun kokemukseni mukaan -10 asteessa ei ole vielä mitään hätää. Lähestyttäessä -15 astetta alkaa syntyä ongelmia, erityisesti Foxin takaiskareissa joissa ilmaa saattaa päästä vaimennusöljyn sekaan ja iskarin toiminta muuttuu, esimerkiksi lukitustoiminto saattaa pehmentyä huomattavasti. Olen sekoitellut yhden Fox Float RP2:n ja yhden Foxin Brain-iskarin vaimennusöljyihin ilmaa pakkasessa, eikä lukitus enää sen jälkeen toiminut oikein.

    Rock Shoxit ei ole niin herkkiä, mutta kovissa pakkasissa saattaa nekin vuotaa ilmaa ulos ja vaimennusominaisuudet kasvaa huomattavasti kun öljy alkaa jähmettyä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  7. #577
    Kai tämä tänne osastoon saadaan sopimaan... Eli, spessun stumpyssa on väljää joitain millejä kun rungosta nostaa. Silmämääräisesti ei pysty sanomaan että mistä liikkuu ja vielä en alkanut joka pulttia kiristämääm. Muilla ollut samoja ongelmia tai muuta vastaavaa?
    Embrace the moment

  8. #578
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Joo, just samaa ja syynä oli iskarin yläpään puslat. Niinkuin viime kerrallakin. Uudet fillariosasta ja jo loppui väljyys.

  9. #579
    Tyyppivika? Jännä kun todella vähän ajettu, melkein kuin uusi. Mitäs haittaa tuosta voi olla pitemmässä juoksussa?
    Embrace the moment

  10. #580
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    244
    Joku muu osaa varmasti kertoa paremmin ja enemmän, mutta tuosta puslasta multa tosiaan vika löytyi. Kai ne alupuslat on tehty kuluviksi, ettei iskari tai runko kulu. Seuraavaksi tilaan kyllä tftunedshoxilta HD-puslat.

  11. #581
    Jonetzky Guest
    Moi! Minulla on ollut useamman vuoden käytössä fox talas rl keula ja nyt on vasen liukupinta kulunut puhki niin onko korjaus/vaihto mitenkään mahdollista ja järkevää rahallisesti vai onko uuden keulan aika?

  12. #582
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    Kyllä tuohon liukuputkien kulumiseen ,korjaus keinot on huonot ja yläjalat maksavat melkein puolet uudesta keulasta,kun ei takuukaan korvaa,niin ainut keino on ajaa sillä niin kauan kuin öljyt pysyy sisällä ja sitten harkitsee uutta keulaa.

  13. #583
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jonetzky Katso viesti
    Moi! Minulla on ollut useamman vuoden käytössä fox talas rl keula ja nyt on vasen liukupinta kulunut puhki niin onko korjaus/vaihto mitenkään mahdollista ja järkevää rahallisesti vai onko uuden keulan aika?
    Seuraavaan keulaan muistat sitten laittaa öljyä vasemman puolen huulitiivisteen alle, niin voitelu pelaa eikä kulu puhki. Nykyisessä öljyäminen ei enää auta kulumaan, mutta lisää kyllä käyttöikää merkittävästi. Öljyksi jotakin oikeaa keulaöljyä, eikä mitään CRC/TF2/WD40 osastoa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  14. #584
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Öljyksi jotakin oikeaa keulaöljyä, eikä mitään CRC/TF2/WD40 osastoa.
    Onhan tuota TF2 keulaoljynäkin ja itseasiassa itsellä keulassa tällä hetkellä voiteluöljynä ja tekee kyllä superhypersmoohtiksi..
    The end of the road is just the beginning...

  15. #585
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    88
    Onko 240 puntaa liian kova hinta uusista putkista? Eräässä hyvässä britti putiikissa olivat 36 kashima putket tuohon hintaa ja ilman kashimaa hitusen halvemmat

  16. #586
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Pohjois Helsinki
    Viestit
    596
    EI kai tuo hinta ole kallis jos haluaa keulan kuntoon ,mutta pelkillä liukuputkilla ei ongelm ole ratkaisu ,jos laitat noihin alajalkoihin uudet liukuputket käy niille samoin ellet vaihdata uusia liukulaakereita siihen työhön voit varata n 100€ jonka jälkeen keula rupeaa toiomimaan , eli hinnaksi tulee n.400 €

  17. #587
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Willie Katso viesti
    Rokkarin Monarkista tulee ilmat pihalle ajossa, auttaakohan tohon huolto ja tiivisteiden vaihto (~100e fillariosa.fi) vai ostaako suosiolla uusi?
    Samanlaista vaivaa, eli Monarch RT3 tämän vuoden malli ja ajettu n. 300km. Syksyllä lenkkeillessä lämpötilan ollessa +2 astetta oli havaittavissa takaiskarissa jatkuvaa ilmavuotoa, eli paineet hävisivät iskarista hitaaseen tahtiin ja n.20min välein joutui pumppaamaan uudet ilmat. Voiko johtua vain huonoista öljyistä/voitelusta (joka kuulemma tyypillistä uusissa RS tuotteissa) vai jotain perustavampaa laatua olevaa vikaa. Lämpöisellä lenkkeillessä kuitenkin kaikki toimii hyvin ja ilmat pysyvät sisällä.

    Ja mahtaakohan/kannattaako lähteä takuukorjauksena tuota hoitamaan, vai onnistuuko voiteluaineiden vaihto helpommin kotikonstein?

  18. #588
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti naukku Katso viesti
    Samanlaista vaivaa, eli Monarch RT3 tämän vuoden malli ja ajettu n. 300km. Syksyllä lenkkeillessä lämpötilan ollessa +2 astetta oli havaittavissa takaiskarissa jatkuvaa ilmavuotoa, eli paineet hävisivät iskarista hitaaseen tahtiin ja n.20min välein joutui pumppaamaan uudet ilmat. Voiko johtua vain huonoista öljyistä/voitelusta (joka kuulemma tyypillistä uusissa RS tuotteissa) vai jotain perustavampaa laatua olevaa vikaa. Lämpöisellä lenkkeillessä kuitenkin kaikki toimii hyvin ja ilmat pysyvät sisällä.

    Ja mahtaakohan/kannattaako lähteä takuukorjauksena tuota hoitamaan, vai onnistuuko voiteluaineiden vaihto helpommin kotikonstein?
    Aja vaan helteellä ,tai hommaa kunnon jousi-iskari sinne taakse.
    - Fear is a mindkiller -


  19. #589
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti naukku Katso viesti
    Samanlaista vaivaa, eli Monarch RT3 tämän vuoden malli ja ajettu n. 300km. Syksyllä lenkkeillessä lämpötilan ollessa +2 astetta oli havaittavissa takaiskarissa jatkuvaa ilmavuotoa, eli paineet hävisivät iskarista hitaaseen tahtiin ja n.20min välein joutui pumppaamaan uudet ilmat. Voiko johtua vain huonoista öljyistä/voitelusta (joka kuulemma tyypillistä uusissa RS tuotteissa) vai jotain perustavampaa laatua olevaa vikaa. Lämpöisellä lenkkeillessä kuitenkin kaikki toimii hyvin ja ilmat pysyvät sisällä.

    Ja mahtaakohan/kannattaako lähteä takuukorjauksena tuota hoitamaan, vai onnistuuko voiteluaineiden vaihto helpommin kotikonstein?
    Kyllä voi johtua heikosta tai vääränlaisesta (esim. jäykistyy kylmässä liikaa) voitelusta. Tosin itsellä aikoinaan Rockshoxin ilmakeula tosin päästi paineet alajalkoihin 5-0 asteen lämpötiloissa, johtuen kummallisilla mitoilla valmistetuista tiivisteistä (joissain o-renkaissa oli hieman eroa standardikokoisiin tiivisteisiin verrattuna). Hain tiivistekaupasta uudet tiivisteet tilalle ja ongelmat hävisi samantien. Melkein veikkaisin ongelmaa tiivisteissä tai voitelussa jos kerran toimii lämpimässä hyvin, mutta ei tietty muunlaista ongelmaakaan voi sulkea pois.

    Ilmakannun puoli on kyllä aika helppo kyllä huoltaa itsekin, kunhan irroittaa tiivisteet varovasti. Jos kyseessä on tosiaan voiteluongelma tai tarvitsee vaihtaa jokin tiiviste uuteen niin saattaa olla helpompi hoitaa asia itse, mutta vakavamman vian ollessa kyseessä takuuhuolto lienee parempi vaihtoehto (vaikka voi hetken kestääkin).

  20. #590
    Voilo joku laittaa sen eri kaulaputkien selityskuvan kun senverran sekaisin ei nimityksistä. Onko 1->tapered vai onko 1.5 normaali putki ja sitten on tapered&steerer?
    Embrace the moment

  21. #591
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Voilo joku laittaa sen eri kaulaputkien selityskuvan kun senverran sekaisin ei nimityksistä. Onko 1->tapered vai onko 1.5 normaali putki ja sitten on tapered&steerer?
    1 1/8" on tavallinen. Tapered on alhaalta 1,5" ja kapenee 1 1/8" kokoiseksi. Sitten järeimmissä on kait tuo 1,5".

  22. #592
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    133
    Mikäs vikana, kun Fox Float RL takaiskari lyö nestettä pro-pedal-namiskasta ulos? Tämä tapahtui, kun pudotin painetta ilmaventtiilin kautta, kun tarkoitus oli pudottaa sagia vähän lisää. Silloin ilmaventtiilin kautta tuli nestettä vähän ulos samalla. Tämän jälkeen pro-pedal-namiska oli ihan löysä, ei mitään porrastusta kun käänsi toisesta laidasta toiseen laitaan. Sitten kun hyppäsin pyörän päälle varovasti, niin puski nestettä kunnolla ulos tuosta pro-pedal-namiskan juuresta. Namiska on myös löysä eli tulee noin millin ulos iskarista. Mitäs tässä vikana, voiko itse tehdä mitään ja missä voisi huollattaa pääkaupunkiseudulla mieluusti? Pyörä itsessään pari kuukautta vanha Briteistä tilattu eli takuu voimassa, mutta aikaa varmasti palaa... Vastauksista kiitos ja kumarrus!

  23. #593
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cabron Katso viesti
    Mikäs vikana, kun Fox Float RL takaiskari lyö nestettä pro-pedal-namiskasta ulos? Tämä tapahtui, kun pudotin painetta ilmaventtiilin kautta, kun tarkoitus oli pudottaa sagia vähän lisää. Silloin ilmaventtiilin kautta tuli nestettä vähän ulos samalla. Tämän jälkeen pro-pedal-namiska oli ihan löysä, ei mitään porrastusta kun käänsi toisesta laidasta toiseen laitaan. Sitten kun hyppäsin pyörän päälle varovasti, niin puski nestettä kunnolla ulos tuosta pro-pedal-namiskan juuresta. Namiska on myös löysä eli tulee noin millin ulos iskarista. Mitäs tässä vikana, voiko itse tehdä mitään ja missä voisi huollattaa pääkaupunkiseudulla mieluusti? Pyörä itsessään pari kuukautta vanha Briteistä tilattu eli takuu voimassa, mutta aikaa varmasti palaa... Vastauksista kiitos ja kumarrus!
    Iskari vaatii täyshuollon. Tuo ilmaventtiilin kautta tullut öljy on normaalia (voiteluöljyä voi vähän tulla iskarin asennosta jne. riippuen), mutta pro-pedal vivun kautta tullut öljy on vaimennusöljyä. Pystyy huoltaa myös itse, mutta jos ei ole ennen huoltanut takaiskareita ja muuten ei ole kiinnostusta paneutua iskarin sielunelämään + ostamaan tai rakentamaan erikoistyökaluja, niin voi olla parempi huollattaa iskari huollossa. Ainakin Fillariosa pystynee hoitamaan iskarin kuntoon. http://www.fillariosa.fi/

  24. #594
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Voilo joku laittaa sen eri kaulaputkien selityskuvan kun senverran sekaisin ei nimityksistä. Onko 1->tapered vai onko 1.5 normaali putki ja sitten on tapered&steerer?
    Kolistelija jo sanoikin oleellisen. Tarkennetaan nyt vielä, että kaulaputki on englanniksi steerer tube...

    Taaperoitu eli kartiomainen.


    1 1/8", joka on/oli aika vakio maastureissa on siis tuota paksuutta ylläältä allaalta ja ainaskin DH/rymistelypyörät käytteli 1,5" tasapaksua jöötiä usein. Nykyään tuo tapered yleistyy näemmä hyvää vauhtia.

  25. #595
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Halsua
    Viestit
    19
    Onko kellään tietoa mistä vois kysyä dt:n keulan kuoltoa

  26. #596
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti metu81 Katso viesti
    Onko kellään tietoa mistä vois kysyä dt:n keulan kuoltoa
    Ainakin Foxcomp varmaan huoltaa niitä. Voi tietysti kysyä myös fillariosasta onko kokemusta, tuntuu että huoltavat siellä mitä vain.

  27. #597
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Omani huolsin Fillariosassa hyvä oli aina huollon jälkeen.
    Mulla 150mm:nen joka kyllä hajosi mutta varaosia löytyy jos vaan käy tai tarvitsee.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  28. #598
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Kannattaiskohan laitattaa 36 Floattiin talviajoa varten sisään vakio 10w öljyt vai kenties 7.5w? Kävin tossa kymmenen asteen pakkasessa ajamassa ja keula toimi tosi nihkeesti ja herkkyys oli tiessään. Voihan tietty olla, että siellä on kosteuttakin sisällä, mutta myös öljyillä lienee vaikutusta?

  29. #599
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Vantaanlaakso
    Viestit
    163
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...siteettilaskin Tuo antaa aika hyvin osviittaa viskositeetin muutoksesta lämpötilan suhteen.

  30. #600
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Rock Shox:iin vaihdoin 7.5w voiteluöljyt nii tuli superübersmooth.. -15 kylmemmäl en ole koittanu..
    The end of the road is just the beginning...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •