HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 25 / 68 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 2033

Aihe: Radonin pyörät

Satulan korkeuskin on vielä paikoilleen säätämättä, nyt se on suurin piirtein samalla tasolla krossarissa olevan kanssa vaikka radonissa on keskiö hieman ylempänä ja mulla on kyllä se tunne, että olen krossarissakin pitänyt sitä pikkusen liian matalalla. Pitää perehtyä noihin ohjeisiin satulan korkeuden määrittelemiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keski-ikäinen Katso viesti
    Ohjaus tuntui erittäin herkältä, ehkä pitkän kannattimenkin ansiosta. Alussa tietysti tuo stonga tuntuu karseen leveeltä mutta siihen tottuu.
    Ettei jää väärää kuvaa, niin pitkä stemmi hidastaa ohjausta ja lyhyt tuo sitä herkkyyttä.

. Fillarin väri on muuten tosi hyvä, luulen, että näkyy pimeälläkin hyvin.
    Pimeällä näkyy vain valot ja heijastimet, pelkän rungon värin varaan ei kannata omaa näkyvyyttä jättää . Siksi huomioliiveissäkin on kirkkaan värin lisäksi paljon heijastimia. Kirkas väri toimii parhaiten juurikin päivänvalossa.

Joo, huomioliivit on ja käytetään, samaten on tehokkaat valot eteen ja punanen ledtuikku taakse. Nyt syystalvellahan on päivisinkin semmosta hämärää, varsinkin jos on taivas kovasti pilvessä, joten huomioliiviä kannattais melkeen käyttää päivälläkin. Ihan hyvä, jos tuo väri päivällä asiaa vähän auttaa, ainakin on parempi kuin kokomusta. Ja jonkun verran tuntui kääntävän päitäkin .
    keski-ikäinen muokkasi tätä : 18.11.2012 at 12.52 Syy: typo

Ose Guest
    Eihän tuo 18 tuumainen zr team 6.0 ole minulle liian iso kun pituutta löytyy 173 ja raajat keskivertoa varmaan pikkuisen pidemmät. Pituutta pitäis tulla vielä reippaasti lisää niin ei 16 uakaltanut tilata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ose Katso viesti
    Eihän tuo 18 tuumainen zr team 6.0 ole minulle liian...
    Ei ole. Mulla 16" radon ja oon 168 lyhyt ja inseam noin 75. Jah en paljoa ihteäni pidemmälle uskalla suositella, kun sen verta lyhyt vaakaputki noissa on. Oikeen koon tilasit.

Minä olen ajellut 18" radon zr racella mitoilla 184/86 eikä ollut liian pieni... Nykyinen fillari tosin 20" radoni.

Ose Guest
    Toi alteregoni vastaus on lohduttava mutta maalinni hämmentää.. Toivottavasti tuli oikea koko

Älä huoli Ose. Ihan oikean koon tilasit.

Race versiossa taisi olla hieman pidempi runko. Toivottavasti saat sopivan.

29er (oikean kokoisena) hakusessa mitoilla 182/86 (inseam) tai sitten joskus saanut senttiäkin pitemmät mitat... (183/87) D...

Summa summarun - tilasin ensin Canyonin Al 7.9 koossa L ja olisin sen kanssa voinutkin elää, mutta ehkä aavistuksen kookkaan puoleinen ja stand over clearance oli canyonissa (L-koossa) huimat 830. Kaveri lunasti pyörän ja painoin jo melkein M-koon tilausnappia, kunnes pähkäilin pitempään että ei kele... (efektiivinen vaakaputki 590 ja seat tube vain 440) eli runkokoko käytännössä vain 17,5". Omassa 26 täpärissä (kona) vaakaputki on 610, mutta mutta...nyt etsitäänkin 29 ja ilmeisesti tässä ollaan aika pahasti ns. välikokoisia...

Tuossa linkissä kuvat, kun 183 cm kaveri näyttää, miltä Canyon M-koossa (17,5 ") oikein vaikuttaa hänen allaan.... (mielenkiintoinen keskustelu muutenkin...) http://www.mtb-news.de/forum/showthr...541596&page=33

No katse Radoniin ja kokoon 18"? Olisiko kellään ajatusta, onko hitusen liian pieni näille meikäläisen spekseille? Canyoniin verrattuna vaakputki + 1 cm ja seat tube + 2 cm kuitenkin. Löytyisikö keltään tästä Espoo- Vantaa - HKI akselilta moista, että voisi vaikka istua päälle? Niin ja metsääänkin kampe olisi tarkoitus viedä, eli pienemmän puoleista....mutta kuitenkin sopivaa etsitään...kiitoksin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    29er (oikean kokoisena) hakusessa mitoilla 182/86 (inseam) tai sitten joskus saanut senttiäkin pitemmät mitat... (183/87) D...
    Summa summarun - tilasin ensin Canyonin Al 7.9 koossa L ja olisin sen kanssa voinutkin elää, mutta ehkä aavistuksen kookkaan puoleinen
    Samaa pohdin, mitat n. (180/85), nykyinen täpäri 20" ja sopivan kokoinen. Tai aavistuksen iso, mutta pidän siitä että paino on hieman taaempana.
    Edellinen 18" jäykkäperä oli aivan liian pieni, ja M koon Canyon vaikuttaa myös aivan liian pieneltä. Vaikka kaikki mittarit sanovat että se on oikea.

Rosen Mr. Bigissä on suunnilleen sama geonetria kuin Canyonissa, mutta pykälää isompi M-koko.
    http://fi.rosebikes.eu/tuote/rose-mr-big-6-583976

Täällähän on näemmä muutkin katselleet tota 29" 6.0 racea. Onkohan se oikeesti kestävä tämmösellä satakilosella kaverilla vai onko se runko ihan paperia.
    Vanha mutta lihava.

^ No mä oon yli 90kg, eikä alla 6.0 notku. Putket on jämäköitä, varsinkin viistoputki on tosi tuhti. En usko, että satakilosenkaan alla hajoaa. Hitsisaumat on muuten tosi siististi viimeistellyt.

No mulla hajos justiin 7.0 slide ed takaswingistä 15kk käytön jälkeen enkä kyllä semmosta osta uutta.

Tammikuus tulee uus malli, swoop 175. Vois olla hyvä valinta trailille vai oliskohan toi slide 150 uudemmalla rungolla paree ..
    Vanha mutta lihava.

^ No mulla jää noi OTB-polut ajamatta, joten pyörään kohdistuva rääkki jää pienemmäksi. Eiköhän radon mun käytössä kestä. Tarkoituskin on ajaa aika paljon huonokuntoisia hiekkateitä ja kärrypolkuja.

Työmatkaa ei enää kovin kauaa maantiepyörällä taita, joten hakusessa on Radon-hardtail talveksi. Ensisijaiset valintakriteerit ovat saada alle mahdollisimman leveät nastat ja saada pyörään tukeva tarakka, budjetti max. 1300 eur.

Eri lähteistä on löytynyt vähän erisuuntaisia vastauksia -- pystyykö joku vahvistamaan kokemuksen syvällä rintaäänellä, että 2,35" Ice Spiker Prot mahtuvat pyörimään ongelmitta vuoden 2013 ZR Team 7.0:n alla edessä ja takana?

Entä onko jollain ZR Race 7.0:ssa käytössä joku toimiva + kohtuuhintainen tarakkaratkaisu, joka kestää painavankin kuorman? (OMM varmaan toimisi, mutta nuo maksavat isoäidin ja munuaisen.)

Osaisiko joku sanoa, mistä löydän Radonini sarjanumeron? Keskiöputken pohjasta katoin, mutta ei sieltä löytynyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keski-ikäinen Katso viesti
    Osaisiko joku sanoa, mistä löydän Radonini sarjanumeron? Keskiöputken pohjasta katoin, mutta ei sieltä löytynyt.
    Kyllä se siellä keskiön alla on. Omassani vaihdevaijereiden muoviluisti peittää sen siten, että se olisi irroitettava, jotta numeron näkisi kokonaan (zr race 5.0 vm 2013)

^ Kiitos ja kumarrus . Sama muoviluisti on omassani, yritetään kaivaa se numero luistin alta esiin.

Tarttis pyörää lasten kuljettamiseen peräkärryssä, 29er ollut mielessä yhtenä vaihtoehtona. Vois joskus käydä pikkusen maastoajoakin kokeilla kun mieli tekis. Mitenkäs tuo Radon ZR Race 29er 5.0, oiskohan tuo hyvä vaihtoehto? Pieniä vaihteita riittää ja silleen?

Itsellä Radon ZR Race 29er 6.0, sama runko kuin vitosessa, noitten kahden välillä ei nyt suurta eroa ole. Luulisin, että vakiorenkaillakin (Schwalbe Nobby Nic) peräkärry kulkee mukavasti mukana. Nyt talvella vetorenkaiksi varmaan Schwalben Ice Spiker Pro:t tai vastaavat Nokiat. Keveitä vaihteita pyörässä nyt ainakin on riittämiin. Muutaman viikon kokemuksella pidän radoneiden hinta/laatusuhdetta erinomaisena. Työn jälki on oikein siistiä. Pyörien kasauksessa tosin on tainnut olla vähän laatuheilahteluja. Oma oli laitettu kokoon oikein hyvin.

Radonin pyörät

Kiitos kommentista! Talvella meinaa kärryn kanssa krossarista loppua vaihteet kesken. Tai oikeestaan kuskissahan se vika taitaa olla..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti

Summa summarun - tilasin ensin Canyonin Al 7.9 koossa L ja olisin sen kanssa voinutkin elää, mutta ehkä aavistuksen kookkaan puoleinen ja stand over clearance oli canyonissa (L-koossa) huimat 830. Kaveri lunasti pyörän ja painoin jo melkein M-koon tilausnappia, kunnes pähkäilin pitempään että ei kele... (efektiivinen vaakaputki 590 ja seat tube vain 440) eli runkokoko käytännössä vain 17,5". Omassa 26 täpärissä (kona) vaakaputki on 610, mutta mutta...nyt etsitäänkin 29 ja ilmeisesti tässä ollaan aika pahasti ns. välikokoisia...

Tuossa linkissä kuvat, kun 183 cm kaveri näyttää, miltä Canyon M-koossa (17,5 ") oikein vaikuttaa hänen allaan.... (mielenkiintoinen keskustelu muutenkin...) http://www.mtb-news.de/forum/showthr...541596&page=33

No katse Radoniin ja kokoon 18"? Olisiko kellään ajatusta, onko hitusen liian pieni näille meikäläisen spekseille? Canyoniin verrattuna vaakputki + 1 cm ja seat tube + 2 cm kuitenkin. Löytyisikö keltään tästä Espoo- Vantaa - HKI akselilta moista, että voisi vaikka istua päälle? Niin ja metsääänkin kampe olisi tarkoitus viedä, eli pienemmän puoleista....mutta kuitenkin sopivaa etsitään...kiitoksin...

Tilausta en vielä tehnyt (joulun syytä..),mutta bike-discountilta Helmut (vai oliko se Hans) suositteli näille spekseille 18" kokoa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Jos Stage oli mielessä niin mites Slide 125, joka korvaa Staget kaudelle 2013. http://www.bike-discount.de/shop/k18...0.html?mfid=52 tuossa kyllä näyttäisi olevan rahoille vastinetta, tosin pyörää joutuu odottamaan jonkin aikaa.
    Slide meni eilen tilaukseen, kiitos kommentista ja hyvästä viestiketjusta.

Iiro09 Guest
    Mitäs mieltä tästä mallista ?
    http://www.bike-discount.de/shop/k12...-29er-7-0.html

^ Ihan hyvillä palikoilla varusteltu.. Edessä ja takana läpiakselit tukevoittamassa.. On tuo speksien perusteella ihan hyvä paketti.. Jotain heikkoa lenkkiä jos haetaan niin shitmanon navat..
    The end of the road is just the beginning...

tuce Guest
    Moro!
    Löysin tältä foorumilta suosituksen radonin pyörästä ja toi team 5.0 vastaisi hinnaltaan mulle sopivaa.

Olen ennen ajanut feltin Q150 pyörällä joka siis oli jo tuolloin feltin huonoimpia pyöriä. Sen runkokoko on 21,5. Taitaa olla nämä nyky maastopyörät geometrialtaankin erilaisia kuin tuo n. 7 vuotta vanha pyörä? Tykkäisin hieman pystymmästä ajoasennosta.

Olen 186 pitkä ja reiden sisämitta jotain 89cm. Onko kokemuksia kumpi runko radonista istuu mulle, 20 vai 22?

Mitä kuluja tulee tuolta saksasta tilatessa päälle tohon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuce Katso viesti
    Moro!

Olen 186 pitkä ja reiden sisämitta jotain 89cm. Onko kokemuksia kumpi runko radonista istuu mulle, 20 vai 22?

Mitä kuluja tulee tuolta saksasta tilatessa päälle tohon?
    -20"
    -39.95,-

tuce Guest
    Okei, kiitos.
    Mikä ero noissa 29" pyörissä on ajoasentoon nähden? Onko niiden ero ainoastaan suurempi rengas vai onko myös rungoissa yleisesti eroja 26" pyöriin? 29" vanne ei siis ilmeisesti jälkiasennettunakaan käy yleensä 26" pyörään?
    Kysyn siksi kun olen hankkimassa pyörää ja en tosiaan tiedä, että mikä olisi juuri paras minulle. Olen takajäykällä 26" maastofillarilla polkenut oikeastaan aina, kesäsin laitan siihen sileän renkaan, jotta matka taittuisi töihin nopeammin ja talvella nokian wxc300. Olen cyclocrossiakin miettinyt, mutta ei taida kuitenkaan olla ainoaksi pyöräksi mun juttu... Tää 29" taas uus juttu mulle, mutta näyttää olevan huonompaa tarjontaakin.

Onpas vaikea päättää mikä on oikea pyörä!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tuce Katso viesti
    Onko niiden ero ainoastaan suurempi rengas vai onko myös rungoissa yleisesti eroja 26" pyöriin? 29" vanne ei siis ilmeisesti jälkiasennettunakaan käy yleensä 26" pyörään?
    Ei, on, ei.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •