Minulla teki b-d pyörää ostaessa tuplavarauksen. Melkein itketti, kun oli katteet 2x1300€ miinuksella. Mutta ilman ongelmia siitäkin selvittiin, takana yli 20 tilausta ilman ongelmia.
Minulla teki b-d pyörää ostaessa tuplavarauksen. Melkein itketti, kun oli katteet 2x1300€ miinuksella. Mutta ilman ongelmia siitäkin selvittiin, takana yli 20 tilausta ilman ongelmia.
maalinni: kauanko kesti ennen kuin ylimääräinen varaus palautettiin tilille? Itselleni kävi samoin ja odottelen edelleen rahoja.. (ja pyörää) Paypalin sivujen mukaan prosessissa voi kestää jopa 30 päivää.
No nythän tuo mun tuplalaskutukseni oli korjattu ja luottokorttitililtä veloitettu ihan oikea määrä. Helpotuksen huokaus, että asia selvisi yhdellä maililla, eikä tarttenut ruveta asiaa pitempään selvittelemään.
Onko teillä muuten toiminut DHL:n trackeri pyöriä tilatessa? Alkaa kyllä vähän epäilyttää b-d:n puuhat.
Eihän se varaus edes lähde tililtä. Taisi siinä pari viikkoa mennä vielä pyörän saapumisen jälkeenkin, mutta ei ihan 30 päivää. Visan kanssa voi aika rauhassa maksella, kun luottokunta hoitaa ongelmat yleensä aika tehokkaasti.
edit: ei ole dhl träckeri minullakaan toiminut läheskään aina, mutta aina on tullut paketit viikossa perille, pyörät kahdessa. Joskus dhl tunnus ei toiminut kuin dhl:n saksalaisilla sivuilla, eli kun www.dhl.de sivuilla vaihtoi kieleksi englannin, niin lähetystä ei enää löytynyt. Veikkaan että vika on siis dhl:n sivustoissa.
^ Kyllähän tuo katevaraus on vähennetty käytettävissä olevasta summasta ihan niin kuin tavallisessa käyttötilissäkin. Eipä munkaan luottotilini olisi muuten miinuksella ollut ja jouduin sinne rahaa siirtämään, että sain tilin taas plussalle.
Itekin kyllä tota tuplavarausta kummastelin. Alunperin en voinut ostaa 1300 fillaria, kun visan limitti oli 1000. Osto epäonnistui (käytin paypalia). Nostin verkkopankin kautta limittiä parilla huntilla, jonka jälkeen tein fillarista kaupat. Paypalin sivuilta bongasin tuon tuplavarauksen. Tiedustelin asiaa muistaakseni paypalin kautta ja sain ympäripyöreän vastauksen miksi bd olin tehnyt tuplavarauksen ja että varaus poistuu aikanaan.
jos noita tuplavaurauksia tulee niin voihan ne tilaukset aina maksaa tilisiirrolla.. menee toki 2 pankkipäivää kauemmin..
The end of the road is just the beginning...
Kyllä se luottokortti on varmintapa maksaa netti ostokset, jos vaikka ei tavara tulekkaan, niin saa rahat takas luottoyhtiöltä. Tilisiirto ja firma konkkaan, niin aiku hymyilyttää pitkään. Matkatoimisto puolelta kivoja esimerkkejä löytyy Suomestakin. Luottokortin käyttövaraa voi lisätä ihan tilisiirrolla, jos ei limitti riitä isoihin hankintoihin.
Totta. Ja jos visa ei kelpaa, niin kannattaa jättää tilaus tekemättä.
Moi!
Radon Stage 2011:n mitoituksesta... mittaa 180cm ja inseam luokkaa 84-85cm. Jäykkäperäisessä oikea koko lienee 18" mutta käykö täpärissä ohjaamo ahtaaksi? Bike-Discountin kokotaulukon mukaan mennään rajoilla (170-180cm / 18", 180-190cm / 20"). Mitä mieltä muut Stagen omistajat ovat, mikä on oikea koko?
edit: ja kuinka paljon stemmillä voi järkevissä määrin kompensoida täpärin ohjaamoa ilman että vaikuttaa negatiivisesti täpärin ajo-ominaisuuksiin?
pyörä kulkee just niin kovaa kun sitä polkee.
Kotiutui sitten eilen toi oma Radon 29errä. Loota (bike box) oli tosi hyvässä kondiksessa, näytti siltä kun ei olisi kuljeteltu ollenkaan. Kannattaakin varmaan tuossa bike boxissa se oma pyörä sieltä B-C:stä tilata. Pyörä oli ihan priimakondiksessa, ei pienintäkään naarmua. Etujarrun jarrupalojen välissäkin oli pieni muoviläpyskä, niin ei vahingossa puristu kiinni toisiinsa palat. Vaihteisto oli säädetty aika mukavasti, tosin toiseksi isoimmalta takarattaalta se ei pudottanut seuraavalle ja toisella naksulla sitten hyppäsi sen seuraavan yli. Luulen kuitenkin, että sain sen säädettyä kohdilleen. Väri on oikein hyvä, varmaan erottuu hyvin pyörä pimeällä. Valitettavasti pyörää en pääse testaamaan kuin vasta huomenaamuna. Tuosta joustohaarukasta muistelen (tässä ketjussa?) täällä sanotun, että paikallaan ollessa kädet tangossa sägi pitäis olla 25%, mutta kun tossa on kaksi taulukkoa, 80mm ja 100mm. Mitään ohjetta säätämiseen ei mukana tullut. Rockshoxin ohjelehtisessäkin puhuttiin vaan keulan huollosta, samaten youtube-videoissa kun yritin sieltä etsiä. Mutta kaipa ajaessa löytää pikkuhiljaa noi oikeat asetukset, iskaripumppu mulla kyllä on.
Paketista varmaan löytyi muovipussi. Jos siellä on kaksi mustaa lankarullan näköistä 2 cm pitkää muovimötikkää niin silloin se on 100 mm joustavana. Ja tietysti Discountin myyntisivulta näkee etujouston matkan kanssa. Ja voihan sen mitata, mittaat kuinka paljon on liukuputkia näkyvissä, päästä ilmat pois, junttaa keula alas ja mittaa uudestaan. näitten kahden mitan erotus on sitten joustomatka.
29:n pieni perusriesa alle 180 cm kuskeillahan saattaa olla etupään korkeus mikäli matalaa ajokoiramaista ajoasentoa halajaa, jollei kannattimen alla olevien prikkojen ja/tai kannattimen kääntö negatiivi-asentoon auta niin joustomatkaa lyhentämällä saa etupäätä matalammaksi.
onnea uudelle pyörälle!
I väntan på ännu dåligare tidet
^^ Kiitos onnitteluista!Kyllä tuo B-C:n sivujen mukaan on 100mm joustava. Pituutta on tosiaan 180cm, ehkä ei ihan negatiiviseksi tuota kannatinta tartte kääntää, mutta ton nykyisen plussasuuntaisen kannattimen voisi jossain vaiheessa vaihtaa 0-asteiseksi, siis vaakatasoiseen. 18" koko tuntuu olevan kyllä mulle ihan passeli.
^ Juu, toihan on sitä paitsi varsin halpa konsti. Katsotaan nyt, kun olen määritellyt tuon satulan oikean korkeuden ja ajanut jonkin aikaa, mitä tehdään. Yllätys oli se, että toi kannatin on noinkin pitkä. Yllättävän laadukkaalta tuo peli muuten vaikuttaa, kun katsoo hitsaussaumoja jne. Työn jälki mielestäni tosi hyvää, varsinkin kun ottaa ton hinnan huomioon.
Oiskoon nii että kauko-idässä on alumiinia sen verta kauan hitsattu että homma ois jo pikkuhiljaa hanskassa? Ja tossa osoite yhteen calculaattoriin
http://www.brightspoke.com/t/bike-stem-calculator.html
I väntan på ännu dåligare tidet
Lisätään nyt vielä että tuo taitaa olla dual-air keula. Silloin pitää säätää myös negatiivipaine.
En tiedä miten se pitäisi oikeasti säätää, mutta itse laitan ensin negapuolen tyhjäksi, sitten säädän plussapuolelle arviopaineet ja sitten vasta negapuolelle painetta. Keula on vähän turhan tönkkö tarran mukaisilla paineilla, joten fiiliksen mukaan vähän ekstraa negapuolelle jos alkuherkkyyttä kaipaa.
Eka lenkki takana uudella radonilla. Fillarin väri on muuten tosi hyvä, luulen, että näkyy pimeälläkin hyvin. Ajoasento oli aika lailla pysty, katsotaan mitä asialle tehdään, olisiko satulan siirtäminen taaksepäin osaratkaisu. Mutta ohjaamon mitat tuntuivat toisaalta ihan sopivilta. Ohjaus tuntui erittäin herkältä, ehkä pitkän kannattimenkin ansiosta. Alussa tietysti tuo stonga tuntuu karseen leveeltä mutta siihen tottuu. Ajoin pelkästään hiekkateillä ja jonkun verran asfaltilla, koska halusin testata vaihteiden ja jarrujen toimintaa. Vaihteet pelasi hyvin, tosin takana tokaksi suurimmalta rattaalta ei vaihtanut alaspäin seuraavalle ja toisella naksulla hyppäsi sitten tuon yli seuraavalla. Pieniltä suuremmille ihan okei. Eipä tuo suuri vika ole, mutta yritetään korjata, kunhan pyörä tulee tutummaksi. Jarrut ovat hyvät, tunnokkaammat kuin kaverin crossarissa olevat mekaaniset levarit. Tuollainen jarrutus, jota jossain sanottiin "feather brakingiksi" onnistui hyvin. Ainoa negatiivinen puoli nyt näin alussa on se, että vapaaratas pitää aika kovaa ääntä ja raksuttaa "miehekkäästi", kuten täällä joku asian ilmaisi. Se hyvä puoli siitä tietysti on, että kelloa ei tarttenut käyttää, jalankulkijat kyllä kuulivat lähestymiseni
ja antoivat suosiolla tietä. Keulaan pitää pumpata lissää paineita, O-rengas oli lenkin jälkeen ihan ylhäällä. Vaikea muuten keulasta sanoa mitään, kun ei ole noista kokemusta. Kokonaisuutena erittäin positiivinen kuva jäi fillarista. Katotaan miltä tuntuu, kun viedään se poluille.
Tuo mainitsemasi ohjauksen herkkyys saattaa johtua juurikin tuo keulan syvään painumisestä>keula kun on kasassa ohjauskulma jyrkkenee,kun saat paineet kohdilleen,ohjauskin rauhoittunee kyl.
Ja jos se ei auta, leveempää tankoa.
Tarkoitin sitä ohjauksen herkkyyttä oikeastaan enemmän positiivisessa kuin negatiivisessa mielessä, kulmat on varmaan myös loivemmat kuin krossareissa. Nää taitaa olla pitkälle myös tottumiskysymyksiä, kun viimeksi maasturia on tosissaan ajanut tommoset 25 vuotta sitten. En nyt stemmiäkään lähde heti muuttamaan loivempikulmaiseksi tai negatiiviseksi peräti, ajellaan nyt vähän aikaa tällä kokoonpanolla.
Jep,mainitun herkkyyden näköjään käsitin levottomuudeksi,oma moka.Se satulan paikka tavallaan on "vakio",älä sen siirrolla ala pidentämään ohjaamoa.Väärä satulan paikka saattaa aiheuttaa polviongelmia.
Kirjanmerkit