GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 15 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 65 115 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Ihan kävellen yritin ylittää suojatietä tuolla tallinnalaivojen lähellä, kävelin iham kunnolls suojstoelle ja laitoin vielä käden eteen että olen menossa. Viides vai kuudes auto väisti ja eka paku yritti ajaa varpaiden yli, harmi kun ei tajunnut läimästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Valoisaan aikaan: kävelijät pyöräilijöiden puolella, sikin sokin, kuka ties minne menossa, ei tiedä, ei katsota taakse eikä eteen, monta rinnakkain, koirat 5 metrin flexissä siksakkia.

Pimeään aikaan: kävelijät vielä enempi miten sattuu, tummat vaatteet päällä eikä niistä edelleenkään tiedä minne ovat menossa. Lisäksi takana ainakin vähintään yksi täysin valoton peesaaja, joka ajaa täysin pimeässä kulmassa ja aina saa pelätä sen rysäyttävän kylkeeni kun lähden kävelijöitä ohittelemaan (lue: pujottelemaan. Eihän tuolla voi ajaa suorassa vaikka pyrkisi ajamaan oikeassa reunassa). Ja sitten vielä muutama ajan-täysillä-ilman-valoja-koska-olen-ninja, jotka suhauttavat ohi jostain ihan epäuskottavasta ilmansuunnasta eikä heidän ajoaan voi ennakoida millään tavalla.
    Tai osa toikkairoi muuten vaan, kun ei tiedä mihin väistää ja kun väistät ojan kautta kun muutakaan reittiä ei ole, saat kauheat huutelut ja nuhtelut perääsi miten "et osaa ajaa omaa puoltasi ja toikkaroit miten sattuu ja soittaa poliisit perääsi jne", kun hänen perheensä plus hän itse toikkaroi pitkin poikin "omaa puoltasi" eikä väistä.
    Plus ne aamuiset satunnaiset työmatkafillaristit, kun epävarmuudella haahuilevat pyörätien puolelta toiselle, osaamatta päättää kumpaa laitaa ajaa.
    Kolmas ja pahin on ne "ninja-fillaristit": et huomaa niitä ennen kuin ne on törmäämässä suhun aamuyöntunteina ja väistät niitä ojanpohjalle sillä tuurilla että hädintuskin pysyy pystyssä ja pääsee jatkamaan matkaa lähes hengissä säikähdyksestä.

Itse olen tyytyväinen 1000+ lumenen tehoon, vaikka ajankin suurimman osan matkasta minimiteholla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nizcu Katso viesti
    Itse olen tyytyväinen 1000+ lumenen tehoon, vaikka ajankin suurimman osan matkasta minimiteholla
    Välillä pidän työmatkoilla omaa 1000+ lumenin valoa kans mukana ja täysillä tehoilla aina. Hukkuu keskustan alueellakin muuten muuhun valosaasteeseen aika helposti. Turha siitä kapasiteetista on maksaa, jollei sitä käytä.
    Mud, sweat and beers.

Tulipa pitkästä aikaa ajettua Vihdintien vartta väli Kalis-Askisto ja voi äly sitä sepeliä. Sepeliä oli ripoteltu niin, että sitä oli ehkä yhden, max. kahden käden sormilla laskettava määrä murusia neliömetrillä. Siis semmonen määrä, että pidon kannalta siitä ei ole kyllä mitään iloa edes sille kummajaiselle, joka ei viitsi liukuesteitä käyttää lenkillään maantien varressa. Riittävästi kuitenkin, että piti koko matka jännittää, kestääkö kesänakit loppuun asti. Ja sen verran, että silloin viikkoja sitten kun oli yhden aamun liukasta, kaatuja saa kunnon naarmut kylkeensä. Noita "korpitaipaleita" ei tarttis kyllä sepelöidä koskaan muutenkaan. Ja muuallakin vois käyttää hiekkaa. Ja ihmiset nastoja ja liukuesteitä.

Toki henkilökohtainen vastuu on nykypäivänä aika suuri vaatimus...

^Olen pitkälle samaa mieltä, mutta toisaalta voin myös ymmärtää hieman sepelinlevittäjääkin. Viikko sitten mm. se pitkä mäki Espoon ja Vantaan rajalla oli peittynyt kauttaaltaan jäisillä lehdillä ja mäki oli oikeastikin aika vaarallinen. Itse kuljen sitä päivittäin kumpaankin suuntaan ja kieli keskellä piti mennä varsinkin alas. Ylipäätään ko. reitillä kaikki metsäiset kohdat olivat jäässä koko viikon, koska aurinko ei pääse kunnolla paistamaan päivän aikana baanalle. Olin viikko sitten lauantaina nuhanpoistolenkillä Kalajärvi - Lahnus - Klaukkala - Vantaankoski ja koko matkan Kalajärvi - Lahnus - välillä oli metsäpätkillä röpelöistä jäätä ikävinä isoina pätkinä niin, että itsekin piti muutamassa kohdassa ottaa toinen kenkä polkimesta ja tukea menoa maata vasten.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Itäväylän-Uuden Porvoontien kelvin talviylläpidosta vastaava on nähtävästi todennut kustannustehokkaimmaksi käytännöksi levittää riittävä kerros hiekoitussepeliä koko kelvin leveydeltä ja ilmeisesti myös koko sen pituudelta. Siellä sitä sitten on tasainen matto ja arvatenkin pysyy odottamassa seuraavia pakkasia.

Aikun mä niin tykkään tuosta hiekasta kelvillä. Ihanata on! Viime torstain ja perjantain aikana Kothamin väylät on ajettu täyteen. Odotinkin jo innolla tätä talven herkun saapumista. Perjantai-iltana tutustuin oikein lähemmin sannan rakenteeseen; yksi hiekanmuru oli tunkeutunut niin ulko- kuin sisäkumin lävitse jääden nätisti poimittavaksi kotona pois. (Onneksi ei tarvinnut työntää kuin 6km.) Olisivat aikanaan nuolenkärkiä tarvinneet luolaihmiset tapelleet tästäkin jalokivestä. Joo, odotan jokapäiväistä rapina-ajoa niin innolla, että vahvasti olen suunnitellut siirtyväni -vain ja ainoastaan- yöpyöräilyyn ajoväylillä; päivisin hengenlähdön uhalla ei oikein huvita sekään. Pitäisköhän asentaa jokin harjassetti, jolla puhdistaa perusajoreitille sellainen 40cm levyinen ajoura........

^^^^^^ samoin tuo kelvien hiekotus kun lämpötilat mukavasti plussalla. Kunnossapitosopimuksissa taitaa lukea kuinka usein väylät hiekoitetaan ja sittenhän ne hiekoitetaan. Kunpa hiekottaisivat vain kävelijöiden puolen, mutta niissäkin kohdissa jossa on toispuoleinen hiekoitus, on hiekoitettu juuri se pyörätie. No - ripin rapin vaan ja kevään katupölykeskusteluja ootellessa.

Tänään tuli vastaan tilanne joka yllätti jopa kaiken nähneen allekirjoittaneen. Ajoin kelvillä t-risteykseen, tarkoituksena ajaa suoraan. Auto odotteli siinä kolmion takana kiltisti vuoroaan jotta pääsi kääntymään vasemmalle, jopa niin hienosti että suojatie/jatke oli kokonaan vapaana. Ylläri oli siinä kun tämän osaavan autoilijan takana odotteleva nuori nainen päätti että edessä olevan auton voi ohittaa vaikka jalkakäytävää pitkin. Läheltä piti ettei tullut kolaria.

Tein tämmösen hienon kuvankin:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuhat1000 Katso viesti
    Näitä sierainten tyhjentäjiä tuntuu ainakin keskuspuistossa tapaavan vaikka ei mitään peesausta ei tapahtuisikaan. Esimerkkinä siis että ajan omaa normaalivauhtia, kun risteyksestä toinen pyöräilijä kääntyy eteen ja jatkaa ajamista edelläni jotakuinkin samaa vauhtia. Itse olen muutaman metrin (3...4 m) toisen pyöräilijän takana ja normaalisti tässä tapauksessa myös hieman sivussa. Useasti näissä tilanteissa on alkanut sierainten tyhjennys kiinnostamaan edellä ajavaa. Lieneekö nämä sitten niitä työmatkatempoajia.
    Toi on ärsyttävä tapa. Ohi pitää väenväkisin päästä ja kun itse ajaa tasaista vauhtia niin joutuu usein hidastamaan kun ohittaja kampeaa heti metrin päässä takaisin eteen vaikkei vastakkaisesta suunnasta ketään olisi tulossakaan.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Paras havainnekuva ever!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    .... nuori nainen päätti että edessä olevan auton voi ohittaa vaikka jalkakäytävää pitkin.

Ei ole Suomessa luvallista antaa naiselle nimeksi Urpo

Onnistuin sitten aamulla protestoimaan työkaverille naamaliikkein. Tajusin vasta sitten, kun se kyseli multa meinasinko ajaa kolarin hänen kanssaan. Kerroin, että ei ollut likikään ja että itse pönötti autollaan tukkien koulun risteyksen suojatien eli kevyen liikenteen jatkeen tullessaan kolmion takaa. Pahoittelin vähän ilmeilyä, mutta kerroin tuon riesan olevan joka-aamuinen.
    A Gentleman will walk but never run

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detergent Katso viesti
    Ei ole Suomessa luvallista antaa naiselle nimeksi Urpo
    Itse tulkitsin heti, että kyseessä on yksi Urpon naisista. http://www.youtube.com/watch?v=yy_13UmYw7o

Eilen illalla kolme mopoa meinasi ajaa KLV:llä päin näköä Turun moottorien ylittävällä sillalla Ikean lähellä, tässä. Ajoivat peräkkäin itselleen vasenta(!) reunaa eivätkä meinanneet millään väistää. Lopulta kun jarrutin miltei pysähdyksiin siirtyivät oikealle. Näkyvyydestä ei voinut olla kyse, valoa oli keulalla riittävästi.

S**TANAN M*LKUT, eikö niiden pitäisi olla jo talviunilla. Pakkaset ja lumet ja vähän äkkiä kiitos!

Itse asiassa hieman pohjoisempana olikin KLV:n sivussa pari kaaduttua/kolaroitua mopoa/skootteria... muovista katesilppua jne. Liekö olleet jotenkin asianosaisia ja shokissa. Mene ja tiedä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Paras havainnekuva ever!
    Kyllä VesaP:n havainnekuvatkin pelittävät aina! En nyt muista onko niitä juuti tässä topicissa ollut

Että alkaa ottaa päähän nämä aamuliikenteen vähemmän hilpeät haamut.

Suomalaisten ikiaikainen suosikkiväri, eli musta, ei tuppaa aamun pimeydessä erottumaan taustasta. Ýhdeksän pyöräilijää kymmenestä ei käytä valoja, eikä pyörissä ole minkään sortin heijastimiakaan. Vastapainoksi niillä, joilla lamppu löytyy, se on sitten 5000 lumenin HID-valaisin. Lopputulemana minäkään en näe mitään hetkeen, kun pimeänäkö häviää.

Mutta sitten nämä pimeät haamut leikkaavat mutkissa ja ohittelevat hitaampia käyttäen vastaantulevan liikenteen puolta. Syntyy tiukkoja tilanteita kun kohtaamisnopeus on yli 10m/s. Ihmettelen sitä, ettei poliisi puutu tähän valottomuusilmiöön. Ei siitä tarvitse sakkoja jakaa. Luulisin, että suurin osa hiffaisi mokansa ihan suullisella huomautuksellakin.

Pitkästä aikaa tosi läheltä piti. Suoraa kelviä ajoin ja siitä haarautui viereisen tien yli suojatie vasemmalle. Suojatien ylitystä odotti henkilö seisten keskellä kelviä. No kyllähän tilaa riittää ja oikeaa reunaa pitkin vaan ohi. Mutta täydellisellä ajoituksella juuri kohdalla odottelija päätti ottaa kaksi askelta takaperin suoraan ajolinjalle. Vähän sipasi ohjaustanko takin selkää enkä ehtinyt mitenkään reagoida tilanteeseen. Onneksi ei ottanut kolmea askelta. Ilmeisesti ei nähnyt minua ja oli tullut siihen tulokseen, että autieltä saattaa roiskua vettä, jos ei ole vielä kauempana reunasta. Kaikenlaista sitä pitäisi osata ennakoida...

Toinen vaihtoehto on että jalankulkija huomasi sinut ja (a) tajusi seisovansa pyörätien puolella ja päätti väistää takaisin jalankulkijoiden puolelle, (b) väisti poispäin nopeammin liikkuvien (autojen ja pyöräilijöiden) suunnasta, tai (c) väisti takaisin omaan oikeaan laitaansa (edellyttäen että hän oli kulkenut samaan suuntaan).

Oikealta ohittaminen on aina erikoistapaus, Samoin keskellä kelviä kulkevan/seisovan ohittaminen normaalisti vasemmalta. Itse yritän näissä tilanteissa saada kontaktin ja riittävää yhteisymmärrystä ääni- ja käsimerkein eli vihellän ja näytän sitten kädellä miltä puolelta aion ohittaa. Joskus se ei toimi (eli lähinnä silloin kun arka ja nöyrä ohitettava tulkitsee merkkini siten että hänen on hypähdettävä sinne minne minä määrään), mutta sentään useimmiten.

Sunnuntaina oli taas sunnuntaikävelijöitä liikkeellä, kuten luonnollista olikin, ja kun kaksi tuttua pariskuntaa kohtaa, pitäähän sitä tietenkin jäädä seurustelemaan keskelle kelviä tai ulkoilutietä. Ja kun jostain lähestyy pyöräilijä, nössöimmästäkin aviomiehestä sukeutuu oikea alfauros joka puolustaa reviiriään ja suojelee laumaansa hyökkäyksiltä ja haluaa osoittaa olevansa siinä vahvempi kuin muut urokset. Kumpikaan ei siis hevin väistä auliimmin kuin toinen, ei yhtään ripeämmin eikä hevin samaan suuntaan. Pyöräilijäparka saa siis luvan hidastaa alle kävelyvauhtiin ja ajaa vähitellen muodostuvasta aukosta vihaisten mulkoilujen saattamana.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...21205_uu.shtml

Nyt oli joku avautunut kelvillä... Onkohan foorumilta joku? moinen pyörän käsittelytaito edellyttää jo harjoittelua..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä VesaP:n havainnekuvatkin pelittävät aina! En nyt muista onko niitä juuti tässä topicissa ollut
    Ainakin sen Finski-jutun olen nähnyt, mutta kyllä tämä peittosi sen. Makuasioistahan voi vääntää.
    On topic: Kelvillä tänä syksynä tullut vastaan todella paljon ninjailijoita. Sekä fillarilla, että juosten. "Valot/heijastimet!" huudahdusta tullut viljeltyä runsaasti. Varsinkin sadesäällä paras ajaa koko ajan valmiina jarruttamaan/väistämään. Vaikka itsellä ihan kelvollinen tuikku pyörässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    ... Onkohan foorumilta joku?
    Ei, sillä:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilta-Pulu
    Lyöjällä oli päässään joko tumma pipo tai huppu
    Foorumilaisella on kypärä!

Lähtiskö, lähtisköhän...

Kävelijä seisoi siis paikallaan naama sinne suojatielle päin, joten tietenkin ohitan sen takapuolelta enkä etupuolelta ja oikealta kuten vastaantulijankin.

Ja samaan suuntaankin kulkevan kävelijänkin ohitan usein oikealta, koska jalankulkijathan saavat kulkea kelvin kumpaa reunaa tahansa, joten vasenta reunaa kulkevaa en nyt väkisin lähde metsän kautta kiertämään.

Paikalla oli yhdistetty kelvi eli jalankulkija ei väisätnyt pois pyörätieltä.

Mutta kyllä se itsekin pelästyi tilannetta, että eiköhän ensi kerralla katso sivuille ennen kun alkaa takaperin kävellä poikittain kelvillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Toinen vaihtoehto on että jalankulkija huomasi sinut ja (a) tajusi seisovansa pyörätien puolella ja päätti väistää takaisin jalankulkijoiden puolelle, (b) väisti poispäin nopeammin liikkuvien (autojen ja pyöräilijöiden) suunnasta, tai (c) väisti takaisin omaan oikeaan laitaansa (edellyttäen että hän oli kulkenut samaan suuntaan).

Oikealta ohittaminen on aina erikoistapaus, Samoin keskellä kelviä kulkevan/seisovan ohittaminen normaalisti vasemmalta. Itse yritän näissä tilanteissa saada kontaktin ja riittävää yhteisymmärrystä ääni- ja käsimerkein eli vihellän ja näytän sitten kädellä miltä puolelta aion ohittaa. Joskus se ei toimi (eli lähinnä silloin kun arka ja nöyrä ohitettava tulkitsee merkkini siten että hänen on hypähdettävä sinne minne minä määrään), mutta sentään useimmiten.

Sunnuntaina oli taas sunnuntaikävelijöitä liikkeellä, kuten luonnollista olikin, ja kun kaksi tuttua pariskuntaa kohtaa, pitäähän sitä tietenkin jäädä seurustelemaan keskelle kelviä tai ulkoilutietä. Ja kun jostain lähestyy pyöräilijä, nössöimmästäkin aviomiehestä sukeutuu oikea alfauros joka puolustaa reviiriään ja suojelee laumaansa hyökkäyksiltä ja haluaa osoittaa olevansa siinä vahvempi kuin muut urokset. Kumpikaan ei siis hevin väistä auliimmin kuin toinen, ei yhtään ripeämmin eikä hevin samaan suuntaan. Pyöräilijäparka saa siis luvan hidastaa alle kävelyvauhtiin ja ajaa vähitellen muodostuvasta aukosta vihaisten mulkoilujen saattamana.

Kun on tiedossa, että hiekoitukseen käytettävä kiviaines voi aiheuttaa rengasrikkoja, niin miksi jotkut pyöräilevät hiekoitetulla jalkakäytävällä vaikka vieressä on hiekoittamaton ja kuiva ajorata? Ajoradalla 40 km/h nopeusrajoitus, vähän liikennettä eikä risteäviä teitä kyseisen jalkakäytävän osuudella. Toivottavasti en saa täältä foorumilta vastausta kysymykseeni eli oletan, että foorumilaiset osaavat ajaa ajoradan oikeassa reunassa silloin kun pyörätietä ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Kävelijä seisoi siis paikallaan naama sinne suojatielle päin, joten tietenkin ohitan sen takapuolelta enkä etupuolelta ja oikealta kuten vastaantulijankin.
    Ilmeisesti "koit" että "syyllistin" sinua? Se ei ollut tarkoitukseni; halusin vain yleisellä tasolla muistuttaa että paikallaan seisovalle jalankulkijalle on monasti ja monesta (subjektiivisesta) syystä aivan yhtä luonnollista tai normaalia liikkua taakse- kuin eteenkinpäin, vaikka se olisikin kaikkea muuta kuin järkevää tai sujuvaa pyöräilijän kannalta - ja että pyöräilijän on kenties hyvä pitää tämä tosiseikka mielessä.

Ja samaan suuntaankin kulkevan kävelijänkin ohitan usein oikealta, koska jalankulkijathan saavat kulkea kelvin kumpaa reunaa tahansa, joten vasenta reunaa kulkevaa en nyt väkisin lähde metsän kautta kiertämään.
    Etkö todellakaan? (Hymiö perään...)

Paikalla oli yhdistetty kelvi eli jalankulkija ei väisätnyt pois pyörätieltä.
    Sillä kokemuksella mitä minulla on kelvillä ajamisesta toteaisin ettei koskaan kannata luottaa siihen että jalankulkija tietää millaisella kelvillä hän kulkee tai ettei hän äkkitilanteessa muistaisi tai kuvittelisi väärin.

Mutta kyllä se itsekin pelästyi tilannetta, että eiköhän ensi kerralla katso sivuille ennen kun alkaa takaperin kävellä poikittain kelvillä.
    Ehkä on kuitenkin todennäköisempää että hänen mieleensä jäi vain pelko ja inho vauhtihurman sokeuttamia pyöräilijöitä kohtaan? Luulen vahvasti että seuraavassakin tilanteessa hän toimii ensimmäisen impulssin johdattamana, aiheuttipa sen sitten lätäkkö ja lähestyvä auto ajoradalla tai jostain sivusilmälla tai korvanjuuresta epämääräisestä suunnasta saatu havainto pyöräilijästä tai luulipa hän olevansa yksin kelvillä tai ei.

PS Jos olisin halunnut osoittaa sinua heristävällä sormella, olisin kommentoinut esim: "Kello!" tai "Vain dorka olettaa että jalankulkija katsoo peiliin!"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    "Vain dorka olettaa että jalankulkija katsoo peiliin!"
    Ainakin Venäjällä jalankulkijankin kannattaa peilata vähän joka suuntaan ettei käy näin...

En tiedä tuleeko se siitä kun ajaa sekä pyörällä että autolla, niin sitten jalankin liikkeellä ollessa itsestä tuntuu siltä, että on koko ajan joku "tutka" päällä?
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Kamreerintiellä Espoon keskuksessa tämän auton kuski roiski kuravedet suoraan mun päälle. Tuli mua vastaan ja olisi voinut väistää lätäkköä kun ei vastaantulevaa liikennettä ollut, mutta ei vaan täysillä lätäkköön ja paskat mun päälle.
    Kävin jututtamassa parkkipaikalla niin ensimmäinen vastaus oli se tavallinen " En mä huomannut sua " ja kun sanoin että pesulalasku tulee perässä niin rupes urputtamaana että " ei autoilijan tarvitse mitään maksaa, laki on muuttunut kaksivuotta sitten, kyllä minä tiedän ". Sanoin että soitetaan poliisille ja kysytyään vaikka tiesin että mikään laki ei ole muuttunut ja autoilija on tällaisissa tapauksissa korvausvelvolinen ( Pesulalasku ). Kysyin vielä onko miestä jäädä paikalle kuulemaan mitä poliisit sanoo ? No ei ollut vaan lähti menemään. Poliisi kehoitti lähettämään laskun perään ukaasilla, jos ei maksa niin sitten asia menee käräjille.
    Kävin sitten pesulassa kysymässä mitä keltaisen Softsell takin ja housujen pesu maksaa niin että se tulee tosiaan puhtaaksi. 30 - 40 € maksaisi.

^^Oma kokemus on juuri tuo. Kun itse kulkee sekä jalan, pyörällä että autoillen, osaa paljon paremmin huomioida muun liikenteen tarpeet ja mahdolliset ongelmatilanteet.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tänään tuli vastaan tilanne joka yllätti jopa kaiken nähneen allekirjoittaneen. Ajoin kelvillä t-risteykseen, tarkoituksena ajaa suoraan. Auto odotteli siinä kolmion takana kiltisti vuoroaan jotta pääsi kääntymään vasemmalle, jopa niin hienosti että suojatie/jatke oli kokonaan vapaana. Ylläri oli siinä kun tämän osaavan autoilijan takana odotteleva nuori nainen päätti että edessä olevan auton voi ohittaa vaikka jalkakäytävää pitkin. Läheltä piti ettei tullut kolaria.

Mielenkiinnosta kysyn oliko tuo Urpotar liikkeellä mopoautolla vai autoautolla? (Hieno kuva tosiaan!)
    Festina lente

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eilen illalla kolme mopoa meinasi ajaa KLV:llä päin näköä Turun moottorien ylittävällä sillalla Ikean lähellä, tässä. Ajoivat peräkkäin itselleen vasenta(!) reunaa eivätkä meinanneet millään väistää. Lopulta kun jarrutin miltei pysähdyksiin siirtyivät oikealle. Näkyvyydestä ei voinut olla kyse, valoa oli keulalla riittävästi.

S**TANAN M*LKUT, eikö niiden pitäisi olla jo talviunilla. Pakkaset ja lumet ja vähän äkkiä kiitos!

Itse asiassa hieman pohjoisempana olikin KLV:n sivussa pari kaaduttua/kolaroitua mopoa/skootteria... muovista katesilppua jne. Liekö olleet jotenkin asianosaisia ja shokissa. Mene ja tiedä

Taitaa toi mopojuttu liittyä tähän.
    http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunki...oukkaantuivat/

Kaksi mopoilijaa loukkaantui onnettomuudessa kevyen liikenteen väylällä Espoon keskuksessa tiistaina noin kello 17.15.
    Moposkootterilla ajanut tyttö tuli Espoontietä Turuntien suunnasta mäkeä alas kohti Ikean risteystä. Vastakkaisesta suunnasta ajoi puolestaan poika moposkootterilla. Mopot törmäsivät mäessä toisiinsa.
    Molemmat kuljettajat loukkaantuivat törmäyksessä, ja heidät kuljetettiin ambulanssilla jatkotutkimuksiin.
    Molemmat moposkootterit vaurioituivat.
    Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena.

Joko on olemassa "Mopot pois kelviltä" -kansalaisadressi/liike? Oikeesti niiden ei tarttis ajaa kelvillä silloin, kun viereisellä autotiellä max.nopeus on 60 km/h. Samaa mietä Marko Fobba Forssin kanssa siitä, että mopojen nopeusrajoituksen voisi nostaa kuuteenkympiin ja laittaa ne ajamaan autojen sekaan.
    Festina lente

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •