FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 44 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34 42 43 44 45 46 54 94 144 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.291 - 1.320 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #1291
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Henkka3 Katso viesti
    Syksyn ja kesän on pyörässä ollu 1.95" renkaat, voiko siihen laittaa 1.75" nastarenkaat? Aiheutuuko tästä mahdollisesti mitä ongelmia?
    Paitsi jos käytät nopeusmittaria, niin pitää mitata ja tarvittaessa vaihtaa mittariin uusi ulkokehän mitta.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #1292
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Kyllä ne litkulla tiivistyvät siinä missä muutkin renkaat.
    Noh, en nyt sitten malttanut odottaa kun yllytettiin… Siirsin paremmista kiekoista venttiilit talvikiekkoihin, ja voihan hyvää äitienpäivää mikä duuni oli saada 2kpl nokialaisia ensin nousemaan ja sitten tiivistymään vanteelle. Etukiekkoa jouduin pumppaamaan joku vartin verran, mutta takakiekon kanssa meni reilu tunti tehokasta työaikaa. Ilman paitaa riehuin kylppärissä hiki hatussa. Mutta sain kuin sainkin lopulta molemmat Hakka WXC:t tiivistymään 1,5 kupillisella litkua, eikä yhtään hikoile kyljistä. Ajattelin grammanviilausmielessä etten laita kahta kuppia, kun ei sitä paikkausominaisuutta niin tarvitse talven ajoissa (toivottavasti).

    Kaiken kaikkiaan säästyi suunnilleen 200g pyörivistä massoista, kun vaihdoin monsterisisurit tubelesiin. Jospa se talviajon ilo löytyisi paremmin, kun uudet Laken kengätkin ovat jo matkalla Suomeen.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #1293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Onkohan tuossa Schwalben winterissä juuri muita eroja Marathon winteriin kuin sivuilta puuttuvat nastat (kuvissa oli reiät kyllä) ja mahdollisuus kapeampaan renkaaseen?
    Katso edellä.

    Havainto on kyllä oikea: nastamäärä on puolitettu jättämällä ulommaiset nastat pois(*). En tosin tiedä mitään nastarenkaista tai niillä ajosta, mutta eikö tämän pitäisi merkitä heikompaa pitoa
    voimakkaasti käännyttäessä ja huonompaa kykyä nousta pois jäisestä urasta (eli rengas sopii paremmin tasaiselle jäälle, melko vähäiselle lumelle ja kohtuullisen hyvin auratuille teille)?


    (*) Tarkennetaan tarkentamisen vuoksi ja koska tuli tilaisuus verrata renkaita luonnossa: kuva Schwalben sivulla on lähinnä "taiteilijan näkemys", elävässä elämässä Winterin nastajono kulkee ikäänkuin Marathon Winterin nastarivien välissä eli ei keskellä eikä sivulla (eli se joko on optimaalisesti sijoitettu tai se on epäonnistunut kompromissi). Todettakoon samalla myös se että vertailussa 32 mm Nokian A10:een 30 mm Winter on hyvinkin nimellisleveyden eron verran kapeampi (mikä ei välttämättä enää pidä paikkaansa vanteelle asennettuna?).


    PS ajokokemusta 30 mm Winterillä on nyt (sillä varauksella että vertailukohtaa ei ole ja että en ajanut lähelläkään minimipaineilla) sen verran että renkaan rajat löytyivät melko pian Sipoon pikkuteillä. Kun esim ylämäessä oli auton liukkaaksi kiillottamaa jäätä, oli takapuoli pidettävä visusti satulassa, ja mäen jyrketessä niin että olisi pitänyt nousta putkelle tai jopa laittaa paino etupyörälle alkoi takarengas sutia ja kerran oli tämän takia jalkauduttava työntämään pyörä ylös. Tai kun jäinen pinta oli paikoin kupera, renkaat hakivat heti hieman sivusuunnassa, tosin varsinaista tunnetta pyörän hallinnan menetyksestä ei tullut, ainoastaan terve epäluottamus.

    Fiilis oli siis kutakuinkin se että kyllä tällä selviää siinä mihin renkaan on ajatellutkin riittävän. Vaativaan talviajoon siitä ei tietenkään ole, mutta silloin kun kaipaa lisää nastoja kaipaa melko varmasti myös leveämpää rengasta (ja sama kääntäen).
    kuovipolku muokkasi tätä : 02.11.2012 at 10.09

  4. #1294
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Noh, en nyt sitten malttanut odottaa kun yllytettiin… Siirsin paremmista kiekoista venttiilit talvikiekkoihin, ja voihan hyvää äitienpäivää mikä duuni oli saada 2kpl nokialaisia ensin nousemaan ja sitten tiivistymään vanteelle.
    Ei Schwalben tuotteillakaan paljon helpompaa ole. Tiivistyminen on nopeaa kunhan vanteelle on saatu. Kyljet eivät vuoda oikeastaan yhtään verrattuna noksuihin jotka ovat kuin säkkikangasta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  5. #1295
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Noh, en nyt sitten malttanut odottaa kun yllytettiin… Siirsin paremmista kiekoista venttiilit talvikiekkoihin, ja voihan hyvää äitienpäivää mikä duuni oli saada 2kpl nokialaisia ensin nousemaan ja sitten tiivistymään vanteelle. Etukiekkoa jouduin pumppaamaan joku vartin verran, mutta takakiekon kanssa meni reilu tunti tehokasta työaikaa. Ilman paitaa riehuin kylppärissä hiki hatussa. Mutta sain kuin sainkin lopulta molemmat Hakka WXC:t tiivistymään 1,5 kupillisella litkua, eikä yhtään hikoile kyljistä. Ajattelin grammanviilausmielessä etten laita kahta kuppia, kun ei sitä paikkausominaisuutta niin tarvitse talven ajoissa (toivottavasti).

    Kaiken kaikkiaan säästyi suunnilleen 200g pyörivistä massoista, kun vaihdoin monsterisisurit tubelesiin. Jospa se talviajon ilo löytyisi paremmin, kun uudet Laken kengätkin ovat jo matkalla Suomeen.

    -Lauri
    Vähän saman henkisiä kokemuksia kanssa muutaman päivän takaa samoilla renkailla. Ei meinanut millään nousta kunnolla vanteelle vaikka Co2 kapseleita käytin. Jännä sinänsä että samat renkaat litkuttu viime talvena tosi helposti kerta pamauksella. Paljonkos toi yksi kupillinen muuten on milleissä? Itse laitoin 60ml litkua, tosin vanhoja en pessyt viime keväänä pois.

    Ihan tyytyväinen olen kyllä ollut noihin renkaisiin. Yksi nasta vaan irtosi viime talven ajoissa, mikä on kai ihan ok suoritus.
    Gravity, what a heartless bitch.

  6. #1296
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Ei Schwalben tuotteillakaan paljon helpompaa ole. Tiivistyminen on nopeaa kunhan vanteelle on saatu. Kyljet eivät vuoda oikeastaan yhtään verrattuna noksuihin jotka ovat kuin säkkikangasta.
    Eipä muuten vuotanut käytännössä yhtään ekalla litkutus kerrallakaan noi WXC300 2.2 tosi tiiviit kyljet oli. Ainoa ongelma oli se vanteelle nouseminen. En tiedä onko vanhemmissa malleissa sitten ohuemmat kyljet.
    Gravity, what a heartless bitch.

  7. #1297
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    111
    Pakko todeta, että olipa muikea tulla sohjokelissä töihin 29er + 2x Ice Spiker Pro -yhdistelmällä verrattuna aiempien talvien luikerteluun 26" Marathon Wintereillä. Toinen ISP oli vähän kiero eli on nuo selvästikin vähän epätasalaatuisia (tai en vain osannut asentaa...). Tiedä sitten, viitsinkö tuota kuitenkaan vaihdattaa Bike-Discountissa uuteen, kun ei se heitto menoa haitannut.

  8. #1298
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    885
    Mullakin meinasi usko loppua uusien Ice Spikerien litkutuksen kanssa. Tosin mulla oli pyörän kakkosvanteet, Spessun 2-bliss readyt, joiden kanssa en ole aiemmin litkuilla leikkinyt. Koetin tyhmänä ensin vain ruuvata venttiilit kiinni ja ilmaa sisään. Ei onnistunut niin millään. Sitten koetin sisurilla, ei apua. Tässä vaiheessa tajusin, että Spessun vanteisiin valmiiksi laittama sininen vanneuha ei taida olla ainakaan venttiilin kohdalta tiivis. Kumit pois vanteelta (oli aivan helvetinmoinen homma, en tajua miksi kumin saa suht helposti vanteelle, mutta poissaaminen oli varmaan 15min / kiekko. Sain jopa yhden parktoolin rengasmuovin katki). Vedin sitten tohon alkuperäisen nauhan päälle kylmästi Stanin keltaiset ja avot! Heti nousi ilman kummempia kikkoja ihan tolla normilattiapumpulla. Litkut sisään venttiilin kautta ja yöksi asettumaan. Yön aikana ei yhtään ilmaa ollut karannut ja aamulla 30km maantielenkille 1 bar paineilla... Olipa juhlaa No nyt on jo melkein sisään ajetut Ice Spikerit. Jos vielä toisen samanmoisen asvalttilenkin kävisi heittämässä..

  9. #1299
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LoneWolf76 Katso viesti
    Toinen ISP oli vähän kiero eli on nuo selvästikin vähän epätasalaatuisia (tai en vain osannut asentaa...). Tiedä sitten, viitsinkö tuota kuitenkaan vaihdattaa Bike-Discountissa uuteen, kun ei se heitto menoa haitannut.
    Ei ole välttämättä kiero, vaan ei ole asettunut vanteelle oikein. Päästä painetta pois ja laita saippuaa ongelmakohtaan. Sitten uudestaan painetta sisään ja pitäisi nousta paikalleen. Kannattaa myös käsin väännellä jotta menee tasaiseen vannetta vasten.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  10. #1300
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    38
    Ostin parin Nokia WXC 300 SWA 2.2 nastarenkaita. Kumit nousivat hyvin vanteelle saippuan kanssa. Kun laitoin kiekot kiinni, niin kumi heittää sivusuunnassa aika paljon.
    Onko muilla ollut valuvikaisia? En lähtenyt vielä onneksi ajelamaan. Täytynee palauttaa ja vaihtaa Schwalbeen.

  11. #1301
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Älä viel ota niit pois vanteelt.Tarkista ensin vertaamalla vanteen reunaa renkaansivuissa olevaan "kuvioon",ei oo välttämättä noussut kunnolla vaik saippuoitkin ne.Paineita ales ja sit "leivot" ne paikalleen käsin.Kannattaa käyttää käsineitä...

  12. #1302
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    38
    Juuri tuohon renkaan kuvioon vertasin ja mielestäni etäisyys vanteen reunaan on joka puolella sama.Toki huomenna voisi jatkaa leipomista.

  13. #1303
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaksu Katso viesti
    Spessu Crux jossa lokareina SKS Raceblade XL. Kokemuksia mikä nastarengas mahtuu pyörimään ko. rapakaarien kanssa?
    Tilatut 35mm Marathon Winterit mahtuu pyörimään hienosti. Painaahan ne kohtuu tautisesti, mutta sou not kunhan pitoa riittää. Keväällä kevennellään

  14. #1304
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Noh, en nyt sitten malttanut odottaa kun yllytettiin… Siirsin paremmista kiekoista venttiilit talvikiekkoihin, ja voihan hyvää äitienpäivää mikä duuni oli saada 2kpl nokialaisia ensin nousemaan ja sitten tiivistymään vanteelle. Etukiekkoa jouduin pumppaamaan joku vartin verran, mutta takakiekon kanssa meni reilu tunti tehokasta työaikaa. Ilman paitaa riehuin kylppärissä hiki hatussa. Mutta sain kuin sainkin lopulta molemmat Hakka WXC:t tiivistymään 1,5 kupillisella litkua, eikä yhtään hikoile kyljistä. Ajattelin grammanviilausmielessä etten laita kahta kuppia, kun ei sitä paikkausominaisuutta niin tarvitse talven ajoissa (toivottavasti).

    Kaiken kaikkiaan säästyi suunnilleen 200g pyörivistä massoista, kun vaihdoin monsterisisurit tubelesiin. Jospa se talviajon ilo löytyisi paremmin, kun uudet Laken kengätkin ovat jo matkalla Suomeen.

    -Lauri
    Jos huoltsikka on lähellä niin kannattaa ruuvata sielut venttiileistä irti ja sitten vaan kompuralla suhauttaa paikoilleen->litkut ruiskulla sisään ja sielut kiinni ja paineet kotona pumpulla kohilleen (tai kompuralla jos on adapteri mukana). Kompura kannattaa olla mallia kiinteä, sillä niillä kannettavilla huoltsikan kompuroilla ei tuu kuin paha mieli. Eikä tarvitse muuten mitään adaptereja venttiilin rungon ja kompuran suuttimen väliin.

  15. #1305
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Mun keväällä ostetutussa ice spiker prossa on yhdessä kohtaa sivuheitto vaikka asentelin reunat uudelleen reilun saippuamäärän kanssa. Renkaan kyljet on siinä kohtaa selvästi lötkömmät ja aivan kuin kylkinauha (kevlar "vaijeri") olis katki kumin sisältä. Laitan tänään gummin takas bike-discountille ja toivon, että korvaavat uuden tai schwalbe korvaa. Vaivaahan näistä aina ikävästi on jo vähintään pari viikkoa mennee ennen kuin uusi kumi ol alla.

  16. #1306
    Täällä päin postityttöjen (ja -poikien) valinta on Hakkapeliitta W240. Tekevät kuulemma vaihtotyön itse (paitsi sähköpyörien käyttäjät; en tullut kysyneeksi syytä).

  17. #1307
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937

    Re: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Täällä päin postityttöjen (ja -poikien) valinta on Hakkapeliitta W240. Tekevät kuulemma vaihtotyön itse (paitsi sähköpyörien käyttäjät; en tullut kysyneeksi syytä).
    Kaksi postifillaria näin tänään. Järvenpään heebolla ja Vantaan kimulilla oli molemmilla Nokia Extremet. Eiköhän niilläkin aja...

  18. #1308
    Mulla Ice Spiker Pro:t ovat olleet toistaiseksi helpoimmat tubeless käytössä olleet kumit. Stanin Flow -vanteelle laitoin ne vanteelle (en nostanut niitä mitenkään vaan ne vain lepäsivät vanteen keskiurassa) ja aloin pumppaamaan ilmaa sisään. Nousivat paikoilleen siltä heittämältä tornipumpulla ja pitivät kertalaakista. Tämä vuosi sitten. Nyt pitäisi tehdä sama että on kakkoskiekoilla nastakumit valmiina.

  19. #1309
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Marathon winterit meni cycloon alle, litkutettuna niin ei tarvitse pelätä sepeliä. Vaihdetaan sitten lumien tultua jotain karkeampikuvioista tilalle (tai 2-kiekoille rinnalle).

  20. #1310
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Jaa ettäkö ihan oikeella pakkaskelillä litku paikkaa puhjenneen renkaan?
    I väntan på ännu dåligare tidet

  21. #1311
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Marathon winterit laitoin itekin alle eilen, sopivasti nyt kun säätiedotuksessa luvataan plussaa. Järkyttävän painavat nuo olivat verrattuna vanhoihin cx kumeihin, ja kenties jopa maastopyörän nastarenkaisiin. Vähän tuntuu olevan vielä tilaa keventelylle jos 35mm ja 2.35" nastarenkaat samalta valmistajalta painaa saman verran, isommassa kun on vielä yli 100 nastaa enemmän.

    Kova oli rapina, ja ei kauheata luottamusta asfaltilla, mutta eiköhän tämä taas tästä.

  22. #1312
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Marathon winterit laitoin itekin alle eilen, sopivasti nyt kun säätiedotuksessa luvataan plussaa. Järkyttävän painavat nuo olivat verrattuna vanhoihin cx kumeihin, ja kenties jopa maastopyörän nastarenkaisiin. Vähän tuntuu olevan vielä tilaa keventelylle jos 35mm ja 2.35" nastarenkaat samalta valmistajalta painaa saman verran, isommassa kun on vielä yli 100 nastaa enemmän.
    Nythän Schwalbe on tehnyt "tuotekehitystä". Uutta Winter-mallia on kevennetty korvaamalla reunimmaiset nastarivit tyhjillä rei'illä. Eilen juuri ihmettelin moisia kaupassa. Hyvin varmaan kerää sepelinpaloja noihin koloihin. Ei oikein nämä nastarenkaat ole tuon valmistajan vahvinta osaamisaluetta. Muutenkin kehnosta talvirenkaasta viedään sen ainoa ominaisuus joka oli paremmin, kuin muissa kapeissa nastarenkaissa, joissa on nastat olleet vain keskellä. Siis sivuttaispito kovalla alustalla. Onneksi löytyy muitakin valmistajia. Schwalbeja käytetään sitten kesän retkeilyssä, siihen ne osaa tehdä toimivaa tavaraa.
    HMK muokkasi tätä : 10.11.2012 at 09.07
    -

  23. #1313
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jaa ettäkö ihan oikeella pakkaskelillä litku paikkaa puhjenneen renkaan?
    Kyllä toimii,itellä oli joskus W240:at crosslandeille laitettuina litkujen kans.

  24. #1314
    Vertailitko 35-millisiä keskenään?

    30 mm Winterissä ei nimittäin ole minkäänlaisia tyhjiä nastanreikiä. Pohjakuviokaan ei mene aivan yksi yhteen Marathon Winterin kanssa.

  25. #1315
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Ei oikein nämä nastarenkaat ole tuon valmistajan vahvinta osaamisaluetta. Muutenkin kehnosta talvirenkaasta viedään sen ainoa ominaisuus joka oli paremmin, kuin muissa kapeissa nastarenkaissa, joissa on nastat olleet vain keskellä. Siis sivuttaispito kovalla alustalla. Onneksi löytyy muitakin valmistajia. Schwalbeja käytetään sitten kesän retkeilyssä, siihen ne osaa tehdä toimivaa tavaraa.
    Ei ole vahvinta osaamisaluetta? Ihan mahdollista, että talvi-Maroja on viety väärään suuntaan, mutta miltä valmistajalta löytyy sitten ajo-ominaisuuksiltaan parempi ja rakenteeltaan kehittyneempi nastarengas kuin Schwalben 2,35" Ice Spiker Pro?

  26. #1316
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Vertailitko 35-millisiä keskenään?

    30 mm Winterissä ei nimittäin ole minkäänlaisia tyhjiä nastanreikiä. Pohjakuviokaan ei mene aivan yksi yhteen Marathon Winterin kanssa.
    35 ne varmaankin oli. Winter luki kyljessä, ja tyhjät reikärivit oli.
    -

  27. #1317
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Vertailitko 35-millisiä keskenään?

    30 mm Winterissä ei nimittäin ole minkäänlaisia tyhjiä nastanreikiä. Pohjakuviokaan ei mene aivan yksi yhteen Marathon Winterin kanssa.
    Ainakin kuvaa katsoessa reunanappuloissa on reiältä näyttäviä aukkoja? Tulis tietysti mieleen että jjos niihin itte lisäis nastoja...
    I väntan på ännu dåligare tidet

  28. #1318
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TuH Katso viesti
    Ei ole vahvinta osaamisaluetta? Ihan mahdollista, että talvi-Maroja on viety väärään suuntaan, mutta miltä valmistajalta löytyy sitten ajo-ominaisuuksiltaan parempi ja rakenteeltaan kehittyneempi nastarengas kuin Schwalben 2,35" Ice Spiker Pro?
    En ole 2000-luvun puolella omistanut minkäänlaista maastopyörää muistuttavaa laitetta, joten sen puolen asioita en osaa kommentoida. Voin kyllä yhtyä aiemman kirjoitajan ihmettelyyn, miksi kyseinen valmistaja ei sitten hyödynnä osaamistaan laajemmankin asiakaskunnan iloksi, ja tuo markkinoille myös laadukkaan kapeamman nastarenkaan.

    Sen tiedän, että cyclocross- / retki- / peruspyöräkoossa on saatavilla nastarenkaita paremmillakin ominaisuuksilla:

    - Nastat pysyy paikallaan
    - Nastat ei mene kumista läpi
    - Rullaa edes kohtuullisesti
    - Voi ajaa edes jonkinlaisessa lumikerroksessakin
    - Kestää sepeliä (ainakin normaalia hiekoitusmursketta, tappajista ei kokemusta)
    - On kevyempiä, kuin MW (valmistajan ilmoitus, ei punnittu)
    HMK muokkasi tätä : 10.11.2012 at 13.33
    -

  29. #1319
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Ainakin kuvaa katsoessa reunanappuloissa on reiältä näyttäviä aukkoja? Tulis tietysti mieleen että jjos niihin itte lisäis nastoja...
    Schwalbe näköjään käyttää samaa kuvaa kaikkien Winterin leveyksien esittelyyn. 30-622 on kuitenkin ainakin tässä suhteessa poikkeus muista.


    Muuten: jos 35- tai 42-milliseen lisää nastoja, taitaa saada vastaavankokoiseen Marathon Winteriin nähden samanpainoisen renkaan jolla ei voi (lue: valmistaja ei suosittele) ajaa yhtä matalilla ilmanpaineilla, (Ja hintaero ainakin kutistuu, elleivät nastat ole tavalla tai toisella ilmaisia.) Renkaiden erona on siis myös Winterin halvempi eli mitä ilmeisimmin huonompi kumilaatu.

    (Tai voisihan sitä Winterit jo asentaneena olla optimisti ja kuvitella että halvempi materiaali on kovempaa ja kestää siten paremmin tappajasepeliä, vaikka suojausaste onkin Schwalben luokittelussa heikompi...)

  30. #1320
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Sen tiedän, että cyclocross- / retki- / peruspyöräkoossa on saatavilla nastarenkaita paremmillakin ominaisuuksilla:

    - Nastat pysyy paikallaan
    - Nastat ei mene kumista läpi
    - Rullaa edes kohtuullisesti
    - Voi ajaa edes jonkinlaisessa lumikerroksessakin
    - Kestää sepeliä (ainakin normaalia hiekoitusmursketta, tappajista ei kokemusta)
    - On kevyempiä, kuin MW (valmistajan ilmoitus, ei punnittu)
    Tieto on kuitenkin niin salaista ettei sitä voi jakaa foorumilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •