ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 14 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 16 24 64 114 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Pasi Ahopelto Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Omalla kotimatkalla oli puolet ilman valoja, eikä heijastimiakaan jalankulkijoista kuin lenkkeilijöillä.
    Meilahti-Espoo -akselilla ajankohdalla tuntuu olevan merkitystä. Normaaliaamuna omalla reitillä on enintään joka viidennellä heikot tai olemattomat valot, mutta pari viikkoa sitten lähdin puolisen tuntia tavallista myöhemmin töihin ja noin puolet oli valottomia, vaikka oli edelleen yhtä pimeää. Joillekin on tullut huomautettua, toivottavasti vaikuttaa edes vähän.

Huomenna laitan kyllä suosista Lupinen nokalle, hitsin pimeätä porukkaa.
    Tänään olisin kaivannut oikeaa valonheitintä tuon ihan toimivan valaisimen (Lezyne Macro Drive) tilalle, kun ajoin Bodom-järveltä klv:ää pitkin Leppävaaraan. Kuivalla säällä ja pimeällä lamppu kyllä toimii hyvin, mutta kun sateen mustaamaan maahan lisätään runsaasti häiriöitä (häikäisy sekä liikkuvat heijastukset ja varjot autojen valaisimista) niin aika sokkona sai ajella. Ehkä polarisoivat aurinkolasit olisivat parempi vaihtoehto

Pasi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti keski-ikäinen Katso viesti
    Mun krossarin käyttöohjeissa luki, että pyöräilijän on ajettava "defensiivisesti". Musta aika hyvin ilmaistu.
    Siinäpä yleisohje kaupunkiliikenteeseen! Oma ajotyyli on muodostunut defensiiviseksi ihan olosuhteiden pakosta ja henkiinjäämisvaiston ohjaamana. Katson aina risteykseen ajaessani että kukaan ei pysty ajamaan päälle, pätkääkään en luota varsinkaan autoilijoiden havaintokykyyn. Saattaa kuullostaa rasittavan paranoidiselta, mutta on muodostunut rutiiniksi.

Taas tänään pysyi lääkäri loitolla lukkojarrutuksella ja pienellä perääntymisellä päälle rynnivän audin tieltä. Pysähtyi sitten siihen eteen levittelemään käsiään. Yleensä pyrin jututtamaan näitä sankareita, nyt oli liikaa jonoa että olis ollut kokonaisuuden kannalta järkevää. Eikä olisi ollut mitään rakentavaa sanottavaa, ei vaan jaksanut oikein suhtautua: hakuvaloa silmiin ja käsimerkkiä perään, toivottavasti jäi muistijälki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Siinäpä yleisohje kaupunkiliikenteeseen! Oma ajotyyli on muodostunut defensiiviseksi ihan olosuhteiden pakosta ja henkiinjäämisvaiston ohjaamana. Katson aina risteykseen ajaessani että kukaan ei pysty ajamaan päälle, pätkääkään en luota varsinkaan autoilijoiden havaintokykyyn. Saattaa kuullostaa rasittavan paranoidiselta, mutta on muodostunut rutiiniksi.

Taas tänään pysyi lääkäri loitolla lukkojarrutuksella ja pienellä perääntymisellä päälle rynnivän audin tieltä. Pysähtyi sitten siihen eteen levittelemään käsiään. Yleensä pyrin jututtamaan näitä sankareita, nyt oli liikaa jonoa että olis ollut kokonaisuuden kannalta järkevää. Eikä olisi ollut mitään rakentavaa sanottavaa, ei vaan jaksanut oikein suhtautua: hakuvaloa silmiin ja käsimerkkiä perään, toivottavasti jäi muistijälki.
    Näin on. Itselläni oli ekakertalaisena tuuriakin matkassa kun päädyin auton konepellille. Ja jos kuski ei olisi ollut niin nopeasti jarrulla olisin sinkautunut rajusti eteenpäin.

Risteyksissä kädet aina jarrukahvoilla valmiina. Juuri se 0,4 sekunttia voi pelastaa vammautumiselta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Risteyksissä kädet aina jarrukahvoilla valmiina. Juuri se 0,4 sekunttia voi pelastaa vammautumiselta.
    Kuin myös! Defensiivinen tyyli vaffasti käytössä taajama-alueilla. Toki painan välistä sivullisen mielestä, ehkä jopa, agressiivisiin väleihin, mutta kyllä ne on kalkuloitu defensiivisellä ajatuksella. Muihin liikenteessä ei voi luottaa koskaan 100% kuin itseensä joten se osa-alue on pakko pyrkiä maksimoimaan. Sen verran tullut "vainoharhaiseksi", että näihin surmatunneleihin laskiessa mulla on takajarru jo valmiiksi "siinä hilkulla", että on förmylärefleksein lukot jos niikseen tulee. (Luonnollisesti en edes aja satakovaa nollakulmiin muutenkaan) Lisäksi pariin paikkaan kelveillä/tunnelialueilla oon jo miettinny tilannekuvat valmiiksi "ajan tonne oikealle pöpelikköön" -tyylisesti, jos vastaan sattuu tulemaan sillä väärällä puolella satakovaa ajava toisinajattelijaitsemurhakandi.

Viime aikoina valoristeysalueilla tullut enenevissä määrin eteen tilanteita joissa autoilijatkin muuttaneet tyyliään erittäinkin defensiiviseksi; autoilijoilla on nuolivihreitä, mutta silti jarruttavat risteyksissä nähdessään minut pyöräilijänä vaikka noissa tilanteissa mun lähestymisnopeus ei pitäisi antaa odottaa harakirityylistä risteysylitystä. Eilen viimeksi oli kyseisenlainen tilanne, jossa auto pysähtyi siihen raitatien eteen kunnes vilkaisi niitä mun punaisia valoja ja kaasutti tiehensä. Nyökkäsin hymyllä takaisin...

Mitä miettii salapeesaaja? Olen useamman kerran joutunut duunimatkalla tilanteeseen, jossa ohitan jonkun sankarin vain huomatakseni että sinne jäädään naama punaisena peesiin roikkumaan. Mitä helvettiä, luuleeko ihmiset tosiaan että se ohi meneminen on joku kutsu Ex tempore ryhmälenkille? Onkohan näillä mitään hajua kuinka vaarallista on ajaa metrin päässä edellä kulkijasta, joka ei välttämättä tiedä että joku tulee renkaassa kiinni? Tänään viimeksi joku jäi roikkumaan Lauttasaaressa, eikä mennyt ohi ennen kuin pysäytin pyörän. Itseäni ei todellakaan kiinnosta saada jotain uuvattia niskaani jos joutuu liikenteessä äkkiä vauhtia hidastamaan.

Viime kesänä Viikissä ohitin jonkun TM-testivoittajacyclolla ajavan jampan, ja kun olin palaamassa omalle kastalleni huomasin että kaveri kiihdyttikin rinnalle. Oli vissiin 35 lopulta vauhtia ennen kuin pääsin siitä ohi ja omalle kaistalle. Runttasin ylämäen ylös ja lasketelin alamäkeen, vauhtia melkein neljäkymppiä (muuten tyhjä tie aamutuimaan, ei tarvitse jeesustella vauhdista). Katson taakse, ja siellähän se roikkuu taas takarenkaassa puolen metrin päässä! Ulkonäöstä päätellen nököhammas oli selkeesti insinööri tai joku muu runkkari. Huusin siinä sitten sille oikein huolella, että kyseinen toiminta ei ole omalta osaltani mitenkään suotavaa, en tosin ihan näillä sanoilla. Ilmeestä päätellen ymmärsi sanoman ja otti rakoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ...luuleeko ihmiset tosiaan että se ohi meneminen on joku kutsu Ex tempore ryhmälenkille?
    Sierainten tyhjennys hiihtäjätyyliin auttaa takanatulijaa harkitsemaan turvavälin jättämistä. Joskus tepsii myös lätäkön läpi ajaminen.

Näitä sierainten tyhjentäjiä tuntuu ainakin keskuspuistossa tapaavan vaikka ei mitään peesausta ei tapahtuisikaan. Esimerkkinä siis että ajan omaa normaalivauhtia, kun risteyksestä toinen pyöräilijä kääntyy eteen ja jatkaa ajamista edelläni jotakuinkin samaa vauhtia. Itse olen muutaman metrin (3...4 m) toisen pyöräilijän takana ja normaalisti tässä tapauksessa myös hieman sivussa. Useasti näissä tilanteissa on alkanut sierainten tyhjennys kiinnostamaan edellä ajavaa. Lieneekö nämä sitten niitä työmatkatempoajia.

http://goo.gl/maps/esgbl

Jyväskylä Seminaarinkatu/Kauppakatu meininki on pyöräilijöiden osalta sellaista meininkiä että hävettää! Oikeaoppisesta ajetaan kyllä useimmiten autokaistalla. Kiltisti ajetaan liikennevaloissa autojen oikealla puolella odottamaan valojen vaihtumista, mutta lähdetään liikkeelle kun viereisen suojatien valot vaihtuvat vihreiksi, vaikka siis autotiellä on edelleen punainen valo!

Hyvää mainosta pyöräilijöille, ja kypärää ei tietenkään ole, eihän se habitukseen sovi. Ja tätä tapahtuu helvetin usein ja se kyrsii mua ihan mielettömästi. Ja suurin osa näyttää siltä että on tulossa viereiseltä yliopiston kampukselta, että akateemikot hoi! Ei siellä koulunpenkillä kaikkea opi, tanan kävyt!

^ Oulun keskustassa sama meininki. Fillarilla jalkakäytävällä (ajoradan yksisuuntaista liikennettä vastaan) jne. Ihme spedejä.
    A Gentleman will walk but never run

Ja Vaasassa Siis keskustan jaetuilla kelveillä ja yhdistetyillä kelveillä sekä jalankulkijat että pyöräilijät kulkee aivan miten sattuu. On jokseenkin turhauttavaa koittaa yksinään noudattaa yhteisiä sääntöjä. Selvähän se, ettei siitä mitään tule... Pikkaisen offarina mainittakoon eräs tapaus tältä aamulta. Isossa valoristeyksessä odottelin fillarin kanssa vihreää, kun volvoilija valuttaa itsensä punaisilla oikealle kääntyen risteyksestä läpi. Uskomatonta jopa Vaasan mittakaavassa! Siis se valui hitaasti eteenpäin ja äijä tarkkaili vasemmalta tulevaa autoletkaa, että milloin voi holauttaa ittensä jonon jatkeeksi. Vasemmalta tuli autoja siis 60km/h vihreillä, niin sinne vaan. Ei jumalauta!
    Mud, sweat and beers.

Jossei se huomannut, että risteyksessä ylipäänsä oli liikennevaloja? Äärimmäisen paha punavihersokeus tai 2,2 promillea.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Markku Liitiä Katso viesti
    Jossei se huomannut, että risteyksessä ylipäänsä oli liikennevaloja? Äärimmäisen paha punavihersokeus tai 2,2 promillea.
    Niin joo. Tai sit ihan turistina veteli omia turistikäännöksiään? Närpiöstä lähteny isolle kirkolle?
    Mud, sweat and beers.

IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    ^ Oulun keskustassa sama meininki. Fillarilla jalkakäytävällä (ajoradan yksisuuntaista liikennettä vastaan) jne. Ihme spedejä.
    Jep. Se on piristävää huomata, kun keskustassa käy pyörällä, että oma fillari on ainoa jolla pystyy ajoradalla ajamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Human Traffic Katso viesti
    http://goo.gl/maps/esgbl

Jyväskylä Seminaarinkatu/Kauppakatu meininki on pyöräilijöiden osalta sellaista meininkiä että hävettää! Oikeaoppisesta ajetaan kyllä useimmiten autokaistalla. Kiltisti ajetaan liikennevaloissa autojen oikealla puolella odottamaan valojen vaihtumista, mutta lähdetään liikkeelle kun viereisen suojatien valot vaihtuvat vihreiksi, vaikka siis autotiellä on edelleen punainen valo!
    kyllä mä ajan jalankulkijoiden vihreällä jos ei risteäviä jalankulkijoita ole. siitä ei ole mitään vaaraa kenellekkään ja jouduttaa matkantekoa.

Mun mielestä näin ei tehdä koska ollaan autotiellä. Ihan samanlailla siitä voisi sitten lähteä autollakin liikkeelle kun jalankulkijoille vaihtuu vihreä, harrastatko sitäkin?

5 km/h varovasti polkiessa rinnastan itseni jalankulkijaksi. Ei tulis mieleenkään autolla. Ja joka päivä tuolla ytimessä kävellessä joku vanhoilla vihreillä ajava autoilija yrittää ajaa varpaiden yli mutta se onkin toinen juttu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mitä helvettiä, luuleeko ihmiset tosiaan että se ohi meneminen on joku kutsu Ex tempore ryhmälenkille?
    Tämä samahan toistuu aika usein autollakin ajaessa, mutta tähän mennessä aika harva siellä on pitkään roikkunut kun on vähän jalkaa oikaistu...
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Tämä samahan toistuu aika usein autollakin ajaessa, mutta tähän mennessä aika harva siellä on pitkään roikkunut kun on vähän jalkaa oikaistu...
    Lol... nii ei oo enää AMG vaan joku CLK? Hommaa Brabus niin ei kukaan roiku..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Lol... nii ei oo enää AMG vaan joku CLK? Hommaa Brabus niin ei kukaan roiku..
    Eipäs viilata pilkkua CLK ei liittynyt tähän. Autolla jossa tehoa on reilu 200 hv...siinä ei kiihdy kuin kuski
    Vähän viilattu 944 turbo on sopivampi laite siihen oikaisuun..

edit: pyrin aina noudattamaan liikennesääntöjä sekä kiihdyttämään sallittuun nopeuteen tieliikennelain mukaisesti eli mahdollisimman ripeästi
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Eipäs viilata pilkkua CLK ei liittynyt tähän. Autolla jossa tehoa on reilu 200 hv...siinä ei kiihdy kuin kuski
    Vähän viilattu 944 turbo on sopivampi laite siihen oikaisuun..

edit: pyrin aina noudattamaan liikennesääntöjä sekä kiihdyttämään sallittuun nopeuteen tieliikennelain mukaisesti eli mahdollisimman ripeästi
    cool. 944 on oiva talviauto no vähän kade .. renkaat ja nastat kuluu kun ripeesti lähtee, jopa mun romu Maisema-autosta.

P........e että mä oon niin kurkkuani myötä täynnä Espoon Kirkkokadun Omnian oppilaiden käytöksestä.
    Valloitetaan koko C talon puoleinen kelvi tupakkapaikaksi ja sivuun ei siirrytä vaikka soittaa kelloa ja jos sanoo jotain väistämisestä, niin sitten huudellaan perään haista vittua ja muuta K - 18 materiaalia.
    koulun rehtori on täysin kädetön eikä tee asialle yhtään mitään.

Ihan kun ei tämä riittäisi niin tuntuu että mulla on joku urpoautoilija magneetti mun pyörissä.

Yksi tuli kolmion takaa suoraan eteen Kaivomestarinkadulta ja pysähtyy sitten keskelle pyörätien jatketta eikä huomannut mua ennenkuin painoin torvea ( http://biltema.fi/fi/Veneily/12-V/Aa...ttoinen-25840/ ) ( Tollasen olen hommannut kun en viitsi autoihin kädellä koskea kun se saa aikaan primitiivireaktion autoilijoissa vaikka vaan sormalla kevyesti koputtaisi ikkunaan. )

Kaksi kertaa tänään tuli auto takaa , ajaa ohi ja kääntyy heti sen jälkeen oikealle ja eteen, 400 metrin matkan sisällä molemmat.

Ajoin Ristihaantien kelvillä suuntana Kauniainen, kun takaa tulee auto ohittaa mut ja kääntyy Ristihaantie 11 pihaan suoraan mun edestä. Kävin haastattelemassa vanhempaa naiskuskia joka antoi sen perusselityksen " En huomannut ". Pienen keskustelun jälkeen jatkoin matkaani.

Pääsin Ersintielle Kauniaisten puolelle ja ennen Yhtiötien risteystä kelvillä oli kuorma-auto pysäköity niin että sen oikealta puolelta pääsisi ohi. Tekevät hommia tuossa ja eilen siirryin ajoradalle ohittaakseni kuorma-auton.
    No tänään sitten päätin ajaa kelviä koska huomasin että takaa tulee pakettiauto ja en viitsinyt siirtyä sen eteen vaan jatkoin suoraan ja ohitin kuorma-auton oikealta kelviä pitkin ja juuri kun olin sen ohittanut , niin takaani tullut ja minut juuri ennen kuorma-autoa ohittanut pakettiauto kääntyy ilman vilkkua kelville ja suoraan eteeni.
    Vauhtia minulla ei ollut kävelyvauhtia enemmän koska varauduin siihen että kuorma-auton takaa voi joku työmies kävellä, joten ehdin jarruttaa etten olisi törmännyt pakun perään, mutta lähellä se oli nytkin.
    Ette muuten ikinä arvaa mikä oli kuskin selitys kun haastettelin kuskia moisesta käytöksestä " En huomannut ". Sanoin tyypille että keksi jotain uutta, toi selitys on kuultu jo monta kertaa ja tarkoittaa Suomi-Autoilija-Suomi sanakirjassa - En välittänyt -.

Puolenpäivänaikaan nämäkin tapahtui ja päällä kirkkaankeltainen takki ja pyörässä kaikki mahdolliset heijastimet , joten minua ei voi kyllä syyttää siitä että olisin näkymätön.

Itse ajan kyllä niin ennakoivasti kuin olla ja voi enkä reikäpäässä, joten ei voi olla vika mun ajotavoissa että tunnun vetävän näitä urpoautoilijoita puoleeni.

Ohitan hybridimiehen juuri ennen kelvin ja tien risteystä. Paikka on kuin malliesimerkki tilanteessa, jossa pyöräilijällä on väistämisvelvollisuus. Näen että en ehtisi yli aiheuttamatta oikealta tulevalle autoilijalle tiettyä yllätystä, joten näytän käsimerkkiä taakse, hidastan selvästi ja pidän katseen auton suunnassa. Silloin ohittamani hybridimies sujahtaa ohitseni ja samalla vauhdilla pyörätien jatkeelle.

Onneksi autokuski on ilmeisesti omaksunut sen näkemyksen että koska pyöräilijät eivät tunne liikennesääntöjä tai aja niiden mukaan heiltä voi odottaa mitä tahansa. Annan äkkijarruttaneen auton mennä, jatkan sitten tien yli ja tavoitan hybridimiehen. Päätän olla kommentoimatta äskeistä tilannetta ja tyydyn ohittamaan hänet syvää halveksuntaa katseessani.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Pyörällä ja autolla: tsemppiä jatkossa! Täällä foorumilla kertomasi toiminta ollut asiallista kauttaaltaan. Pas*oja päiviä vaan tulee, tuttu juttu. Itse ottanut käyttöön perinteiset koirankoulutusmetodit autojen suhteen; töpeksijöille rankkaa asennetta ja oikein toimiville palkitseminen käden heilautuksella. Optimistina haluan uskoa, että kiitoksen saanut autoilija jatkossakin jatkaa samaa rataa (kerjäten kiitos-moikkausta ). Ja kenties kertoo kokemuksestaan lähipiirillekin... Pyöräily on loppujen lopuksi pirun hauska harrastus!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Pyörällä ja autolla: tsemppiä jatkossa! Täällä foorumilla kertomasi toiminta ollut asiallista kauttaaltaan. Pas*oja päiviä vaan tulee, tuttu juttu. Itse ottanut käyttöön perinteiset koirankoulutusmetodit autojen suhteen; töpeksijöille rankkaa asennetta ja oikein toimiville palkitseminen käden heilautuksella. Optimistina haluan uskoa, että kiitoksen saanut autoilija jatkossakin jatkaa samaa rataa (kerjäten kiitos-moikkausta ). Ja kenties kertoo kokemuksestaan lähipiirillekin... Pyöräily on loppujen lopuksi pirun hauska harrastus!
    Joo, kyllä mäkin muistan palkita oikein toimivia fiksuja autoilijoita käden heilautuksella tai peukalonnostolla.

Tuosta Omnian oppilaiden käytöksestä siinä kelvillä on valittanut moni muukin koulun rehtorille ja Länsiväylässä ja omakaupunkilehdessä on myös ollut juttua mutta mitään ei tapahdu.
    Mulle on ihan sama haluaako joku pilata terveytensä tupakoimalla mutta miksi se on niin vaikeaa olla siinä kelvin sivussa tupakalla tai sitten Kirkkokadun ja kelvin välisellä ruohikolla.
    Tekeekö tupakointi ihmisestä tyhmän, kuuron ja sokean ? Siltä ainakin vaikuttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    P........e että mä oon niin kurkkuani myötä täynnä Espoon Kirkkokadun Omnian oppilaiden käytöksestä.
    Valloitetaan koko C talon puoleinen kelvi tupakkapaikaksi ja sivuun ei siirrytä vaikka soittaa kelloa ja jos sanoo jotain väistämisestä, niin sitten huudellaan perään haista vittua ja muuta K - 18 materiaalia.
    koulun rehtori on täysin kädetön eikä tee asialle yhtään mitään.
    Kovin tuttua täällä meilläkin. Paikallisen ammattiopiston läheisyydessä oleville väylille jopa maalattiin punainen raidoitus, jotta tajuaisivat olla seisoskelematta suojateiden ym läheisyydessä. Autoilijankin on hyvin vaikeaa noudattaa velvollisuuksiaan, kun on hankalaa nähdä, kuka on astumassa suojatielle massan seasta. Esim. tällä paikalla on nykyisin tuolla tavalla raidoitettu kevytväylä. Mutta eihän tällaisista maalauksista mitään hyötyä ole, meno jatkuu aivan kuin ennenkin.
    Onpa kevyt - taitaa olla sellainen hiilidioksidirunko?

@KostiOlavi (twitter)

No niin, tänä aamuna oli sitten hengenlähtö - taas - niin lähellä armaassa Turkkusess. Lausteen ent. poikakodin pihalta lähti yövuoron väsyttämä keski-ikäinen mies lasit huurteessa ja hyvästä yrityksestä huolimatta osui vain crossarin takapyörään klv:lle tunkiessaan. En edes kaatunut, molemmilla kahteentörmäyksen osapuolilla oli vauhtia sen verran vähän ja sain lukotkin riuhtaistua aukia. Pulssi oli hypännyt yli 170:een sentään, tarkistin Polarista jälkeenpäin. Syyllinen osapuoli oli kovasti pahoillaan joten en itsekään sen enempää hertziä ottanut kun ei mitään materiaalisia vahinkojakaan sattunut. Tapahtumahetkellä oli jo valoisaa (klo n. 8.15) ja minulla mm. huomioliivi päällä mutta eipä mikään näköjään auta. Näitä sattuu aivan liian usein ja alkaa pelottamaan että seuraavalla kerralla voi tulla lunta tupaan oikein olan takaa!

Monet autoilijat tuntuu ajattelevan, että saa mennä vauhdilla tien viereen välittämättä jalankulkijoista tai pyöräilijöistä.

Aika auvoista on ollut, mutta kun eilen oli kiire ja joutui vähän nostamaan keskinopeutta niin heti tuli tilanteita.

1. Mieshenkilö kääntyy oikealla bensa-asemalle suoraan eteeni. Näki kyllä minut. Menin puhuttamaan ystävällisesti. Vastaus (tylyllä äänenpainolla): "No mä sua nähnyt". Kehotin ystävällisesti käymään optikolla. Vastaus: "V..ttu ääh jupinaa murahtelua. Ilmoitin ystävällisesti, että jos mennään vittuilulinjalle tulee näköön. Mieshenkilö yritti ryömiä omaan lompaakkoonsa piiloon - oikeasti, se työnsi päätään sinne lompsaan. Ehkä se oli sille symbolinen kohtu tai jotain...

2. Kuorma-auto kääntyy oikealle Inexin varatolle eteeni. Ikkuna aukeaa ja nuori pellavapäinen kaveri avautuu murteella: "Hei anteeksi, mä vaan huomannut suo. Mä oon tosi pahoillani." Toivotin hyvää päivän jatkoa.

Meille jokaiselle sattuu liikenteessä virheitä. Miksi ne on niin hirveän vaikeita myöntää. Kuitenkin pääsee niin paljon helpommalla kun kuittaa virheensä anteeksipyynnöllä eikä ala viisastelemaan tai vinoilemaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolnaako Katso viesti
    Miksi ne on niin hirveän vaikeita myöntää.
    Se voi johtua siitä, että vain osa meistä on siellä ajatuksella "selviytyä hengissä" ja valtaosa on muuten vaan toikkaroimassa
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|

Valoisaan aikaan: kävelijät pyöräilijöiden puolella, sikin sokin, kuka ties minne menossa, ei tiedä, ei katsota taakse eikä eteen, monta rinnakkain, koirat 5 metrin flexissä siksakkia.

Pimeään aikaan: kävelijät vielä enempi miten sattuu, tummat vaatteet päällä eikä niistä edelleenkään tiedä minne ovat menossa. Lisäksi takana ainakin vähintään yksi täysin valoton peesaaja, joka ajaa täysin pimeässä kulmassa ja aina saa pelätä sen rysäyttävän kylkeeni kun lähden kävelijöitä ohittelemaan (lue: pujottelemaan. Eihän tuolla voi ajaa suorassa vaikka pyrkisi ajamaan oikeassa reunassa). Ja sitten vielä muutama ajan-täysillä-ilman-valoja-koska-olen-ninja, jotka suhauttavat ohi jostain ihan epäuskottavasta ilmansuunnasta eikä heidän ajoaan voi ennakoida millään tavalla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •