Ajoin Helsingistä Espooseen ja samansuuntaista havaintoa. Matkalla yksi läheltä-piti tilanne kun takarengas meinasi lähteä mutkassa alta ja yksi kaatuminen duunin parkkipaikalle kääntyessä (sama homma, takarengas lähti ja tällä kertaa kunnolla).
Katselin aamulla säätiedotteita että sekä Espoossa että Helsingissä lämpötilat olivat pari astetta plussan puolella koko yön. Näinpä tuli melkoisena yllätyksenä miten paljon jäätä 14 km matkalla tuli vastaan ja jota loppumatkasta sai ihan konkreettisesti kyynärpäällä ja polvella tunnustella..







Lainaa viestiä vastauksessa
En tiedä miten olisi tuolla kelillä käynyt v-jarrulla, ainakin aikaisemmissa pyörissä pysähtymiskyky ollut talvisin varsin olematon, saati jalkajarrulla. (erehdyin viikko sitten polkemaan muijan Nexus-navalla varustettua pyörällä kauppaan ja takaisin, ja totesin sen ensimmäisen liukasjarrutuksen jälkeen hengenvaaralliseksi. Voisi kuvitella että samanaikainen hätäjarrutus ja tasapainoilu liukkaalla tiellä voisi olla aika erikoinen keissi jalkajarrullisella pyörällä.) Mutta joo, kesällä vielä mietin omaan pyörään lukkopolkimien+kenkien hankintaa, mutta totesin että ajomatkat on sen verran lyhyitä ja pysähdyksiä tulee usein, niin parempi vedellä tennareilla ja fläteillä, varsinkin talvella. Eikä kenkiäkään jaksaisi roudata aina kaksia kappaleita joka paikkaan Vaihteita ei tarvitsisi olla ihan noin roimasti mitä nyt löytyy, edestä 3 rattaan verran ja takaa kahdeksan. Vaihteensiirron järkevyyttä ja päivitystä voi miettiä sitten jahka tuo osasatsi on ajeltu loppuun, saa nähä miten kauan noi kohtuu halvat shimanot meikäläisen ajoilla kestää (n. 2tkm/vuosi), ainakin toistaiseksi on toiminut ihan hyvin.

Kirjanmerkit