ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 73 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 63 71 72 73 74 75 83 123 173 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.161 - 2.190 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Kyllä Fillaristin hermot on rautaa verrattuna itseeni. Itsellä ei kyllä itsehillintä pitäis noinkaan paljoa, jos toi ko.henkilö alkais kenkii mun fillaria. Olis kiva tietää huutaaks tää koiramies myös niille lapsille ja mummeleille pää punasena joita sielä Katariinanlaaksossa liikkuu fillareilla.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Blogissa pieni tarina englanniksi Mammuttimarssista.
    Pirskatti, itse en edes huomannut että tällainenkin tapahtuma on syksyllä. Olis kyllä maistunut. Meni ensi syksylle kalenteriin muistutus lokakuun alkuun, että ilmoittaudu Mammutille.

Kävin myös lukaisemassa tarinat ja hyvää settiä oli.

Itse olen jättänyt tänä kesänä Katariinanlaakson kuntopolut ajamatta ja hammasta purren mennyt mustaa pitkin Ala-Lemun poluille. Harmi ettei samoille poluille mahduta kaikkien kanssa. Mikälie idea tuon ajoneuvolla ajon kieltämisen suhteen Turun kuntopoluilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaristi Katso viesti
    WTF??? Äijä kenkäs mun fillarin takakiekkoon melkoisella voimalla
    Länsimaisen demokratian mukaisesti äijä vaan oranssiin jumppahaalariin, majoitus kellariin ja Abu Ghraib metodilla uudelleenkoulutus. Jo toisen maailmansodan jälkeen tiedettiin, että unlawful enemy combatant opii sanomaan mitä vain kun hakkaa kivekset beyond repair.

Onnittelut mammutipyöräilijöille mahtiajosta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fillaristi Katso viesti
    Avatuminen
    Pelkästä lukemisesta nousi verenpaine kiehuvalle tasolle. Jos noin olis omalle kohdalle käyny, niin ois (hypoteettisesti) voinu ihan punaset silmissä kenkästä sairaalareissun äijälle säärestään. Muovipohjaset shimpat on kuitenkin niin jäykät, ettei sitä tunne edes omassa jalassa. Rispektiä, että oot niinkin hermot pidättäny. Oispa äijä pyllähtäny loskaan.

Se on tätä jengiä, kun huomaa elämän kevään olevan ohi. Pomo vittuilee, vaimo ei anna, hiukset lähtee, lapset ei kunnioita ja velkaaki on liikaa. Pitää sit sitä pahaa oloa purkaa johonkin, eikä nää sitä omaa bullshittiä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peruspertti Katso viesti
    Mikälie idea tuon ajoneuvolla ajon kieltämisen suhteen Turun kuntopoluilla.
    Turun kaupungilla on aivan liikaa noita liikennemerkkejä.

Täytyy porukkalenkit varmaan kierrättää Raision kautta tästä lähtien. Esimerkki Mälikkälästä:

Turun pää
    Raision pää

Tänään siellä oli kunnon spoorit ajettu mönkkärillä. Yksi tuli jopa vastaan keskellä kiivainta sunnuntaikävelysesonkia.

Ratkaisu: Jakoavain, sopii kaikkiin muttereihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makkeli Katso viesti
    Tänään siellä oli kunnon spoorit ajettu mönkkärillä. Yksi tuli jopa vastaan keskellä kiivainta sunnuntaikävelysesonkia.
    Voisin veikata, että sama jannu oli perjantaina pyöritellyt ohitustien kevlillä Myllyn kohdalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Länsimaisen demokratian mukaisesti äijä vaan oranssiin jumppahaalariin, majoitus kellariin ja Abu Ghraib metodilla uudelleenkoulutus. Jo toisen maailmansodan jälkeen tiedettiin, että unlawful enemy combatant opii sanomaan mitä vain kun hakkaa kivekset beyond repair.

Onnittelut mammutipyöräilijöille mahtiajosta
    Kaikkihan tietää että jos hakataan niin hakataan jalkapohjiin ettei tule jälkiä.

Kiitos onnitteluista. Olen aika varma että olisit tykänny sinäkin.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Olen aika varma että olisit tykänny sinäkin.
    En ole pahoillani. Sain talsia tuntikausia reppu selässä lumisia hiekkakankaita ja muniin asti ulottuvia suopursusoita. Yö meni rattoisasti, eka kaminateltassa ja toinen lumikuopassa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    En ole pahoillani. Sain talsia tuntikausia reppu selässä lumisia hiekkakankaita ja muniin asti ulottuvia suopursusoita. Yö meni rattoisasti, eka kaminateltassa ja toinen lumikuopassa.
    No perhana, sunhan kelpasi. Mammutin reitillä suota oli harmittavan vähän. Ajon aikana kyllä unelmoitiin siitä. Nyt sitten seuraavaksi Kalja-ajelu. Sitä ennen ei varmaankaan kauheesti tule pyöräiltyä kun pakkasetkin menee perseelleen.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Starfury Katso viesti
    Kyllä Fillaristin hermot on rautaa verrattuna itseeni. Itsellä ei kyllä itsehillintä pitäis noinkaan paljoa, jos toi ko.henkilö alkais kenkii mun fillaria. Olis kiva tietää huutaaks tää koiramies myös niille lapsille ja mummeleille pää punasena joita sielä Katariinanlaaksossa liikkuu fillareilla.
    Lapsille ainakin.

Tuon fillarin kenkimisen ja koko laajemman episodin olisi todennäköisesti välttänyt, jos olisi jättänyt sen lisäyksen sanomatta. Kannatan edelleen rauhallista linjaa, jossa ei jäädä kinaamaan. Tilanteen kiristyessä on yleensä syytä livahtaa äkkiä pois paikalta. Kultainen noutaja on rauhallinen koira, mutta saattaa sekin tilanteen kärjistyessä alkaa isäntäänsä puolustamaan.

Itse olisin kaikessa hiljaisuudessa vain polkaissut pyörään lisää vauhtia ja liuennut paikalta, jos kerta äijä ei tukkinut reittiä totaalisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Blogissa pieni tarina englanniksi Mammuttimarssista.

Onnittelut täältäkin kaikille itsensä voittaneille ja maaliin polkeneille. Ja kiitokset Blogiteksteistä kaikille. Niitä on hyödyllistä lukea ja niistä saa myös hyvää oppia omia tulevia retkia varten, niin ei tarvi oppia pelkästään omista virheistä.

Itsekin olen yhdellä hiihtolenkillä ollut hiukan vähissä vaatteissa. Yleensä sorrun ylipukeutumiseen, joten ajattelin, että kerrankin laitan sopivasti enkä liikaa vaatetta. Lenkillä ei ollut toki pituutta kuin 40 km ja sekin koneladuilla, eli kyseessä ei ollut mikään extremejuttu. Aamulla oli pakkasta 18 astetta ja ennusteen mukaan ilman pitäisi lämmetä auringon nuostessa nopsaan 5 astetta, joten varusteet sen mukaan. Todellisuudessa kävikin toisinpäin. Palatessa pakkasta olikin 23 astetta. Varusteet ja voiteet 13...18 asteen mukaan. Repussa oli kyllä yksi liikkumista ajatellen liian paksu pusero ja kunnon pakkaskelin voidetta. Ensimmänne sitä varten, että jos sattuu jotain, niin raatotaksia odotellessa ei tarvi paleltua kuoliaaksi ja jälkimmäinen ihan vaan varuiksi, kun se ei paljoa paina. Puseroa en käyttänyt, koska tällaiselle pulskalle vilkkaan verenkierron omaavalle kylmä on harvoin ongelma. Puolivälissä matkaa pysähdyin liukastamaan suksia kovemman pakkasen voiteilla. Mulle oli aika yllättävää lukea noista juomien jäätymisistä. Edes tuolla 20 asteen pakkasessa yli 4 tuntia kestäneella hiihtolenkillä ei tullut jäähilettäkään juomapulloihin. Ehkä mulla oli vain tuuria, eli juomapullot sattui olemaan selän puolella ja se paksu pusero pakkasen puolella reppua. Täytyykin muistaa jatkossa tietoisesti pakata pullot oikein. Pakkasella olen suosinut 0,5 litran limsapulloja juomapulloina. Ne menee povitaskuun ja pysyy sulana tai hätätilassa sulaa siellä.

Jep, Yetin blogia on aina ilo lukea. Kiitos taas lukuelämyksestä ja onnittelut koko porukalle suoritetusta marssista!
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Marmar -> Pullot jäätyivät, koska ne olivat pyörien rungoissa kiinni eikä kuskien povareissa. Ainakin omalla kohdalla ajatus oli alunperinkin tyhjentää pullot ennen vääjäämätöntä jäätymistä. Omat pullot olivat Zefal Arctic-termospulloja, joissa oli kylläkin ihan normaalia urheilujuomaa. En käyttänyt edes lämmintä vettä. Juoma oli juomiskelpoista noin kuuden tunnin ajan.

Repussa ollut 3 litraa ei edes kylmennyt. Letkun suukappale jäätyi pari kertaa mutta aukeni paidan alla hetkessä ja oman huolimattomuuden takia yhdellä aamuyön rastilla letkuun tuli pieni hyhmätukos. Vein letkun ajon ajaksi niskasta paksun fleecebuffin alle ja siitä eteen roppaa vasten. Toimiva tapa silloin kun suukappale ei vuoda. Kannattaa tarkastaa ennen pitkälle kylmälle retkelle lähtöä!

Mitään jäähilettä ei kannata isoissa määrissä hörppiä, koska se kylmentää ja lämmöntuottohan syö energiaa. Sen verran vaan että tulee hyvä mieli.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Marmar -> Pullot jäätyivät, koska ne olivat pyörien rungoissa kiinni eikä kuskien povareissa. Ainakin omalla kohdalla ajatus oli alunperinkin tyhjentää pullot ennen vääjäämätöntä jäätymistä. Omat pullot olivat Zefal Arctic-termospulloja, joissa oli kylläkin ihan normaalia urheilujuomaa. En käyttänyt edes lämmintä vettä. Juoma oli juomiskelpoista noin kuuden tunnin ajan.

Mulla oli pullot repussa ja vain yksi povarissa. Silti repussakaan pullot eivät jäätyneet 4 tunnissa yli 20 asteen pakkasessa. Lähtiessä juoma oli kylmää. Repussa pussi on lämmintä selkää vasten ja pysyy varmasti sen takia hyvin sulana, kun kaikki muut tavarat toimii eristeenä ja selkä lämmittimenä. Samasta syytä mulla kävi varmaankin tuuri tuolla mun hiihtoreissulla. Pullot jäi selän puolelle ja pusero pakkasen puolelle. Toi oli vaan esimerkkinä asiasta, johon ymmärrän jatkossa varautua blogikirjoitusten perusteella. Tähän saakka menty enempi tuurilla sen enempää ajattelematta asiaa. Olisin saattanut mokata tulevana talvena juomapullojen kanssa. Tarkoitus on lähteä koko päivän kestävälle reissulle. Lumen määrästä riippuen joko maastofillarilla tai eräsuksilla. Noi parin viimetalven 4...6 tunnin lenkit oli harjoittelua, jonka perusteella testailin varustusta.

Tän talven hiihtokausi on korkattu viikonloppuna. Oli kyllä upeat kelit viikonloppuna, kun aurinko nousi ja valaisi ruskan kellastamat puut. Ajattelin, että pysyn eräsuksilla fillaria paremmin pinnalla, mutta kerran upposi suksetkin hangen läpi veteen saakka. Ei ollut suomainen alusta hangen alla riittävän kovaa. 6 astetta pakkasta ja veteen koskettaneet sukset keräsi aika tuntuvan jäämassan pohjaan, mikä kyllä irtosi kovetuttuaan helposti.

Milläs muuten porukka pitää vaihteensa toiminnassa näillä keleillä. Itse olen ruiskinut ennen lenkkiä kaikki paikat täyteen silikonia ja aika hyvin on toiminut. Silti märkä loska/vesi yhdessä pakkasen kanssa pakkanen tuntuu välillä hyydyttävän vaihteet, etenkin jos erehtyy pysähtymään tauolle.

Vaihteet sulatetaan kusemalla päälle. Nuotiossa onnistuu myös. Kuusen alaoksista tekee äkkiä sellaisen parin minuutin tulikasan.

Viittä vajaa kusin takavaihtajaan kun toiminta loppui siirtymällä, onneksi alkoi toimia pienen ränkkäämisen jälkeen. Fillarin sulattelusta nuotiollahan meillä on kokemusta.

Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Tämä kuva on klassikko !
    ÖRM 2021

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Mikä porukka kapuaa pyörineen hirpparin slaalomia ylös?
    Allekirjoittanut sekä nimimerkki Nilaukka ja pari ei-foorumilaista. Kovin vielä kotoa lähtiessä oli ajatus, että ajetaan mäki ylös. Lumen / sohjon määrä sai toisiin ajatuksiin
    Minä ajan pääni jäädyksiin

boltsi Guest
    ja huomiseksi olis ajoseuraa vailla 33 v 180cm 100kg nallekarhu. lähtö ois impivaaran futis/jäkishallien parkkis kello 16,30. etsin seuraa tositarkoituksella! seikkailijat/yhdenlenkin jutut ei kiinnosta, kuva olis kans kiva.

Muuten kyllä mutta kun oon huomenna Kotkassa. Oliko niin että noita Shimanon talvikenkiä (MV81) ostaessa pitäisi ottaa numeroa pari isommat ku normi shimanot? Nyt ois hyvässä halvennuksessa niinku oululainen sanois.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kijas Katso viesti
    Muuten kyllä mutta kun oon huomenna Kotkassa. Oliko niin että noita Shimanon talvikenkiä (MV81) ostaessa pitäisi ottaa numeroa pari isommat ku normi shimanot? Nyt ois hyvässä halvennuksessa niinku oululainen sanois.
    Mulla ainakin riitti yhden numeron suurennus kesäsimppoihin verrattuna. Nuo kasiykköset on lestiltään kesämalleja leveämmät.

Kesäkenkä 44, talvikenkä 45 mukavan väljä. Kovemmille pakkasille tarvitsisin vielä 46:set tuplasukalle, tuo 45 menee niiden kanssa turhan tiukaksi.

Missä lie kyseistä halventavaa toimintaa?
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

boltsi Guest
    hei kiva kiitos arppa, hakki ja kuunraiskaaja mies kaarinasta!!! oli kivaa liukastella täytyy ottaa uusiksi!

Kuukauden kuittien järjestelyn oheistuotteena syntyi tällainen:

http://www.youtube.com/watch?v=Xt3eV...ature=youtu.be

Vanha vitsi mutta mitä siitä.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Peukalo ylös

... syntyi tällainen:
    Osui, upposi, putosin!
    Peittosi mukahauskan radiohuumorin mennentullen
    www.pyörätarvike.com

Osui ja upposi, todellakin!

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Huikeaa!!!
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Olipa huima elokuvakokemus tämä MattiH:n työstämä der Untergang.
    Käännös oli kyllä omaperäinen hyvään korkkarisaksaan perustuva.

Ei ole pitkään aikaan naurattanut heti aamusta näin reippaasti.

Kukkoa purkista / der Hahn aus der Dose / on kyllä täysin ylikäymätön eväs. Näin olkoon - ...kele ! / Sei es so sein- D...wetter !
    ÖRM 2021

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •