HephaFillariElectrobikeGiant
Sivu 229 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 129 179 219 227 228 229 230 231 239 279 329 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.841 - 6.870 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Voiko/pystyykö Kiinan valojen akkuja, latureita ja itse valoja käyttää ristiin? Mulla on Magicshinen MJ-856b ja siihen kaksi akkua. Ajattelin tilata lisäksi ledsupermallista "riistovalon" ja käyttäisin siinä mielelläni Magicshinen akkuja, kun ne ainakin ovat vedenpitävyytensä todistaneet.
    Tottakai voi käyttää, kunhan vain jännite on sama. Ja tsekkaa myös napaisuus liittimistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    Tottakai voi käyttää, kunhan vain jännite on sama. Ja tsekkaa myös napaisuus liittimistä.
    Paitsi että eri mallisten kiinanvalojen liittimet eivät välttämättä toimi keskenään vaikka akut toimisivatkin. Minä en esim. pysty käyttämään Lightmallsista tilatussa valossa aiempien DX-riistovalojen akkuja, koska liittimet ovat juuri sen verran erilaiset. Sitä en ole testannut käyvätkö P7- ja T6-lamppujen akut toistensa liittimiin.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Paitsi että eri mallisten kiinanvalojen liittimet eivät välttämättä toimi keskenään vaikka akut toimisivatkin. Minä en esim. pysty käyttämään Lightmallsista tilatussa valossa aiempien DX-riistovalojen akkuja, koska liittimet ovat juuri sen verran erilaiset. Sitä en ole testannut käyvätkö P7- ja T6-lamppujen akut toistensa liittimiin.
    Itse kun otin käyttöön noita rc puolen Li-po akkuja, niin repäisin originelli laturista piuhan poikki ja juotin toiseen päähän soppelin liittimen. Napaisuuden kans vain tarkkana. Tietty jos ei omista erillistä laturia, niin ei kannata raiskata alkuperäistä roskiin. Mutta voihan noihin kolvata itse sopivan liittimen, niin käy kaikki akut joissa vain jännite on sopiva.

sakemannilehtien pyörävalojen arvosteluissa ei Petz Ultra ole saanut kehuja. Mitä mulla pientä kokemusta ekoista Petzin ledi-otsalampuista silloin kun niitä vandernet alko tuomaan niin kestäviä vehkeitä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti force115 Katso viesti
    Itse tilailin tuollaisen kypärävaloksi:
    http://www.intl-outdoor.com/shadow-b...ght-p-465.html

Katsotaan millainen on kun saapuu perille.
    No niin on tullut testailtua lamppua maastossa ja voin kyllä suositella

+Sopivan pieni kokoinen, joten passeli lamppu kypärään
    +Yllättävän tehokas, ilmeisesti ajetaan aika suurella virralla
    +Ei tarvi nyt murehtia balansoinnista, kun ne akut on rinnan
    +Aika laadukkaan oloinen kinuski lampuksi

-Aika heppoinen liitin tuossa akun ja lampun välissä
    -Turha strobo tuossakin lampussa
    -lampun oma kiinnike nyt ei ole ihmeellinen, mutta olen tuon viritellyt dx:n kiinnikkeillä kypärään.

Hinnaksi jäi se 43€, joten jos on tarvetta kypärävalolle tuossa on hyvä vaihtoehto.

Taidan tyytyä noihin "halpa" cree valoihin. Kokeilla ensin tuota omaa kunnollisella pannalla, ja jos natsaa, niin ostaa tuollainen kolmen ledin kirkkaampi. Noihinhan saa nätisti eri kiinnikkeitä kuitenkin hommattua. Kypäräkiinnike vois olla ihan pop.

4.9. tilasin lampun DX:stä, 11.9. lähettivät sen ja tänään 23.10. lamppu vihdoin tuli. Kaverille tilasin samanlaisen samaan aikaan, mutta sitä ei vielä tullut.

Saako tämän jotenkin kypärään kiinni: http://dx.com/p/t6-xml-t6-3-mode-120...ack-set-94182#
    Entä minne tuo akku kannattaa laittaa, jos lamppu on tangossa kiinni (mainittu tässä ketjussa, mutta en enää löydä).

Pitäähän se varmaan toinenkin tilata, kun metsäpolulla väistellessä pahimpia esteitä, valo kääntyykin tangon mukana väärään suuntaan. Eli yksi valo kypärään ja toinen tankoon. Taidan tilata lightmallsista toisen valon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    4.9. tilasin lampun DX:stä, 11.9. lähettivät sen ja tänään 23.10. lamppu vihdoin tuli. Kaverille tilasin samanlaisen samaan aikaan, mutta sitä ei vielä tullut.

Saako tämän jotenkin kypärään kiinni: http://dx.com/p/t6-xml-t6-3-mode-120...ack-set-94182#
    Entä minne tuo akku kannattaa laittaa, jos lamppu on tangossa kiinni (mainittu tässä ketjussa, mutta en enää löydä).

Pitäähän se varmaan toinenkin tilata, kun metsäpolulla väistellessä pahimpia esteitä, valo kääntyykin tangon mukana väärään suuntaan. Eli yksi valo kypärään ja toinen tankoon. Taidan tilata lightmallsista toisen valon.
    Vastaavanlainen itselläkin. Tällä pitäis saada kypärään : http://www.taskulamput.fi/tuote/bike...iinnityshihna/

Viesti

Ohessa linkki hieman erilaiseen valokonseptiin, joka toteutui alkujaan Kickstarterin kautta. Ei ehkä ihan niin tehokkaasti eteenpäin valaiseva lamppu kuin monet kaipaisivat eikä todellakaan halpa, mutta luulisi ainakin tulevan nähdyksi joka suuntaan.

http://revolights.com/

http://dx.com/s/helmet+mount+magicshine
    Halvemmalla kypäräkiinnike.

Mikä noista Magicshinen malleista olisi hinta-laatusuhteeltaan paras? Minulla on käytössä MJ-808, mutta vähän leveämmällä valokeilalla oleva olisi tarpeen.
    Tctic muokkasi tätä : 24.10.2012 at 08.14

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Tästä topicista katselin, että joku oli elokuussa saanu vastaavan setin kymmenessä päivässä. Toivottavasti ennen ensilumia tulisi...

edit: Tilaus tehty 10.9. - ilmoitus tavaran lähettämisestä 14.9.
    No, niin tulihan se valo sieltä eli tämä http://dx.com/p/xml-t60-1050lm-3-mod...x-18650-104287

Oli näköjään seissyt pitkään Kiinan tullissa ja paketti avattukin. Tästä taisi olla infoa tuolla DX-ketjussa. Uudelleen lähetetty 15.10. ja 22.10. Itellan ilmoitus.

Tänä aamuna ekan kerran käytössä ja tosiaankin - neljälläkympillä saa PALJON_VALOA! Eihän tuolla uskalla kaupungissa ajella kuin puolella teholla tai sitten pitää suunnata todella alas. Akun teippasin muoviin...kannattaako tuosta vielä silikonilla tiivistää piuhan reikä tms. ?
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

RC-akuista hieman

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Spin Katso viesti
    Itse kun otin käyttöön noita rc puolen Li-po akkuja, niin repäisin originelli laturista piuhan poikki ja juotin toiseen päähän soppelin liittimen. Napaisuuden kans vain tarkkana. Tietty jos ei omista erillistä laturia, niin ei kannata raiskata alkuperäistä roskiin. Mutta voihan noihin kolvata itse sopivan liittimen, niin käy kaikki akut joissa vain jännite on sopiva.
    Kannattaa olla huolellinen, kun alkaa vaihtamaan RC-AKUN liitintä. Esimerkiksi 5 000 mAh 90C -akusta voidaan käytössä ottaa 450 A joten voi vain kuvitella paljonko virtaa lähtee kunnon oikosulussa. Puhutaan kilowattien tehoista riippuen akun jännitteestä. Ympäristöön lentävä sula kupari tai akun posahtaminen ei liene kovin mukava juttu, kun se tapahtuu aivan naaman edessä.

Eli yksi johto kerrallaan vanhasta liittimestä uuteen liittimeen ja eriste päälle. Sitten se toinen johto. Ei molempia irti yhtä aikaa. Koskee myös balansointiliittimiä. Kunnollisissa RC-laturessa on kyllä napaisuuden ja kennomäärän tunnistus eikä lataus käynnisty, jos jokin näistä on pielessä.

tämmöset pantiin pojan ja mun cycloihin .
    http://www.youtube.com/watch?v=v5ejzUk0_9A
    Hyvät ja vilkutkin on

Sitte mettään tietenkin on kovasti paremmat valot.

johtojen aukkoon tippa tiivistemassaa tai silikonia ja pala teippiä tms kuulostaa ihan fiksulta, tosin ei siitä hirveästi kannata stressiä ottaa, riippuen toki vähän että millainen se paketti on.

7S 4000mah 35C potkaisee juu kivat kipinät, kyseinen vahinko on kokeiltu enkä suosittele. alumiininmurusta paljaan jalan alla jäi jälki jalkapohjaan.
    2S ei pitäis tuota kuin pientä kipinöintiä johdoissa.

Onkos kenelläkään Troutien Spider Eyessejä?

Tangossa on jo tommonen Lumen Liberator 3, mutta voisi päähän asentaa vielä tuon Spiderssin, kun tankovalo ei yksistään tunnu häikäisevän riittävästi vastaantulijoita.

Mitähän 18650 kennoja kannattaisi Lightmalls.com:ista tilata? Suojattuja pitäisi olla kapasiteetti edes lähellä ilmoitettua.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Mitähän 18650 kennoja kannattaisi Lightmalls.com:ista tilata?
    Ei mitään vaan jostain muualta aitoja Pan soniceja.

Toisaalta, muualta kuin Lightmallsista tilattujen 2400-2600 mAh trust/ultra/whatever-fire kennojen kapa on pitänyt ihan hyvin paikkansa. Ainoa onglema on että suunnilleen 20% suojapiireistä kuolee ekan talven aikana. Loput jaksaa ja jaksaa.
    --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Grr Katso viesti
    Ei mitään vaan jostain muualta aitoja Pan soniceja.

Toisaalta, muualta kuin Lightmallsista tilattujen 2400-2600 mAh trust/ultra/whatever-fire kennojen kapa on pitänyt ihan hyvin paikkansa. Ainoa onglema on että suunnilleen 20% suojapiireistä kuolee ekan talven aikana. Loput jaksaa ja jaksaa.
    En osta Panasonicia, kun noita tarvitaan junnujen koulupyörien valoihin ja hävikki on välillä kova. Tietysti jos piilottaisi Panasonicin ja käyttäisi niitä vain itse. Ehkä tilaan taas DX:ltä nipun *-fire kennoja.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Juuri tämä oli mielessä että käyvätköhän liittimet keskenään yhteen. Tilasin kuitenkin valon ledsupermallista kokonaisedulliseen 27 euron hintaan eli ei itku pääse vaikkei toimisikaan keskenään, sittenpähän tuon näkee. Jos liittimet eivät käy yhteen niin helpointa ja turvallisinta lienee vaihtaa johto liittimineen valaisinosaan?
    ÄäriTeam

Mulla on kaksi kiinan lamppua ja niissä on juuri päinvastoin liittimet toisiinsa nähen. Eli toisen lampun akussa on naaras liitin kun taas toisen akussa on uros.

Rookie

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    tämmöset pantiin pojan ja mun cycloihin .
    http://www.youtube.com/watch?v=v5ejzUk0_9A
    ..
    Sitte mettään tietenkin on kovasti paremmat valot.
    Videon perusteella näyttävät ihan passelilta trainerin päälle (Sori, en voinut vastustaa kiusausta)

Noista olis kiva kuulla kestääkö säätä. Kiva lisuke nuo olisivat muiden valojen lisäksi ja pieneen hämärään parempi huomivalo kuiin ei mitään..

Omaan pyörääni ostin leluiksi tangonpäävalot, mutta valoa on vain taaksepäin ja vähän sivulle. DX:n jotkut halpis Frog:n kaltaiset korjaavat mulla (tarvittaessa) puutteet eteen. Pimeällä kaudella tosin mulla on yleensä hyvissä ajoin jo ihan kunnon valotkin, mutta paristojen/akkujen/kiinavalojen temppuilua varten valoja on aina enemmän kuin yksi joka suuntaan. On sitä tullut pudotettua joku Mars 3.0:kin joskus matkan varrelle työmatkalla.

CRC:ssä oli tällaisia Lezyneita alessa. Onko kokemuksia/tietoja ensinnäkin nyt Lezynen tuotteista yleensäkin? Valo tulisi ihan kaupunkikäyttöön ja arkiajoihin.
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    ...Lezynen tuotteista yleensäkin?...
    Perimätiedon mukaan Lezynen tuotteet edustavat parhautta monessa muodossa.

^^ mullon yks tommonen Lezyne, taitaa olla Powerdrive malliltaan. Kerran kokeilin sitä metsässä; turhan tiukka on spotti
    mun makuun siihen käyttöön. Toimii ton_kun_meillä_asuu työmatkakulkineessa eniromaisesti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    CRC:ssä oli tällaisia Lezyneita alessa. Onko kokemuksia/tietoja ensinnäkin nyt Lezynen tuotteista yleensäkin? Valo tulisi ihan kaupunkikäyttöön ja arkiajoihin.
    Mulla on Lezynen Super Drive ja hyvä lamppu tuo tuntuisi olevan. Sellasen pikku miinuksen tässä keksin, että lamppu kiinnittyy tankokiinnikkeeseen vähän turhankin tiukasti. Kiinnittäminen ja irroittaminen on vähän nyhräämistä ja kiinnike saattaa lamppua irroittaessa usein vähän kääntyä. Tärkeintä on kuitenkin itse lamppu ja siihen oon ollut kyllä tyytyväinen. Metsälenkillä en ole ollut sen kanssa mutta kaikessa muussa käytössä riittää valoteholtaan mulle. Luulisin että tehokkaan toisen lampun kanssa toi vois riittää pilkkopimeään metsäänkin, ainakin sen tunnin, jonka lamppu jaksaa loistaa täydellä teholla. Rakenteeltaan vaikuttaisi olevan hyvää tasoa myös.

Lezynen asiakaspalvelu vastasi muuten salamannopeasti mailiin kun tiedustelin tankokiinnikkeiden yhteensopivuutta viime vuoden ja tämän vuoden mallien välillä. Ensimmäinen vastaus tuli alle viidessä minuutissa ja vielä seuraavana päivänä toinen työntekijä varmisti asian. Asiakaspalvelun lisäksi pisteet siitäkin, että tankokiinnikkeitä ylipäätään saa ostaa erikseen. Kummatkin asiat mielestäni jonkinlaisia hyvän laadun merkkejä...

Kiitos Lezyne-arvioista, tilaukseen meni
    Mud, sweat and beers.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Philips SafeRide LED Bike Lightin 2013-mallia alkaa jo näkyä joissain kaupoissa, esim:
    http://www.bike24.com/1.php?content=...;mid=251;pgc=0

Hinta vaikuttaisi nousevan jonkin verran edellisestä mallista.
    Niin vaikuttaa. Muutokset kuitenkin ilmeisesti melko vähäisiä: mountti näyttää muuttuvan (uusi vs. vanha) ja akkutason näyttöä ei näy lampun yläosassa.
    Amfinaut muokkasi tätä : 27.10.2012 at 18.11 Syy: typo

Saisiko valopäiltä neuvoa?

Olen tässä pari päivää yrittänyt sisäistää tätä viimeistä sataa sivua valokeskustelua ledilampuista mutta alkaa pursumaan litium-ionit korvista.
    Tarkoitus olisi harkita lampun ostamisen miettimistä. Otsa-/kypärälamppua olen miettinyt, pyöräkäyttöön ja talviliikkumiseen pimeällä.
    Mikä on palstan virallinen valinta alle Lupinen hintojen?

Esimerkiksi katselin seuraavaa: Spark ST6, 500 lm ( http://www.taskulamput.fi/tuote/otsa...rk_st6_500_lm/ )
    150 Eur paketti sisältää
    - Spark ST6 500 lm otsalampun varusteineen
    - Lumilight HC2 akkulaturin (koti+auto)
    - Lumilight 3100 mAh 18650-akun

Onko tämä hintalaatu-suhteelta järkevä? Entä akun/laturin turvallisuus?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti

Olen tässä pari päivää yrittänyt sisäistää tätä viimeistä sataa sivua valokeskustelua ledilampuista mutta alkaa pursumaan litium-ionit korvista.
    Tarkoitus olisi harkita lampun ostamisen miettimistä. Otsa-/kypärälamppua olen miettinyt, pyöräkäyttöön ja talviliikkumiseen pimeällä.

Esimerkiksi katselin seuraavaa: Spark ST6, 500 lm ( http://www.taskulamput.fi/tuote/otsa...rk_st6_500_lm/ )
    150 Eur paketti sisältää

Sen verran kommentoin, että jos en näitä itse nikkaroisi niin varmaan tilaisin tuommoisen, http://www.valaisimesi.fi/fi/Otsa-+j...port-sarja/124

Tuolta saa vähän halvemmalla vielä http://www.lightslightslights.co.uk/...856b-1600lumen
    Oikein mukavan oloinen vekotin kiinanpoikien tekeleeksi.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti

150 Eur paketti sisältää

Noh, sanotaan nyt ainakin, että huonompiakin vaihtoehtoja joka tapauksessa on olemassa. Itselläni on ollut saman lampun neutraalivalkoisella ledillä varustettu versio pyörälamppuna puolitoista vuotta (eli siitä lähtien kun lamppu julkaistiin). Kiinnitys on kolmella velcronauhan pätkällä; silikonikiinnike on sen verran joustava että yksi nauha kannattaa kiristää lampun ja kiinnikkeen välistä, sitten pysyy paikallaan. Muuten lamppu pomppii liian helposti. Voin laittaa tarvittaessa kuvan. Yleensä käytän kelveillä keskimmäistä voimakkuutta ("140 lm/8 h"). Maastossakin pärjää suurimmalla teholla, mutta eihän sillä tietysti yhtä hyvin näe kuin 1000+ lumenin lampuilla.

Kyseinen lamppu halvemmalla Akkulasta (myös cool white -versio löytyy):

http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...Products/53003

sekä laturi, jota CPF-asiantuntijat ovat pitäneet varsin hyvänä ja jota yleensä itsekin käytän:

http://www.akkula.fi/epages/vilkas02...Products/21302

Yhteensä ~120€ + postit. Lampun mukana tulevan akun hyvyydestä itselläni ei ole kokemusta, enemmän siihen joka tapauksessa luottaisin kuin DX-halpiksiin. Kokemukset Akkulasta ovat pelkästään positiivisia.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •