Kävin kurkkaamassa BD sivuilla, niin kyllä ne postikulut sen 5.95€ vielä ovat (vaatii tosin kirjautumisen ja checkout prosessin viemisen siihen asti missä valitaan toimitustapa.... Siellä pystyy valitsemaan siten DHL 5.95)
Ärsyttävää. KAIKEN piti olla varastostatusten mukaan saatavilla nätisti. Mutta vitut. Tipahti maili missä yksi oleellinen tuote ei _yllättäen_ olekaan heidän varastossaan vaikka vihreää näytti hienosti saldoledi. Ärsyttää tuommoset putiikit joidenka varastosaldo ei pidä kutiaan. Eikä muistaakseni ole eka kerta B-D:n kohdalla tämä.![]()
Mites teillä on reklamaatiot sujuneet? Laitoin viime viikolla kaksi viestiä, ensin toisen info@ ja toisen loppuviikosta reklamaatio@ (mikä nyt saksksi olikaan) eikä mitään vastausta ole kuulunut. Samaan aikaan kuitenkin yhteen tuotekyselyyn on vastattu. Mitään suurta reklattavaa ei ole; stemmi oli eripituinen kuin ilmoitettu, rungossa parissa kohtaa valkoista maalia ja etukumissa reikä, mutta luulis nyt kuitenkin jotain vastaavan.
Omalla kohalla reklamaatioasia hoitui suurella hiljaisuudella. Englanniksi monta viestiä, perään sama viesti guuglensaksaksi, eivät vastanneet. Onneksi ei ollut sentään pyörästä kyse, olis ututtanut aika paljon enemmän.
Pientä sälää tilailin tänään.
Luottokorttinumeron kenttään tungin VISA Debitin numeron ja ihan hyvin ainakin varasi katteen tililtä.
On alkanut aika hyvin yleisesti toimimaan Debit SEPA -ajan myötä Euroopassa.
Birminghamissa tuossa aiemmin huomasin että kun lentokentän kioskilta ostin jonkun adapterin niin kivasti pystyi maksaamaan suoraan omalta pankkitililtä.
Toivotaan että B-D on yhtä edistynyt.
Aikaisemmin tämä puoti ei korttinumeroani hyväksynyt, mutta pitkästä aikaa tarpeellista tavaraa tilaillessani syötin numeron ilmän välilyöntejä. Toimi mukisematta. Aiemmin luulin että selaimen keksit tms tökkii, mutta voiko noin pienestä olla kiiinni.
No jos jollain ei kortti toimi, niin kokeilkaa tuota metodia.
Ainahan se numero laitetaan ilman välilyöntejä. Vai oliko ongelmana jokin muu?
En tiedä miksi, mutta aika harva paikka ymmärtää niitä välilyöntejä. Ilman välejä on toiminut kaikkialla missä olen sitä käyttänyt.
Taitaa olla aika turha jatkaa tätä numeroaihetta, mutta jatkan kuitenkin. Taitaa olla niin, että monissa paikoissa merkkimäärä on rajoitettu niin, että siihen mahtuu vain kortin numero yhteenkirjoitettuna ilman välilyöntiä. Joissakin paikoissa sallittu merkkimäärä on niin iso, että numero mahtuu välilyönteineen, mutta yhteenkirjoitettuna toimii aina.
Alkaa pikku hiljaa mennä hermot tähän, kun ei sähköposteihin vastata. Laitoin 17. syyskuuta ensimmäisen sähköpostin ja siihen ei vastattu, joten pommitin uudestaan 27. päivä. Kun ei vieläkään kuulunut, niin pistin Facebook-sivulle viestin 2. lokakuuta ja sain vastauksen, että Hr. Kneip ottaa minuun yhteyttä. No, eipä kuulunut, joten viimeisin sähköposti on lähetetty 15. lokakuuta, eikä yllättäen ole vieläkään kuulunut.
Edit. Pistin toisen viestin Facebook-sivuille, niin alkoi tapahtua.
Suvanto muokkasi tätä : 19.10.2012 at 20.27
Itse olen saanut aika nopeasti vastaukset sähköpostitse. Lähetin 13.10 sähköpostia johon sain vastauksen 16.10 ja tuohon sähköpostiin piti minun vielä vasta johon sain edelleen vastauksen 16.10.
Ite laitoin vajaan parin viikon sisällä kolme reklamaatioviestiä pyörästä enkä saanut vastausta yhteenkään. Ei BD:stä ainakaan pyörää kannata tilata.
Paketti tuli about viikossa ja kaikkiin viesteihin vastattiin paitsi niihin jotka koski pyörän reklamaatiota tai tuotteiden palautusta. Pistin pari tuotetta menemään takaisin vaikkei sieltä mitään kuulunutkaan. Hoitakoon EU:n kuluttajaviranomaiset jatkon jos ei rahoja kuulu. Pyörässä nyt ei onneksi isompia vikoja ollut, mutta olis nyt luullut että saa jotain hyvitystä/vaihtoa silti. Pyöräähän tuonne ei voi takaisin lähettää koska suomen posti ei kuljeta niin isoja paketteja ulkomaille.
Niin, eli joko maksat 600€ (mitä ei makseta takaisin) että saat lähetettyä pyörän takaisin tai sitten pidät väärät/vialliset tuotteet itselläsi. Omat reklamaatiot ei olleet tuon 600€ arvoisia joten päätin olla lähettämättä.
Tälläkin forumilla on muita tapauksia missä BD ei vastaa reklamaatioihin yhtikäs mitään. Kyllähän tuo melkosta kusetusta on.
Itsellä reklamaatioista yksi viimeaikainen kokemus, meni seuraavasti:
Kun olivat laittaneet vanhaksi menneitä energiapatukoita, lähetin tästä meiliä info-osoitteeseen. Seuraavana päivänä tuli autogeneroitu meili jossa ilmoitettiin että korttia tullaan hyvittämään, ja pari päivää sen jälkeen vahvistus että kortille on hyvitys lähtetty - joka näkyi muistaakseni parin päivän päästä korttibalanssissa.
Eli lienee niin että pienet ja selvät tapaukset menevät mahdollisimman nopealla käsittelyllä ilman erityisiä pahoitteluja, ja muut sitten menee "second lineen" jossa ruuhkaa/musta aukko.
Irtopyöräilijä
Missä lukee että korvaa kuluja vain 40e asti? Sivuilla lukee että kulut täytyy maksaa etukäteen ja he korvaavat ne kuittia vastaan jos lähetyksen (=tavaran arvo) on yli 40e. Viimeksi kun palautin lokasuojat ja lukon Postin kautta en joutunut maksamaan mitään kuluja ja rahat tulivat asiallisesti tilille.
Joo muistin tuon 40€ rajan väärin.
Radonin sivuilta tuota lähettipalvelua koskien:
In order to guarantee the refund of freight costs for the return of the bike, please contact us before returning the bike in order to avoid problems afterwards. Anyway, please always use the cheapest way possible for returning the bike - we will not refund freight costs for the return by any express delivery like UPS, FedEx or TNT.
More information on this can be found in the http://www.bike-discount.de/inhalt/agb.html
Sähköpostiin olen odotellu vastausta reilu puolitoista vuotta, tuskin tulee vastausta koskaan.
Tuosta viisastuneena epäselvät tilanteet olen hoitanut puhelimella ja aina on asia tullut kuntoon muutaman minuutin puhelulla.
Eli jos lontoo taipuu ja ongelmia on niin soittakaa sinne asiakaspalveluun.
Pystyykö tuolta kaupasta siis tilaamaan ilman luottokorttia? Ei ole vielä tuon Paypal -tilin käyttö aivan selvinnyt itselle, joten käsittääkseni sinne siirretään omalta tililtä rahaa ja Paypal -tilillä voi sitten ostaa ulkomailta.
Voi sieltä tilaa esimerkiksi juuri paypalilla. Paypal toimii niin että sinne joko siirretään rahaa pankkisiirrolla tai laittamalla pankkikortti/luottokortti tilin tietoihin. Tällöin kun ostat jotain paypalin kautta niin se laskuttaa suoraan kortilta, jos paypalin tilillä ei ole rahaa. Visa electron toimii paypalissa.
Kirjanmerkit