GiantGarminElectrobike
Sivu 4 / 39 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1159

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Omalla Bettyllä suoraan mutkitellessa valoa on kyllä riittävän leveälle ja lähelle/kauas. Kyllä sinä osaat, mutta mikäs lamppu sulla oli?
    Ajoin itse vuosikaudet erilaisilla ohjaustankoon kiinnitetyillä valoilla ja Bettykin päätyi aluksi (taisi olla syksyä 2008) ohjaustangolle killumaan. Samana talvena päätin kuitenkin kokeilla miten valo toimisi kypärässä ja sinnehän se sitten jäi, sillä näkyvyys teknisessä ja pienipiirteisessä kotimaisessa maastossa on kypärävalon kanssa aivan eri luokkaa. Tiellä tankovalo taas on paikallaan, ja nopeasti suunnattavasta kypärävalosta on erityistä hyötyä lähinnä liikenteessä uhkaavien vaaratilanteiden ehkäisyssä.

- Tomi

Lupinelta tullut näköjään myös uusi THE akku. BigBen.

17.5Ah kun isoin Smartcore akku on 11.2Ah. Oma pulloakkukin on muistaakseni tuo sama 11.2Ah. Tuolla seiskatoistapuolikkaalla jo Bettykin loistas aika monta tuntia täydellä teholla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Lupinelta tullut näköjään myös uusi THE akku. BigBen.

17.5Ah kun isoin Smartcore akku on 11.2Ah. Oma pulloakkukin on muistaakseni tuo sama 11.2Ah. Tuolla seiskatoistapuolikkaalla jo Bettykin loistas aika monta tuntia täydellä teholla...
    660gr @ 280€ ... ihanan halpaa
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fsol77m Katso viesti
    660gr @ 280€ ... ihanan halpaa
    On noi halvempia mitä vielä muutama vuosi sitten. Ja vai että 660g, tuohan olis kevyempikin mitä toi oma vanha, 700g painollaan! Akkutekniikka kehittyy!!1!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    On noi halvempia mitä vielä muutama vuosi sitten. Ja vai että 660g, tuohan olis kevyempikin mitä toi oma vanha, 700g painollaan! Akkutekniikka kehittyy!!1!
    nimenomaan... yllättävän kevyt ollakseen 17Ah mutta se hintakin on hyvin.... suolainen myös.. mutta laatu maksaa tietysti myös
    edit. korjattu näppivirhe
    kinuski akkupaketeilla tuollainen 17.6Ah onnistuisi neljällä riistovalo akulla ja nuo maksanevat noin ~20e kipale eli 80e ja 440gr
    fsol77m muokkasi tätä : 16.10.2012 at 18.38

yllättävän kevyt ollakseen 11Ah
    17.5, 17.5, ei 11. Wanha on/oli 11...

Omalta osaltani olen joutunut hieman pettymään Lupinen oletettuun laatuun. Pari vuotta sitten ostettu Tesla on nyt toista kertaa saksanmaalla korjattavana. Vuoden ikäisenä tuli jotain kontaktihäiriötä ja Lupine korjasikin vian ripeästi. Nyt sitten taas vuotta myöhemmin valo sammuili ja pimeni tyystin. Tehtaalta sanovat, että ongelma on tod näk piuhojen kiinnityspisteissä valopäässä. Kahden käyttövuoden ajalta siis kahteen kertaan tulee tällainen vika tuotteeseen ja minä olen viikkokaupalla ilman valoa ja lisäksi kymmenien eurojen postikulut + vaiva. Sinänsä palvelu on ystävällistä ja asiallista. Lupinen asiakaspalvelusta jopa tarjoutuivat lähettämään minulle uudet piuhat ja ohjeet kolvaamiseen, jos haluan nopeammin tuotteen käyttöön. Erittäin huomaavaista, mutta juuri tuon kolvaamisasian vuoksi en alunperin ostanut kiinalaista kopiota. Olin jopa hieman tyrmistynyt ajatuksesta. Koen, että olen maksanut nimenomaan toimintavarmuudesta ja laadusta. Ja nyt sitten kysytään, haluanko itse kolvata Teslaani.

Piko on toistaiseksi toiminut moitteetta.

Ehkä minulle on vain sattunut huono yksilö tai kohtuuttoman huonoa tuuria, mutta jotenkin täytyy olla pettynyt juuri nyt.

Se johtojen juottaminen ei sinänsä rakettitiedettä ole. Juju piilee siinä, että se tehdään Kiinassa vielä paljon paskemmin. Pienellä harjoittelulla saavuttaa helposti semmosen tason, mitä kunnon välineiden juotokset on.

Re: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Se johtojen juottaminen ei sinänsä rakettitiedettä ole. Juju piilee siinä, että se tehdään Kiinassa vielä paljon paskemmin. Pienellä harjoittelulla saavuttaa helposti semmosen tason, mitä kunnon välineiden juotokset on.
    Tässä valossa(sopiipa muuten hyvin tätän yhteyteen) voisi olettaa että Lupinen hinnoilla voisi tuota jokajampan perustaito olla työstämässä joku raketti-insinööri tai ainakin kolvaustieteiden maisteri.

Ymmärrän hyvin että tomih on laatuun (hintaan suhteutettuna) varsin pettynyt. Ei lupinen hinnoilla noinkin yksinkertainen laitos voi olla kahteen otteeseen korjattavana jonkun kylmäjuotoksen vuoksi! Ei edes kertaalleen. Sen vielä ymmärtäisi jos esim. Ledi simahtaisi, mutta ei tuollaista huonoa työn jälkeä...

Rookie

Olen nähnyt Lupinen, muttei niistä ole kokemusta. Olisiko kylmäjuotoksen sijaaan kuitenkin juotetta päässyt liian pitkälle johtimen säikeiden sisälle, ja sen takia sitten johdin nitkunut poikkki?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rookie Katso viesti
    Tässä valossa(sopiipa muuten hyvin tätän yhteyteen) voisi olettaa että Lupinen hinnoilla voisi tuota jokajampan perustaito olla työstämässä joku raketti-insinööri tai ainakin kolvaustieteiden maisteri.

Ymmärrän hyvin että tomih on laatuun (hintaan suhteutettuna) varsin pettynyt. Ei lupinen hinnoilla noinkin yksinkertainen laitos voi olla kahteen otteeseen korjattavana jonkun kylmäjuotoksen vuoksi! Ei edes kertaalleen. Sen vielä ymmärtäisi jos esim. Ledi simahtaisi, mutta ei tuollaista huonoa työn jälkeä...

Rookie
    toisaalta maapallolla ei ole sellaista merkkiä/mallia joka olisi kerralla maailmanloppuun saakka kestävä. rolls roycetkin hajoavat joskus vaikka se olisikin mikroskoopin kanssa kasattu ja maksaisi miljardeja jne
    lampuissakin on monta kohtaa missä lamppu voi hajota vaikka laaduntarkastus olisi kuinka tiukka hyvänsä eli vaikka maksaa lupinen hinnan niin kyllähän ne lupinetkin hajoavat mutta ei tietenkään niin usein kuin muut.
    toisaalta kaikki vuosia vanhat kiinanlamppunikin ovat edelleen ehjiä vaikka olen niitä käyttänyt ulkona,pakkasessa,sateessa jne eli niissä ei ole hinta tarkoittanut huonoa laatua vaikka näin voisikin olettaa

Pyöräpummi Guest
    Löytyisikö mahdollisesti Stadista vaikkapa 2013 Wilmaa(26 asteella) mistään?

-Cube- Guest
    Kuinkas kestäviä noi Lupinen lamput on kun talvella tulee aina kaatuiltua?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Löytyisikö mahdollisesti Stadista vaikkapa 2013 Wilmaa(26 asteella) mistään?
    Suunnistajan kaupasta?

vaikka maksaa lupinen hinnan niin kyllähän ne lupinetkin hajoavat mutta ei tietenkään niin usein kuin muut.
    toisaalta kaikki vuosia vanhat kiinanlamppunikin ovat edelleen ehjiä vaikka olen niitä käyttänyt ulkona,pakkasessa,sateessa jne eli niissä ei ole hinta tarkoittanut huonoa laatua vaikka näin voisikin olettaa
    Totta kai voi hajota, mutta tuo irtoava juotos ja kontaktihäiriö kuulostaa niin sellaiselta vialta, mitä ei laatulampussa pitäisi pahemmin olla. Ei ainakaan, jos niitä ei juuri ole ollut 1/10 maksaneissa halppislampuissakaan?

Jos tuota laatua ei saa korreloimaan paremmin hinnan kanssa niin siinä kohtaa panostaisin aika vahvasti takuuvaihtoprosessiin. Eli uusi (tai valmistajan tehdashuollettu) lamppu tulemaan asiakkaalle per heti ja vanha palautuksena valmistajalle heidän piikkiin. Tuossa hinnassa pitäisi olla pelivaraa tuon verran jos ei takuuhuoltoja mitenkään yltiöpäisesti ole, eli tuote on laadukas. Jos Lupinen nykyhinnoittelu ei kestä tuollaista vaihto/palautustakuuta niin esim. kymppi lisää lampun hintaan ei tunnu ostajilla missään ja sillä saataisiin aika monta lamppua sadasta vaihdettua takuuaikana jos olisi tarve.

Lampun valmistushan ei montaa euroa per kappale maksa. Suunnitteluun ja markkinointiin yms. uhrattu raha ei koske takuuvaihdettuja lamppuja ja varaosia, vaan se pitää mieltää kuluna per myyty lamppu.

Näin siis ajattelisin, jos itse sijoittaisin monta sataa lamppuun, joka sitten hajoaa ja on korjausreissuilla viikkotolkulla (yleensä just silloin kun käyttösesonki on).

Rookie

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Suunnistajan kaupasta?
    Kuninkaallisilla suunnistajilla ei ole lampuissaan kiinnityskeinoa pyörän tankoon!

En oikein tiedä kuinka maantiepyörällä voi käyttää otsavaloa, koska ajetaan sekä ala- että yläotteella!
    Pysyykö valokeila tästä huolimatta ihanteellisen rajoissa molemmissa ajoasennoissa?

Kuninkaallisilla suunnistajilla ei ole lampuissaan kiinnityskeinoa pyörän tankoon!

En oikein tiedä kuinka maantiepyörällä voi käyttää otsavaloa, koska ajetaan sekä ala- että yläotteella!
    Pysyykö valokeila tästä huolimatta ihanteellisen rajoissa molemmissa ajoasennoissa?
    Riippuu täysin valosta. Itse en suosittele pelkkää otsalamppua mihinkään pyörään ainoaksi valoksi.
    mkpaa muokkasi tätä : 18.10.2012 at 00.00 Syy: (+ainoksi valoksi)

Kuninkaallisilla suunnistajilla ei ole lampuissaan kiinnityskeinoa pyörän tankoon! ...
    Höpöhöpö. Kuninkaallisten suunnistajien wilmat ja bettyt on ihan samoja lamppuja - valopää on ihan sama ja kumilenksulla kiinni
    tuossa otsapannassa. Yhden umpinaisen johdonohjurin joutuu leikkaamaan auki, mut tuosta saa tankovalon kolmessa sekunnissa.
    Sama puoti myy myös irtonaisia kypärä-mountteja, tuo sträpissä oleva on niitattu kiinni.

Lupinen sivuilla on kuvamateriaalia vuosimallin 2013 eri lamppujen valokuvioista eri tehoilla: http://www.lupine2013.de/dimmlevels/...pen/betty_r_12

Kyllä Wilma on hyvä

--+MM+-- Guest
    Alkaa olla Wilma (2007) lampun alkuperäinen akku finaalissa. Oletteko rassailleet uusia akkukennoja tee-se-itse taktiikalla?

Kalliin hivakoita (170 € / 8,4 Ah) noi vara-akut.

Wilma 2007 manual

µ

Taskulamput.fi -kaupasta koodilla JX2545827 10% alennusta vielä tänään jonkin aikaa. Piko meni tilaukseen.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tomih Katso viesti
    Omalta osaltani olen joutunut hieman pettymään Lupinen oletettuun laatuun. Pari vuotta sitten ostettu Tesla on nyt toista kertaa saksanmaalla korjattavana. Vuoden ikäisenä tuli jotain kontaktihäiriötä ja Lupine korjasikin vian ripeästi. Nyt sitten taas vuotta myöhemmin valo sammuili ja pimeni tyystin. Tehtaalta sanovat, että ongelma on tod näk piuhojen kiinnityspisteissä valopäässä. Kahden käyttövuoden ajalta siis kahteen kertaan tulee tällainen vika tuotteeseen ja minä olen viikkokaupalla ilman valoa ja lisäksi kymmenien eurojen postikulut + vaiva. Sinänsä palvelu on ystävällistä ja asiallista. Lupinen asiakaspalvelusta jopa tarjoutuivat lähettämään minulle uudet piuhat ja ohjeet kolvaamiseen, jos haluan nopeammin tuotteen käyttöön. Erittäin huomaavaista, mutta juuri tuon kolvaamisasian vuoksi en alunperin ostanut kiinalaista kopiota. Olin jopa hieman tyrmistynyt ajatuksesta. Koen, että olen maksanut nimenomaan toimintavarmuudesta ja laadusta. Ja nyt sitten kysytään, haluanko itse kolvata Teslaani.
    Vastaan itselleni nyt, kun Lupine on tutkimusten jälkeen ottanut kantaa asiaan. Kenties olin hieman hapan edellistä viestiä kirjoittaessa, mutta ilokseni voin todeta Lupinen vastanneen haasteeseen tyylillä. Tesla viipyi muutaman viikon saksanreissulla (pääosa viiveestä kiitos Itellan litiumparistopolitiikalle). Vaihtoivat piuhan. Paluupostissa tuli takuukorjattu Tesla ja yllätyksekseni samassa paketissa uutuudenkiiltävä Piko 6 kaikkine varusteineen.

Lupine ei näyttäisi haluavan asiakkaidensa jäävän pahalle mielelle. Asiakaspalvelu muutenkin oli henkilökohtaista, erittäin kohteliasta ja ystävällistä. Asioin jatkossakin kyseisen valmistajan putiikissa, mikäli päivitystarvetta ilmenee.

Malliesimerkki miten asia käännetään voitoksi vaikkei valmistaja välttämättä tiennytkään ettet ollut kauheen mielissäsi tästä vaihtojumpasta. Sen lisäksi että itselläsi usko palasi (jos oli edes koetuksella) moni muukin tuli vakuuttuneeksi että katetta hinnalle on myös takuupuolella. Hienosti korjattu se mikä korjattavissa oli tuossa kohtaa.

Jos olisin tyytymätön näihin omiin kiinalamppuihini ja valmis pistämään Lupinen vaatiman hinnan lamppuun kiinni niin miksei.

Pointsit siis asiakkaan hoitamisesta Lupinelle, vaikka ärsyttäähän se varmasti sitä lamppua takuukorjaukseen laittaa viikkokausiksi just silloin kun sitä eniten tarttis.

Rookie

Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Eikös lupinella ollut viime vuonna joku akunvaihtoohjelma? Ei oikein sivut toimi puhelimella, mutta heti ei tullut eteen.

Ei taida ainakaan postilla LI-ion akun lähettelyt tällä hetkellä eli luokka 9:
    http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/k...ahetykset.html
    Posti tulkitsee tätä niin, että kaikki Li-ion akkujen lähetykset ovat kiellettyjä.

Tuli ihmetys vastaan. Noin 4-5 vuotta vanha Lupinen 7,5Ah:n akku ei mielestäni ole ollut enää ainakaan pakkasessa kovin varauksellinen. Eli Täysteho on tipahtanut jo noin tunnin ajamisen jälkeen. Tyhjensin tuossa aikani kuluksi akun aivan finaaliin jättäen sen muutamaksi yöksi sisällä päälle pienellä teholla. Kun nyt ennen suunniteltua käyttö latasin akun, laturi näytti ladanneensa 7,4Ah. Uutenakaan en saanut ajamalla akkua niin tyhjäksi, että laturi olisi yli 6Ah siihen ladannut.

a) valehteleeko laturi
    b) antaako akku virtaa huonommin pakkasessa ulos vanhetessaan
    c) mikä tässä mättää, koska akku ei voi olla enää uuden veroinen

Raportoin lentsun jälkeen, kuinkan hyvin se vielä kestää polttaa Bettyä pakkasessa 23W teholla. Epäilen, että ei kovin kaukaa 7,4Ah:n lataksesta huolimatta.

Laitetaan nyt tännekkin: Merlincyclesillä Lupinet puoleen hintaan.

^ laitan siis minäkin: merlinin Lupinet on vanhoja malleja
    www.pyörätarvike.com

Ja tosiaan aika huvittavalla "OVH":lla. Varsinkin kun Lupinen lamppujen hinnat ovat joka kaupassa samalla hinnalla.

Laitetaan melkein yhtä hyvä "alennus", mutta suoraan valmistajalta: http://lupineshop.com/index.php?page=categorie&cat=8

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •