Alkaa vähintään toisen kiinanihmeen akut olla beyond rescue eikä viitisi enää ostaa "kertakäyttötuotteita", vaikka halvemmalla saakin. Noihin kiinanihmeisiin voisi tietysti ostaa uudet akut, kolvata balansointipiuhat ja hommata balansoiva laturi, mutta siihenkin menee rahaa ja vaivaa eikä välttämättä kuitenkaan saa laadukasta, joten Lupine on alkanut houkuttelemaan.
Uusin Piko antaa jo teoreettiset 900lm, mikä on suunnilleen sama mitä noista pari vuotta vanhoista kiinanihmeistä lähtee. Kahdella tuollaisella on ainakin pärjännyt hyvin. Yhdellä valolla en usko maastoajossa pärjääväni, vaikka tehoa löytyisikin. Tarvitsen valon sekä kypärään että tankoon maaston hahmottamiseksi. Piko olisi nyt alkuun pienempi investointi ja riittäisi yhden kiinanihmeen kanssa. Jossain vaiheessa voisi sitten ostaa myös toisen Pikon (tai Wilman, mikäli tehoa tarvitsee lisää).
Mietityttää kuitenkin, että miten Lupinen valoissa on hoidettu tuo akkujen balanssissa pysyminen? Käsittääkseni Lupinen laturitkaan eivät ole balansoivia, joten onko noissakin parin/muutaman vuoden päästä edessä akunvaihto, kun akut on niin pahasti epäbalanssissa, että paloaika on merkittävästi huonontunut? Jos akut on rinnankytkettyjä niin niiden balanssissa pysymistä ei voine varmistaa kuin balansoivalla laturilla ja siihen soveltuvalla akulla, joten törmääkö Lupinen kanssa kuitenkin samaan ongelmaan kuin murto-osan maksavissa lampuissa?





Lainaa viestiä vastauksessa

Minun lamppu on siis 550 tai 700lm versio joten ei kait sitä ajoaikaa voi suoraan verrata tuohon 900lm -versioon ja uudemmassa on isosti enemmän tehoa ja tuo maaginen 0,2Ah tehokkaampi Smartcore -akku.

Kirjanmerkit