HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 223 / 445 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 123 173 213 221 222 223 224 225 233 273 323 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.661 - 6.690 / 13345

Aihe: Syksy tulee, valoa!

  1. #6661
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    ^^
    Näin on. Onneksi en väittänyt, että parempi olla ilman valoa kuin häikäistä. Irroitit yhden lauseen asiayhteydestä, joka oli pyörävalojen standardisointi.
    Mielestäni on kuitenkin fiksu tapa huomioida muut tiellä liikkujat, jopa autoilijat.
    Ei muuta ku fikkarilla öögaan ja happy riding.
    Näin justiinsa. Ja onneksi semmoista tarjontaa on, jolla saadaan sekä hyvä valoteho (tielle) että liikenneystävällinen suuntaus, eivätkä hinnatkaan ole poskettomia. Ei näissä vaatimuksissa tarvi nähdä mitään ristiriitaa. Kukaanhan ei ole ollut vaatimassa, että kaikkien pitäsi korvata nykyiset valonsa toisenlaisilla, mutta kun kerran ihmiset kyselevät ideoita uusien valojen hankintaan, miksei sitten hankkisi saman tien sellaista valaisinta, joka ei aiheuta haittoja liikenteessä?

    Tai no toki siitä voi syntyä ristiriita, jos joku haluaa käyttää samaa valaisinta sekä maastossa että tiellä. Tuo aiemmin mainitsemani kahden valaisimen taktiikka (tievalo tangossa ja maastovalo kypärässä) voisi olla siinä hyvä ratkaisu. Vaikkei häikäisyvaloilla kolareita saisikaan aikaan, ei pyöräilijöiden mainetta tiellä liikkujina minusta kannata tarkoituksella pilata (kuten myös valottumuus tekee).

  2. #6662
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gnothi seauton Katso viesti
    Mitäs raati tuumaa näistä:
    * Magicshine MJ-856B (http://www.valaisimesi.fi/fi/Otsa-+ja+polkupy%C3%B6r%C3%A4valaisimet/8/Magicshine+MJ-856B%C2%A0Multi+Sport-sarja/124)
    Lumilight Navigator 1400
    (http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/otsalamppu-lumilight-navigator-1400-1400-lm/5010400004/)?
    Kumman valitsen maatopyöräilyyn?
    Minua ihmetyttää noissa brändätyissä kiinaihmeissä aina nämä ylimääräiset tekstit:

    "Valaisin toimitetaan turvallisella, EU:n pienjännite-direktiivin mukaisella, CE-hyväksytyllä verkkolaturilla."

    "HYVÄ ASIAKAS. KAIKKI TOIMITTAMAMME VALAISINSARJAT ON TESTATTU ENNEN LÄHETTÄMISTÄ ASIAKKAALLE. JOKAISEN SARJAN AKKU LADATAAN TÄYTEEN JA SITÄ KUORMITETAAN VALAISINOSALLA. NÄIN VARMISTAMME, ETTÄ TILAAMASI VALAISINSARJA ON VARMASTI KAIKILTA OSIN KUNNOSSA."

    Onhan se hyvä tietää juu, mutta 150-200 euron hintaluokassa pitäisin näitä jo itsestäänselvyytenä.

    Yllä oleva on mielipide markkinoinnista ja niistä syntyvistä mielikuvista. Ei ko. lampuista.

  3. #6663
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti karhile Katso viesti
    Eipä ole näistä AyUpeista täällä paljoa kirjoitettu, jos nyt ylipäätään ollenkaan, vaikka testeissä tuntuvat pärjäävän erinomaisesti. Itsellä on ollut pyörässä tuollainen jo kaksi vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Ulkonäkökin on tarpeeksi yksilöllinen, josta lisäplussaa. Ainoa ongelma on se, että tilaus pitää tehdä Australiasta, kun muutaman vuoden takainen Englannista välitys lopetettiin, nopeastihan ne toki sieltä tulee, mutta kuriirien xtrahinnoilla+mahdollisella tullilla lisättynä (nyt firmalla on kylläkin tarjous päällä ilmaisesta sarjan/kit toimituksesta, joka loppuu, kun ilmoittavat siitä).Tosin itsellenikin tuli tilaus tuolloin suoraan kengurumaasta, kun eivät ymmärtäneet Suomen olevan EU maa. Tuliko tilaus muuten tullin kautta? Pitäisi varmaan tilata itsellekin toinen vielä kypärään.
    Tullin kautta pyörähti. Jouduin ilmeisesti maksamaan alvia (?) vajaat pari kymppiä. Hyvät ovat parin lenkin perusteella. Kypärään tuleva tarrakiinnitys on kyllä näppärä, tarratkin sai pienellä kikkailulla mukavasti piiloon.

  4. #6664
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gnothi seauton Katso viesti
    Mitäs raati tuumaa näistä:
    * Magicshine MJ-856B (http://www.valaisimesi.fi/fi/Otsa-+ja+polkupy%C3%B6r%C3%A4valaisimet/8/Magicshine+MJ-856B%C2%A0Multi+Sport-sarja/124)
    Lumilight Navigator 1400
    (http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/otsalamppu-lumilight-navigator-1400-1400-lm/5010400004/)?
    Kumman valitsen maatopyöräilyyn?
    Lumilight Navigator 1400 ääni. Itselläni se ja ollut todella tyytyväinen + en maksanut siitä kuin 170€....Eli hintakaan ei ollut paha

  5. #6665
    Mulla on toi MJ-856B, tosin en käytä sitä maastossa. Täystehoa käytän vain ihan pimeillä teillä, muuten 75% tai 50% tehoja (esimerkiksi kelveillä). Tuo maksoi 149 egee. Sopii mun käyttööni hyvin, antaa valoa jonkin verran myös ihan sivuillekin, joten voisi hyvin käydä maastoonkin ja eteenpäin suuntautuva valokeila on tasainen. Lisäplussaa hyvin suunnitellusta, helposti kiinnitettävästä akkupaketista.

  6. #6666
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    karstula
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Aika viimehetkeen on jätetty uusien fenix-valojen "lanseeraus".
    joo eiköhän ois aika jo!

  7. #6667
    Cayo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kevytlenkki Katso viesti
    Minua ihmetyttää noissa brändätyissä kiinaihmeissä aina nämä ylimääräiset tekstit:

    "Valaisin toimitetaan turvallisella, EU:n pienjännite-direktiivin mukaisella, CE-hyväksytyllä verkkolaturilla."

    "HYVÄ ASIAKAS. KAIKKI TOIMITTAMAMME VALAISINSARJAT ON TESTATTU ENNEN LÄHETTÄMISTÄ ASIAKKAALLE. JOKAISEN SARJAN AKKU LADATAAN TÄYTEEN JA SITÄ KUORMITETAAN VALAISINOSALLA. NÄIN VARMISTAMME, ETTÄ TILAAMASI VALAISINSARJA ON VARMASTI KAIKILTA OSIN KUNNOSSA."

    Onhan se hyvä tietää juu, mutta 150-200 euron hintaluokassa pitäisin näitä jo itsestäänselvyytenä.

    Yllä oleva on mielipide markkinoinnista ja niistä syntyvistä mielikuvista. Ei ko. lampuista.
    Ostin muutama vuosi sitten blackburnin valosarjan. Hinta +200€. ei toiminut, palautin. Liikkeessä sattui olemaan toinen kappale hyllyssä. Sama juttu, ei toiminut. Kolmatta ei ollut eikä ollut edes tilattavissa. Vai olikohan ja toimitus aika tyyliin 6vko, eli jäi tilaamatta. Kyllä näissä akku käyttöisissä tuotteissa joutuu akkuja ylläpitää jatkuvasti/säännöllisesti. Ostin tuon valaisinsarjan pääkaupunkiseudulla olevasta fillariliikkeestä. Kävin kyseisessä liikkeessä pari vko sitten. Nykyään vain vilkkuvaloja heillä tarjolla, eli vissiin näistä supervaloista vain päänvaivaa fillariliikkeelle joka myy niitä syksyllä 10 kpl ja loput 10kk joutuu varastossa olevia valoja huoltamaan.

  8. #6668
    Liittynyt
    09/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    25
    Täällä on kirjoiteltu n.1000 lumenen polkupyörän valojen häikäisystä. Onkoan tämä nyt todellinen ongelma. Valohan suunnataan yleisesti näyttämään alas ja kiinnityspiste on vielä aika korkealla esim. autonvaloihin verrattuna. Valotehokin on pieni esim. juuri auton valohin verrattuna (xenon n.2x3000 lm ja H7 n.2x1500 lm). Polkupyörän valoissa on usein myös eri tehoja ja ainakin itse olen ajatellut ajella kadulla osateholla. Muutama polkupyörä on tullut tehokkailla valoilla vastaan ja ainakaan mua eivät ole häikäisseet yhtään. Talvella kun on lunta maassa, voi valo tietysti heijastua, mutta tuskin siitäkään on mitään haittaa, kun pyöräilijöitäkin on tavella niin vähän. Mun mielestä koko keskustelu on turhaa ja ongelma mitätön esim. auton-, mainos- tai katuvalojen häikäisyyn verrattua.
    akottila muokkasi tätä : 09.10.2012 at 06.57

  9. #6669
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti akottila Katso viesti
    Täällä on kirjoiteltu n.1000 lumenen polkupyörän valojen häikäisystä. Onkoan tämä nyt todellinen ongelma. Valohan suunnataan yleisesti näyttämään alas ja kiinnityspiste on vielä aika korkealla esim. autonvaloihin verrattuna. Valotehokin on pieni esim. juuri auton valohin verrattuna (xenon n.2x3000 lm ja H7 n.2x1500 lm). Polkupyörän valoissa on usein myös eri tehoja ja ainakin itse olen ajatellut ajella kadulla osateholla. Muutama polkupyörä on tullut tehokkailla valoilla vastaan ja ainakaan mua eivät ole häikäisseet yhtään. Talvella kun on lunta maassa, voi valo tietysti heijastua, mutta tuskin siitäkään on mitään haittaa, kun pyöräilijöitäkin on tavella niin vähän. Mun mielestä koko keskustelu on turhaa ja ongelma mitätön esim. auton-, mainos- tai katuvalojen häikäisyyn verrattua.
    50 lumenia voi jo häikäistä ikävästi, jos sitä ei ole suunnattu selkeästi alaspäin. Autojen valot on suunniteltu siten, että ne eivät häikäise, kuten nämä pistävät spotit, joita pyörätiellä tulee vastaan. Dynamot eivät yleensä ole ongelma, sillä ne kiinnitetään eturenkaan yläpuolelle. Tankoon kiinnitetty valo saattaa häikiä pahastikkin.

    Itse aina huomautan, jos koen vastaantulevan valon liian kirkkaaksi. Todellista ääliömäisyyttä ajella tuollaisilla tehoilla valaistulla pyörätiellä ja kiusata vastaantulijoita.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  10. #6670
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti

    Itse aina huomautan, jos koen vastaantulevan valon liian kirkkaaksi. Todellista ääliömäisyyttä ajella tuollaisilla tehoilla valaistulla pyörätiellä ja kiusata vastaantulijoita.
    On hienoa että jaksat toimia yhteisen turvallisuutemme hyväksi! Toivottavasti pysähdyt keskustelemaan myös kaikkien kokonaan valottomien pyöräilijöiden ja vailla heijastinta kulkevien jalankulkijoiden ja heidän lemmikkieläintensä kanssa? Juuri näiden kevlliemme ninjojen vuoksi tehokkaalle valolle on tarvetta muuallakin kuin metsässä.

    Olen itse koittanut vaikuttaa posiitiivisen palautteen kautta, esim: "onpas hyvät heijastimet", "koirasi näkyy pimeällä todella hyvin". Toivottavasti onnistun kannustamaan edes jotakuta näkymään liikenteessä entistä paremmin.

    - Tomi

    ps. huomasin kyllä että puhut pyöräteistä. Tässä kaupungissa pyörätietä on muutama sata metriä ja yhdistettyä jalkakäytävä/pyörätietä eli ns. kevliä satoja kilometrejä. Suhde lienee samanlainen useimmissa kaupungeissa, joten ongelman tarkistelu pelkkien pyöräteiden osalta on mielestäni puutteellista.

  11. #6671
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.020
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Autojen valot on suunniteltu siten, että ne eivät häikäise, kuten nämä pistävät spotit, joita pyörätiellä tulee vastaan.
    Sori, mutta autojen valot nykypäivänä häikäisee huomattavasti enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten. Vaikka ne valot olis suunnattun oikein. Nykytekniikka on niin kivaa. Ja sit jotkut sankarit käyttää sumareita, ja sit on vielä ne päiväajovalot (nämä on päivällä ihan ok, mutta pimeällä ne pistää silmään).

    Juuri viime viikolla ajelin Suomenojalta kohti Tapiolaa ajoradan vasemman puoleista kelviä voi sitä v---uksen määrää kun ei tahtonu eteensä nähdä autojen ajovalojen takia.

    Havaitsin samaisella reisulla sellaisenkin mielenkiintoisen asian, että polkupyörät, joissa oli normaali ajovalo, niin ne havaitsin suht hyvin, mutta vastaan tuli yksi pyöräilijä, jolla oli vain otsavalo. Havaitsin ko. hemmon 10 metriä ennen kohtaamista. Syy > otsavalo oli juuri sopivalla korkeudella autojen valojen kanssa.

    Ja viisastelut sikseen, tämä oli ot ja imho.

  12. #6672
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tassu Katso viesti
    Sori, mutta autojen valot nykypäivänä häikäisee huomattavasti enemmän kuin esim. 10 vuotta sitten. Vaikka ne valot olis suunnattun oikein. Nykytekniikka on niin kivaa.
    Siteeraan omaa viestiäni yllä:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Sellainenkin asia on hyvä huomata, että silmän sopeutumiskyky vaihteleviin valomääriin heikkenee iän myötä. Sellainen valo, joka ei häikäise nuorta ihmistä, voi häikäistä vanhaa pahastikin.
    Voisiko olla tästä kysymys? Toki myös yleistyneissä xenonvaloissa on rutkasti enemmän valotehoa kuin halogeeneissa, ja tien kumpuillessa niidenkin valo ottaa välillä silmiin, oli suuntaus tehty miten hyvin tahansa.

  13. #6673
    Yhtenä lisävaihtoehtona StVZO-valoista voisi mainita Trelock LS 950:n, täältä löytyy esittelyvideo: http://www.bike24.com/p220696.html. Valokeila on hieman kapea, eikä kuvien perusteella muutenkaan ole ihan Saferiden akkuversion tasoa, mutta vastavasti käyttöaika on tosi pitkä, ja kyllä tuo valokuviokin varmasti hakkaa suurimman osan muusta valaisisintarjonnasta.

    Tuo magnukenin linkki oli oikein hyvää luettavaa yleisestikin aiheesta, ei koske pelkästään tätä kohtalaisen absurdin hintaista HID-valoa No, maksaahan ne xenonit autoonkin paljon.

  14. #6674
    Autojen päiväajovalot tai huomiovalot ovat sanan mukaisesti päiväajoon. Yleensä ne kytkeytyvät automaattisesti pois hämärän tullen mikäli ovat oikein asennettu (ts. tehdasasennus). Sitten on erikseen niitä koheloita, jotka ostavat biltemasta omat valosarjansa ja kytkevät niitä jotenkin ristiin parkkivalojen kanssa. Heitä ei kiinnosta ovatko valot hyväksyttyjä tieliikenteessä ja läpäiseekö katsastuksen - kunhan näkyy. Heitä ei myöskään kiinnosta häikäiseekö muita.

    Otsavaloja ei ole koskaan ollutkaan StVZO hyväksyttyjä. Mutta tämä keskustelu näyttääkin olevan tällä hetkellä enemmänkin siitä, että mitkä valaisimet näkyy ja mitkä ei. Jättäydyn siitä keskustelusta edelleen sivuun.


    Palaan kuitenkin topicciin, kun syksy tulee ja tarvitaan valoa. Ehdotan valoja, jotka ovat StVZO hyväksyttyjä. Sinä näyt liikenteessä ja sinä myös näet ajoradan edessäsi, etkä häikäise muita.

    Ajoradalle:
    Patterikäyttöinen Supernova Airstream
    Dynamokäyttöinen Supernova E3 Pro 2 (Minulla on tämä käytössä Infinity 8 dynamolla. Ei tarvitse välttämättä kelloa käyttää, kun tietä tulee nähdessään valon jalkojen juuressa.)

    Maastoon (ei StVZO):

    Sigma Sport PowerLED Evo Pro
    Sigma Sport Karma Evo Pro
    (Vielä en ole näitä testannut. Tuli paketti vartti sitten Saksasta ja odottaa tuolla avaamista. Illalla menee testiin molemmat.)

    Peace.

  15. #6675
    Tuossa video, jossa on mallisuoritukset mm. Trelock 950 LS:stä ja Philips Saferide 80:sta (tunnetaan myös nimellä Philips LED Bike Light): http://www.youtube.com/watch?v=dZm45mfdHv8

  16. #6676
    Liittynyt
    02/2010
    Viestit
    21
    Pari vuotta käytössä olleesta kiinavalosta alkaa ilmeisesti akku väsyä. Eilen sammu yllättäen 40min kohdalla. Onneksi tangossa oli myös valo mukana. On se kyllä lukuisat lataukset kestänytkin, mukana ollut paljon myös yö-suunnistuksessa. Kaiken puolin tyytyväinen olen muuten ollut. Ilman mitään "balsamointeja" sekin on, kun ei noihin jaksa alkaa viritteleen ihmeemmin. Noissa fikkari malleissa on enempi ollut noita kosketus vaivoja kytkimissä.

  17. #6677
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Kevyenliikenteenväylälle soveltuvia tehokkaita valoja vaikuttaa siis olevan alle 100 euron hintaluokassa Philips Bike Light LED 80 Lux, josta pitää odottaa 2013 mallia paremman akunkeston vuoksi, ja Trelock LS 950 Control ION. Onkohan näiden akkujen toimivuudesta pakkaskeleissä mitään tietoa? Ainakaan Trelockin sivuilla ei ole käyttölämpötiloja mainittu.

  18. #6678
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perminna Katso viesti
    Kevyenliikenteenväylälle soveltuvia tehokkaita valoja vaikuttaa siis olevan alle 100 euron hintaluokassa Philips Bike Light LED 80 Lux, josta pitää odottaa 2013 mallia paremman akunkeston vuoksi, ja Trelock LS 950 Control ION. Onkohan näiden akkujen toimivuudesta pakkaskeleissä mitään tietoa? Ainakaan Trelockin sivuilla ei ole käyttölämpötiloja mainittu.
    Philipsissä on NiMH-akut (jotka voi halutessaan vaihtaa), Trelockissa taas on kiinteä Li-ion-akku. En tunne paremmin aihetta, joten muut voivat varmaan selventää noiden akkutyyppien yleisiä ominaisuuksia.
    Kesäkeli muokkasi tätä : 09.10.2012 at 13.52 Syy: lainaus lisätty

  19. #6679
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kesäkeli Katso viesti
    Philipsissä on NiMH-akut (jotka voi halutessaan vaihtaa), Trelockissa taas on kiinteä Li-ion-akku. En tunne paremmin aihetta, joten muut voivat varmaan selventää noiden akkutyyppien yleisiä ominaisuuksia.
    Tuo on hyvä pointti. Aiemmassa viestissä joku mainitsi Philipsin tulevan vuoden mallin paremmuudesta, joten sitä ilmeisesti pitää odottaa.

  20. #6680
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    684
    Nikkeliakkuun ei saa niin paljoa poweria pakattua ja se tyhjenee itsekseen. Litiumakku ei tyhjene, toisaalta se voi kyllä räjähtää helpommin latauksessa

  21. #6681
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perminna Katso viesti
    Tuo on hyvä pointti. Aiemmassa viestissä joku mainitsi Philipsin tulevan vuoden mallin paremmuudesta, joten sitä ilmeisesti pitää odottaa.
    Tuossa uudessa Philpipsin Saferide mallissa ei paljoa ole 2013 mallissa muuttunut. Akut ovat hieman suurempikapasiteettiset (pitempi paloaika) ja valaisimen kiinnitys on muuttunut. Joku on myös arvellut, että uudesta mallista olisi hävinnyt matalan akkuvarauksen varoitusvalo.

    Eli ainahan nykyiseenkin malliin voi vaihtaa vielä uutta mallia suurempi kapasiteettisemmätkin AA akut, kuten jotkut 3000 mAh.


    Philips Saferide Bikelight 80• 2 Hochleistungs LUXEON® LEDs (80 LUX) der neuesten Generation
    • 220 lumen mit kristallweißem Licht (5500 K)
    • 80 lux gemessen bei 10 Meter im Leuchtfeld
    • Länge des Leuchtfeldes: 60 m
    • Motorrad-ähnliche Beleuchtungsleistung: bis zu 60 Meter homogene Fahrbahnbeleuchtung
    • Blendfreier Lichtstrahl
    • StVZO zugelassen
    • Nettogewicht: 561g
    • Gewicht: 285g
    • Akku Typ: 4 NiMh AA Akku
    • Verbesserte Akku-Leuchtdauer (2600 mAh anstatt 2450mAh)
    Akku Leuchtdauer:
    - High-Power Modus: bis zu 2,5 Stunden
    - City-Eco Modus: bis zu 8 Stunden
    • Wassergeschütztes Aluminiumgehäuse
    • Neue 3-Achsen-Lenkerhalterung
    • Unverbindliche Preisempfehlung: 119,00 Euro

  22. #6682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kontio Katso viesti
    Nikkeliakkuun ei saa niin paljoa poweria pakattua ja se tyhjenee itsekseen. Litiumakku ei tyhjene, toisaalta se voi kyllä räjähtää helpommin latauksessa
    Tuon Saferiden mukana tulevat nikkeliakut eivät ilmeisesti ole olleet kovin korkealaatuisia, joten jotkut ovat vaihtaneet tilalle hitaasti purkautuvat akut (Eneloop, Recyko tms.). Mikään kallis operaatio tuo akkujen vaihto ei ole, kyse on siis ihan tavallisista AA-kokoisista ladattavista "paristoista". Se hyvä puolihan tuossa AA-akkujen käytössä on, että jos alkuperäisistä akuista loppuu ajan mittaan potku, saa uudet vaihdettua helposti ja halvalla tilalle. Kiinteän akun laitteissa vaihto ei välttämättä onnistu, tai ainakin se voi käydä kalliiksi, jos joutuu tilamaan valmistajan virallisia varaosia.

    Nykyinen Saferide on siitä ikävästi suunniteltu, että paloaika täydellä teholla on rajattu 70 minuuttiin, vaikka sisälle olisi vaihdettu minkälaiset akut. Aikarajan tultua täyteen valaisin vaihtaa pienelle teholle, ja täysillä sen saa uudestaan vasta sitten kun valaisimen on käyttänyt laturissa. Tarkoitus on ilmeisesti estää pimeään jääminen, ja ideanahan se onkin ihan järkevä. Uudessa mallissa aikarajaa on kasvatettu kahteen tuntiin, ilmeisesti parempien vakioakkujen vuoksi. Matalampi valotehokin on kyllä ilmeisesti ihan käyttökelpoinen, sillä käyttöaika moninkertaistuu.

  23. #6683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Eli ainahan nykyiseenkin malliin voi vaihtaa vielä uutta mallia suurempi kapasiteettisemmätkin AA akut, kuten jotkut 3000 mAh.
    Jep, mutta käsittääkseni tuo 70 minuutin aikaraja pysyy silti voimassa

  24. #6684
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    11
    Voin suositella lamppua Olight S80. Näistä ollut ilmeisesti aika vähän kirjoitusta tällä palstalla. Fikkari-mallinen lamppu, johon sai muutamalla eurolla tilattua joustavalla muovilla olevan tarrakiinnitteisen tankopidikkeen. Tehoa riittää runsaasti ainakin omiin tarpeisiin maantielle / metsäpoluille..

  25. #6685
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Onko kellään akut paukkunut ladattaessa?
    Onko tulipalovaara ilmeinen?

    Itselläni ladattava paristo pihisi nesteet pihalle. Kaakelilattiasta syöpyi saumat ( tai no oli pala pois. Varmaan imuroinnin jälkeen)
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  26. #6686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jake_Kona Katso viesti
    Onko kellään akut paukkunut ladattaessa?
    Näköjään kyllä:
    http://www.candlepowerforums.com/vb/...e-of-batteries

  27. #6687
    Kunhan ostelet "suojattuja"akkuja niin todennäköisyys oikein käsiteltynä moisille tapahtumille on luokkaa olematon. Ainut mistä ehkä kannattaa olla huolissaan on nuo parin dollarin laturit.

  28. #6688
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti perminna Katso viesti
    Tuo on hyvä pointti. Aiemmassa viestissä joku mainitsi Philipsin tulevan vuoden mallin paremmuudesta, joten sitä ilmeisesti pitää odottaa.
    Odottaa? Mutta kun on pimee just nyt ja koko ajan päivän valosa aika vaan vähenee. Noi Fenixitkin tulee vasta viikolla neljäyksi...

  29. #6689
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    150
    itseanikin kiinnostais fenixin filo valot,tuntuu vain olla ylivoimaisen vaikeata saada niitä markkinoille...

  30. #6690
    Liittynyt
    03/2004
    Paikkakunta
    Lapua
    Viestit
    241
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keijo Leppänen Katso viesti
    itseanikin kiinnostais fenixin filo valot,tuntuu vain olla ylivoimaisen vaikeata saada niitä markkinoille...
    Ehkä hyvää kannattaa odottaa. Itse meinasin odotella vielä, ainakin noihin muihin Fenixin valaisimiin olen ollut tyytyväinen!
    Pain is temporary quitting lasts forever

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •