FillariElectrobikeHephaGiant
Sivu 7 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 57 107 507 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #181
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Kahden asunnon loukussa
    Viestit
    154
    Tämä Albanialais-Italialainen tapa pysäköidä minne tahansa hätävilkkujen turvin on todella raivostuttava tapa. Koskee niin firmojen kuin yksityisten autoja.

  2. #182
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukka-poika Katso viesti
    Kyseinen palaveri suoritettiin työmaalla. Työmaasta ilmoittavat kyltit ja taulut ovat paikoillaan.
    Oliko myös liikennemerkeillä ja niiden lisäkilvillä osoitettu kiertotie työmaan ohitse jalankulkijoille ja pyörälijöille, sekä kieltomerkeillä ( numero 322, 323, 324 ) se että siinä on jalankulku ja pyöräily kielletty.

  3. #183
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Auton lyöminen ja lyöjä ovat joka tapauksessa perseestä.
    Entä jos tuo perseestä tuleva/oleva pyöräilijä törmäsi tai melkein kaatui päin autoa työmaalle eksyessään eikä lyönyt lainkaan yrittäsessään saavuttaa fyysistä tasapainoaan saaden jukka-pojan pois psyykkisestä tasapainosta? Eikö pitäisi tuomita vasta kaikkia osapuolia kuultuaan?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  4. #184
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Entä jos tuo perseestä tuleva/oleva pyöräilijä törmäsi tai melkein kaatui päin autoa työmaalle eksyessään eikä lyönyt lainkaan yrittäsessään saavuttaa fyysistä tasapainoaan saaden jukka-pojan pois psyykkisestä tasapainosta? Eikö pitäisi tuomita vasta kaikkia osapuolia kuultuaan?
    Kai sitä sitten olisi voinut suoraselkäisesti pysähtyä selvittämään asiaa.

  5. #185
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    436
    Eilen taas oli yhden koulun kohdalla kevyenliikenteenväylä kaivettu auki koko leveydeltä niin että kiertämään ei päässyt kuin sateen pehmittämien viheralueiden kautta. Ja tämä kaikki ILMAN MINKÄÄNLAISTA ENNAKKOVAROITUSTA. Tietyömaakyltti oli alle metrin korkeudessa montun reunalla olleessa puomissa.

  6. #186
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Oliko myös liikennemerkeillä ja niiden lisäkilvillä osoitettu kiertotie työmaan ohitse jalankulkijoille ja pyörälijöille, sekä kieltomerkeillä (numero 322, 323, 324) se että siinä on jalankulku ja pyöräily kielletty.
    Siinä joutuu taas tekniikan ylioppilas hämilleen... Työmaa-alue, jossa ehtojen mukaan pitäisi olla läpikulku kielletty, mutta jos läpikulkua ei ole erikseen kieltomerkein osoitettu, onko läpikulku kuitenkin sallittu vaiko peräti pakollista? Ei ole aukotonta logiikkaa tuossa. Mutta if (läpikulku != sallittu) mitä hittoa, jos kiertotietä ei ole osoitettu? Keskeytyykö prosessi virheilmoitukseen vai jääkö hän pyörimään ikuiseen silmukkaan, kunnes joku sivullinen poloisen tekniikan ylioppilaan pinteestä pelastaa?


  7. #187
    jukka-poika Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Oliko myös liikennemerkeillä ja niiden lisäkilvillä osoitettu kiertotie työmaan ohitse jalankulkijoille ja pyörälijöille, sekä kieltomerkeillä ( numero 322, 323, 324 ) se että siinä on jalankulku ja pyöräily kielletty.
    Liikenteenohjaussuunnitelmat ovat tiehallinnon ohjeiden sekä suunnitelmien mukaisia, merkkien sekä ohjauslaitteiden kunto tarkistetaan päivittäin ja jos niissä havaitaan puutteita ne korjataan. Suunnitelmat ovat hankkeen tilaajien sekä valvojien hyväksymät, joten ne ovat validit.

    Kun, alue on merkitty työmaaksi -eli, se on allekirjoittaneen työpaikka, niin onko se arvon pyöräilijät ihan ok, että siellä voidaan vahingoittaa toisten omaisuutta?

  8. #188
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Mitä vaurioita autoon tuli?
    (En ota kantaa tapahtuneeseen.)

  9. #189
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukka-poika Katso viesti
    onko se arvon pyöräilijät ihan ok, että siellä voidaan vahingoittaa toisten omaisuutta?
    Vielä se jaksaa. Siinä on kaksi samanhenkistä kohdanneet liikenteessä, jos tuommoisesta menee koko loppupäivä piloille...

  10. #190
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Kai sitä sitten olisi voinut suoraselkäisesti pysähtyä selvittämään asiaa.
    Hänhän on voinut pelästyä niin tapahtumaa kuin takaa-ajajaa. Muistelen eräänkin julkisuuden henkilön parikin kertaa ajaneen kotiinsa rauhoittumaan oluen, saunan ja voileipien kanssa törmättyään autolla ihmiseen, toiseen jopa tietyömaa-alueella. Ei häntä tuomittu kuin jukisessa sanassa ja saunakaljatkin hoitivat mahdolliset prepromillet.
    Olet kovin hanakka tuomitsemaan, ilmeinen pakana näin peruskristillisessä maassa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  11. #191
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.470
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukka-poika Katso viesti
    Kun, alue on merkitty työmaaksi -eli, se on allekirjoittaneen työpaikka, niin onko se arvon pyöräilijät ihan ok, että siellä voidaan vahingoittaa toisten omaisuutta?
    Siis omaisuuttasi saa ja tulee vahingoittaa muualla kuin työpaikallasi vai mitä tuo syy-seuraus-logiikka tarkoittaa?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  12. #192
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.643
    Valokeskusteluun lisää täytettä.

    http://yle.fi/uutiset/pyora_saa_vilk...nnossa/6274743


    Lisävaloja saa asentaa tieliikennelain puitteissa mielin määrin. Pelkkä vilkkuva valo ei kelpaa, mutta lisävalona niitä voi käyttää. - Ne ovat sinänsä ihan hyviä, koska kyllähän vilkkuvilla valoilla varustettu pyörä on helpompi huomata, mutta se ei ole lain mukaan hyväksyttävää. Vilkkuvaa valoa ei ole kielletty, mutta sen lisäksi pitää olla kiinteä valo

  13. #193
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    1.708
    Sitten taasen:
    http://www.liikenneturva.fi/www/fi/k...D=3122&pid=678

    "Kun ei ole erikseen mainittu, että valaisin olisi vilkkuva, niin sen on oltava kiinteää valoa näyttävä eli vilkkuvat valot polkupyörissä ovat säädösten vastaisia. "

  14. #194
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Laita jukka-poika ensi kerralla auton katolle sellainen keltainen vilkkuvalo, joka on oikeiden työmaa-ajoneuvojen katolla. Hätävilkut eivät ole tuota tarkoitusta varten. Ja ihan että löi autoasi, pusi-pusi. Tuliko paha mieli. Kyynel. (No oikeasti tuo ei ole asiallista käytöstä, mutta jotenkin ymmärrän reaktion, jos se vaikka oli viides tai kymmenes työmatkan tukkinut auto, joka oli jotenkin sääntöjen vastaisesti pysäköity tai tunki eteen). Ei sentään lyönyt sinua nenään.
    A Gentleman will walk but never run

  15. #195
    jukka-poika Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Laita jukka-poika ensi kerralla auton katolle sellainen keltainen vilkkuvalo, joka on oikeiden työmaa-ajoneuvojen katolla. Hätävilkut eivät ole tuota tarkoitusta varten. Ja ihan että löi autoasi, pusi-pusi. Tuliko paha mieli. Kyynel. (No oikeasti tuo ei ole asiallista käytöstä, mutta jotenkin ymmärrän reaktion, jos se vaikka oli viides tai kymmenes työmatkan tukkinut auto, joka oli jotenkin sääntöjen vastaisesti pysäköity tai tunki eteen). Ei sentään lyönyt sinua nenään.
    Niin, työmatka - työpaikka. Hmm.. Eihän sinuakaan uhata väkivallalla, taikka käydä omaisuuteesi käsiksi kun olet töissä? Tahtoo olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus että tietyömailla ollessa sitä vittuilua joutuu kuuntelemaan päivät pitkät. Ei ole ennen sentään omaisuuteen käyty käsiksi.

  16. #196
    IncBuff Guest
    Johtuu varmaan siitä että noiden työmaiden kohdalla väyliä tukitaan ihan laiskuuden vuoksi kun ollaan muka oikeutettuja siihen.

  17. #197
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    ^^ Jos minua kohdeltaisiin töissä noin, vaihtaisin joko alaa tai miettisin, voisinko omalla käyttäytymiselläni muuttaa sitä työmaata niin, että ohikulkijat tajuavat siinä parannettavan yhteisiä väyliä ja että heidätkin otetaan huomioon. Näin muuten tapahtuu useillä työmailla - työmiehen ajamat työkoneet päästävät ohi ja tekevät tilaa, kun jään odottamaan fillarilla tai autolla. Sen sijaan kiireinen työmaainsinööri tai muu päällikkö parkkeeraa sen henkilöautonsa ihan mihin huvittaa, eikä ota yhtään ylimääräistä askelta tai mieti, voisiko autoa siirtää vähän sivuun, niin että kaikille jää tilaa. Eilen vastaavan suorituksen teki joku sankari nelivetopickupilla. Sitä ei voinut ajaa senttiäkään väylältä sivuun, vaikka tilaa olisi ollut ja vaikka molempiin suuntiin oli jatkuva pyöräilijöiden virta. En lyönyt. En kuskia, enkä autoa, enkä myönnä että sellainen olisi käynyt mielessä.
    A Gentleman will walk but never run

  18. #198
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Palaan tähän Kivikonlaidan tapaukseen. Ilmeisesti kaupungilta tullut huomautus on ollut vakava ja mennyt Putkitekniikan miehille kirjaimellisesti perille. Tänään pyörätiellä ei ollut ainuttakaan autoa parkissa. Keskustelussa, jonka kävin aiemmin miehien kanssa, Fordin kuljettaja perusteli pyörätielle pysäköintiä sillä, että ajoradalla auto olisi bussien tiellä. No, Ford oli tänä aamuna parkissa ajoradalla. Mersun kuljettaja perusteli, että työmaan pihaan ei voi pysäköidä, sillä auto olisi työkoneiden tiellä. Mersu oli nyt parkissa työmaan pihalla. Että näin.

    Ja kyllä, kuten itsekkin mainitsin, kyseinen pyörätie on todella leveä. En ole aiemmin asiaan puuttunut, mutta nuo kuvaamani tapaukset osoittavat jo törkeää välinpitämättömyyttä. Varsinkin, kun parkkitilaa olisi ympärillä vaikka miten paljon. Toivottavasti kiinnittävät asiaan jatkossakin enemmän huomiota.

    Kannustan kaikkia aidosti puuttumaan räikeimpiin tapauksiin. Kuva on hyvä todiste sanan tueksi, jos asiasta tekee ilmoituksen esim. kaupungille. Eikä maksa paljoa vaivaa.
    Hyvin hoidit asian. Itsekin ajan tuota kivikonlaitaa joka päivä töistä kotiin ja olen myös huomannut noi autot tossa kevlillä.
    Aina välillä näkee kun lehtimäen liikenteellä (ne bussit) on jätetty miten sattuu ja varsinkin se talon takana asfaltin pätkä joka johtaa metsään niin sitä kautta ne ajaa pesuun linja-autonsa, mutta välillä ne seisottaa autoa siinä vaan. Se sininen roskalava cateringin vieressä kevlillä kun saatais vielä pois

  19. #199
    säkkipilli Guest
    Oli liikenteessä sitten polkien, autolla tahi kävellen, aina joku törttöilee. Ei sillä, että itse olisi mallikansalainen liikennesääntöjen suhteen... Kävellessä ja putkikamelilla voipi jutella liikennekäyttäytymisen suhteen toisten osapuolten kanssa. Autolla perus äänimerkit ja kansainväliset eleet. Muttaa eniten sapettaa fillaristit jotka koputtelee auton peltejä. Joo, ne ei mene rikki eikä hajoa. Tapa vaan ärsyttää. Itse pysähdyn (fillari/apostolin kyyti) kohdalle ja suurimmassa osassa tapauksissa olen päässyt juttelemaan kuskin kanssa. Näkökulmia vaihdettaessa on päädytty siihen, että auto on toiminut väärin tai minä olen hieman turhasta napissut. Auton on tarvinnut tulla esim risteyksissä kevlille koska näkyvyys on rajoittunut ajoradalle ja kuski on muun liikenteen pakottamana jäänyt odottamaan sopivaa väliä pujahtaa ajoradalle kevlin päälle. Itse olen syyllistynyt autolla samaan. Ja rakentavassa hengessä ollaan kevlin käyttäjien kanssa päädytty sopuisaan lopputulokseen. Mutta jos autossa istun ja fillaristi/jalankulkija koputtelee peltejä, niin metsä vastaa niin kuin huudetaan. Minäkin nostan perseeni ja käyn koputtelemassa...

  20. #200
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Suurimmasta osaa risteyksistä on aivan hyvä näkyvyys etuajo-oikeutetulle ajoradalle jo ennen suojatietä tai pyörätien jatketta. Siihen eteen vain ajetaan, koska kevyt liikenne on useimpien mielestä toisarvoista ja jotain kummallista ulkoilua. Itse en peltejä koputtele, mutta on aika väsynyttä vaatia sääntöjä noudattavalta pyöräilijältä asiallista argumentointia, kun 5 joka toisessa risteyksessä auto ajaa eteen "oho, hupsista en huomannut". Jos risteykseen ihan oikeasti ei näe, on kyseessä huono liikennesuunnittelu ja se on toinen juttu. Mutta ajaisivatko autoilijat niin rennosti, jos kevyen liikenteen väylää pitkin saattaisi tulla tulla tukkirekka? Tai miltä autolijasta tuntuisi, jos täysperävaunuyhdistelmä ohittaisi maantiellä peilejä hipoen?

    Jk. Liikennesäännöistä piittaamaton pyöräilijä ei myöskään saa pisteitä.

  21. #201
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    6.906
    Mielenkiintoista, että tämä Jukka-Poika samaistaa itsensä autoonsa niin, että pieni koputtelu sattuu sieluun niikuin päähän lyötäisiin. Minun autoani saa tulla koputtelemaan, jos selkeästi törttöilen ja ei minuun satu. Jos sen sijaan päähän koputellaan niin se voi sattua.

    Siis parempi on koputella auton kattoa kuin kuskin päätä jos koputteluttaa.
    Johonkinhan se turhautumisensa on purettava.

    Useinhan nämä sekä autoilijan että pyöräilijän turhautumiset tulevat siitä, että joku uskaltaa ilmaista ja paheksua toisen törttöilyn.
    Jos et aja et voi ottaa!

  22. #202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti säkkipilli Katso viesti
    Oli liikenteessä sitten polkien, autolla tahi kävellen, aina joku törttöilee. Ei sillä, että itse olisi mallikansalainen liikennesääntöjen suhteen... Kävellessä ja putkikamelilla voipi jutella liikennekäyttäytymisen suhteen toisten osapuolten kanssa. Autolla perus äänimerkit ja kansainväliset eleet. Muttaa eniten sapettaa fillaristit jotka koputtelee auton peltejä. Joo, ne ei mene rikki eikä hajoa. Tapa vaan ärsyttää. Itse pysähdyn (fillari/apostolin kyyti) kohdalle ja suurimmassa osassa tapauksissa olen päässyt juttelemaan kuskin kanssa. Näkökulmia vaihdettaessa on päädytty siihen, että auto on toiminut väärin tai minä olen hieman turhasta napissut. Auton on tarvinnut tulla esim risteyksissä kevlille koska näkyvyys on rajoittunut ajoradalle ja kuski on muun liikenteen pakottamana jäänyt odottamaan sopivaa väliä pujahtaa ajoradalle kevlin päälle. Itse olen syyllistynyt autolla samaan. Ja rakentavassa hengessä ollaan kevlin käyttäjien kanssa päädytty sopuisaan lopputulokseen. Mutta jos autossa istun ja fillaristi/jalankulkija koputtelee peltejä, niin metsä vastaa niin kuin huudetaan. Minäkin nostan perseeni ja käyn koputtelemassa...
    Tähän on kiteytetty molempien osapuolten toimintaohjeet sujuvan liikennekulttuurin luomiseksi ja suomalaisen asennevammaisuuden korjaamiseksi.
    +1
    Ajoneuvon paukuttelu vastaa ärsyttävyydeltään varmasti aika läheltä kypärän paukuttelua... Ei satu, mutta...

  23. #203
    Liittynyt
    07/2005
    Paikkakunta
    Ankka - Ankans
    Viestit
    3.491
    Tästä risteysajosta vielä: Pyörällä ja autolla liikkuvana on helppo hahmottaa vaaralliset paikat. Jos näkyvyys on huono, ymmärrän hitaasti eteen tulevan auton ja sen voi ennakoida. Useimmiten auto tulee pyörätien jatkeelle juuri hidastamatta ja kuski alkaa siinä katsella pääsisikö liittymään autojen virtaan. Näin ainakin Espoossa. Meillä täällä pientaloalueella jo lähiteiden risteykset ovat sellaisia, että tonteilla kasvavat pensasaidat, puskat ja omenapuiden notkuvat oksat peittävät näkyvyyden. Silti sinne kevyen liikenteen väylälle ja ajoradalle näkee sen verran, että mukaan liittyminen onnistuu. Aamuhämärässä nämä ninjapyöräilijät ovat sitten vaikeampi rasti, mutta kylkeen ajanut valoton pyöräilijä on jo aika heikoilla, kun syyllisiä haetaan.
    A Gentleman will walk but never run

  24. #204
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arde1 Katso viesti
    Hyvin hoidit asian. Itsekin ajan tuota kivikonlaitaa joka päivä töistä kotiin ja olen myös huomannut noi autot tossa kevlillä.
    Aina välillä näkee kun lehtimäen liikenteellä (ne bussit) on jätetty miten sattuu ja varsinkin se talon takana asfaltin pätkä joka johtaa metsään niin sitä kautta ne ajaa pesuun linja-autonsa, mutta välillä ne seisottaa autoa siinä vaan. Se sininen roskalava cateringin vieressä kevlillä kun saatais vielä pois
    Roskalava on nyt vihdoin poissa. Jäljellä iso aukko asfaltissa. Busseista, en tiedä, ovatko tietoisesti parantaneet käytäntöä, mutta nyt en ole pariin viikkoon törmännyt kertaakaan väärin pysäköityyn bussiin. Varmasti kevyt liikenne tuossa vilkastuu, kun ihmiset hoksaavat tuon reitin.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  25. #205
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    Auton pellien/ikkunan koputtelusta: ihan hyvä keino herättää omissa maailmoissaan uinaileva autoilija siihen että muitakin on liikenteessä. Käytettävä harkiten!

    Ja joo: jos seisotan pyörääni autotien tukkeena, niin tulkaa ihmeessä koputtamaan mun kypärään, oon varmaan nukahtanut!

  26. #206
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Auton pellien/ikkunan koputtelusta: ihan hyvä keino herättää omissa maailmoissaan uinaileva autoilija siihen että muitakin on liikenteessä. Käytettävä harkiten!

    Ja joo: jos seisotan pyörääni autotien tukkeena, niin tulkaa ihmeessä koputtamaan mun kypärään, oon varmaan nukahtanut!

    Juuri näin. En ole koskaan nyrkillä peltiin läiminyt, mutta ikkunaan kyllä koputellut muutaman kerran. Se on monesti ainoa keino saada autoilijaan jonkinlainen kontakti ja keskusteluyhteys.

    Lis. Ja kyllä, jos mä teen jotain ääliömäistä liikenteessä, niin siitä saa kyllä tulla sanomaan.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

  27. #207
    Liittynyt
    04/2010
    Viestit
    194
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Roskalava on nyt vihdoin poissa. Jäljellä iso aukko asfaltissa. Busseista, en tiedä, ovatko tietoisesti parantaneet käytäntöä, mutta nyt en ole pariin viikkoon törmännyt kertaakaan väärin pysäköityyn bussiin. Varmasti kevyt liikenne tuossa vilkastuu, kun ihmiset hoksaavat tuon reitin.
    Kiitokset täältäkin Matsumalle asiallisesti hoidetusta parkkeerausongelmasta Kivikonlaidalla. Itse aina siirryin ajelemaan ajoradalle kun näin ne autot sikin sokin kelviä. Kivikonlaidan reitti on ehdoton ykkönen kun ajetaan Jakomäestä Viikkiin ja siitä sitten keskustaa kohti tai päinvastoin.

  28. #208
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti p bonk Katso viesti
    Suurimmasta osaa risteyksistä on aivan hyvä näkyvyys etuajo-oikeutetulle ajoradalle jo ennen suojatietä tai pyörätien jatketta. Siihen eteen vain ajetaan, koska kevyt liikenne on useimpien mielestä toisarvoista ja jotain kummallista ulkoilua. Itse en peltejä koputtele, mutta on aika väsynyttä vaatia sääntöjä noudattavalta pyöräilijältä asiallista argumentointia, kun 5 joka toisessa risteyksessä auto ajaa eteen "oho, hupsista en huomannut". Jos risteykseen ihan oikeasti ei näe, on kyseessä huono liikennesuunnittelu ja se on toinen juttu. Mutta ajaisivatko autoilijat niin rennosti, jos kevyen liikenteen väylää pitkin saattaisi tulla tulla tukkirekka? Tai miltä autolijasta tuntuisi, jos täysperävaunuyhdistelmä ohittaisi maantiellä peilejä hipoen?

    Jk. Liikennesäännöistä piittaamaton pyöräilijä ei myöskään saa pisteitä.
    Juuri näin, autoilijoiden välinpitämättömyyden risteävän klv:n liikenteestä huomaa hyvin kun autolla käännytään oikella. Katsotaan vain vasemmalle tuleeko katua/maantietä pitkin autoja, sitten kun tulee, niin auto parkkiin keskelle klv:ää kun ei päästy samalla vauhdilla jatkamaan matkaa.

  29. #209
    Liittynyt
    02/2012
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Roskalava on nyt vihdoin poissa. Jäljellä iso aukko asfaltissa. Busseista, en tiedä, ovatko tietoisesti parantaneet käytäntöä, mutta nyt en ole pariin viikkoon törmännyt kertaakaan väärin pysäköityyn bussiin. Varmasti kevyt liikenne tuossa vilkastuu, kun ihmiset hoksaavat tuon reitin.
    Tänään aamulla kävin juoksemassa aamulenkin ja huomasin, että roskalava on poissa ja aukko asfaltissa juuri sen lavan kohdalla. Kun muistelee taakse päin, että milloin se roskalava siihen on ilmestynyt niin ei tule mieleen, että oliskohan seissyt siinä jo siitä asti kun asfaltit laitettiin maahan eli varmaan 2-3 vuotta?

  30. #210
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    228
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arde1 Katso viesti
    Tänään aamulla kävin juoksemassa aamulenkin ja huomasin, että roskalava on poissa ja aukko asfaltissa juuri sen lavan kohdalla. Kun muistelee taakse päin, että milloin se roskalava siihen on ilmestynyt niin ei tule mieleen, että oliskohan seissyt siinä jo siitä asti kun asfaltit laitettiin maahan eli varmaan 2-3 vuotta?
    Heh, tämä vaihtoehto ei tullut mulle mieleen ollenkaan.
    Google-kartta ei antanut vastausta, liian vanhaa kuvaa.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •