FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 21 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 19 20 21 22 23 31 71 121 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

Millaiset bonarit saa työkaverin ohittamisesta?

Tai jos joutuu työkaverin ohittamaksi?

Miten huomioidaan se, että tulee ensin työkaverin ohittamaksi, mutta ajaa kaverin kiinni Bilteman lastenkuljetuskärryn kanssa, jossa on yksi lapsi? (Omassa kisassani viime viikolla pidin tasaisen vauhdin ja työkaveri tuli vastaan seuraavassa kolmioristeyksessä odotelemassa vuoroaan. En lähtenyt lapsen kanssa sekoilemaan, vaikka olisin voinut antaakin "asennekasvatusta".)
    t. Tupe

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bog Katso viesti
    Lisäksi alumiinifoliolla voisi myös suojata itsensä mahdolliselta vastustajan ajatuksenluvuluta tai etämielenhallinnalta (http://hikipedia.info/wiki/Foliohattu)! Eli kannattaa pitää päässä myös tempoilun ulkopuolella esim vastakkaisen sukupuolen kanssa kommunikoitaessa.
    Mä koitan kyllä tätä. Pitäähän asiaankuuluva tempohattu olla jokaisella itseään arvostavalla kuskilla päässä. Tuorekelmu toi toimia foliota paremmin sateella, joten otan sen sadepäivän varusteeksi. Repussa säästyy myös tilaa, koska tarpeen tullen sitä saa joka Siwasta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sade77 Katso viesti
    Repussa säästyy myös tilaa, koska tarpeen tullen sitä saa joka Siwasta
    Mutta jos pysähtyy kesken tempoa ostoksille, niin on iso vaara, että tulee ohitetuksi.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Onneksi olen työmatka-autoilija, koska jo valmiiksi masentuneena en enää henkisesti kestäisi tuota häviöiden tuomaa
    tuskaa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sade77 Katso viesti
    Repussa säästyy myös tilaa, koska tarpeen tullen sitä saa joka Siwasta
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Mutta jos pysähtyy kesken tempoa ostoksille, niin on iso vaara, että tulee ohitetuksi.
    Silloin täytyy ostaa Siwasta niin paljon tilaa, että sen kiertäminen vie riittävästi aikaa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikha Katso viesti
    n.4kk työmatkatempoilua fiksipyörällä takana ja olen koko ajan odotellut koska joku kuittaa alamäessä ohi, oman kadenssin hakatessa kierroslukurajotinta vasten. No, sitä ei ole toistaiseksi tapahtunut, mutta ensimmäinen tappio kirjattiin tällä viikolla kun joku sankari hiipi äänettömällä retrohenkisellä sinkulalla ohi loivaan ylämäkeen kehä III:n varrella. Kaverilla vielä kaiken lisäksi herrasmiesmäisen ryhdikäs ja pysty ajoasento, joka maksimoi tappion aiheuttaman henkisen romahduksen. Olin niin lyöty, ettei huvittanut edes lähteä hakemaan kuittausta.
    Ton kaverin olen tainnut nähdä Niemenmäessä, peesasi ajotrikoisiin pukeutunutta nopean näköistä xc-maastopyöräilijää sellainen virne naamalla että vieläkin naurattaa
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Ajattelin hoitaa tuon ostoksen työajalla ennen tempoa. En missään nimessä anna kenenkään ohittaa, jos olen folioon tai kelmuun kääriytyneenä! Kelmuhatun lisävarusteeksi otan sadeviitan, joka mukavasti läpsyttää jalkoja vasten samalla kun tempoilee hulluna, tai mahdollisesti parhaimmassa tapauksessa jopa läpsäyttää ohitettavaa naamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JK71 Katso viesti
    Ton kaverin olen tainnut nähdä Niemenmäessä, peesasi ajotrikoisiin pukeutunutta nopean näköistä xc-maastopyöräilijää sellainen virne naamalla että vieläkin naurattaa
    En osaa sanoa, mutta tällä minut ohittaneella kaverilla oli kyllä vauhti kohdallaan ilman peesaustakin. Epäuskoni oli niin valtava, että hetken jo epäilin sähköavusteiseksi kulkupeliksi.

Eipä siinä mitään, tunnustan tappioni kuin mies. Leuka rintaan ja kohti uusia häviöitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tupe Katso viesti
    Millaiset bonarit saa työkaverin ohittamisesta?

Tai jos joutuu työkaverin ohittamaksi?

Miten huomioidaan se, että tulee ensin työkaverin ohittamaksi, mutta ajaa kaverin kiinni Bilteman lastenkuljetuskärryn kanssa, jossa on yksi lapsi? (Omassa kisassani viime viikolla pidin tasaisen vauhdin ja työkaveri tuli vastaan seuraavassa kolmioristeyksessä odotelemassa vuoroaan. En lähtenyt lapsen kanssa sekoilemaan, vaikka olisin voinut antaakin "asennekasvatusta".)
    Ei tässä lajissa oo bonuksia. Ja sama se kenen ohittamaksi joutuu, päivän kohdalle merkataan tappio. Tän pitäis olla jo ihan selvää. Huolimatta kärrystä, lapsesta tai kärryn myyntipaikasta, sä hävisit. Sut ohitettiin ja sillä selvä. Vähän skarpimpana ettei se duunikaveri pääse ottaa susta pisteitä enää. Toihan alkaa olla noloa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Onneksi olen työmatka-autoilija, koska jo valmiiksi masentuneena en enää henkisesti kestäisi tuota häviöiden tuomaa
    tuskaa.
    kukaan ei ole suojassa. Mä ohitin keskiviikkona yhden auton! Buhahaaa!!!

Vaan menikö ohi? Jos kykenee peesaamaan mutta ei ohittamaan, on hävinnyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    tuskaa.
    Autoilija häviää aina kun näkee pyöräilijän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rickmaple Katso viesti
    kukaan ei ole suojassa. Mä ohitin keskiviikkona yhden auton! Buhahaaa!!!
    Eilen olisi saanut Kehä I varressa aika reippaasti ohituksia, kun Lahdenväylälle menevällä kaistalla mateli parin kilometrin pituinen jono. Valitettavasti vain ajoin väärään suuntaan, joten omalta osaltani kyseinen porukka säästyi musertavalta nöyryytykseltä.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Tänään hävisin - sähkikselle ja vielä viritetylle sellaiselle.
    Olin juuri kääntynyt Valimossa radanvarren reitille kun tuulipukukaveri päästeli mustanpuhuvalla 26" hybridillä ohi kuin viimeistä päivää. Olin kyllä lähellä koukata ojaan ihmetyksestä.
    Meinasin ensiksi tyytyä tappiooni - toki sen tein, mutta päätin ottaa selvää kaverista josko sille tuli vain suunnaton näyttämisen paikka, siinä toivossa että se hyytyy viimeistään Ilmalan mäkiin. Niinhän siinä sitten kävi, että kuroin pikkuhiljaa sen 200m välimatkan kiinni ja ajoin rinnalle vain huomatakseni, että sillä oli doupingia kiinnitettynä runkoon. Kieltämättä ei tuntunut ihan niin pahalta, varsinkin kun kaveri myönsi, että kyseessä on 47km/h nopeuteen yltävä viritys.

No, piste menetettiin, mutta hieman paremmalla mielellä...
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Pari kertaa nyt nähnyt tapauksen missä tämmöisella sähköpyörällä on aiheutettu kauhua kanssakulkijoiden joukossa. Kummallakin kerralla ajamassa on ollut vähän rehevämpi keski-ikäinen rouva (eri henkilöitä). Molemmilla kerroilla ajoivat mutkaan liian lujaa vauhtia ja ne ajolinjat...niin vastaantulijat hyppivät sivuun. Sen näköistä touhu oli, että märällä tiellä voi tulla kylkitoppaukseen vähän viiruja jos ei luistonesto toimi. Pitäisi edellyttää, että ensin hallitaan se normaali pyörä ennenkuin siihen lisätään sähköavustus
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

OT>
    Sähköpyörille katsastukset pakolliseksi ja pyöräpoliisit pitämään ratsioita viritysten paljastamiseksi ja sakottamiseksi. Highlanderin postauksen perusteella sähköavustus pitäisi rajoittaa päättyymään 15km/h vauhdissa ja talvella 5km/h.
    <OT
    Oletko nahnyt varastettua fillariani?
    Metallinvihrea -97 Tunturi Kayapo
    -hopeinen 70mm Marzocchi keula
    -hollowtech keskio
    -mustat DMR V8 avopolkimet

OT>
    Sähköpyörille katsastukset pakolliseksi ja pyöräpoliisit pitämään ratsioita viritysten paljastamiseksi ja sakottamiseksi. Highlanderin postauksen perusteella sähköavustus pitäisi rajoittaa päättyymään 15km/h vauhdissa ja talvella 5km/h.
    <OT
    Niin no...mä pyrin itse ajamaan pyörällä ja autolla sitä vauhtia, että vielä hallitsen kummatkin ajoneuvot Odotan tietysti kaikilta muilta tienkäyttäjiltä vähintään samaa suoritustasoa
    Onhan tuo muuten ihan naurettavaa puuhaa, että raavaat sekä terveet miehetkin jo ruuvaavat pyöriinsä sähkövirityksiä...seuraavaksi hameverkko varmaan
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

OT>
    <OT
    OT jatkuu...

Ottaapas se koville, jos katsastamaton, rekisteröimätön ja vakuuttamaton mopo kaahaa ohi.

Katsastus on aivan nollan arvoinen viritetyn sähköfillarin, (=mopon) voi läppärillä ohjelmoida katsastuksen hetkeksi lailliseksi ja sen jälkeen taas muuttaa takaisin mopoksi antamalla läppärillä uudet parametrit.

Mun mielestä tuo sähköfillarin mollaaminen on kateellisten kitinää. Eräskin keskieurooppalainen ihmetteli, että minkälainen takapajula tämä suomi oikein on. Heilläpäin yli 50% liikenteessä olevista fillareista on sähköfillareita. Yleensähän tuolla sähköfillarilla korvataan henkilöauto/mopo/bussi, eli siinäkin mielessä ihan kannatettava kulkupeli. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, vaikka kulkisivat jenkkityyliin laillisesti 35 km/h olisi vaan vähemmän ohitettavia ja liikenne sujuvampaa

Re: Työmatkatemmon säännöt?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Tänään hävisin - sähkikselle ja vielä viritetylle sellaiselle.
    Olin juuri kääntynyt Valimossa radanvarren reitille kun tuulipukukaveri päästeli mustanpuhuvalla 26" hybridillä ohi kuin viimeistä päivää. Olin kyllä lähellä koukata ojaan ihmetyksestä.
    Meinasin ensiksi tyytyä tappiooni - toki sen tein, mutta päätin ottaa selvää kaverista josko sille tuli vain suunnaton näyttämisen paikka, siinä toivossa että se hyytyy viimeistään Ilmalan mäkiin. Niinhän siinä sitten kävi, että kuroin pikkuhiljaa sen 200m välimatkan kiinni ja ajoin rinnalle vain huomatakseni, että sillä oli doupingia kiinnitettynä runkoon. Kieltämättä ei tuntunut ihan niin pahalta, varsinkin kun kaveri myönsi, että kyseessä on 47km/h nopeuteen yltävä viritys.

No, piste menetettiin, mutta hieman paremmalla mielellä...
    Mahtoikohan olla sama kaveri jolle itse olen tuolla pätkällä hävinnyt.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Ei tainnut olla työmatkatempoja tämä kaveri, kun kävi niinkuin kävi. Vaikka ilmeisesti duuniaan oli tekemässä. (Mynämäen pankkiryöstöstä http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...506886402.html
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Kuuluuko sääntöihin edellä ajavan takarenkaaseen hivottelu? Tänään joku tuulihousucycclorossariheepo ajoi niin lähellä mun beesissä että osui matkan aikana kolme kertaa takarenkaaseen. Onko toi joku alalaji, pudotuspeli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hääppönen Katso viesti
    Ei tainnut olla työmatkatempoja tämä kaveri, kun kävi niinkuin kävi. Vaikka ilmeisesti duuniaan oli tekemässä. (Mynämäen pankkiryöstöstä http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...506886402.html
    Ei taida olla ihan työmatkatemmon hengen mukaista, että kesken tempoa vaihdetaan pyörästä moottoriajoneuvoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jneed Katso viesti
    Kuuluuko sääntöihin edellä ajavan takarenkaaseen hivottelu? Tänään joku tuulihousucycclorossariheepo ajoi niin lähellä mun beesissä että osui matkan aikana kolme kertaa takarenkaaseen. Onko toi joku alalaji, pudotuspeli?
    Yritti antaa työntöapua?

Ajaisit kovempaa.

Mä menin niin TÄYSII kun krossifiksillä vaan voi. Äijä tais olla kyllä niin hapoilla ettei tajunnu mistään mitään. Onneksi heebo antoi lopulta periksi ja tiemme erosivat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jneed Katso viesti
    Tänään joku tuulihousucycclorossariheepo ajoi niin lähellä mun beesissä että osui matkan aikana kolme kertaa takarenkaaseen. Onko toi joku alalaji, pudotuspeli?
    Rivakka jarrutus heti kun osuma tuntuu.. veikkaan että sen jälkeen olisi kaveri joko keräillyt itseään tieltä hetken aikaa (sopisi varmaan myös 'pudotuspelin' sääntöihin ), tai ainakin jättäytynyt suosiolla taaemmas...

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Tätä päivää pitäisi viettää ma-pe välillä. Lauantaisin työmatkatempojien määrä on suhteellisen pieni ja menee vähän niinkuin hukkaan tämä karkelo. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...507285763.html
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Tätä päivää pitäisi viettää ma-pe välillä. Lauantaisin työmatkatempojien määrä on suhteellisen pieni ja menee vähän niinkuin hukkaan tämä karkelo. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...507285763.html
    Toisaalta kun voittaakaan ei voi niin epäonnistuminen on taattu 24/7/365.
    Irtopyöräilijä

Oon käynyt heittämässä muutaman testilenkin työmatkatempohengessä ehdalla mummiksella, ei oo vielä kukaan kerennyt ohitse. Ensi kesäkaudeksi vähän lisähaastetta tämän jalon lajin suorittamiseen. Kun töihin on lyhyt matka, niin tuolla maasturilla ajellessa tuntuu ettei vastusta löydy kuin tosi harvoin. Kun voi polkea sen varttitunnista tuntiin keuhkot ruvella. Tai sitten oon vaan missannut kaiken "actionin".

Keräsin alle menneen kevät-syyskauden tilastot. Eli listan häviöistä. Ajalta toukokuun loppu-nykyhetki

Minut ohitettiin liikennesääntöjen mukaisesti ja rehdisti ajamalla: 2
    Minut ohitettiin kun odotin valojen vaihtumista punaisista vihreiksi: 2
    Yritin ajaa kanssapyöräilijää kiinni enkä onnistunut: 2

Ja jos joku laskee sen tappioksi, kun ei peesistä suorita ohitusta, niin niitä taitaa olla
    noin 10 kappaletta. Ei aina viitsi lannistaa hybridiohjusta ohittamalla, jos edellämenevällä näyttää olevan hyvä runttaus päällä.

Tuossa siis noilla mun omilla säännöillä kertyi kuusi tappiota, eli n.1,2/kk.
    Työmatkatempoilun kokonaiskilometrejä en ole mitannut, niitä on arviolta karvaan kalkkiset 1500.
    kampia muokkasi tätä : 13.10.2012 at 15.14 Syy: tappiolukemat kuntoon

Toisaalta kun työmatkatempoajia on riittävän vähän, niin on mahdollista että monet näistä häviävät jo ihan sen takia, että eivät löydä yhtään ohitettavaa.

Ja kyllähän tuota päivää kahden vuoden kuluttua vietetään maanantaina. Siihen asti voi vaikka harjoitella häviämistä ihan tavallisina päivinä.

Tässähän saa kohta syyn muutta takas hesaan. Jos siellä työmatkatempoa vedetään ihan kunnolla

Aamuisin pahemmin ketään jäke -kerava välillä näy (taikka kylllä nyt syksyllä ninjoja näkee ihan kunnolla)

Mutta on sitä kai muutama piste saatu ohituksilla töömatkalla...Mutta kukaan ei ole mennyt ohi

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •