GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 36 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 26 34 35 36 37 38 46 86 136 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.051 - 1.080 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #1051
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mietin tota ohjauksen nostamista ylös spacereilla, nousevalla stemmillä ja korkeella nousulla olevalla tangolla. Siis kaikilla niillä samaan aikaan. Ei välttämättä oo kovin hyvä juttu esim. kovavauhtisissa mutkissa, kun pitää saada painoo etupyörän päälle ettei pito lopu? Muissakin tilanteissa ajettavuus varmasti heikkenee. Muutenkin voi näyttää aika hassulta, mikä jo sinänsä kertoo, että jotain on pielessä.
    Ajattelin itse kokeilla 50mm stemmiä nykyisen 60mm sijaan. Siinä minun himoitsemassani stemmissä on vaan nousua jopa25 astetta kun nykyisessä 60mm stemmissä on 8 astetta.

    Hakusessa inan lyhyempi ja korkeampi ohjaamo.
    Sitä olen pohtinut ,että nouseeko ajoasento liikaa ja mitenkähän mahtaa noin jyrkät stemmit toimia.

    Eikai se auta kun kokeilla ja kärsiä jos menee metsään.
    Tällästä itse katsellut. http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=80506
    - Fear is a mindkiller -


  2. #1052
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mietin tota ohjauksen nostamista ylös spacereilla, nousevalla stemmillä ja korkeella nousulla olevalla tangolla. Siis kaikilla niillä samaan aikaan. Ei välttämättä oo kovin hyvä juttu esim. kovavauhtisissa mutkissa, kun pitää saada painoo etupyörän päälle ettei pito lopu? Muissakin tilanteissa ajettavuus varmasti heikkenee. Muutenkin voi näyttää aika hassulta, mikä jo sinänsä kertoo, että jotain on pielessä.
    Olen samaa mieltä että tuo yhdistelmä näyttää köppäseltä jopa omassa pyörässäkin mutta kuskin mittoja on vähän vaikeampi muokata... Toisaalta kun noissa on kaikissa vähän korotusta niin se on ehkä ulkonäöllisesti parempi. Toisaalta ajettavuuden ehdoilla mennään, muutama stemmi ja tanko kokeiltuna ja tuohon nykyiseen on päädytty parin vuoden kokeilujen perusteella. Samalla voi kyllä todeta että tavoitteena ei ole ollut teh ultimate enduropyörä vaan enempi trailipyörä koko päivän lenkeille.

    Kesän alussa se näytti tuolta, nykyään jo vähän erilaiselta.


    Pivotin suunnittelija/big boss ajaa muuten itse M-kokoisella ja esim. 5.7 mediumit helkkarin nättejä verrattuna vaikka L-kokoisiin. Eroja voi käydä katsomassa vaikka tuolta.

  3. #1053
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mietin tota ohjauksen nostamista ylös spacereilla, nousevalla stemmillä ja korkeella nousulla olevalla tangolla. Siis kaikilla niillä samaan aikaan. Ei välttämättä oo kovin hyvä juttu esim. kovavauhtisissa mutkissa, kun pitää saada painoo etupyörän päälle ettei pito lopu? Muissakin tilanteissa ajettavuus varmasti heikkenee. Muutenkin voi näyttää aika hassulta, mikä jo sinänsä kertoo, että jotain on pielessä.
    Viitaten tuohon marcon viestiin - toisten vaan tarttee noin tehdä.

    Ihan teoriassa; jos ohjainlaakerin päällä on 20mm speicereitä, mutkainen stemmi joka nostaa 15mm ja vaikkapa 20mm normaalia korkeempi
    raiseritanko, on tuloksena +55mm korotus. Jos tuosta vaikka 40mm siirtää keulaputken alle, vaihtaa keulan ac-mitaltaan 25mm pidempään
    ja vaihtaa se zs-laakerin vaikka 15mm stackillä olevaan alakuppiin - jättää sinne päälle vaan 15mm korotusta. Kumpi vaikuttaa enempi
    satulaputken kulmaan ja keskiön korkeuteen : )

  4. #1054
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Aiempaan 140 / 160 liittyen, onhan runkoja, jotka on alunperin suunniteltu siten et pidempi keula on huomioitu mitoituksessa. Liteville 301 MK10 on saanut tosi hyviä arvioita 140/160 set-upilla, uusi MK 11 ilmeisesti suunniteltu vielä 650b:lle joka alkaa kuulostaa jo todella hyvältä. Missä viipyy Santa Cruzin 650b Blur LT vastaus? Keulaa pidentäessä tarkastelisin (kuten aiemmin sanottu) keskiön korkeutta ja satulakulmaa uusilla mitoilla (A-C:n muutos, ei joustomatka). Joillakin merkeillä loiventuva keulakulma ilmeisesti myös aiheuttaa rungolle takuuongelmia. Noita spacer -hommia ei vissiin droppitolppien aikakaudella enää tartte miettiä , ja tatsi tosiaan heikkenee keulalta jos siirtää oman painon liian ylös? Mut keulakulma merkkaa paljon ja 67 ja mielellään alle toimii hyvin..

  5. #1055
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Spacerit ei nosta painoa pelkästään ylös, vaan taaksepäin. Sun painohan jakauttuu etu ja takarenkaan välille, ja mitä pystymmässä asennossa olet sitä enemmän painosta on takaiskarin päällä. Tämä voi vähentää pitoa eturenkaalta.

    Tärkeintä tietysti että tuntuu hyvältä.

  6. #1056
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    Noita spacer -hommia ei vissiin droppitolppien aikakaudella enää tartte miettiä
    Mitäs tämä tarkoittaa? Mitä spacer-hommia?

  7. #1057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Mitäs tämä tarkoittaa? Mitä spacer-hommia?
    Liittyiskö jotenkin pitkäjalkaisten korkeaan satulakorkeuteen? Ehkä. Mulla on satula polkemisasennossa todella paljon tangon yläpuolella, mutta silti olen pudottanut stäkkiä ja kyyti tuntuu huomattavasti paremmalta Hissitolpan kanssa pärjää sitten teknisessäkin kun sen satulan saa alta pois.

  8. #1058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Mitäs tämä tarkoittaa? Mitä spacer-hommia?
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Liittyiskö jotenkin pitkäjalkaisten korkeaan satulakorkeuteen? Ehkä. Mulla on satula polkemisasennossa todella paljon tangon yläpuolella, mutta silti olen pudottanut stäkkiä ja kyyti tuntuu huomattavasti paremmalta Hissitolpan kanssa pärjää sitten teknisessäkin kun sen satulan saa alta pois.
    Niin mutta vaikka on se hissitolppa niin ei sitä viitti alempana pitää vaikka tasasella/ylämäessä. Itse juuri kun haluan alaspäin ala mäessä lasken koko 125mmja alas. Mulla on vielä semmoinen ongelma että lukkopolkimilla ajaessa käännän nilkkaa paljon, siis ylöspäin "vetäessä". Tästä johtuen satula tuppaa olemaan liian korkealla. Samoin tuosta asennosta tulee välillä niskat kipeäksi kun pää ei voi olla "normaali" asennossa. Enpä ole kovin hyvä näitä kertomaan mutta välillä sitä toivoisi olevan 10cm lyhyempi.
    Embrace the moment

  9. #1059
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Enpä ole kovin hyvä näitä kertomaan mutta välillä sitä toivoisi olevan 10cm lyhyempi.


    6'3'' = 190,5cm. Menestyksestä päätellen suhteellisen sopiva kokoonpano vain hällekin löytynyt. Alalaji toki vähän eri, mutta sopiva kalusto yhtälailla tärkeää.
    Mud, sweat and beers.

  10. #1060
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    Missä viipyy Santa Cruzin 650b Blur LT vastaus?
    Eikös Santa Cruzin vastaus enduroon ole ainakin tänä ja ensi vuonna paljon kehuja kerännyt Tallboy LT(c)?
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  11. #1061
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    708
    Tallboy LTc näyttää mielenkiintoiselta, ja saanut tosiaan kovasti kehuja. Suomi-endurossa jänskättäisi ketteryys tiukemmissa kännöksissä pienillä poluilla ja hiljaisemmassa vauhdissa ja toiminta hitaan vauhdin dropeissa. Akseliväli saatu kuitenkin lyhyeksi eli voi olla ketteräkin. Spaceri -kommentilla tarkoitin juuri sitä että kun tolpan saa aina halutessaan alas, ei kaipaa korkeampaa ohjaustankoa samalla tavalla, toki se on aika korkealla kun keula on pidempi ja 1 x 2 mm spacerikin

  12. #1062
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Eikös Santa Cruzin vastaus enduroon ole ainakin tänä ja ensi vuonna paljon kehuja kerännyt Tallboy LT(c)?
    ei
    - Fear is a mindkiller -


  13. #1063
    Voihan se Amerikanpoikien enduroon ollakin Santa Cruzin ykköstykki tuo TallBoy LTc. Siellähän ne taitaa enemmänkin suosia 29 pyöriä. Muistaakseni Oregon Enduro Seriesin yhdessä mainosvideossa kovasti suositeltiin 29 pyöriä.

    Mutta onhan se toki erilainen pyörä kuin 160/140 joustava 650b.

  14. #1064
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    1.780
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Voihan se Amerikanpoikien enduroon ollakin Santa Cruzin ykköstykki tuo TallBoy LTc. Siellähän ne taitaa enemmänkin suosia 29 pyöriä. Muistaakseni Oregon Enduro Seriesin yhdessä mainosvideossa kovasti suositeltiin 29 pyöriä.

    Mutta onhan se toki erilainen pyörä kuin 160/140 joustava 650b.
    Siellä ameriikan endurossa taitaa joutua polkemaan paljon enemmän jopa ylämäkeen.
    Siellä tosiaan noita kaksysejä oli paljon ja en oo moisella ajanut ja siks tuo ylempi vastaukseni oli ,ehkä hieman tyly.

    Taitaa tuo enduro olla vähän eri laji euroopassa kun jenkeissä. Varsinkin suomen hissiendurot.
    - Fear is a mindkiller -


  15. #1065
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Monien mutkien jälkeen viikko sitten kotiutui saarivaltiosta tuollainen Dune RR. Muuten olisin ostanut varmasti yläviitosesta, mutta kun siellä oli pyörät loppu ja uudet tulossa vasta joskus kuukausien päästä, niin piti hankkia muualta..

    Ensimmäisellä lenkillä sitten ihmettelin kuinka hemmetin letku takapää oli sivusuunnassa jopa juuri myymääni Tranceen, saatika aikaisempaan alamäkipyörääni verrattuna (Dune tuli "korvaamaan" nämä kummatkin). Olin toki lueskellut Dunen perän velttoudesta jo etukäteen ja siksi itse asiassa päädyin juuri tuohon RR-malliin jossa siis on läpipultti akseli takana.


    No kotona asiaa ihmettelemään ja aikani pyörää tutkailtuani ja kampia väänneltyäni huomasin alalinkun rattaiden puolen etulaakerin pultin olevan ihan irti! No siitäpä sitten kiristämään kyseistä pulttia, mikä ei taas onnistu kuin irroittamalla pienemmän eturattaan pois tieltä.. Vaan eipä kiristykkään ja kuusiokolokin näyttää jo eukäteen vähän kärsineeltä.. No sitten purkamaan koko iskari ja perä pois että pääsee kääntämään samaa pulttia pois myös sisäpuolelta. Kaikki pultit oli lukittu jollakin jumalattoman kovalla kierrelukitteella ja sydäntä oikein särki avata niitä kauheiden pamahdusten saattelemana.. Lopulta kun romut oli purettu tieltä pois ja tuohon yhteen pulttiin pääsi käsiksi myös sisäpuolelta ja ulkopuolelta samaan aikaa (näissähän on kuusiokolot kummassakin päässä), niin ei kun vääntämään - tuloksena se, että kumpikin kuusiokolo korkkasi pyöreäksi vaikka avaimet oli ihan tuliteriä Weroja..!!

    Nyt ei sitten auta kuin porata koko perhanan pultti pois ja yrittää löytää jostakin uusi tilalle (myyjäliikkeelle toki laitoin jo asiasta viestiä). Itse asiassa pultteja pitää uusia varmaan jo useampia, koska niiden materiaali tuntuu olevan jotain ihan räkärautaa/juustoa ja kuusiokolotkin on tehty niiden päihin niin isoilla toleransseilla, että jokaiseen pulttiin taisi jo jäädä jäljet niitä availlessa vaikka olikin kunnon avaimet.. Yläviitosesta saisi tuon yhden tuhotun pultin, mutta samalla joutuu ostamaan kaikki alalinkun pultit -> hintaa melko törkeät 60e!!!


    Vaimon Giant Reigniä siinä tutkailin sitten samalla ja kyllä on pakko todeta, että aika huono on Mondrakerin osien/rakenteen laatu esim. tuohon Reigniin verrattuna.. Itselläni aikaisemmin olleessa Trancessakaan ei ollut kaikkien neljän vuoden aikana mitä sen omistin mitään tälläisiä ongelmia - senkun vain ajoi.. Uskomatonta on myös ettei tuossa tule minkään valtakunnan "lokasuojaa" vakiona (Foxyssä taitaa joku olla..?), vaan kaikki paska lentää takarenkaalta ihan suoraan iskarinvarteen ja alalinkun päälle.. Ei ole kyllä pitkäikäinen iskari tai alalinkku jos tuolle ei mitään tee..


    Muuten kyllä oikein hienon oloinen peli, mutta laatu, rakenteiden toteutus ja huollettavuus ei kyllä ole kovin vakuuttavaa näin ensituntumalta...
    -W- muokkasi tätä : 27.09.2012 at 13.19

  16. #1066
    Harmi kun sattunut tämmöinen tapaus. Myös osien huonolaatuisuus on huolestuttavaa, varsinkin hinta luokkaan nähden.

    Tuo kuusiokolopulttien valmiiksi turmelluita päitä tuntuu välillä muiltakin merkeiltä. Tuskin niihin kalliimpiin pyöriin kiinnitetää sen enempää huomiota kuin halvempiikaan eikä se ole ihme, miksi muka pitäisi. Tuommoinen tapaus kun huomattaisiin vaikka alamäkivehkeessä jolla on kaaduttu pahasti tästä syystä antaa aihetta miettimiseen. Toki pyörä pitäisi tsekata ennen ajoa.

    Toivottavasti saat asian kuntoon, vielä mahdolllisen nopeasti.
    Embrace the moment

  17. #1067
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Katso viesti
    Tallboy LTc näyttää mielenkiintoiselta, ja saanut tosiaan kovasti kehuja. Suomi-endurossa jänskättäisi ketteryys tiukemmissa kännöksissä pienillä poluilla ja hiljaisemmassa vauhdissa ja toiminta hitaan vauhdin dropeissa. Akseliväli saatu kuitenkin lyhyeksi eli voi olla ketteräkin. Spaceri -kommentilla tarkoitin juuri sitä että kun tolpan saa aina halutessaan alas, ei kaipaa korkeampaa ohjaustankoa samalla tavalla, toki se on aika korkealla kun keula on pidempi ja 1 x 2 mm spacerikin
    Ketteryys argumentti on aika sanahelinää varsinkin jos verrokkina on loivalla kulmalla oleva 26er. Alpinesta kun siirty noihin AM/Traili kaksysäreihin niin ei siinä kyllä hävinnyt tiukkojen paikkojen ajettavuudessa, lähinnä päinvastoin.

  18. #1068
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Harmi kun sattunut tämmöinen tapaus. Myös osien huonolaatuisuus on huolestuttavaa, varsinkin hinta luokkaan nähden.

    Tuo kuusiokolopulttien valmiiksi turmelluita päitä tuntuu välillä muiltakin merkeiltä. Tuskin niihin kalliimpiin pyöriin kiinnitetää sen enempää huomiota kuin halvempiikaan eikä se ole ihme, miksi muka pitäisi. Tuommoinen tapaus kun huomattaisiin vaikka alamäkivehkeessä jolla on kaaduttu pahasti tästä syystä antaa aihetta miettimiseen. Toki pyörä pitäisi tsekata ennen ajoa.

    Toivottavasti saat asian kuntoon, vielä mahdolllisen nopeasti.
    Äsken tuossa otin jo porakoneen kauniiseen käteen ja porasin pultista sisälmykset pois, jonka jälkeen lähti jo ihan avaimella kääntämälläkin, vaikka kanta olikin jo pyöreä. Suhteellisen pehmeää kamaa tuntui pultti olevan porata..

    Eli nyt tarvitsee vain löytää "enää" uusi pultti. Tosin ylälinkun taaimmaiset pultit näyttäisi olevan samat kuin nuo alalinkun etummaiset -> eli noilla yläpulteilla voisi korvata nämä alemmat ja ylös voisi sitten laittaa ensi hätään ihan pulttikaupan tuotteen kun siellä on enemmän tilaa ja pulttia ei tarvitse kiristää "väärästä päästä" kuten alhaalla.


    Toinen asia minkä huomasin olikin sitten sekin vähemmän mieluisa yllätys.. Yhden neljän tunnin lenkin jäljiltä kaikki alalinkun laakerit nimittäin jo rahisevat ja pyörivät "nykäyksittäin". Ylälinkun laakerit taas ovat ihan smoothit.. Eli ei kyllä kauhean pitkää elinikää voi noille alapään vakio laakereille ennustaa tämän perusteella! Lenkillä ei siis ollut mitään lokaria sun muuta vielä laitettuna.. Laakerit näyttäisivät olevan "laatukamaa" suoraan kaukoidästä: http://www.nbkbearings.com/ , tosin tiedä sitten onko ne muissa sen parempia..

    No hirmu hätä tällä onneksi ei ole kun ei tältä kuumeilulta/flunssalta ihan lähipäivinä ajamaan kuitenkaan pääse.. Hieman vain ottaa pattiin kun on juuri maksanut itsensä kipeeksi "laatupyörästä" ja sitten löydätkin itsesi yhtä äkkiä sen kimpusta poraamassa porakoneella pultteja pois! No josko jatkossa olisi sitten helpompaa - toivotaan ainakin näin!


    Onko kukaan Dunen omistaja muuten päässyt sovittamaan käykö tuo Foxyn "lokasuoja" joka tulee etuvaihtajan pultin alle mitenkään tähän Duneen paikoilleen..?

  19. #1069
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Siis nyt kiristit ne alalinkun laakerit jotka ovat sittemmin rahisevat? Voisivatko olla liian tiukalla? Tai sitten kun viimeksi olivat löysällä niin jotain höttöä meni väliin... Vaikea uskoa että mikään laakeri nyt viikon jälkeen olisi kuolemassa.

  20. #1070
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Siis nyt kiristit ne alalinkun laakerit jotka ovat sittemmin rahisevat? Voisivatko olla liian tiukalla? Tai sitten kun viimeksi olivat löysällä niin jotain höttöä meni väliin... Vaikea uskoa että mikään laakeri nyt viikon jälkeen olisi kuolemassa.
    Ei tässä nyt vielä mitään kiristelty tai kasattu olla - huomasinpahan vain kun osia putsasin, että neljä tuntia likaisissa olosuhteissa ajetut alalinkun laakerit ei pyöri enää lainkaan niin smoothisti kuin ylälinkun laakerit. Tällä ei siis ole ajettu kuin yksi lenkki jonka jälkeen vetelää perää tutkiessa huomasin yhden löysällä olleen alalinkun pultin, jonka jälkeen linkusto purettiin kokonaisuudessaan. Eikä tuon tyypin kiinnityksellä laakereiden pultteja kiristämällä mitään rikki saa (koska se ei vaikuta mitenkään itse laakerien käyntivälyksiin).

    Nuo kaksi etummaista laakeria on toki voinneet ottaa siipeensä siitä kun toinen ei ole ollut kunnolla kiinni ja linkku on päässyt silloin muljumaan ja tuon tyypin yksirivinen laakeriahan ei ole sen suuntaiseen kuormaan suunniteltu. Taaimmaisten alalinkun laakereiden tosin pitäisi olla silloinkin "as good as new".

    Ja siis nuo laakerithan saattavat kestää vielä kauankin, mutta ennusmerkit ei ole vain maailman lupaavimmat kun nyt jo rohisevat.. Time will tell, mutta mutasuoja/linkun & iskarin suojaaminen on kyllä tällä konkelilla aika must juttu pidemmän päälle.
    -W- muokkasi tätä : 27.09.2012 at 17.13

  21. #1071
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    En nyt tiedä tästä tapauksesta näkemättä sitä, mutta joskus olen törmännyt myös sellaiseen, että laakeripesä on työstetty turhan pieneksi ja kun laakerin painaa paikalleen laakeripesään niin laakerille tulee esijännitystä. Tällöin pyöriminen tapahtuu nykäyksittäin, mutta irrallaan laakeri kuitenkin voi pyöriä aivan herkästi ja sujuvasti. Pykälittäisyys voi myös aiheutua väärästä asennuksesta (painettu sisäkehältä laakeripesään), joka vaurioittaa laakeria. Tosin jos selkeätä rohinaa on havaittavissa, niin se yleensä viittaa kuitenkin likaisuuteen tai laakerin heikkoon työstön laatuun.

  22. #1072
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tune Katso viesti
    En nyt tiedä tästä tapauksesta näkemättä sitä, mutta joskus olen törmännyt myös sellaiseen, että laakeripesä on työstetty turhan pieneksi ja kun laakerin painaa paikalleen laakeripesään niin laakerille tulee esijännitystä. Tällöin pyöriminen tapahtuu nykäyksittäin, mutta irrallaan laakeri kuitenkin voi pyöriä aivan herkästi ja sujuvasti. Pykälittäisyys voi myös aiheutua väärästä asennuksesta (painettu sisäkehältä laakeripesään), joka vaurioittaa laakeria. Tosin jos selkeätä rohinaa on havaittavissa, niin se yleensä viittaa kuitenkin likaisuuteen tai laakerin heikkoon työstön laatuun.
    Tämä on tuttua itselleni myös moottorilla varustetusta enskapelistä jossa on liian tiukka takanavan laakeripesän sovite (missä muuten eräs toinen kolme kirjaiminen laakerimerkki kestää paljon paremmin kuin nämä NBK:t mitä siinäkin kerran koitin), mutta tässä Dunen tapauksessa tuntuisi olevan ihan vain likaa laakereissa. Katsotaan nyt mitä nuo kestää ja vaihdetaan sitten jotakin naapurimaan tuotetta kunnon rasvoilla lisättynä tilalle kun nämä antautuvat.

    Ja laakereitahan nyt saa melkein joka kaupasta, toisin kuin noita pirun pultteja..

    No mutta se tästä nyt tällä erää - eiköhän tämä vielä iloksi muutu! Suupielet oli ainakin ekan lenkin aikana niin paljon kaarellaan ylöspäin, ettei taida ennen pyörähommissa ollutkaan olla, vaikka kaikkea mahdollista on kyllä kokeiltu! Hienoja laitteita nämä nyky "endurot" kun kulkee tasamaallakin ihan säädyllisesti ja alas voi tullakin sitten jo sen minkä sielu sietää ja pää kestää!
    -W- muokkasi tätä : 27.09.2012 at 17.56

  23. #1073
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Omassa Dunessa ei ole ollut kyllä vastaavia ongelmia. Ekan 3kk ajon jälkeen yksi alalinkkujen pulteista oli kyllä löystynyt ja hetken aikaa ihmettelinkin tuota kahden kuusiokolokannan kiristystä, mutta pienen pähkäilyn jälkeen sain pultit kiristettyä. Tämän jälkeen ei ole kyllä ollut pulmia rungon kanssa. Tarkoitus oli kyllä siltikin käydä rungon nivelet nyt syksyllä tarkemmin lävitse ja tsekkailla laakerien kunto, iskari kun lähti huoltokeikalle. Ilman iskaria perää liikutellessa kaikki oli kyllä tosi smootin tuntuista, mutta linkut irrallaanhan ne laakerit vasta kunnolla saa tarkistettua. Tämän tsekkauksen jälkeen voisikin rustailla myynti-ilmon ja alkaa speksaamaan -13 mallista Dunea!
    https://www.instagram.com/xtranza/

  24. #1074
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.451
    Jep, ei mullakaan ole mitään ongelmia ollut Dunessa laakereiden kanssa. Eikä edes löystyvien pulttien. Joku lokasuoja siihen kannattaa tosiaan virittää, mulla on ihan sisärenkaasta tehty nippusiteillä takahaarukassa kiinni...ei oo hifi mutta ajaa asiansa.

  25. #1075
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    270
    Kiva kuulla ettei tämä nyt niin susi pidemmän päälle sitten olekkaan..

    Kantojen menemiseen on kyllä varmaan omassa tapauksessani syynä tuo julmetun luja ruuvilukite joka paikassa. Joskushan kai nuo pultit aijemmissa vuosikerroissa löystyivät ja ovat sitten kai tuumanneet, ettei ainakaan löysty enää.. Ei varmaan löystykkään, mutta ei lähde kyllä helpolla aukikaan vaikka olisi tarvettakin


    Itse putsailin kaikki kiertee puhtaiksi ja kasailin perän Loctiten 243:sta käyttäen. Alkuviikosta pitäisi saada vielä tuo yksi puuttuva pulttikin postista ylälinkkuun (josta otin pultit alas), joten eiköhän sitten taas päästä jatkamaan harjoituksia! Iskariin laitoin kanssa Foxin keskimmäisen volume reducerin samalla kun se oli irrallaan - hieman kun tuntui liian helposti käyttävän tällä massalla koko joustomatkan ja alkuherkkyyskin olsi hieman parempi voinut olla. Katsotaan nyt onko tuolla mitään vaikutusta, ekaa kertaa kun tälläisten kanssa tulee nyt leikittyä.

    Myös toiset vanteet tuli laitettua ja vähän stemmin pituudella ja asennolla säädeltyä ajoasentoakin. Sitä tosin en tiedä millä matematiikalla tästä pyörästä saa "todelliseksi" yläputken mitaksi mitattua L-koossa tuon 600mm..? Millään ilveellä kun en saa yli 580mm ja ainakin aikaisemmissa peleissä on kuitenkin aina löytynyt jollakin kaavalla mittanauhastakin se valmistajankin ilmoittama lukema.. Noh, väliäkö tuolla sinällään kunhan tuntuu hyvältä.

  26. #1076
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Eikös Santa Cruzin vastaus enduroon ole ainakin tänä ja ensi vuonna paljon kehuja kerännyt Tallboy LT(c)?
    Tuolla lisää kehuja http://www.bikeradar.com/mtb/gear/ca...rk-shock-46568. Ei kun lottoa vetämään.
    Ride and Smile!

  27. #1077
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Laitetaan nyt tännekkin kun kävin viikonloppuna Konan 2013 Enduropyöriä testaamassa Laajavuoressa. Tällä höpinöitä ja vähän pätkäaikojakin http://konafoxmtb.wordpress.com/2012...-valitsemassa/
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  28. #1078
    Koeajovertailuja on aina kiva lukea, vaikkei enskapyörähankintoja olekaan edessä! Ehkä jopa hieman kadehdittava asema sinulla, kun pääset noin hyvin testailemaan pyöriä etukäteen. Miltä nuo High Roller II:t tuntui kostean kelin endurokäytössä?

  29. #1079
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    450
    Highrollerit tuntui erinomaisilta kostean kelin endurokäytössä. Kyllähän ne lipsui kun riittävästi painoi, mutta aina myöskin tarrasivat uudelleen, kivaa liukastelua oli ajelu. Samaan hengenvetoon on sanottava että hyvin ne kyllä toimi ardentitkin mitkä niissä muissa pyörissä oli, varsinkin siinä 29" koossa pitoa tuntui riittävän.
    "Hän jarruttaakin nenällään"

    -Muumipeikko ja pyrstötähti-


  30. #1080
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Mihinkäs vaihtoehtoon se vaaka kallistui?
    Mud, sweat and beers.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •