FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 16 / 134 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 66 116 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 4013

Aihe: Työmatkatemmon säännöt?

  1. #451
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eilolma Katso viesti
    Tänä aamuna tuulessa ja tuiskussa...
    Kohta kansa vaatii [VIDEO] or didn´t happen
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  2. #452
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eilolma Katso viesti
    Tänä aamuna tuulessa ja tuiskussa kohti Toppilaa nöyryyttämään etunojahybridiä, mitään ei jätetty sattuman varaan tänä aamuna. Nöyryytyksen maksimoimiseksi fiksi alle, sadekamat päälle ja ISO REPPU selkään. Kohtauspaikalla ei tänä aamuna näkynyt muita joten suuntasin kohti Reinon kotia odottaen milloin keltainen heijastinliivi tulee näkösälle, tottakai tien vastakkaista puolta ettei tule osumia ennen kunnon kisan alkua.
    Kilometrin verran väärään suuntaan tutustuen tulevaan kisareittiin ja miettien kaikkein alistavinta ohituspaikkaa, kunnes tuttu hahmo vilahti pusikon takaa tielle. Nopea tarkistus ettei ole raskaampaa ajoneuvoliikennettä, fiksin etunen takas kaupunkia kohti ja kuuntelemaan ketjun vinkumista. Nopeasti oli hemmo kelattu kiinni kaikista pakoilu yrityksistä huolimatta. Samaa vauhtia hyvällä suoralla rennosti jalkoja pyörittäen ja vihellellen ohi. Pistäydyin hetken päästä läheisen huoltoaseman pihassa "lisäämässä" ilmaa renkaaseen, seurauksena uusi ohitus tällä kertaa ylämäkeen kevyesti haukotellen.
    Hetken päästä kurkkasin varovasti taakse ja hemmo oli kadonnut, lienee yritti eilistä kikkaani kiertotietä apuna käyttäen. Katseen siirtäminen joen yli todisti epäilykseni oikeaksi, siellä se reppana yritti kiihdyttää vauhtia tuulta hyväksi käyttäen että ehtisi ajaa noin 500 metriä pidemmän matkan nopeammin kuin minä. Hidastin hieman ja rullailin torille paikkaan jossa reittimme jälleen kohtaisivat, ei siinä muutakaan tekemistä ollut niin seisoskelin track standissä odottaen hybridiä tulevaksi sillan takaa. Parin banaanin jälkeen alkoi valoa näkymään ja keltainen heijastinliivi lähestyi suorastaan uhkaavalla vauhdilla. Banaanin kuoret roskiin keula oikeaan suuntaan ja menoksi. Tottakai piti varmistaa nöyryytys ja antaa hemmon huomata että olin jo pidemmän aikaa odotellut häntä tulevaksi.
    Joku aamu voisi ottaa haasteen ja lähteä liikkeelle tavarapyörällä, joko silloin onnistuisin häviämään.
    Loistavaa! You are my hero

  3. #453
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Menetetty Sipoo
    Viestit
    702
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eilolma Katso viesti
    Tänä aamuna tuulessa ja tuiskussa ...
    Legenda - hän elää.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

  4. #454
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    Huusin perään, että: "Punaiset!"
    Tampereella päin olisin varovainen tuollaisten huutojen kanssa, ettei tule käsitetyksi väärin...
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  5. #455
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.108
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Tampereella päin olisin varovainen tuollaisten huutojen kanssa, ettei tule käsitetyksi väärin...
    Väärin Mulla on yksin kaupungin henkeen sopiva pyöräilypaitakin ->

    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  6. #456
    Eilen hyrpidillä suorissa housuissa, kauluspaidassa ja olkalaukku selkäpuolella ohitin loivassa alamäessä maantiekilpurin pinkeässä ajoasussa säärikarvat ajeltuna. Keltaisesta paidasta päättelin, että on kokonaiskisan johtaja. Parin sadan metrin jälkeen suojatiellä paahtoi sitten hän kauas tulevaisuuteen, joten hävisin, mutta joitain sekunteja myöhemmin kuin hän!

  7. #457
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Helsinki, itä
    Viestit
    425
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detergent Katso viesti
    Keltaisesta paidasta päättelin
    Mitä helv.... Tuosta tuli mieleen että ei kai vaan tässä lajissa käytetä apukuskeja? Jos näin on, miten ne antoivat tuon tapahtua ja noin helpolla?

  8. #458
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Tänään työpaikan pukukaapeilla alkoi yhtäkkiä kuulua erittäin kovaa kahinaa, jopa liian kovaa ollakseen lähtöisin tuulipuvusta. Mutta se oli. Työmatkatempoilija se siellä laittoi housut jalkaan ja takin päälle

    -Lauri

  9. #459
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    385
    Apukuskeja ei kielletä säännöissä, tosin kun kyse on häviämisestä, onko mukavampaa hävitä porukalla? Apukuski voi toki olla häviön välttämiseen auttava strateginen valinta, vähän kuin isku oikein ajoitettaessa, jos kilpailija joutuu hidastamaan vaikka risteävää ajoneuvoa väistäessään. Apukuski tosin häviää tässä lajissa aina, mikä on henkisesti kova paikka.

    Työmatkatempo strategisena älypelinä on yllättävän monipuolinen ja haastava laji!

  10. #460
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Kyllä työmatkatempo on luonteeltaan todellinen puhdas yksilölaji.

    Apukuskista saatava hyöty on myös rajallinen, koska jos joutuu oman apukuskinsa ohittamaksi niin silloin luonnollisesti häviää.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  11. #461
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Herrgårdsforsen
    Viestit
    152
    Vuoden toinen tappio tuli tänään. Tänään meni yks maasturi ohi ku mä makasin kyljelläni maassa... Ja mä olin just iskuttanu siitä ohi, eli ei sekään voittanut.

  12. #462
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    226
    Ruoholahdesa kevlin aamuruuhkassa minua vain hiukan nuorempi setämies pesi minut 7-0 ajamalla suojateiden kohdalla 30 km/h suoraan ihmisvilinään joka risteyksessä ihan sumeilematta. Mä olin ihan poika, himmasin ja hävisin. Epäurheilijamaista, mutta vissiin vaan voitto tai siis häviö ratkaisee.

  13. #463
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Skomakarböle
    Viestit
    297
    Mites kun...

    Tapaus 1. Ohitan ylämäessä tempoiljian ja jään lainkuuliaisesti odottelemaan punaisten vaihtumista, niin tempoilija menee ohitte päin punaisia....olenko häviäjä....taidan olla?

    Tapaus 2. Ohitan tempoilijan ja kierrän tietyömaan takia toiselle reitille, palaan takaisin päätemporeitille ja samainen tempuilija on taas edessä ja ohitan...tempoilija vissiin voitti kun ei lähtenyt turhia kiertelemään, eli taas häviö...?

  14. #464
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti
    Mites kun...

    Tapaus 1. Ohitan ylämäessä tempoiljian ja jään lainkuuliaisesti odottelemaan punaisten vaihtumista, niin tempoilija menee ohitte päin punaisia....olenko häviäjä....taidan olla?
    Epäselvissä tilanteissa olet oletusarvoisesti aina hävinnyt.

    Tapaus 2. Ohitan tempoilijan ja kierrän tietyömaan takia toiselle reitille, palaan takaisin päätemporeitille ja samainen tempuilija on taas edessä ja ohitan...tempoilija vissiin voitti kun ei lähtenyt turhia kiertelemään, eli taas häviö...?
    Katso tapaus 1.

  15. #465
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    195
    Eilen oli ihan kiva tempoajo, enkä tainnut edes hävitä, vaan pääsin pari pistettä plussalle.

    Varttia vaille 17 tajusin, että minulla alkaa palaveri klo 17 ja matkaa palaveripaikalle on n. 8.5km.

    Alla cyclocrossaeri huonoilla rengaspaineille, jalassa farkut ja pyöräsandaailit, selässä isohko reppu.

    n. 7km kohdalla keskinopeus oli 31km/h, mutta sitten alkoi kaupunkiajo-osuus, ja mm. yksi Lexus änkesi yksisuuntaisella kadulla eteen matelemaan n. 18km/h nopeudella(ja hidastelemaan vielä lisää risteyksissä), ja muistaen viime syksyn pyöräonnettomuuteni, en uskaltanut lähteä ohittamaan, vaan kulutin n. minuutin matelemalla sen perässä matkalla, jonka olisin ajanut puolessa minuutissa.

    Lopulta kuitenkin pääsin ohi, ja samalla parista muustakin autosta, eli pari plussapistettä tuli niistä.
    Liikennevaloissakaan ei kukaan mennyt minusta ohi, joten miinuspisteitä ei tullut. Tosin optimoin reitin siten, että koko matkalla on vain yhdet liikennevalot.


    Aikaa meni kokonaisuudessaan n. 18min 40s.

    Palaverissa olin sitten hikisenä, mutta sehän oli muiden palaveriin osallistujien ongelma..

  16. #466
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Työmatkalla valoissa tunki rinnalle Insera-kuski. Seurasin aika tarkkana ettei pääse yllättämään autoletkan väleistä punaisilla. Valojen vaihduttua karkasin tietysti horisonttiin.

    Mitä säännöstö sanoo tästä?!? Tulin valoihin aiemmin, olin jatkuvasti huolellisesti puoli renkaan mittaa edellä valoissa ja etumatkani turvin karkasin matkaan. Tarkkaan tulkiten kumpikaan ei tullut ohitetuksi. Oliko tämä nyt sitten tasapeli?
    Tästä tulikin mieleen. Mitataanko ohitus etupyörän etureunasta, takapyörän takareunasta, vai kuskin rinnasta?

    Eli onko etu pienipyöräisillä pyörillä, isopyöräilillä pyörillä, ja kannattaako ajoasentoa vaihtaa jotta saa suoritettua tai estettyä hetkellisen ohituksen hyvin tiukassa tilanteessa?

  17. #467
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    191
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kenaattori Katso viesti
    Mites kun...

    Tapaus 1. Ohitan ylämäessä tempoiljian ja jään lainkuuliaisesti odottelemaan punaisten vaihtumista, niin tempoilija menee ohitte päin punaisia....olenko häviäjä....taidan olla?
    Kyllä, mutta voisiko tähän ratkaisu olla se, että nousee pikaisesti pyörän selästä toiselle puolelle pyörää seisomaan jalankulkijaksi? Säännössä ei kyllä puhuta kulkupelistä tai sen puuttesta mitään, vain ohitetuksi tuleminen ratkaisee häviön. Onkohan säännön esitöissä mitään mainintaa tällaisesta?

    Tarkemmin kun miettii, niin tällainen mahdollisuus avaisi häviämässä olevalle pyöräilijälle mahdollisuuden väistää häviö jalkautumalla äkisti kävelemään pyörän viereen. Siinä kun kävelisi jalankulkijana ohituksen ajan ja nousisi takaisin satulaan, niin ei olisi hävinnyt ja matka jatkuisi puhtain paperein. Eihän tällaista takaporttia voi säännössä olla, sen verran suuret ja viisaat ovat sen suunnitelleet.

  18. #468
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Jos tulee ohitetuksi, niin sitten tulee ohitetuksi. Ei sitä millään jalkautumisella voi välttää.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  19. #469
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Jos tulee ohitetuksi, niin sitten tulee ohitetuksi. Ei sitä millään jalkautumisella voi välttää.
    Voisiko välttää vaihtamalla työmatkalta huviajelumoodiin? Irtisanoa itsensä työpaikalta ja kääntyä sienimetsään?

    Pitäisi olla joku määritelmä ohitetuksi tulemiselle, eli
    "Jos kaksi työmatkailijaa kulkee minkä tahansa välin paikasta A paikkaan B, ja tulojärjestys vaihtuu siten, että paikassa A edellä ollut ja paikkaan B myöhemmin saapunut tietää tulleensa myöhemmin, on hän tullut ohitetuksi"

    Jatkomääritelmä: Paikka A voi olla mikä tahansa sijainti millä tarkkuudella tahansa, josta molemmat tietävät toisen ajaneen ennen vastaavaa paikkaa B. (esim kaksi virtuaalista poikkiviivaa 10m välein kelvin pätkällä tai Hki-Kerava)

    Jos joutuu samaa uudelleen ohittelemaan, niin silloin on myös itse ainakin kerran hävinnyt.

  20. #470
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Voisiko välttää vaihtamalla työmatkalta huviajelumoodiin? Irtisanoa itsensä työpaikalta ja kääntyä sienimetsään?

    Pitäisi olla joku määritelmä ohitetuksi tulemiselle, eli
    "Jos kaksi työmatkailijaa kulkee minkä tahansa välin paikasta A paikkaan B, ja tulojärjestys vaihtuu siten, että paikassa A edellä ollut ja paikkaan B myöhemmin saapunut tietää tulleensa myöhemmin, on hän tullut ohitetuksi"

    Jatkomääritelmä: Paikka A voi olla mikä tahansa sijainti millä tarkkuudella tahansa, josta molemmat tietävät toisen ajaneen ennen vastaavaa paikkaa B. (esim kaksi virtuaalista poikkiviivaa 10m välein kelvin pätkällä tai Hki-Kerava)

    Jos joutuu samaa uudelleen ohittelemaan, niin silloin on myös itse ainakin kerran hävinnyt.
    Siis ohitan pyöräilijän Hyrylän eteläisessä kiertoliittymässä maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona, niin olen hävinnyt, koska joudun uudestaan ohittamaan saman pyöräilijän matkalla A:sta B:hen (kohdusta hautaan)?
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  21. #471
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Siis ohitan pyöräilijän Hyrylän eteläisessä kiertoliittymässä maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona, niin olen hävinnyt, koska joudun uudestaan ohittamaan saman pyöräilijän matkalla A:sta B:hen (kohdusta hautaan)?
    Säännöissä pitää määritellä ilmeisesti "samalla työmatkalla". Sitten työmatkan määritelmä..

  22. #472
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    29
    Työmatkatempoilijat tuolla mun reitillä kääntyy äkkiä risteyksestä, jos ovat vaarassa tulla ohitetuiksi. Hävisin alkuviikosta tempoilijalle, kun se härskisti kääntyi edestä pois. Ensin ohitin sen taiteen sääntöjen mukaan, mutta se veti päin punaisia mun ohitse. Sitten peesailin sitä tuulensuojassa jonkun matkaa ja päätin kuitata ohitse toisen kerran, vaikka häviö olikin jo taskussa. Mutta siltä loppuikin vastatuulikunto siihen paikkaan ja hutkaisi risteyksestä oikealle. Sinne se jäi hissuttelemaan minne lienee, mutta eipähän hävinnyt toista kertaa...

    Nämä tempoilusäännöt on kyllä ihan loistavat! Menee työmatkat tosi nopeasti, kun funtsaa ohittamista ja ohitetuksi tulemista tai lähinnä, että miten siltä voi parhaiten välttyä

  23. #473
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sade77 Katso viesti
    Sinne se jäi hissuttelemaan minne lienee, mutta eipähän hävinnyt toista kertaa...
    Käsittääkseni työmatkatemmossa voi hävitä yhtä työmatkaa kohden vain kerran, eli kun on jo hävinnyt kerran niin ei voi enää hävitä sen enempää, vaikka kuinka tulisi lisäohituksia. Tosin siitä jo tapahtuneesta häviöstä voi tietenkin tulla entistä nöyryyttävämpi. Mutta häviö on aina häviö, ja itsessäänkin aivan riittävän hävettävä.

    Yleisesti ottaen on olemassa lähinnä kahdenlaisia työmatkatempoilijoita:
    1.) niitä jotka ovat jo hävinneet
    2.) niitä jotka eivät ole vielä hävinneet
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  24. #474
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Häviämisessä pahinta on se, että ei voittanut.

  25. #475
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nääsville
    Viestit
    299
    Minulla on ollut käsitys, että samallakin työmatkalla voi hävitä monta kertaa, sillä kaikki häviöt lasketaan (eihän niitä saa mitenkään anteeksikaan) eli häviämisen määrä (joka on suorassa suhteessa häpeän määrään) lisääntyy ohitus ohitukselta. Ei siis ole syytä ensimmäisen ohitetuksi joutumisen jälkeen löysätä ketjua sillä ajatuksella, ettei lisätappiolla enää olisi merkitystä.
    Mitä pahemmalta tuntuu, sitä parempaa se tekee.

  26. #476
    Ikinä ei voita, toisinaan jää häviämättä. Kuten tänään (ns. tupla eli ees-taas) yht. 16 ohitusta, ei tosin keltapaitaisia. Älyohitukset eli reittivalintaohitukset ovat usein suuremman tyydytyksen antajia kuin periteiset voimaohitukset, etenkin kun on ns. altavastaaja ennakkoasetelmissa (ravintoketju).

  27. #477
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Herwood
    Viestit
    195
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mosse Katso viesti
    Kyllä, mutta voisiko tähän ratkaisu olla se, että nousee pikaisesti pyörän selästä toiselle puolelle pyörää seisomaan jalankulkijaksi? Säännössä ei kyllä puhuta kulkupelistä tai sen puuttesta mitään, vain ohitetuksi tuleminen ratkaisee häviön. Onkohan säännön esitöissä mitään mainintaa tällaisesta?

    Tarkemmin kun miettii, niin tällainen mahdollisuus avaisi häviämässä olevalle pyöräilijälle mahdollisuuden väistää häviö jalkautumalla äkisti kävelemään pyörän viereen. Siinä kun kävelisi jalankulkijana ohituksen ajan ja nousisi takaisin satulaan, niin ei olisi hävinnyt ja matka jatkuisi puhtain paperein. Eihän tällaista takaporttia voi säännössä olla, sen verran suuret ja viisaat ovat sen suunnitelleet.
    Täällähän jo todettiin että kun makaa kaatuneena maassa verilammikossa, ja joutuu ohitetuksi, se on häviö

    Että ei siltä voi välttyä millään pyörän päältä nousemisella.
    hkultala muokkasi tätä : 21.09.2012 at 10.09

  28. #478
    Liittynyt
    04/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    29
    [QUOTE Ei siis ole syytä ensimmäisen ohitetuksi joutumisen jälkeen löysätä ketjua sillä ajatuksella, ettei lisätappiolla enää olisi merkitystä.[/QUOTE]

    Joo mä ajan aina sillä periaatteella, että ketjua ei löysätä, koska lisätappiolla ON merkitystä

  29. #479
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    keskuspuiston kupeessa
    Viestit
    353
    Ketjun aloittajan innoittamana kävin bikeradarin sivuilla ja en tosin tehnyt kunnon "source document verificationia" eli lukenut heidän yli 1500 sivun viestiketjua läpi, mutta tyydyin kokooma-artikkelin yhteenveto-osioon, jossa todettiin näin:

    If you get confused on the road, think of it this way – if you drop anyone who looks faster than you: +1. If you get dropped by anyone that looks slower than you: -1. Couldn’t be simpler!”

    Juoksu- ja hiihtolenkeillähän tämä ilmiö kukoistaa myös.
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

    Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

    Last man out of the water.

  30. #480
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timoe Katso viesti
    Ketjun aloittajan innoittamana kävin bikeradarin sivuilla ja en tosin tehnyt kunnon "source document verificationia" eli lukenut heidän yli 1500 sivun viestiketjua läpi, mutta tyydyin kokooma-artikkelin yhteenveto-osioon, jossa todettiin näin:

    If you get confused on the road, think of it this way – if you drop anyone who looks faster than you: +1. If you get dropped by anyone that looks slower than you: -1. Couldn’t be simpler!”

    Juoksu- ja hiihtolenkeillähän tämä ilmiö kukoistaa myös.
    Tuo onkin pisteajoa, ei tempoa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •