ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 33 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 83 133 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #961
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    208
    Tyytyväisenä Pivot Mach 5.7 -kuskinatietenkin suosittelen sitä. Varmasti Pyörähuollossa pääsee koeajamaan kunnolla.


    Mutta jos budetti on määrätty tuohon 3000€:n ja painoraja 13 kiloa, niin vinkkaan tekemään kuten kaveri teki viime talvena.
    Saksan kaupat ( ainakin Fun Corner) myyvät perinteisesti ylivuotisia Trekejä talvella pilkkahintaan. Eivät tietenkään toimita Suomeen. Kaveri osti 2011 Remedy 9.8:n reilulla 2500€:llä ja tilasi toimituksen määräpäiväksi Dusseldifilaiseen hotelliin. Lennot Air Berlinillä parialla sadalla, samalla reissulla Dortmundissa Bundesliigamatsi ja fillari matkatavarana kotisuomeen. Entisenä 2010 Remedy 8:n omistajana en voi sitäkään haukkua. Seksiähän siinä ei tietenkään ole.

  2. #962
    IncBuff Guest
    Rengaskoon kasvattaminen on varmaan potentiaalinen vaihtoehto isolle miehelle. Monestakin suunnasta lienee tulossa 27,5" täpäreitä ja Cubelta löytyy 140mm joustavaa 29" Stereota.

    http://www.bike-discount.de/shop/a80...blackline.html

    Ymmärtääkseni tuo iso rengaskoko antaa kyllä jyrkkää keulakulmaa aika paljon anteeksi.

  3. #963
    Voisiko joku hieman avittaa noissa rungon koko asioissa ja tuossa linkku systeemissä. Missä pyörissä on siis korkeampi ajoasento ja hyvä perä? Itse ihan pihalla kun yrittää tuota "stäckiä" kaivaa geometria taulukoista 29 voisi olla hyvä vaihtoehto, bandit 29 näyttää jopa hyvälle. Hinnasta ei varmaan kannata edes aloitttaa...
    Sivujen mukaan vain 2700e! :OO potentiaalinen kisaaja
    Embrace the moment

  4. #964
    Liittynyt
    01/2007
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.046
    Vähän jännältä kuulostaa että raskas enduropyörä nyt niiin huono on pitkillä lenkeillä. Enemmän mielestäni kiinni jousituksen toteutuksesta ja rengastuksesta. Mulla on kuitenkin aika rapakunto ja silti ajoin viime vuonna ihan sujuvasti ~8h 4k:ssa. Ja alla oli +16kg Intensen Uzzi 180/160 keinuvana. Ja kierrejousella totta kai.

    Ja nykyisellään viihdyn huomattavasti paremmin Tankilla kun toisella maasturillani Spessun S-works Stumpilla. Ja se kuitenkin painaa alle 12 kg. 120 mm FSR-joustoa vaan ei tunnu niin kivalta ajaa Ja varsinkin kun tuntuu että Stumppi notkuu enemmän ja kiipeää huonommin kuin Intense

    edit.

    Hyvä polkemistehokkuus löytyy mm. seuraavista jousitusratkaisuista: Giantin Maestro, Santa Cruz (ja Intense) VPP, Ibis ja Pivotin DW. Kaikki nämä on erittäin hyviä polkea ja herkkiä perän toiminnalta. Mondraker taitaa olla kanssa joku VPP johdannainen tai kopio siitä.

    Mitä olen sivusta katsonut, niin ainakin Mondrakerin Dunessa ja Orangessa Alpinessa on Isoissa rungoissa saanut tankoa järkevälle korkeudelle. Hyvällä iskarilla myös single-pivot on hyvä polkea. Tai ainakin Orangen Five on.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

  5. #965
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    120 mm FSR-joustoa vaan ei tunnu niin kivalta ajaa Ja varsinkin kun tuntuu että Stumppi notkuu enemmän ja kiipeää huonommin kuin Intense
    Oliko sanoissani sittenkin jotain perää

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Hyvä polkemistehokkuus löytyy mm. seuraavista jousitusratkaisuista: Giantin Maestro, Santa Cruz (ja Intense) VPP, Ibis ja Pivotin DW. Kaikki nämä on erittäin hyviä polkea ja herkkiä perän toiminnalta. Mondraker taitaa olla kanssa joku VPP johdannainen tai kopio siitä.

    Mitä olen sivusta katsonut, niin ainakin Mondrakerin Dunessa ja Orangessa Alpinessa on Isoissa rungoissa saanut tankoa järkevälle korkeudelle.
    Kiitos, tämmöinen tieto on tärkeää valinnoissa.
    Embrace the moment

  6. #966
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Sivujen mukaan vain 2700e! :OO potentiaalinen kisaaja
    Mistä Bandit tähän hintaan? Suomen maahantuoja (Manfredbikes) huutaa tuosta 3,7ke ja hinnat ovat varsin kilpailukykyiset muuhun eurooppaan verrattuna. 2013 kaudelle on tulossa kolme eri kokoonpanoa, mutta epäilen ettei halvinkaan lähde tuohon hintaan.
    Lucky13 muokkasi tätä : 17.09.2012 at 18.40
    To ride, shoot straight and speak the truth

  7. #967
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Täytyy kyllä todeta että Pivotin 5.7 on ainakin meikäläisen mitoilla suht matala etupäästä 150/140mm keuloilla (520mm a-c). L-kokoinen runko, kuski 184cm ja etupäässä on spacereita, 14ast 60mm stemmi ja riseri 40mm korotuksella jolloin tanko on sentin tai pari penkin alapuolella jossa sen haluankin olevan.
    Keulaa en juuri korottaisi koska etupää on ylämäissä jo aika kevyt.

  8. #968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lucky13 Katso viesti
    Mistä Bandit tähän hintaan? Suomen maahantuoja (Manfredbikes) huutaa tuosta 3,7ke ja hinnat ovat varsin kilpailukykyiset muuhun eurooppaan verrattuna. 2013 kaudelle on tulossa kolme eri kokoonpanoa, mutta epäilen ettei halvinkaan lähde tuohon hintaan.
    Aijjaa, ei se sitten pidä paikkaansa. Sivuilla oli $3600$= n. 2700 tosin taitaa nykyää vaihtua vaan valuutta. Höh, petyin
    Embrace the moment

  9. #969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Rengaskoon kasvattaminen on varmaan potentiaalinen vaihtoehto isolle miehelle. Monestakin suunnasta lienee tulossa 27,5" täpäreitä ja Cubelta löytyy 140mm joustavaa 29" Stereota.

    http://www.bike-discount.de/shop/a80...blackline.html

    Ymmärtääkseni tuo iso rengaskoko antaa kyllä jyrkkää keulakulmaa aika paljon anteeksi.
    Tätä meinasin kans ensin ehdottaa eli tuon saisi Fun Cornerista vielä pari sataa halvemmalla ja jatkon kannalta sinänsä hyvä aihio, että ainakin runko on tautisen kevyt ja kaiketi jäykkäkin.
    (http://www.twentynineinches.com:ssa oli jo tuon arvostelukin)

    Kuitenkin hommahan kaatuu pitkällä miehellä siihen, että tuon Cuben top tube on aiva käsittämättömän lyhyt jopa 23"- kokoisessa mallissa.

  10. #970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Orange Five, tuolla on todistetusti suomienskassakin ajettu lujaa.
    Orankista on ihan oma spekulaatio palsta.. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...enskaskaboihin

    Jos meinaa femmaan lähteä niin näin jälkiviisaana toteaisin, että kannattaa ottaa se foxin 34 siihen (niitä ei kyllä vielä 2011 kesällä ollut ainakaan tavalliselle kuolevaiselle). Kevennysressiä en ole oikein koskaan ymmärtänyt, ehkä vain sitten ajan liian vähän tai liian hiljaa..

  11. #971
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    29 voisi olla hyvä vaihtoehto, bandit 29 näyttää jopa hyvälle. Hinnasta ei varmaan kannata edes aloitttaa...
    Selvennykseksi 2013 29 banditin joustoa lyhennetään 120milliin ja Covert 29 on uusi molemmista päistä 140mm joustava malli vuodelle 2013.

  12. #972
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jan52 Katso viesti
    Selvennykseksi 2013 29 banditin joustoa lyhennetään 120milliin ja Covert 29 on uusi molemmista päistä 140mm joustava malli vuodelle 2013.
    Hitto, vanha bandit 29er on paljon paremman näköinen kuin covert 29. Minun tuuria että just vaihtu lyhempijoustoseksi. Onko muita 29 "enska" täpäreitä? Etsin kuukkelista ei oikein löytynyt.
    Embrace the moment

  13. #973
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Mud, sweat and beers.

  14. #974
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    492
    Täälläkin on hakusessa 140-160mm täpäri 2-3t€:n hintaluokassa, joko käytettynä tai uutena. Olen 186cm (inseam 86-87cm), mutta painoa on kertynyt vähän reilusti (luokkaa 105kg), olisiko järkevintä hommata 36mm keulalla oleva vähän tukevampi pyörä vai pärjääkö noilla 32mm keulallisilla pyörillä ihan ok normaaliajossa? En usko harrastavani mitään metrin droppeja tai muuta vastaavaa. Makaavaa ajoasentoa en haluaisi, mieluummin ajan vähän pystymmässä.

    Ja oliko niin, ettei esim. spessun stumpjumperin runkoon tahdo käydä normaalit osat vaan siihen pitää olla spessun modifioimat? Olisi hauska kasata pyörä juuri mieleisillä osilla, vaikka kalliimmaksi se tulee kuin valmiin ostaminen.

    Vaihtoehdoiksi olen tähän mennessä saanut:
    Giant Trance x?
    Kona Cadabra
    Specialized Stumpjumper evo fsr comp -> Enduro evo?
    Lapierre Spicy 316
    Titus El Guapo
    Trek Remedy
    Mondraker Dune (rr)
    Santa Cruz Blur LT
    Ehkä jopa Canyon Nerve am tai Strive Es menisi.

    Listassa on vähän eri tyyppisiä pyöriä, mutta jos jostakin noista tulee hyvä tarjous vastaan ja saan vastauksen tuohon 32mm vs 36mm keulakysymykseen, niin melkein mikä tahansa kelpaa.
    Tctic muokkasi tätä : 18.09.2012 at 14.10

  15. #975
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tctic Katso viesti
    olisiko järkevintä hommata 36mm keulalla oleva vähän tukevampi pyörä vai pärjääkö noilla 32mm keulallisilla pyörillä ihan ok normaaliajossa?
    32mm keulalla pärjää hienosti mutta en silti suosittelisi sellaista, varsinkin jos painoa on enempi. 34mm tai 36mm -putkiset keulat ovat kuitenkin tätä päivää otsikon mukaiseen ajeluun.

  16. #976
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Onko muita 29 "enska" täpäreitä?
    Tällanen on tulossa itelleni joskus marraskuussa: http://www.specialized.com/no/en/bik...fsrexpertevo29

    (Joo ja en halua kaapata threadia...mutta kyllä tuolla voisi joskus kokeilla enskaa.Ja se ehkä siihen jopa taipuisi? Itse ostin tämän just sitä varten, että tykkään teknisistä poluista mutta viime vuosina ajot olleet 100% ei-hissi-avusteista. Ja uskon, että teknisissä ylämäissä tämä on kova peli Tämä arvostelu oli yks joka sai mut kääntymään 29er täpäriin monen vuoden pähkäilyn jälkeen, olkoonkin, että kuski on Spessun tallissa kait jotenkin: http://www.leelikesbikes.com/week-on...bon-s-evo.html)

  17. #977
    Taitaa tu spessu meni putjetin yli. Haluaisin myös kokeilla jotain muuta kun fsr perää. Pitää vähän katsoa missä hinnat liikkuisi jos ostaisi jonkin 29 rungon ja kasaisi ite. Jos vaikka jostain saisi tuota bandittiä.
    Embrace the moment

  18. #978
    Liittynyt
    06/2006
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    61
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Taitaa tu spessu meni putjetin yli. Haluaisin myös kokeilla jotain muuta kun fsr perää. Pitää vähän katsoa missä hinnat liikkuisi jos ostaisi jonkin 29 rungon ja kasaisi ite. Jos vaikka jostain saisi tuota bandittiä.
    Ok. Niin joo tuossahan mainitsit budjettirajoitteen toki jo. Mutta onhan tuosta halvempiakin versioita...itelle tämä oli eka näinkin "hipo" pyörä ikinä (vähän hirvittää, oliko mitään järkeä...mutta ei kait näissä kannata laskea liian tarkkaan )

  19. #979
    Liittynyt
    11/2006
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    95
    Jaa mitenköhän tämä toimis Endurossa? altitude.bikes.com
    Siinä olis joustoa 150mm ja 34mm keula. Nii ja sitten nuo uudet 650b renkaat.
    Hinnat näytäis olevat alk. 2900€ ja hipomalli jo sitten melkein 8k€ http://www.bikeaction.de/index.php/p...ails.tpl&pop=0

  20. #980
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Kannattaa muuten vähän myös tutkailla mikä on jalkojen pituuden suhde yläkroppaan. Tälläkin on merkitystä jos suhde on normaalista poikkeava, esim. pitkäjalkaiselle tosi pitkä fillari on kehno ja samoin lyhytjalkaiselle lyhyt fillari vaatii pidempää stemmiä jne. Ja kuten marcokin tuossa aiemmin mainitsi, niin tuota tavoitepainoa ei varmaan kannata turhan tarkkaan tuijottaa tuolla budjetilla, fiksumpaa on löytää se juuri sinulle sopivan kokoinen runko. Kaikilla tunnetummilla merkeillä jousituksetkin ovat pääpiirteissään myös ihan toimivia, eli turha speksailu ja ***kanjauhanta niiden hiuksenhienoista eroista kannattaa myös jättää vähemmälle huomiolle. Singlepivotilla on ajettu iät ajat kovaa dh:ssa ja kovaa mennään erilaisilla linkkusysteemeilläkin.

    Kun runko on löydetty ja se mahtuu osien kanssa tavoitebudjettiin, niin sitten koitat vaan saada pyörivät massat mahdollisimman kevyiksi, siellä sillä painonsäästöllä on suurin merkitys, erityisesti jos ajat normilenkkiä samalla fillarilla. Ja tavoitepainoakin kannattaa vähän suhteuttaa kuskin kokoon/painoon, pieni pyörä on aina kevyempi ja kevyt kuski ei tarvitse yhtä järeitä osia muutenkaan yleisesti ottaen. Ja yhtälailla isommalla kuskilla on myös enemmän watteja joilla sitä fillaria viedään eteenpäin.

    Ja näitä "todistetusti ajettu kovaa" kommennetteja ei kannata turhan tarkkaan tuijotella, tekijämiehet ajaa kovaa oli fillari mikä vain ja 100km+ lenkkejäkin voi ajaa 20kg dh-pyörälläkin jos kuski on ennenkin satulassa viihtynyt keskivertoa kaduntallaajaa enempi...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  21. #981
    Oukhei. Lattiasta haarusiin mitan voin tänään tarkistaa. Isopyöräinen isolle on varmasti hyvä neuvo, mutta käyttötarkoitus ja budjetti rajaa paljon . Uskon sen että tekijämiehet ajaa kovaa vaikka mummokelalla, mutta kun täällä päässä sitä ei ole edes ripausta niin eroja pitää yrittää tasoittaa pyörällä. Noita missä on korkea ajoasento ja näyttää muuten hyvälle, ovat sopivia.
    Embrace the moment

  22. #982
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Taitaa tu spessu meni putjetin yli. Haluaisin myös kokeilla jotain muuta kun fsr perää. Pitää vähän katsoa missä hinnat liikkuisi jos ostaisi jonkin 29 rungon ja kasaisi ite. Jos vaikka jostain saisi tuota bandittiä.
    L ja XL b29't loppu ~2kk sitten, mediumeita saa vielä uutena mutta taitaa olla liian pieni?

  23. #983
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.031
    Jääköhän toi 29" am/enskapyörissä vain ohimenneen väliajan jutuksi, kun tuntuu et isompi hype on nyt 650b/27.5":ssa? Jotenkin vaikea uskoa, että valmistajilta löytyy halua tukea yhden kategorian (am/enska) pyörissä kaikkia kolmea kokoa, eli 26":a, 27.5":a ja 29":ä. Yks varmasti tippuu pois, mutta ite en oo vakuuttunut, että se on 26". Pikemminkin mitä oon Pinkbikeä ja muita am/enskasuuntautuneita medioita lukenut, niin suurin vastustus kuskien joukossa on 29":lle, mutta 27.5":lle ollaan jo hiukan avoimempia.

  24. #984
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Kannattaa muuten vähän myös tutkailla mikä on jalkojen pituuden suhde yläkroppaan. Tälläkin on merkitystä jos suhde on normaalista poikkeava, esim. pitkäjalkaiselle tosi pitkä fillari on kehno ja samoin lyhytjalkaiselle lyhyt fillari vaatii pidempää stemmiä jne.
    Onkohan tuokaan noin yksinkertaista? Vaikka tuo Giant Trance X2 ei varsinaisesti ole enskafillari, niin pitkäjalkaisena se tuli valittua tuolla mainitulla periaatteella. Mutta toisaalta pitkäjalkainen tarvitsee myös paljon tilaa liikkua, silloin, kun noustaan putkelle ja muutenkin. Sen vuoksi ajattelin itse kokeilla seuraavaksi pitkää runkoa ja siihen aika lyhyttä stemmiä. Tranceenkin tuli vaihdettua 70-millinen, joka toisaalta paransi ohjaustuntumaa, mutta toisaalta korosti lyhyen rungon ongelmia. Harakka tervatulla katolla -ongelma.

    No, ainakin L-kokoinen runko oli varmaan muutenkin väärä valinta 190-senttiselle pitkäjalalle.

    Ja se rungon pituus/lyhyyskin varmaan littyy muihin runkogeometrian kysymyksiin kuten keulakulmaan, emäputken korkeuteen jne sen verran monimutkaisella tavalla, ettei oma kokemus ja käsityskyky enää riitä. Ettei minulla nyt sitten loppujen lopuksi mitään sanottavaa ole.
    "Keep your distance and don't follow me"

  25. #985
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.696
    Joo siis ihan yksinkertaisuudessaan tarkoitin vaan sitä että persjalkaiselle korkealla oleva vaakaputki on ikävä kun pyörän päällä ei pysty niin hyvin jumppaamaan ja toisaalta pitkäselkäiselle lyhyt pyörä vaatii pidempää stemmiä, joka ei taas enskahenkiseen fillariin ole yleensä kovinkaan hyvä ratkaisu. Itse olen siis mittasuhteiltani pitkäselkäinen ja siksi pitkät ja matalat rungot ovat olleet aina itselle parhaita...
    https://www.instagram.com/xtranza/

  26. #986
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Jääköhän toi 29" am/enskapyörissä vain ohimenneen väliajan jutuksi, kun tuntuu et isompi hype on nyt 650b/27.5":ssa? Jotenkin vaikea uskoa, että valmistajilta löytyy halua tukea yhden kategorian (am/enska) pyörissä kaikkia kolmea kokoa, eli 26":a, 27.5":a ja 29":ä. Yks varmasti tippuu pois, mutta ite en oo vakuuttunut, että se on 26". Pikemminkin mitä oon Pinkbikeä ja muita am/enskasuuntautuneita medioita lukenut, niin suurin vastustus kuskien joukossa on 29":lle, mutta 27.5":lle ollaan jo hiukan avoimempia.
    PB on nyt tippunut 29" kelkasta aikaa sitten, amerikan markkinat on niin isot jo että se ei mikään 'fad' ilmiö ole, 130-140mm joustolla on tosin suht-uusi juttu tälle kaudelle (Stumpyt, 29 covert, orangelta 140mm, Tallboy LT whatnot), 650btä nyt työnnetään joka tuutista kun ne jotka tippu pois 29" kelkasta ei ainakaan halua pudota 650b kyydistä...

  27. #987
    Tää juttu tuntuu leviävän käsiin kun näitä malleja on kaikenlaisia ja kolmessa rengaskoossa. Vähän jos yritän parsia tätä omaa juttuani kasaan niistä kaikista neuvoista mitä on annettu.

    -Iso runko jossa joka on riittävän korkea
    -29er olisi hyvä, 27,5 suotava, ja 26 normaali isommalle kaverille
    -Hyvä linkkutsydeeemi, asiian kuitenkaan liika paineutumatta
    -Järjellinen paino, vaikka sitä ei kannata paljon seurata
    -Budjetti on aina liian pieni, yritykset sen korotukseen ei onnistuneet

    Elippä elippä, en ole sen enempää järissäni näistä vaihtoehdoista kun alottaessani mutta on hyvä katsoa kaikki vaihtoehdot. Mittasin sen maasta haarusiin välin ( vieläkään muista nimeä ) joka oli jossain +-90cm tienoilla. Saattaa heittää vähän koska toista jalkaa saanut kunnolla maahan kun siinä on se kipsi mutta mitta kertonee riittävästi. Ammattilaiset antakoot lausuntonsa, onko jalkani liian pitkät ?
    Embrace the moment

  28. #988
    Mites mondraker foxyt? Kehuttu linkkytsydeemi, kiipeämiskyky.. Taipuuko enduroon? Keulakulma on vähän turhan jyrkkä, 68 ainakin jossain mallissa, tiedä sitten 2013.
    Embrace the moment

  29. #989
    Liittynyt
    06/2001
    Paikkakunta
    A****a
    Viestit
    2.746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Mites mondraker foxyt? ... Taipuuko enduroon? Keulakulma on vähän turhan jyrkkä, 68 ainakin jossain mallissa, tiedä sitten 2013.
    Vuoden 2013 katalogi, geometriat löytyvät lopusta.

    Keulakulmat mielestäni samoja, rungot sentin pari pidempiä kuin 2012.

    Ai niin... epsanajantaitoisille mielenkiintoinen vertailu Mondaraker Foxy vs. Dune vs. Zenith sikäläisillä enduropururadoilla...
    "Keep your distance and don't follow me"

  30. #990
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    32mm keulalla pärjää hienosti mutta en silti suosittelisi sellaista, varsinkin jos painoa on enempi. 34mm tai 36mm -putkiset keulat ovat kuitenkin tätä päivää otsikon mukaiseen ajeluun.
    Oisin ujosti samaa mieltä (itsellä on 32:nen ja mietin että mites sais 34:sen kierrätettyä tilalle). Oman pienen testailun jälkeen meno on paljon paksummalla keulalla, varsinkin jos lähtee alppipolkuja ajelee. Noh ajomiehiähän ei tämmöset detaljit hetkauta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •