Melkee laittaisin sinne taaksekkin sen trailstarin.. Onkos jollain kokemuksia HR II:sta? vaikka perus EXO:sta kun testien perusteella tuo 3C taitaa sulaa alle takana tai ainakin yhden testaajan 9pvän Whistler ajot oli syöny keskinappulat reippaasti..
The end of the road is just the beginning...
Mä ottaisin varauksella noi "suli viikossa whistlerissä" raportit, löytynee mille tahansa pehmeälle kumille... Tietysti kovempi seos kestää pidempään.
9 päivän Whistler-ajo taitaa syödä minkä tahansa renkaan loppuun? Vastaa ehkä vuoden ajoa Suomessa?
Ehkä vähän OT, mutta tämäkin on nyt sitten kokeiltu: Big Apple ei ole hyvä rengas märkään kivikkoon ja juurakkoon. Ei ollut ihan tarkoitus tuollaiseen paikkaan mennä, mutta joukon mukana piti ajella. Kertaakaan en kaatunut, mutta kovasti jännitti meno. Toiste en aio kokeilla.
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
HansDampffit meni nyt tilaukseen![]()
Jostain syystä kosteassa juurakossa HR II:lla (60a, EXO kyljet) ei ole minkäänlaista sivuttaispitoa. En tiedä sopiiko nappulakuvio juuri sopivasti kuusen juurien lomaan vai mikä, mutta pariin otteeseen lähdin nutulleni nopeammin kuin ehdin sanoa Shostakovich. Ja tämä tosiaan vain märällä, kuivalla rengas pelaa myös juurakossa paremmin kuin kuskin pää antaa myöden.
Nyt alla on perinteisempi High Roller 42a rähmäkumilla ja single ply kyljillä. Muuten kiva mutta eihän toi rullaa mihinkään. Seuraavaksi testivuorossa Schwalbe Gatestar seoksella, vaikuttaa paperilla hyvältä.
--
Xc-ajossa oon kyllä ollu positiivisen yllättynyt schwalben dirty daneista, lisäksi ne on kevyet ja rullaakin mukavasti. Ainoo miinus on ettei niitä saa asennettua notubes-vanteille ilman että kylkinauhat katkeaa. Toinen suosikki on kenda nevegal 2.1" tomac-sarjalaiset. Tosin aika raskaat eikä ne rullaa mihinkäänPitäs saada kokeiltavaksi ne DTC litet (1.95"), kun niissä alkais painokin olemaan ihan siedettävällä tasolla.
Hansia on kovasti kehuttu (ihan aiheesta) märkäpidosta. Se on kuitenkin pari kertaa meinannut yllättää eturenkaan huonolla pidolla löysällä alustalla. Keula tuntuu puskevan jo pienessäkin vauhdissa.
Ei mulla muuta, kunhan vaan tuli mieleen...
Mä en oikeen tykännyt noista Daneista. Tosin johtunee siitä, että käytin niitä sisärenkailla. Tupeleksina 2,25" Rocket Ron on melkeen yhtä pitävä, mutta rullaa paremmin. Noista Daneista pitäisi saada XC-ajoon 2,25" leveä versio ja hieman pehmeämmällä kumiseoksella kuin PaceStar eli esim. TrailStarina. Ne 2,35" leveet rupee jo hieman ahdistamaan joissain XC-fillareiden takahaarukoissa.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
jotenki jääny kyl hansseista huono fiilis ton pidon suhteen märällä ku tuntuu et lähtee suht helpolla etupää alta juurakossa eikä hirveesti ole herättänyt luottamusta märällä ja kaltevalla kalliollakaan.. kuivalla kyl menee melkeenpä pystysuoraa kalliota ylös mut mut...
Mä olin tyytyväinen Hanssiin takana viime keväänä sen muutaman lenkin mitä ajoin ennen kuin vaihdoin kesän vähän kuivemmille keleille Ralliranen alle paremman rullaavuuden nimissä. Nyt tässä kesällä vaihtui Commencaliin kuituinen takahaarukka keväällä alla olleen alkuperäisen alumiinisen tilalle ja vähän jännittää mahtuuko Hanssi enää takaisin kun nyt syksyn liukkaiden alkaessa ajattelin vaihdon suorittaa. Vähän varoittelivat nimittäin liikkeessä, että uusi kuituhaarukka on kapeampi ja tyyliin 2.4 leveät eivät kumista riippuen välttämättä enää pyöri.
nim. kohta saattaa olla lähes ajamaton HD kaupan. Toivottavasti kuitenkaan ei.
on tullu kokeiltua eri paineilla ja litkuilla on .. oon myös koittanu hidastaa reboundia mut ei vaan omast mielest ol iha niin hyvä ku on hehkutettu .. tuntuu viel et mitä kovempaa ajaa nii sen arvaamattomampi toi rengas on ..
Miä komppaan mikua. Jos koittaa mennä täysiä ni meno on semmosta ihme pogoamista - vaikka pitoa oliskin ni ei vaan herätä luottamusta![]()
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Onkos kellään kokemusta Geax Gatosta? Sellanen koossa 29*2.3 tuli tilattua hetken mielijohteesta. Ei ole minkäänlaista käsitystä mitä odottaa, joten kokemukset kiinnostaa.
Minäkin komppaan. HD taitaa olla parhaimmillaan takana rauhallisessa ajossa, kun nappulaa on riittävästi niin pitoa löytyy tasaisesti koko ajan. Kovemmassa ajossa tiheä nappula alkaa "kantamaan" eikä kunnon pitoa tunnu saavan missään vaiheessa kun ei ole selkeää reunanappulaa, joka haukkaisi kiinni. Vuokatin ja Alhovuoren enskoissa molemmissa lipat irtohiekkapinnalla, kun keula lähti alta. Tokihan vika oli pelkästään renkaissa
Vastaavasti taas Ardent toimii paremmin agressiivisessa ajossa, missä päästään kallistamaan riittävästi niin että saadaan se erillinen reunanappularivi puremaan. Normaalissa lenkkikäytössä ardentin nappulaton alue taas aiheuttaa märällä lipsumista.
Johannes"I want to ride my bicycle
I want to ride it where I like"
-Queen
Ei ole omakohtaista kokemusta mutta tuolla ainakin tykättiin: http://twentynineinches.com/2009/07/...-final-review/ "It sure excells in wet, muddy and / or slushy situations." Vaatii kuulemma aika matalat paineet että alkaa toimimaan kunnolla: http://twentynineinches.com/2011/08/...ires-mid-term/ " I had 17psi/1.17Bar rear and 12psi/.83Bar front!".
Mutta kuten sanottua, omakohtaista kokemusta ei ole. Mistä muuten tilasit?
hhcmb.fi
Mulla on ollut nyt pari kuukautta 2.4 High Roller II eturenkaana ja vielä ei ole ollut tarvetta vaihtaa Muddy Mary Vertstariin joka odottelee hyllyssä liukkaita kelejä. Todella tyytyväinen olen ollut Rollerin toimintaan kuivassa ja märässä. Pari kertaa on rengas tottakai lipsahtanut, mutta ajovirheestä johtuen.
"Train hard, recover harder"
Hyvä analyysi zeizeiltä tuossa ylempänä HD:n käyttäytymisestä. Kova vauhti + irtonainen alusta eivät ole tosiaan ole HD:n vahvuus, silloin pitäisi olla kulmikkampaa profiilia ja harvempaa nappulaa. Onneksi valinnanvaraa kumipuolella riittää.
Kirjanmerkit