Aikasemmin en välittänyt BMC:n pyöristä, mutta tämä malli näyttää ainakin nopealta ja tyylikkäältä. Montako milliä tuonne takarenkaan ja rungon väliin jää vähimmillään tilaa?
Aikasemmin en välittänyt BMC:n pyöristä, mutta tämä malli näyttää ainakin nopealta ja tyylikkäältä. Montako milliä tuonne takarenkaan ja rungon väliin jää vähimmillään tilaa?
Runko on Evansilta eikä ollut varsinaisesti alessa, pakettitarjouksella sai kuitenkin suositushinnasta kymmenisen prosenttia pois.
Väliä näyttää olevan 2 mm.
Raneista ei ole kokemuksia, mutta 2.35 Iso Omppu menee hyvin. Salsa lupaa notta 2.4 mahtuu. Nyt mulla on alla 2.1 Ardentit, Alternator melkein ääriasennossa ja tilaa jää kummallekin puolelle n. 1cm.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Terve,
Kasailen parhaillaan Roadratistä vaimolle lenkki-/kauppapeliä. Setup tulee olemaaan 1 x 9 ja tavoite on saada kevyehkö paketti rakennettua.
Olisiko hyviä ideoita kampisatsiksi? Saisi olla mustat, mielellään kevyehköt ja alle 150€.
Lisäksi haen yhä sopivaa kiekkosettiä (disk only). Samat speksit kuin kammille, mitä nyt budjetti on hieman vapaampi. Rengastus tulee olemaan kapeahko, joten myös muut kuin normi 29" MTB kiekot kävisivät.
Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan!![]()
Tänks KMW ja näyttipä tuossa Salsan kuvassakin alla olevan 2,4-tuumaiset Contit. Hmmm..
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
@ sakke7:
Mulla on samaisessa Roadratissa Suginon Messenger kammet ja CBB-103 laakeri. Taitaa sopia sunkin vaatimuksiin.
Kiekkosettinä mulla on itse kasattu WTB SpeedDisc 700c/XT M785 navat/DT Revolution pinnat. Katukiekoista (tai kadulla käytettävistä kiekoista...) kokemukset ovat aika rajalliset, mutta kyllä mä olen ollut tyytyväinen noihin. Paino on muistaakseni melko tarkalleen 2,0 kg ja hintakin oli varsin kohtuullinen.
Edit: Kiekot siis on kasattu niin, että niitä voi käyttää kesällä ja talvella. Nyt on renkaina 28mm Conti 4Seasonit ja talvella alle laitetaan 42mm Mara Winterit.
AK-87 muokkasi tätä : 05.09.2012 at 12.21
Mud, sweat and beers.
..Tuli nimittäin se titsku-OnOne myytyä just pois. Siinä oli etupää mulle turhan korkea ja vähän lyhyt se oli myös. Hyvät sinkulakiekot jäi....
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^dodiin. Olisko nyt aika tilata se Vagabonde.
"Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
Anatole France
Ei tiiä, ei tiiä. Yhtään enempää ei kyllä pyöriä tuu eli jostain pitäis raaskia luopua. Vanha, uskollinen Kona-sinkula se ei ole, luulin jo että OnOnen tultua niin kävisi, mutta ei vaan luonnistu. Toisaalta, viikonloppuna tuli Korso-XC:ssä taas todistettua se, että ei musta (oikeaa) kilpapyöräilijää tuu koskaan. Hittoako sitä vaihdemaasturia ylläpitämään, kun ei sillä muuten oikein käyttöä ole. Tahkokin on mennyt jo parina vuotena sinkulalla ja paljon hauskempaa on ollut niin. Ja jos tulee lähdettyä jonnekin, missä mäkiä on oikeasti, sieltä voi tarvittaessa sitten vuokrata fillarin, missä on vaihteet ja joustot vaikka joka päässä. Ei kakskutonen Rock Hound -projekti sattuisi kiinnostamaan ketään...
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tulipa Pompompompetamine kasailtua jo melkein valmiiksi.
Tankoasiat vaativat vielä hieromisia, joten kyllä tämä vielä Projektiosioon kuuluu.
Pidempää kuvakollaasia ja jotain sekavaa lässytystä tuolla.
Noh, laitoin nyt kuitenkin V-bondelle meiliä, mutta eivät ole vastanneet. Joko niillä on liikaa duunia, duuninteko ei kiinnosta tai sitten ne on niin aitoranskalaisia, että englanniksi asioiminen ei kiinnosta. Mutta löysin Ranskasta toisenkin runkomaakarin, joka vastas ja jonka kanssa ajatukset meni yksiin heti. Sitten olis tälläinen saksalainen. Molemmat tekisivät rungon Columbuksen Lifestä ja Paragonin slidereilla. Katotaan ny....
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Aikansa lippulaiva ja vieläkin ilmeisen käypäinen Cannondale R 900 vuodelta 1994 saa uuden elämän työmatkapyöränä. Ideana päivittää pyörä taajama-ajoon mukavammaksi pystymmällä asennolla, paremmalla kontrollilla (kippurasarvet varastoon), ja lihavammilla renkailla.
![]()
Piuhat poikki, stemmiä & tankoa vaihtoon
![]()
Asb viittaa ns. "Haamupyöriin", johtuen pyörän värityksestä.
Itsellä menossa yks pyöräproggis, ja tarvisin Specializedin tarrat. Mistäköhän mahtaisi saada tilattua? Google ei kertonut, ja pyörähuolto.comissa ei ollu.:what:
Prjekti saapunut parvekkeelle. Projektin nimi on Panasonic DX2000 maantiepyörä jossa on kaikki alkuperäisosat tallella, lukuunottamatta pumppua. Pyörän väri on musta ja rungossa pitää tehdä paikkamaalauksia tai sitten maalata kokonaan uudestaan, mutta sitten pitäisi löytää jostain uudet tarrat pyörään.
Kuvia laittaisin jos tietäisin miten niitä tänne saa laitettua. Tosin pitää ensin ne kuvat ottaa.
Teknisiä tietoja Projektista.
Panasonic DX-2000 12 Speed Hand Made In Japan.
Musta teräsrunko, Pystyputken tarrassa lukee High Tension Reliable Strong 1020 Butted. Toisessa tarrassa Made In Japan ja kolmannessa tarrassa Monaco Grand Prix.
Vanteet: ARAYA 27x1 1/4 w/o Japan
Vanteiden navat: Shimano VIA
Kammet: Torney
Keskiö: ? Fauber todennäköisesti. Ei ole kasettikeskiö ainakaan se on varma.
Polkimet: Ei löydy merkkiä, mutta varvaskouluissa lukee KKT PETITE KYOKUTO Made In Japan. Varvaskoukkujen nahkaisissa remmeissä lukee SR SAKE.
Eturattaat. 52 / 42 Shimano.
Etuvaihtaja: Shimano ALTUS LT
Takavaihtaja: Shimano ALTUS LT
Vaihdevivut: Shimano ALTUS Alaputkessa kiinni
Jarrut: DIA COMPE Deluxe
Jarrukahvat: DIA COMPE
Ohjaustanko: SR Sakea Custom Road Champion
Stemmi: SR 80 Japan
Renkaat: 27x1 1/8 To Fit K2 Rim
Satula: Panasonic Ariake Jaguar II
Ketjut: VIA UG
Takapakka: ? on niin likainen että en ole saanut vielä selville kun on pesemättä.
Pumpunpidike: AFA 1 Made In France. Kiinni alaputkessa heti vaihteenvaihtajien alapuolella.
Projektin mukana tuli myös toinen ohjaustanko jossa kiinni jarrukahvat.
Ohjaustanko: Cinelli Campion Del Mondo 68 - 40
Stemmi: Cinelli Italy
Jarrukahvat: Mafac France.
Sitten kysymys. Saako tuon kokoisia renkaita enää mistään ja mielummin Suomesta. Toisia vanteita en viitsisi hommata tuohon pyörään koska mukana tulleet on täysin ruosteettomat ja muutenkin todella hyvässä kunnossa, ainoastaan takavanne vaatii pienen suoristuksen.
Pyörä on toki tarkoitus käydä viimeistä kuulalaakeria myöten läpi ja saattaa ajokuntoon.
Tämännäköinen projekti. Kuva netistä ei oma pyörä. http://forums.roadbikereview.com/ret...-a-145519.html
Cannondaleprojekti etenee. Tukevampi, joskaan ei kovin läski rengas on alla.
Eturenkaan osalta 700x28c koko jättää n. 4 mm tilaa haarukan ja renkaan väliin. Tähän ei lokari mahdu, pitää katsoa jotain mallia joka alkaa haarukan takaa. Tuon kuvassa näkyvän renkaan osalta korkeus on tällä 13 mm vanteella n. 26 mm, ja leveys 24 mm. Kumin paksuuden vuoksi sisärenkaaksi ei todellakaan mahtunut 28-37 vaan 18-23:lla mennään.
![]()
Ai vitsi ku on mageet värit tossa Hippon pyörässä!
- Jos siinä ois ollu vaihtajat, niin ois voinu olla noi Nokonin kultaset vaijerinkuoret kivat.![]()
- Numismaatikko -
Saas ny nähdä, tanko on vaihtumassa Mungoon heti kun OnOne lopettaa perseilyn, eli saattaa tavaran haltuuni. Sen varalle on hankittuna jumalattoman ruma keltapunainen tankoteippi. Mutmut, nyt vaan odotellaan.
Mariachin ensiversio on nyt valmis. Osapaletti on melkoinen sillisalaatti. Pikaisella koeajolla tuntui todella hyvältä.
![]()
Fuck e-bikes
Fuck StravaFuck tubeless
Kirjanmerkit