Sitten 10 minuutin lämmittely (60-90% FTP).
1 min palautus (30% FTP).
Sitten 5 x 3 min veto (100-120% FTP). 5 min palautus välissä (30-40% FTP).
Lopussa rauhallisesti (40-60% FTP)
FTP=anakynnysteho tjsp (joo testaan wattimittaria).
Vetojen aikana peesissä vain jos muuten ei pysy kyydissä.
Eli aikamoista haipakkaa näin ollen. No saatan kumminkin tulla ainakin tuvalle ekaa kertaa elämässäni, mikäli päivän vika palaveri loppuu sopivan aikaisin. Roikun siinä sitten perässä sen aikaa kun Nuuksio-Veikkola väliä jaksan.
Voivoi kun tuli myöhään tämä tieto tiistain lenkkispeksistä. Itse ajoin just eilen 3 minuutin intervalleja joten tasatehoinen vauhtilenkki olisi sopinut tänään paremmin. Tulen kuitenkin paikalle sovittuun aikaan siltä varalta että paikalla on joku muukin hakemassa tasatehoista 35-37 km/h rypistystä Nuuksio-Veikkola-Kylmälä-Mankki, niin voidaan tehdä vaikka 2 eri ryhmää.
Mietin nuuksion kiertoa joku vloppu. Onko Liimassuontie ja Kattilantie Cyclocrossilla ajettavia? Onko tie kokonaan päällystetty, vai osittain savea/soraa?
tommosta lenkkiä suunnittelin...
https://maps.google.com/maps/ms?msid...33484,0.111494
On krossarilla ajettavia, Liimassuontie on ulkoilutie soralla ja Kattilantien päällyste päättyy bussin kääntöpaikalle muutama sata metriä ennen ulkoilutien risteystä. Jos haluaa kiertää pidemmältä niin Kattilasta pääsee Iso-Parikkaalle hyvää ulkoilutietä pitkin.
Tässä nyt jotain numeroita sitten:
Alkulämmittelyn keskiteho: 282 W
Viimeisen 3 min vedon keskiteho: 426W
Kauklahden mäkikiri:
Nousua 5 metriä
Teho keskiarvo 889 Wattia
Teho max 1237 Wattia
Itse missasin tuon lähdön ja olin tuvalla vasta 17:45. Paikalle saapuneen toisen mattimyöhäisen kanssa kuitenkin ajeltiin Veikkolaan ja Kauklahden kulmilta takaisin. Mulle aivan sopiva lenkki, vaikkei haipakkaa mentykään.
Jep ihan kiva palauttelu ja syksyn haistelu lenkki. Kiva saada uusia kavereita. Täällä mentiin.
http://www.sports-tracker.com/#/work...r0sgtlqavpj5hd
Tässä myös mun speksit Arin ja Jarin kanssa. Arin kanssa tuli hyvä 11.9km spurtti.
http://connect.garmin.com/activity/218861110
Tuli sitten lyhennetty versio vauhtilenkistä mutta hyvä niin. Ehkä tällä kertaa ei tarvitse toipua monta päivää vedosta.Mukavan hapokasta menoa oli taas.
Onko tänään Tuvalta lähdössä mitään Tammaraveja vauhdikkaampaa lenkkiä?
Nyt pikku hiljaa katsomaan että missä kunnossa talvikauden crossari on ja vieläkö kesän yli käyttämättömänä lojuneiden tehovalojen akut ottavat virtaa vastaan.
Ensi viikolla alkavat taas IK-32:n keskiviikkoillan crossilenkit Sellon Pyörältä Leppävaarassa. Kävin Sellon Pyörässä etukäteen meistä kertomassa ja saatiin heiltä
lupaus pienestä tukijamaksusta siitä hyvästä että urheilullisennäköistä pyöräilijäporukkaa tulee pörräämään liikkeen eteen kerran viikossa ja että lenkki tunnetaan Sellon Pyörän lenkin nimellä.
Lenkille ovat tervetulleita kaikki ympäristön crossailijat. Seuran jäsenille on kuitenkin annettu jonkin verran etuoikeutta ilmoittautumisen suhteen.
Tarkemmat speksit ja ohjelmarunko koko kaudelle löytyy fillarikalenterista. http://www.fillarikalenteri.fi/
Aloituslenkillä ajellaan rauhallisesti, mutta seuraavat neljä lenkkiä sisältävät tiukempaa vetoa ja tekniikkaharjoittelua SM-kisoja varten.
TUPALENKKI 8.9.2012 KLO 10.00
Onko kiinostuneita ajaa n.150 km PK lenkki.
Voisin tulla 10:00 Tuvalle, heitetään perinteinen Tupalenkki, jos sää suosii.
Jos sataa, niin mulla lenkki lyhenee![]()
Tän hetken ennusteen mukaan ei sataisi Vihdin-Karkkilan suunnalla, mutta saa nähdä.
Krossipeukku, ilmestyn varmaankin välillä paikalle vaikka valoilla ajelu on menettänyt vähän viehätystään.
Itse sain hankittua juuri uudet valot, joita pitäisi joku ilta jaksaa oikein kunnolla ulkoiluttaa. Täytynee jossakin vaiheessa taas raahautua sinne Sellon Pyörän eteen.
Urheilullisen ulkonäön suhteen en kyllä uskalla luvata mitään, mutta ainakin pyörä on sponsoroivassa liikkeessä myytävää merkkiä.
Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.
Syksyn perinteinen Fiskarssin pitkä. Seuraavana, vkonloppuun osuvana poutapäivänä (la 15, su 16, la 22 tai su 23 syyskuuta) voitaisiin taas vanhat tutut ja uudetkin ajella kahvituvalta rauhallinen tupa-jutustelukieppi perinteisin taukopaikoin ja ketään ei jätetä filosofialla. Matkavauhtina rauhallinen 28-30, mutta huomioi, että reitti on mäkinen eli suht rankka kieppi kuitenkin. Jos jollakulla mielessä toinen reitti, niin sekin käy. Jos joku ystävällinen bittimaakari tekis doodle-hässäkän noille 4 päivälle, niin näkis vähän tarviiko taukopaikkoja varoitella etukäteen. Tai sitten ilmoituksia tänne. Ei muuta kuin poutasäitä odottelee.
https://maps.google.fi/maps/ms?msid=...20fa60bf&msa=0
Syksyn perinteinen Fiskarssin pitkä.
Mukana.![]()
Toi ei voi olla kuin hauskaa. Mukana.
Vähän jo odottelinkin, milloin perinteinen Fiskarsin kierros tulee tyrkylle. Mukana ollaan.![]()
Mukana 75% todennäköisyydellä. Toivotaan että lotto tarjoaa jonkun muun numeron kuin 23.
Messissä. Norskien alustavat ennusteet lupaavat sunnuntaille poutakeliä. Google Maps näyttää reitittävän Puujärven kautta mutta se näyttää hiekkatieltä, Lohjantaipaleen kautta ajamalla tulee pari kilsaa lisää.
Mukana myös krossilenkeillä.![]()
Kirjanmerkit