ElectrobikeGarminMPMessutGiant
Sivu 3 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 355

Aihe: Tunnustus törttöilystä liikenteessä

Hups. Näin niitä vaaratilanteita pääsee tapahtumaan, normaaleissa aivan tutuissa paikoissa.

Olin kääntymässä Unioninkadun kelviltä oikealle Kaisaniemen puiston hiekkapätkälle (tuo, jossa pyöräilijä on kaartamassa http://g.co/maps/t3588). Olin toteavinani, ettei hiekkapätkällä ole tulossa ketään, joten polkaisin mutkaan juuri vauhtia vähentämättä ja kas, pienen ylämäen ja tolpan taakse oli jäänyt pimentoon pyöräilijä. Molempien paniikkijarrutus esti yhteentörmäyksen. Pyysin anteeksi, minun mokani selkeästi. Pahoitteluni vielä, jos luet tämän ja sydän hypähti kurkkuun. Olisi siinä voinut käydä pahastikin.

Törttöilystä en tiedä, mutta myönnetään että eilen kasvoi pienet pirunsarvet ja läppäsin suojatielle parkkeerannutta mopoa takalokariin sitä kiertäessäni. Menen häpeemään.......
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Vääräjalka Guest
    Eilen aamulla autolla meinasin torpata pyöräilijän Pasilassa. Pyörässä oli valot ja hän tuli oikealta. On muuten pirullinen kohta sekä pyöräilijän, että autoilijan kannalta. Suunnittelija pitäisi laittaa linnaan tuollaisista ansoista. Suoraan ajava pyöräilijä koukkautetaan liikenneympyrässä väärään ajosuuntaan tekemään yhteensä neljä 90° mutkaa.

Pahoitteluni.

ErkkiM Guest
    Espoon Tapiolassa - kuka oli törttö?

Risteys, jossa kaksi kaistaa kääntyy oikealle tielle, jolla kolme kaistaa.
    Olin kääntyvä, vasemmanpuoleisella kaistalla. Oikealla puolellani kääntymässä taksi.

Valot vaihtuivat, seurasin kaistaani tullen "uuden tien" keskimmäiselle kaistalle.
    Mutta - mitä v? Taksi tulikin samalla kaistalle, oikean puskurin kulmani hipaisi taksin vasenta kylkeä.
    Taksi ajoi eteeni, liinat kiinni, ja kuski raivomaan ulos.
    Painoin ikkunan auki ja kuuntelin.

Peruste, jonka mukaan olen täysi kusipää, oli:
    "Etkö näe että olen taksi- ja bussikaistalla!"

Ahas. No en ollut. Kaista, jolla olin, muuttuu taksi-/bussikaistaksi vasta seuraavien valojen jälkeen.
    Kaista, jolle oletin taksin kurvaamaan, johtaa 70 m päästä bussipysäkkiin, jonka jälkeen siltä liikenne ohjautuu tuolle mainitulle taksikaistalle (josta siltäkin sallitaan toki muidenkin kääntyä heti sen alkamisen jälkeen oikealle)

Mutat tämä poloinen taksikuski katsoi siis oikeudekseen suorittaa tämän ryhmittymisen jo heti, hyvissä ajoin, ennakkoon....
    Voi jumalan käsi!

Kehotin häntä katsomaan taakseen ja miettimään miten kaista-ajon pitäisi sujua... ettei tule vaurioita.
    Äijä katsoi ja potkaisi etupyörääni huutaen ja kiroillen ja survoutui takaisin autoonsa. Ja kiihdytti. Lujaa...
    Otin taksinumeron ylös, tarkistin puskurini - ei jälkiä - ja soitin taksitarkastajalle joka lupasi soitella ko. taksin kuskille ja rauhoitella häntä.
    Näin.
    -E

ErkkiM, siskoni näki tämän tapahtuvan ja otti taksin rekkarinkin ylös, jos halajat sen niin pistä vaan yv:tä tulemaan
    //Ai otitkin itse ylös, ei sitten mitään..

Taksitarkastaja, pukki kaalimaan vartijana. Poliisille soittoa suosittelen.

ErkkiM Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padi Katso viesti
    ErkkiM, siskoni näki tämän tapahtuvan ja otti taksin rekkarinkin ylös, jos halajat sen niin pistä vaan yv:tä tulemaan
    //Ai otitkin itse ylös, ei sitten mitään..
    OK.
    Ei minulla mitään vaateita tätä ammattikuskia vastaan ole, mutta jos hän alkaa vaatia korvauksia mahdollisest lommosta ovessa, niin siltä varuin hyvä tietää, että on silminäkijä. Kiitos.
    -E

ErkkiM Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Taksitarkastaja, pukki kaalimaan vartijana. Poliisille soittoa suosittelen.
    Ei tässä poliisia viitsi häiritä niin on heillä paremmin aikaa esim. vahtia Espoon Keskuspuiston maasto tärveleviä mtb-pyörilijöitä

Kyllä noi taksitarkastajat yleensä minun kokemuksen mukaan ovat ihan hyvin asiakkaan asialla
    -E

rhubarb Guest
    V- nyt opetelkaa postaamaan oikeisiin ketjuihin.

ErkkiM Guest
    Anteeksi.
    Rauhallista jouluaikaa!
    -E

Veekone taas julisti juntille tuunarille kuinka tehtaan säädöillä mennään. Moni ei tiedä, että kun vaaditaan tuplanopeutta taajamaan asennan Iron Maidenin soimaan ja olen kuolematon.
    skeptinen realisti

Ajoin autolla äsken suojatien eteen pysähtyneen auton ohi viereistä kaistaa vauhdilla. Ja olihan siinä joku pyöräilijä (jalan?) lähes ylittämässä katua. Auto oli kääntymässä ja eikä mäen alla muuten siinä kukaan pysähdykään. Itse en kävellen ko. suojatietä käytä, koska sen yli on hankala yleensä päästä kovan liikenteen vuoksi. Siksi sitä en nyt auton ratista suojatieksi hahmottanut. Lisäksi siitä alkaa jyrkkä mäki, johon ilman vauhtia auto talvella usein hyytyy sutimaan. Tyhmintä oli se, että aloin jarruttamaan suojatien kohdalla ja takana jono autoja. Onneksi oli sen verran liukasta, että ei auto mihinkään pysähtynyt. Itse pidän tätä tapahtumaa suurena "rikoksena", koska juuri suojatielle pysähtyneen auton ohittamistilanteista syntyy pahimmat tilanteet ja ne korpeavat itseäni jalkamiehenä eniten.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

^Samantapainen juttu kävi itselle jokin aikaa sitten. Samalla kaistalla edessäni oleva auto yllättäen hiljensi ja laittoi vilkun oikealle, vähän kummassa paikassa. Johonkin oven eteen oli kai koukkaamassa jalkakäytävän yli, mutta pysähtyi siis siihen vaan ajoradalle. Itse lähdin sitten vaihtamaan kaistaa, kun viereisellä oli tilaa, hahmottamatta ensin että siinä edessä on suojatie (tapahtui aivan kotinurkilla vielä!). No huomasin kyllä sitten suojatien sille toiselle kaistalle päästessä ja että jalankulkija oli siitä auton katveesta tulossa, joku naapuri varmaan. Jarrutus oli äkkimallia ja jalankulkija vihaisen näköinen, itse äärimmäisen nolona vilkuttelin ratin takaa.

Umpimähkä Guest

Anteeksi, töpeksin

Aamulla kaupungin läpi ajaessani, en huomannut oikealta tulevaa pyöräilijää, vaan ajoin ja tämä toinen pyöräilijä joutui jarruttamaan ihan kunnolla. Sitten vielä oma vauhti oli niin kova, että en enää nähnyt toista, kun sain katsottua taakseni.

Anteeksi töppäilyni

Muut tuntuu törttöilevän vaan

Sarpale Guest
    Tunnustan, törttöilin työmatkalla!

Aamulla hipasen jälkeen puoli 10, kvl+suojatiellä ennen Kuljun Kartanoa aiheutin varmasti hermostumista takana kurvailleelle oranssipaitaiselle
    maantiekiiturimiehelle, joka joutui ohittamaan minut oikealta puolelta.
    Ajelin isännän uudella pyörällä hölmön onnellisena ajatuksissani, enkä yhtään havainnut kulkijan tuloa, ties kuinka kauan olin kiemurrellut haaveissani siinä!
    Liian kaunis kesäaamu, uusi ja pehmeäajoinen fillari alla ja sopivasti hajamielisyyttä.
    Pahoitteluni!

Eilen tuli töpeksittyä. Läpikotaisin tutun työmatkareitin varrella on alamäessä tasa-arvoinen risteys. Aina ohiajaessa pitää kädet jarruilla ja katseen oikealla väistettäviä varten, mutta eilen sattuikin sopiva nukahdus/aivopieru risteyksessä. Tottakai juuri tällä kertaa risteyksestä istutuksien takaa tuli auto ja huomasin väistettävän liian myöhään. Pienen jarrutusyrityksen jouduin väistämään autoa vasemmalta.

Pahoitteluni kaikille fillaristeille pyöräilijöiden maineen pilaamisesta. Työmatkapyöräilyssä on kuitenkin vaaroja sen verran että niitä ei itse pitäisi enempää toiminnallaan aiheuttaa.

tbnoerr Guest
    Hävettää.

Kuljetin paria limsapulloa muovipussissa joka roikkui pyörän sarvessa. Reppua ei ollut mukana tällä kertaa, mutta vedet oli silti roudattava töistä himaan, sillä kämpässämme oli vesi yllättäen poikki ja 9kk poika vaati aamupuuroa. Hätätapaus siis. Yritin olla varovainen, koska tiedostin viritelmän olevan riskialtis. Aika napakasti pyörä pysähtyy, kun 1,5 litran juomapullo menee pinnojen ja etuhaarukan väliin. En olisi uskonut, että maantiepyörälläkin tulee koettua OTB:t.

Vauhti oli onneksi hiljainen, joten kommelluksessa kärsi ylpeyden lisäksi vain etuvanne jonka sain suoristettua iltaisella. Poika sai puuronsa.

Nolona. Tänään Jäken laitakaupungilla lenkiltä kotiin kruisaillessa ajoin kadulla (vieressä kapea kelvi, jota en koskaan käytä, katu ihan hiljainen ja kelvillä aina kauppakassien kanssa taapertajia) ja saavun neljän kadun risteykseen, josta kääntyminen oikealle. Samaan aikaan tälle minusta oikealla kulkevalle kelville saapuu viehättävä lädy pyörällä suoraan edestä, hieman poikki risteysalueen, ei käyttäen kelvin jatketta niinkuin oikeasti olisi pitänyt. Tästä ehkä hiukan hämääntyneenä olen kääntyä hänen eteensä oikealle. Hän sanoo "sori" minun antaessa tilaa. Samalla tajuan että oikeastaanhan se olin minä, jonka olisi ilman muuta pitänyt väistää. Enkä edes eteensä kääntymistä aikoessani näyttänyt suuntamerkkiä. Vähän reilusti oli vauhtia ja korotettu risteysalue pitivät kädet stongassa. Bad me.
    onks pakko, jos ei haluu

Derfel Guest
    Tampereella harvinainen ilmestys, pyöräpoliisi pysäytti Tampereen poliisin virastotalon edessä. Ei ole pyörätie siinä kohtaa. :P Otin opikseni ja pyöräilen toista puolta Hatanpään valtatiestä nykyisin

CycloJorma Guest
    Kait se foorumi-ura on aloitettava törttöilytunnustuksella. Toukokuun lopulla aloitin työmatkapyöräilyn ja reilun kuukauden sitä jaksoin ajella 7 vaihteisella Inseralla (17 km/suunta). Kesälomalla sitten piti räväyttää ja ostaa ensimmäinen kunnon pyörä.

Nyt olen tässä ehtinyt muutaman viikon ajella uudella pyörällä ja huomenna olen viemässä pyörän ensihuoltoon, kun on n. 300 km mittarissa.

Tänään sitten piti mennä kokeilemaan uutta ennätystä kotoa töihin ja sehän johti heti kahteen törttöilyyn.

Ensimmäinen suojatie kotoa on sellainen, jossa on autoilla etuajo-oikeus ja yleensä siinä ei paljon autoja kulje. Pitihän sitten tänä aamuna autot tulla molemmista suunnista. Katsoin, että ajavat 40 km/h nopeusrajoitus-alueella hippasen ylinopeutta, mutta hyvin ehdin silti puikahtaa ennen heitä suojatien yli. Ajoin tyhmänrohkeasti suojatien yli ja varmasti nämä kaksi autolijaa hieman puistelivat päätään, että olipas hölmö pyöräilijä, kun oli pakko tuohon väliin pujahtaa. Eivät sentään joutuneet kovaa jarrutusta kumpikaan tekemään, mutta pyöräiljöiden maine huononi.

Loppumatkasta sattui sitten perusvirhe Ilmalan suunnasta, kun laskettelin alamäkeä radanvierustaa kohti Pasilaa ja alamäen lopuksi tulee jyrkkä mutka vasemmalle. Samassa kohtaa tie risteytyy ja minun pitäisi katso oikealta tulevia jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Vasemmalta puolelta oli Pasilan suunnasta tulossa VR:n huoltopakettiauto VR:n huoltoväylältä KLV:lle ja keskityin katsomaan liikaa vasemmalle tuleeko auto siihen eteen vai ei. Siinä oikealla puolella, jota pitäisi oikeasti seurata enemmän on vain lyhyt pätkä tietä, jonka näkee puiden ja pensaiden takia. Sieltähän putkahti alamäkeä kohtuullisella vauhdilla pyöräilijä ja jouduin tekemään kunnon lukkojarrutuksen törmäyksen välttämiseksi, niin kuin toinenkin pyöräilijä. Onneksi hän onnistui väistämään minut ja matka jatkui vain häntä koipien välissä.

Isot pahoitelut väistön tekemään joutuneelle naispyöräilijälle.

Oli pikkasen noloa ja nyt hävettää aika lailla, että n. kuukauden foorumia aktiivisesti lukeneena oli luotava tunnukset tänne ja tehdä tämä tunnustus.

PS. Ei tullut edes ennätystä ei... ...ansaitusti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Derfel Katso viesti
    Tampereella harvinainen ilmestys, pyöräpoliisi pysäytti Tampereen poliisin virastotalon edessä. Ei ole pyörätie siinä kohtaa. :P Otin opikseni ja pyöräilen toista puolta Hatanpään valtatiestä nykyisin
    Juu, ei ole enää ollut vähään aikaan. Pyöräilijät häiritsi kiireisiä huoltoaseman pihasta poistuvia autoiljoita - jokusen fillaristin yli siinä myös ajettiin - niin tilanne korjattiin muuttamalla kelvi jalkakäytäväksi...
    Pikkulauri muokkasi tätä : 27.08.2012 at 11.20 Syy: tyot pois...

Täytyypi tunnustaa, jotta muutkin osaa varoa. Kohta kolme viikkoa sitten olin kaverin kanssa maastolenkillä lähdössä mankkaan poluilta keskuspuistoon. Reitti kulkee kokinkyläntien yli lukupuron yli menevälle sillalle notkelmassa, jossa on melko huono näkyvyys. Olin kääntymässä sillalle mielestäni (mahd. vauhtisokeutta metsärymistelystä) melko rauhallisella vauhdilla sillan kaiteen kupeesta kasvavien rehujen vierestä, kun huomasin niiden olevan nokkosia -> refleksinä tapahtuva ajolinjan korjaus ulospäin ja päädyin sen seurauksena sillan keskilinjan yli ja vastaan tuli maantiefillaristi tiukasti jarruttaen, jotta pääsin alta pois.
    Nöyrä anteeksipyyntöni säikäyttämälleni maantiekuskille törttöilystä, jos mahdollisesti luet tätä palstaa.

Jatkossa ajan vastaaviin paikkoihin järkevämmällä ajolinjalla, hiljempaa ja jätän rehuihin etäisyyttä.
    JK71 muokkasi tätä : 27.08.2012 at 11.41

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CycloJorma Katso viesti
    Tänään sitten piti mennä kokeilemaan uutta ennätystä kotoa töihin ja sehän johti heti kahteen törttöilyyn.
    Työmatkoilla ennätyksien tekeminen ja niiden rikkominen johtaa mielestäni aina ennen pitkää töttöilyyn. Kuitenkin jossakin vaiheessa ennätystehtailua rajoittaviksi tekijöiksi tulevat liikennevalot ja muu liikenne.

Tuoppi Guest
    No nyt täytyy tunnustaa törttöilleensä oikein olan takaa! Vetelin Ravattulan risteyksessä klv:llä päin "vanhoja vihreitä" ja aiheutin kahdelle autoilijalle äkkijarrutustarpeen - onneksi molemmat huomioivat sivulta tulevan urpoilijan, vaikka heille syttyi jo vihreä. Seli-seli: siinä Cittarin risteyksessä ne klv-ohjausvalot ir-kameroineen ei vaan aina toimi ja painonapeista 1/3 vähintään on epäkunnossa, eikä turhaan viitteis pysähdellä. No, selitys ja p****reikä, ne löytyy jokaiselta!
    Nyt loppui se koheltaminen tähän!!!

Premnas Guest
    Juuri kun pääsi avautumasta miten ne muut niin nyt täytyy avautua miten sitä itsekin törttöilee.

Sattui äsken lenkillä Turussa, ajoin ajorataa ja ryhmityin vasemmalle kääntyäkseni. Vastaan tuli autoja 2kpl niin odotin että ne menee ja katsoin ettei ketään tule. Käänsin vasemmalle - ja hups, sieltä tulikin vielä pyöräilijä! Käännyin suoraan hänen eteensä. Että hävettää. Onneksi nopeudet taisi olla molemmilla pieniä, tai sitten vastapuoli oli hyvä jarruttamaan äänettömästi. Tulipa siinä kahteen kertaan pyydettyä anteeksi kun niin pahasti törttöilin. Vastapuoli ei sanonut mitään, jatkoi vaan matkaansa äkkipysähdyksen jälkeen. En kyllä edelleenkään tajua miten en voinut nähdä sitä pyöräilijää kun katsoin vielä tarkkaan, ei ollut pimeä, ei satanut...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    Juuri kun pääsi avautumasta miten ne muut niin nyt täytyy avautua miten sitä itsekin törttöilee.

Sattui äsken lenkillä Turussa, ajoin ajorataa ja ryhmityin vasemmalle kääntyäkseni. Vastaan tuli autoja 2kpl niin odotin että ne menee ja katsoin ettei ketään tule. Käänsin vasemmalle - ja hups, sieltä tulikin vielä pyöräilijä! Käännyin suoraan hänen eteensä. Että hävettää. Onneksi nopeudet taisi olla molemmilla pieniä, tai sitten vastapuoli oli hyvä jarruttamaan äänettömästi. Tulipa siinä kahteen kertaan pyydettyä anteeksi kun niin pahasti törttöilin. Vastapuoli ei sanonut mitään, jatkoi vaan matkaansa äkkipysähdyksen jälkeen. En kyllä edelleenkään tajua miten en voinut nähdä sitä pyöräilijää kun katsoin vielä tarkkaan, ei ollut pimeä, ei satanut...
    Miten olisi se autoilijoiden vakioselitys " Kuollut kulma "

Wacky Guest
    Matkalla kotiin tuli leikattua koholla olevasta kaivonkannen takia lanternan kulmalla olevan metrosillan alle vähän turhan leveästi ja vauhdikkaasti. Yleensä katson tarkasti ettei sinne pujahda ketään mutta sieltä tulikin vastaan kaksi pyöräilijään. Onneksi ajelivat kiltisti peräkkäin ja oikeassa reunassa pyörätietä niin sain jarrutettua ja väistettyä oikealle tarpeeksi. Pitää muistaa olla ajamattaa ihan niin vauhdikkaasti siihen mutkaan tästä lähtien.

Premnas Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyörällä ja autolla Katso viesti
    Miten olisi se autoilijoiden vakioselitys " Kuollut kulma "
    No jaa, vähän huono selitys kun ei ole niitä tyylikkäitä A-palkkeja silmäin esteenä . Onneksi näitä sattuu tosi harvoin ja onneksi vielä kertaakaan se ei ole johtanut kolariin.

SeKo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Premnas Katso viesti
    En kyllä edelleenkään tajua miten en voinut nähdä sitä pyöräilijää kun katsoin vielä tarkkaan, ei ollut pimeä, ei satanut...
    Voi se olla hankalaa nähdä sitä valotonta pyörää myös ihan päiväsaikaan. Haen tällä takaa sitä, että valollinen näkyis paremmin, mikä ei liene mikään uutinen. Toki vaatetus vaikuttaa myös näkyvyyteen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •