ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 159 / 251 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 59 109 149 157 158 159 160 161 169 209 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.741 - 4.770 / 7507

Aihe: Dopingpaukku

Lainaus Alkujaan tämän lähetti dj78 Katso viesti
    http://www.iltalehti.fi/urheilu/2012...25815_ur.shtml Ennen oli epo-jääkaapit, nyt niiden tuomilla rahoilla sitten viini ja shamppanjakaapit nizzan mökillä..
    On muuten varsin hupaisaa, että Hamilton on edelleen olympiavoittaja, vaikka kärysi heti tuoreeltaan testissä ja jokusen kerran tuon lisäksikin. Tällaisen jampan höpinät ovat kuitenkin ilmeisen isossa osassa, kun vailla positiivisia näytteitä oleva mies laitetaan ikibannaan ja viedään vanhatkin saavutuksen. Komeaa toimintaa USADA, kertakaikkiaan komeaa.

Tähän varmaan kuuluisi se kuuluisa Castro-hymiö perään.

Mulla on muuten maitoa ja suolakurkkua jääkaapissa, jos jotakuta kiinnostaa.

Eikö Kunde Svaanin pitäisi olla rauhallisin mielin jos mitään ei ole tapahtunut?
    https://twitter.com/ammattipyoraily

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rommeli Katso viesti
    Tällaisen jampan höpinät .....
    Hamilton on kertonut ne "höpinät" käsi raamatulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Hamilton on kertonut ne "höpinät" käsi raamatulla.
    Niin no voisin minäkin kertoa käsi raamatulla ihan mitä tahansa.

Edelleen eikö tuossa ole mitään ristiriitaa?

Ainakin kaksi käryä testeissä -> jälkimmäisestä kahdeksan vuoden banaani ja olympiakulta säilyy.
    Ei yhtään todistettua käryä testeissä (ainakaan toistaiseksi) -> ikibanna ja kaikki saavutuksen niin sanotusti hiuksista vittuun.

En näe järkevää linjaa tässä. Ja edelleen en laskisi Hamiltonin jutuille mitään painoa, oli niissä perää tai ei.

Ainakin kaksi käryä testeissä -> jälkimmäisestä kahdeksan vuoden banaani ja olympiakulta säilyy.
    Hamilton menettää olympiakultansa.

Tyler Hamilton loses Olympic gold after admitting to doping

American cyclist Tyler Hamilton has been stripped of his 2004 Olympic gold medal after admitting that he took performance enhancers.

The 41-year-old, who snatched the top honour in the time trial in Sydney, was found guilty of doping at the time but denied the allegations and was permitted to keep his medal following a successful appeal.

Eight years later, the American cyclist has admitted that he did take a banned substance during the Olympic Games while testifying at Lance Armstrong's federal trial.
    Tyler Hamilton loses Olympic gold after admitting to doping - Sports Mole

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    No vihtu. Näinhän se menikin. Asiaa ei vain ollut vielä korjattu kotoiseen Wikipediaan. Kiitokset korjauksesta.

kun vailla positiivisia näytteitä oleva mies laitetaan ikibannaan ja viedään vanhatkin saavutuksen.
    Mä en oikein ymmärrä tätä "ei positiivisia näytteitä" argumenttia. Mun mielestä tarvii olla vähän pihalla jos sitä hokee...

Kertokaapa kuinka monta kertaa narahtivat dopingtestissä Jan Ullrich, Ivan Basso ja vaikkapa Marco Pantani.
    Nekin vaan turhan noitavainon uhreja?

Ja onko todistajanlausunto jotenkin epäpätevä todiste? Kertokaapa se vaikka ihan rikosoikeuden tuomareille. Mä ymmärrän politikoinnin ja keskustelun siitä että tuliko Lancen narautus hoidettua sääntökirjan mukaan, mutta varmaan kukaan ei ole niin urpo että uskoo Lancen olevan syytön. Eihän?

Lance tais tempullaan haudata todisteet arkistokaappeihin, mutta ehkä saamme vielä Wikileaksista lukea mitä vaikkapa Big George sanoi suurelle valamiehistölle.

Tässä tuntuu olevan laajemminkin - en lähde tarkemmin erittelemään henkilöitä - käsitys, että Armstrongin syyllisyyteen olisivat riittäneet kahden katkeroituneen ex-joukkuetoverin Hamiltonin ja Landisin tarinoinnit. Kaksikon lisäksi Armstrongia vastaan on todistanut n. 10 hänen entistä tallitoveriaan.

Mulle riittää Popon ja Richin veljen todistus Lancen dopingin käytöstä. Ei siihen kymmentä nimetöntä todistajaa tarvitse.
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vetooo Katso viesti
    Tässä tuntuu olevan laajemminkin - en lähde tarkemmin erittelemään henkilöitä - käsitys, että Armstrongin syyllisyyteen olisivat riittäneet kahden katkeroituneen ex-joukkuetoverin Hamiltonin ja Landisin tarinoinnit. Kaksikon lisäksi Armstrongia vastaan on todistanut n. 10 hänen entistä tallitoveriaan.
    Kuinka monta näistä tallikavereista saa tuomion samaan aikaan kuin Lance? Vaikka Armstrong varmasti dopingiin syylistyi, niin varmasti syyllistyi koko tallin kaikki kuskit (samoin kuin muutkin tuon ajan huipputallien kuskit). Onko hän sitten syyllisempi kuin muut? Kuinka monta näistä on samanlaisen tutkinnan alla, ja saa samat sanktiot. Vissiin Hincapiekin jatkaa vielä uraansa, vaikka oli Lancen tallikaverina ollessaan yhtä doupattu kuin muutkin. Tätä minä en ymmärrä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Kuinka monta näistä tallikavereista saa tuomion samaan aikaan kuin Lance? Vaikka Armstrong varmasti dopingiin syylistyi, niin varmasti syyllistyi koko tallin kaikki kuskit (samoin kuin muutkin tuon ajan huipputallien kuskit). Onko hän sitten syyllisempi kuin muut? Kuinka monta näistä on samanlaisen tutkinnan alla, ja saa samat sanktiot. Vissiin Hincapiekin jatkaa vielä uraansa, vaikka oli Lancen tallikaverina ollessaan yhtä doupattu kuin muutkin. Tätä minä en ymmärrä.
    Todistajat ja vitamiinia käyttämään opetetut tuomitaan aikanaan. Wadan huojennusten mukaisesti. Siellähän on edelleenkin se 6 syytettyä, jotka ovat harrastelleet diilaamista yms sen Läänssin käytön lisäksi... Big George jättäytyi Lontoosta pois tämän takia (valistunut arvaus) ja ilmoitti alkuviikosta lopettavansa uransa eli kärsii tuomionsa ihan Ullena

Armstrongilla oli sama mahdollisuus tunnustaa tekonsa ja tehdä yhteistyötä kuin muut, mutta hän ainoana kieltäytyi.

Plus että syytteet Armstrongin kohdalla ovat vakavampia kuin pelkkä dopingin käyttö.
    Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria

Kunde Svaan Guest
    Lancea ei pysty narauttaa kun se ei suostu yhteistyöhön :-)

Se joka laukoo tällaista sontaa niin pysykööt jatkossakin siellä navetan takana.

Lisää otteita Hamiltonin kirjasta. Aika odotettua settiä.

Tyler Hamilton's Book Reveals In-depth Doping Network | Cyclingnews.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Mä en oikein ymmärrä tätä "ei positiivisia näytteitä" argumenttia. Mun mielestä tarvii olla vähän pihalla jos sitä hokee...
    Toki voidaan aina hokea mantraa "ei tuomioon vaadita positiivista testitulosta", mutta kyllä siihen jotain kovaa todistetta olisi silti hyvä saada. Pelkät kuulopuheet ja tulosluettelot eivät vielä sellaista mielestäni ole.

Kertokaapa kuinka monta kertaa narahtivat dopingtestissä Jan Ullrich, Ivan Basso ja vaikkapa Marco Pantani.
    Nekin vaan turhan noitavainon uhreja?
    Ulle ja Basso olivat osallisina Operaatio Puertossa, jossa oli mukana jotain kovempaakin todistetta, jolla nämä kaverit liitettiin dopingiin. Pantani taasen tuomittiin kaiketi veriarvojen perusteella, mutta hänet vapautettiin myöhemmin syytteistä. Kenenkään näiden kolmen koko uraa ja saavutuksia ei kuitenkaan ole laitettu millään muotoa pakettiin. Kukaan ei myöskään saanut elinikäistä kilpailukieltoa.

Ja onko todistajanlausunto jotenkin epäpätevä todiste? Kertokaapa se vaikka ihan rikosoikeuden tuomareille. Mä ymmärrän politikoinnin ja keskustelun siitä että tuliko Lancen narautus hoidettua sääntökirjan mukaan, mutta varmaan kukaan ei ole niin urpo että uskoo Lancen olevan syytön. Eihän?
    Todistajanlausunto on ihan hyvä todiste, mutta aina pitää miettiä myös todistajien uskottavuutta. Ainakin näiden isosti esille otettujen todistajien (Landis ja Hamilton) juttujen uskottavuutta voidaan kyllä varsin hyvin perustein epäillä raskaasti. Vähän turhan paljon tuntuu olevan hampaankolossa...

Niin no tuo syyttömyyteen uskominen on vähän kaksipiippuinen juttu. Itse uskon syyttömyyteen noin yleensäkin, kunnes toisin todistetaan. Toki epäilykset ovat vahvat ja usko puhtaaseen huippu-urheiluun on lähellä nollaa. Silti nuo takavuosien tulokset ovat käsitykseni mukaan ihan oikeassa linjassa ja parhaat siellä ovat korkeimmalla pallilla olleet. Se että asioita kaivellaan yhä edelleen ja resursseja haaskataan vanhoihin juttuihin, on mielestäni älytöntä. Keskittäisivät tarmonsa ja resurssinsa nykyisyyteen ja yrittäisivät taistella puhtaan urheilun puolesta edes jokseenkin uskottavasti... Vaan turha toivo lienee tuo. Tulevaisuudessa nähtäneen yhä enenevissä määrin näitä takautuvia ajojahteja ja tuloslistojen muokkauksia uuteen uskoon...

Kunde Svaan Guest
    Olipa tosiaan huikeat nuo Hamiltonin paljastukset :-)

Lance kertoi minulle että hän antoi positiivsen näytteen.

Kyllä herra Hamilton, luotan sinuun kuin vuoreen.

...pliiiis..ostakaa mun kirja. Että mä saisin fyffeä ku mun ura kusi dopingsotkuihin. Pliis. Mä tarvin fyffee.

vilkaiskaa tämä http://m.espn.go.com/wireless/story?storyId=8321135 ja cyclingnews. LA ei ole vetänyt oikeuteen.

Onhan tuo ero kerrottu USADAn julkisissa kirjeissä: aineiden välitys, järjestelmällinen toiminta jne. Mutta missä todisteet ja millä nämä kymmenen(?) on peloteltu/houkuteltu yhteistyöhön USADAn kanssa? Jotain todella raskauttavaa täytyy olla esillä, pelkkä katkeruus paremmin ansainnutta tai muuten "inhottavaa" kapteenia kohtaan ei riittäne?

Todisteita odotellessa... .
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

Lancehan on eittämättä ollut paras douppikuski. Sehän ei ole mikään kiistanalainen asia. Mutta se on aivan naurettavaa, että hän väittää varmaan hautaan asti olleensa puhdas...ja sitten kun mietitään, että hänen aikana kymppilistan ukot veteli kaikki myrkyt ja eivät silti pärjänneet "puhtaalle" Lancelle...
    *Ketjut ovat sotkemista varten*

Pantani taasen tuomittiin kaiketi veriarvojen perusteella, mutta hänet vapautettiin myöhemmin syytteistä. Kukaan ei myöskään saanut elinikäistä kilpailukieltoa.
    Kun nyt oot niin vahvasti niiden positiivisten näytteiden kannalla niin kaivapa mulle näkyviin milloin Marco I Suuri antoi positiivisen näytteen - voin vinkata, niitä on paljon vähemmän kui Läänssillä...

Käy sit lukaisemassa toi USADAn 13.6. haastekirjelmä niin löydät helposti syyn miksi Lancelle (ja viidelle muulle) annetaan vähän enemmän kui normipenaltti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oppressor Katso viesti
    Kun nyt oot niin vahvasti niiden positiivisten näytteiden kannalla niin kaivapa mulle näkyviin milloin Marco I Suuri antoi positiivisen näytteen - voin vinkata, niitä on paljon vähemmän kui Läänssillä...
    Veriarvoilla tarkoitin tuossa edellä mitä todennäköisimmin liian korkeaa hematokriittiarvoa. Joka tapauksessa mies narahti testissä sillä tavalla, ettei päässyt kilpailemaan ja kilpailukieltoakin siitä tuli. Mun laskuopin mukaan niitä todistettuja positiivisia on yhtä monta. Toki jollei tuota Pantanin tulosta lasketa positiiviseksi, on Lancella yksi enemmän ja se homma on selvitetty jo silloin aikanaan...

Käy sit lukaisemassa toi USADAn 13.6. haastekirjelmä niin löydät helposti syyn miksi Lancelle (ja viidelle muulle) annetaan vähän enemmän kui normipenaltti.
    Olen kyllä tavaillut kyseistä tuotosta, mutten vieläkään ole nähnyt asian tiimoilta esitettyjä todisteita. Tuo sanamuoto "vähän enemmän" lienee vitsi? Kyllä tuossa aika paljon enemmän annetaan...

Se että asioita kaivellaan yhä edelleen ja resursseja haaskataan vanhoihin juttuihin, on mielestäni älytöntä. Keskittäisivät tarmonsa ja resurssinsa nykyisyyteen ja yrittäisivät taistella puhtaan urheilun puolesta edes jokseenkin uskottavasti... Vaan turha toivo lienee tuo. Tulevaisuudessa nähtäneen yhä enenevissä määrin näitä takautuvia ajojahteja ja tuloslistojen muokkauksia uuteen uskoon...
    Mutta kun homman nimi on se, että LAnce A ja Johan B vaikuttavat yhä edelleen pyöräilyssä. Ja mikäli näissä syytöksissä on edes jotusenkin pohjaa, niin juuri tämä caissi puhdistaa nykyistä urheilua.

Todisteita tullaan saamaan julkisuuteenkin myös Lassen osalta, kun Bruyneelin juttua aletaan käsittelemään ja viimeistään, kun jutussa annetaan tuomio.

Tämä keskustelu muistuttaa enemmän rata- kuin maantiepyöräilyä. Jätettäköön harjoitustehtäväksi, miksi. Kuutta päivää...

Veriarvoilla tarkoitin tuossa edellä mitä todennäköisimmin liian korkeaa hematokriittiarvoa. Joka tapauksessa mies narahti testissä sillä tavalla, ettei päässyt kilpailemaan ja kilpailukieltoakin siitä tuli. Mun laskuopin mukaan niitä todistettuja positiivisia on yhtä monta. Toki jollei tuota Pantanin tulosta lasketa positiiviseksi, on Lancella yksi enemmän ja se homma on selvitetty jo silloin aikanaan...
    Tää on hauskaa. Nyt olet sitten sitä mieltä, että urheilijoiden terveyttä suojelemaan tarkoitettu hkr rajan rikkomisesta seuraava kahden viikon tauko on sama kuin positiivinen d-vitamiininäyte... Sullei kestä logiikka ihan perille asti. Cyclingnewsin foorumilla Lancen kaikki näkemykset uskoville on kehitetty ihan oma termi.

Tää on hauskaa. Nyt olet sitten sitä mieltä, että urheilijoiden terveyttä suojelemaan tarkoitettu hkr rajan rikkomisesta seuraava kahden viikon tauko on sama kuin positiivinen d-vitamiininäyte...
    Sekoitin kaksi asiaa. Se kilpailukielto tulikin vasta vuonna 2001 insuliinin hallussapidosta. Eli olet oikeassa, ei positiivista D-näytettä, mutta erittäin korkeita ja epäilyttäviä hematokriittiarvoja tukuittain tuon jo mainitun lisäksi.

Sullei kestä logiikka ihan perille asti. Cyclingnewsin foorumilla Lancen kaikki näkemykset uskoville on kehitetty ihan oma termi.
    Missä kohdassa se logiikka pahasti pettää?

Edit. Tuolla urheilijoiden terveyden suojelemisella on toinenkin nimi... Siihen aikaan ei vielä ollut EPO-testiä, mutta tuon suoja-arvon ylitys kertoi omaa sanomaansa. Toki joillakin on luontaisesti tietyt veriarvot korkeat.
    Rommeli muokkasi tätä : 01.09.2012 at 00.44

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Herman Katso viesti
    ja millä nämä kymmenen(?) on peloteltu/houkuteltu yhteistyöhön USADAn kanssa?
    Olet käsittänyt aivan väärin. Todistajia ei ole peloteltu vaan heille on avautunut mahdollisuus kertoa totuus ilman pelkoa kostosta.

Orionin kytkös taisi olla ainoa uusi asia tuossa jutussa. Sama meininki muuten, kuin ennenkin. "Mitään ei olla otettu ja oman kylän miehiä ei käräytetä."

Kattavin näkemäni katsaus Hamiltonin kirjasta: Lance Armstrong: Case Closed - Page 1 | Books | OutsideOnline.com

Teksti on 6-osainen!

* * * * *

Hiihdolle löytyy oma doping-ketju.

Kunde Svaan Guest
    Entinen jalkapalloilija Eric Cantona totesi hyvin aikoinaan että "lokit seuraa troolaria siinä toivossa että sieltä tippuisi ruokaa".

Eiköhän tässä kyse ihan samasta. Hamiltoni jauhaa paskaa että sais kirjaansa myytyä Lancen nimellä kun oma nimi ja maine ihan kuralla.

Jumaliste kun tienaisi edes muutaman euron Lancen nimellä? Pliis, osatkaa mun kirja, siinä hyviä ja rafflaavia juttua. Ei välttämättä kaikki totta mutta hyviä juttuja :-)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •