Kiitoksia ARJ:lle skorven reissusta vielä tätäkin kautta. Hyviä polkuja oli, ensi vkl uusiksi?
Kiitoksia ARJ:lle skorven reissusta vielä tätäkin kautta. Hyviä polkuja oli, ensi vkl uusiksi?
Mikäs kuolemantauti toipilaana niin kauan pitää, Rautapelto? Ai niin, paitakin löytyi, kiitoksia.
Ehdotus! Nyt on hyvä aika uudistua. Eli olisiko järkeä muuttaa lenkki-päiviä tai siis lisätä. Tiistai 17:30 Torstai 17:30 ja Sunnuntai 10:00. Keskiviikko jäisi siis pois. Mitä porukka mieltä?
Itselleni ei tiistai käy juuri muulloin kuin kesälomalla ja muilla lomilla. Keskiviikko on ollut ihan ok. Torstaikin käy, tosin silloin on kesäisin perinteisesti ollut myös maantielenkkipäivä. Sen takia me kaksi, minä ja Topolino, kun silloin harrastimme ensin maantiepyöräilyä, laitoimme lenkin alun alkaen eri arkipäivälle.
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Sunnuntain muutokselle ääni. Aikaisempi aloitus sopii minulle paremmin => antaa enemmän ajoaikaa.
PS. onko kellään jäänyt nurkkiin 11-36 (12-36) tai 11-34 9-vaihteisen takakasettia? Ei kehtaisi enää uutta tuollaista hankkia.
Ei kellään loju 34 -piikkistä eturatasta joutilaana? SLX-kampiin eli onko se nyt sitten 4-pulttinen tjsp.?.
Kimppalenkkiaikoihin en ota kantaa, ajan silloin kun ehdin![]()
Mulle passaa vaikka en viikolla yhteislenkille kerkiä töitten takia. (Mutta jos joskus niin valinnan varaa olisi) Onko kukaan lähdössä tänne http://www.tampereenpyorapojat.fi/ki...3-9-lamminpaa/ ???
Ei kellään sattuisi olemaan vähän käytettyä, eli ehjää, tai peräti uutta Selle Italia SLR TT -satulaa (mustaa) ylimääräisenä?
Oman huomasin kauhukseni olevan molemmista kiskoista melkein läpipoikki, kun vaihdoin sitä toiseen pyörään!
Fourtour muokkasi tätä : 30.08.2012 at 10.00
En ole puolesta enkä vastaan vaan pikimminkin päinvastoin ?
Muuten Kode ihan hyvä ehdotus mutta tuntuu ylipäätään olevan aika vähän jengiä muutenkin lenkeillä. Eilinen keskiviikon lenkki oli perus survomista (keskari 9 km/h) hiihtomajalla ja mannissa, loisto keli niin vaan 3 urhoollista oli mukana. Ymmärtääkseni oli ihan hyvä osin tekninen peruslenkki (ainakin minulla oli hauskaa) ns ajomiehen lenkki jota jokaisen pitäisi ajaa rauhassa maastossa kikkaillen. Missä se porukka oikein luuraa, maantielläkö?
Ehdottaisin että olisi hyvä jakaa porukka vaikka rentoon lenkkipäivään ja vähän kovempaan pidempään lenkkipäivään eli esim. tiistaina reippaasti ja torstaina rauhallisesti. Sunnuntaisin piiitttkää lenkkiä maastoissa nautiskellen. Tämä olisi helppoa kaikille. Vasta-alkajat pääsisi mukaan kun tiedetään että rauhassa mennään ja vastaavasti kammen pitää pyörähtää reippaasti kun ollaan reippaalla lenkillä. Yksinkertaista, helppa ja lähes vaivatonta eikö![]()
Työmatkaseuralle kiitokset!
Mukavaa ajaa välillä jutellenkin.
Niitä kauppoja, joita itse olen viime aikoina käyttänyt:
http://www.actionsports.de/index.php...c533006edb28b8
http://www.bike-components.de/shop/language/en
http://www.westbrookcycles.co.uk/
Nyt on syystarjoukset taas parhaimmillaan - ja siksipä minuakin tapaa tosiaankin maantiellä enemmän kuin jossain iljettävän märässä mettässä!
Mulle käy ihan yhtä hyvin tiistai ja torstai, kuin mikä tahansa muukin päivä. Ja kun ei itsekään meinaa ehtiä kuin satunnaisesti porukkalenkille, niin onko vaarana, että jakaannutaan liian moneen yhden miehen reeniporukkaan? Ja tuohon vauhtiin: eikös pelisääntönä ole ollut tähän asti, että hitaimman vauhtia mennään porukkalenkeillä? Ne vauhtilenkit voi sitten sopia erikseen, tai vaikka todeta jollain porukalla erkanevansa kimpasta. Keskiviikkona lyhyempi, ja sen vuoksi vähän vauhdikkaampi lenkki, ja sunnuntaisin pidempi rauhallinen. Mutta jos hitaimman vauhti on kova, niin sitten mennään kovempaa...
Tervehdys foorumille!
Aloitin alkukesästä harrastuksen ja kovasti kiinnostaisi tulla kimppalenkeille mukaan. Itselle sunnuntait käy huonosti, koska olen suurimman osan viikonlopuista koulussa. Keskiviikkolenkeille en ole tullut, koska olen käsittänyt että keskiviikkoisin ajetaan kovempaa, mutta olin ilmeisesti väärässä...
Kannatan ARJ:n ehdottamia lenkkipäiviä, eli ti, to ja su. Sellaisella muutoksella kuitenkin että ti ajettaisiin rauhallisemmin, ke kovaa ja sunnuntaina taas rauhassa. Torstaisin kun on muut pelit menossa. Näin pääsisin mukaan edes tiistaisin ja joinakin sunnuntaina.
Tuskin sanallani mitään vaikutusta on, mutta tämä oli ehdotukseni jos lenkkipäiviä alatte muuttamaan.
Komppaan Fourtouria. Ehkei kannattaisi ottaa liian montaa vakiopäivää kun nykyisetkin lenkit tehdään aika pienessä porukassa...ja aika hyvin foorumilta saa ajoseuraa kun suunnittelee lenkkiä vähänkin etukäteen. Järvenpäässä uutena kuskina mielestäni vastaanotto on ollut kiva, uudet kuskit vaan mukaan lenkeille.
Meridistin ehdotus aiemmasta lähtöajasta saa minulta kannatusta, kerkiäisi paremmin sunnuntaisin tekemään muutakin kuin ajamaan. Viikolla 17:30 on ihan yhtä huono aika minulle riippumatta päivästä. Viikolla ajoni tuppaavat alkamaan myöhemmin tai sitten lähden heti aamusta ajelulle.
Hyvää keskustelua lenkeistä. Nämä peruslenkkien ajat kun on kaikilla selkärangassa niin turha niitä on alkaa muuttamaan. Mutta huhuilemalla tällä palstalla saa aikaiseksi vaikka minkälaisen lenkin. Syksyn tullen maasto menee raskaaksi ja nopeudet hiljenee automaattisesti. Keskiviikkolenkillä oli tälläinen meininki eli ajamisen ja spekuloinnin suhde oli vakio.
http://connect.garmin.com/activity/217108954
Sunnuntain sipoonkorven lenkillä mentiin tämmöstä rataa.
http://connect.garmin.com/activity/217108973
Nuo meikäläiselle korkeat sykepiikit tuli niistä muutamasta kikailukohdasta joita hierottiin oikein urakalla. Uskomatonta miten kone kiekaisi kierrokset tappiin muutaman metrin rykäsyllä. Muuten lenkillä mentiin leppoisasti rupatellen.
Ne jotka kaipaa extremeä sitä on nyt tarjolla Kuopion Kalakukonkierroksella 8.8.
Kaikki puijon ja neulamäen nousut ajetaan. Luvassa ilmajuuria ja pirusti kivikkoa.
Matkana noin 70 km johon menee aikaa koko päivä. Ertsiä houkuttelin mukaan, mutta oli hieman epäileväinen.
Yksi ajaja mahtuu mukaan.
KKK:hon olisi ollut kiva lähteä enskaosaston matkaan. Olisi ajettu kaikki puijon ja neulamäen laskutEhkä ensi vuonna.
8.9. olisi Ellivuoressa enskaa tarjolla, mutta taitaa sekin jäädä väliin. Ans kattoo.
Huomenna ajelen, mutta en tiedä, mihin aikaan. Luultavasti jo 8-9 aikoihin lähden liikkeelle, täytyy varmaan jo puoliksi päivin ehtiä kotosalle.
Joku on ajatellut minua Hiihtomajan metsässä
Raivasin nuo pikkutukit, joiden päälle fillarini hallitusti asetin kuvan ottamista odottamaan, ja ison kasan risuja. Nyt siitä ajaa ees taas viuh vauh vain!
Juu näin on, Tottakai! Keskiviikon yhteislenkillä huomattiin ponsse passissa.
Kävin tänään ulkoiluttamassa tennareita Porvoossa puolikkaalla maralla.
Kaikkeni yritin mutta 1,5 tuntia jäi vielä rikkomatta, mutta kovaa mentiin, tai ainakin niin kovaa kun päästiin
5 min ja 27,3 sekuntia pitäisi vielä nipistää niin kauden tavoite olisi paketissa.
Syke pysyi ainakin tasaisena, 150 lasissa koko ajan (joulupukkisarjalaiselle kova luku)
Seuraava yritys puolikkaalla 14.10 Vantaalla.
Nyt tuli takaisku. Juuri kun Roscoe alkoi olla hyvässä iskussa, vein haarukan huoltoon. Tulos oli, että toisen ulkoputken liukulaakeri on kulunut alumiinipinnalle asti ja samalla kyntänyt urat liukuputkeen, eikä voi enää korjata. Kotiin toin haarukan osiin purettuna. Olen toki laiminlyönyt huollon ajoissa, mutta miten silti voi näin hajota?
Uusi Talas RLC maksaa saksanmaallakin jopa yli 1000 euroa, mikä tietenkin on ihan järjetöntä.
Onko kellään tähän mitään lohdun sanaa?
Tai onko kellään ehdottaa, mikä uudeksi? Pitää olla yläputkesta "tapered" ja alhaalla 15 mm akseli, joustoa 140 tai 150 mm.
Me voy en bicicleta, no preguntéis adónde. Busco acaso un encuentro que me ilumine el día.
Tuossa yksi vaihtoehto. Ei ole 15 mm akselilla mutta hinta kohtuullisempi kuin uuden 1000 lappunen. http://www.fillaritori.com/viewtopic.php?f=14&t=9866.
Timbe: Oisko joku tommonen: http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=67903 mistään kotoisin? Onhan noita, minen niistä mittään tiedä... Jaa, kari kalastajan isopyöräisissä on muuten jotenkin erikoisempi keula, olisikohan roscoessakin?
15 mm akseli ei mene 9 mm reikään... Mutta navanhan voi vaihtaa. Ja ainakin Hopen napoihin on olemassa vaihtopulikkasettejä, joilla (muistaakseni) saa 15 mm muutettua ysi milliseksi.
Kiinnostaako muuten ketään seinäkiipeily? Minä ajattelin lähteä kokeilemaan tässä joku viikonloppu, jos vaikka saisi siitä hauskan talviharrastuksen...
Niin jos jostain saisi palikan, jossa yläputki, kruunu ja liukuputket, niin alaputkeen saa maksamalla Fillariosasta uuden liukulaakerit ja loppu olisikin sitten vain huolto.
Seinäkiipeilykin vois kiinnostaa; tosin pari vuosikymmentä sitten se olisi ollut enemmän mun laji.
Fisherissä on Genesis-geometria. Onko siinä jotakin, minkä takia tavallinen haarukka ei kävisi? En tiedä. Siis 15 millin akselil maksaa 122 euroa ysimilliseen verrattuna, jaahas. Rautafelt, sullahan on Revelation. Onko tuo vastaava?
Seuraava sateinen ja muutenkin mahdollinen
Täällä: http://www.kiipeilykeskus.com/ ajattelin käväistä hommaa ihmettelemässä. Kokeilu itsevarmistavilla laitteilla maksaa pari kymppiä. Jos lähtijöitä ei ole neljää enempää, aikaa ei tarvitse ruveta varailemaan etukäteen. Opastavat alkuun, toivottavat hyviä kiipeilyjä ja hämähäkkiä saa sitten leikkiä niin kauan kuin paukkuja on. Eli tunti-pari ja sormet jääastiaan
Koitan lokakuun lopulla pitää pari viikkoa lomaa ja käydä silloin kiipeilyn alkeiskurssin. Mutta sitä ihmettelen sitten.
Kirjanmerkit