ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 38 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38 39 40 48 88 138 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.111 - 1.140 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1111
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kiitos tiedosta. Taidan ryhtyä kokeilemaan.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  2. #1112
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Jos kerran ryhtyy askartelemaan ja leikkelemään, eikös sitten voi yhtälailla käyttää vanhan sisurin venttiili?
    http://www.pellossalo.fi/

  3. #1113
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Voishan se toimiakin,kestäneekö sitten;melko tiukkaan sai kiristää sen juurimutterin et alkoi pitämään,ees litkuilla.

  4. #1114
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    22
    Toimiiko noi litkut muuten pakkaskeleillä?

  5. #1115
    Kokeilin tänään liukkaria ekaa kertaa. Huonosti kävi kokeilussa, tuli niin liukas, että ampui renkaan vanteelta, suoraan sormille. Taas oppi, että liukkaria vasta toivottomalle tapaukselle. Joo olihan 3 baria hiukan liikaa, mutta kun kolme edellistä rengasmallia olivat toimineet tällä prosessilla, niin vanhoilla metodeilla jatkettiin.

    Rengas oli 880 grammainen Misukan 2.4" Wild Grippi. Jykevä ja kohtuu tiukka rengas, mutta taisi olla silti venyvää sorttia(tai vanne on liian rikki). En tiedä menikö reunanauha poikki, ainakin pysyi paikoillaan 45 minuutin testilenkin.

  6. #1116
    mutanaama Guest
    @ Tapsa, väittävät että toimii, itsellä ei ole tullu talvella rengasrikkoja.
    @ makkeli, minkä helevetin takia sinne pitää ehdoin tahdoin tunkea kolme baria painetta, kun ne painuu paikalleen puolessatoista?????

  7. #1117
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Vaikutus on niin pieni, että enemmän vaikutusta on suolikaasujen työntövoimalla - mikäli on muistanut syödä papusoppa ennen enskakisaa ja on riittävän ohuet housut.
    Oon parissa threadissa maininnut tuon, että litkun paino ei ole suoraan verrattavissa sisurin painoon. Selvennän vähän, mitä ajoin takaa.

    Kun joku sanoo, että lateksisisurilla saa pienen painonsäästön verrattuna litkuihin, puhutaan lähtökohtaisesti erittäin pienistä eroista. Keskustelun ollessa tällä tasolla ei ole sen isompaa pilkunviilausta huomauttaa, että se lateksisisuri pyörähtää koko massallaan joka hetki tasan samaa tahtia muun renkaan kanssa, mutta osa litkujen massasta ei lähdekään heti kiihdytykseen mukaan. Renkaan kiihtyvyyttä mitatessa on vaikutusta sillä, onko massa kiinteässä vai nestemäisessä muodossa. Ei paljoa, mutta ei tuommosella unssin tai parin erotuksella litkut vs. lateksisisuri muutenkaan paljoa merkitystä ole.

    Kunnon suolikaasuhyökkäys takana tulevien riemuksi juuri ennen omaa irtiottoa on takuuvarmasti isompi tekijä kisatulosten järjestystä määrittämässä, paitsi jos vastassa on piinkovia ammattilaisia, jotka eivät vähästä hätkähdä.

  8. #1118
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    @ makkeli, minkä helevetin takia sinne pitää ehdoin tahdoin tunkea kolme baria painetta, kun ne painuu paikalleen puolessatoista?????
    Mavicin ohjeen mukaan UST:n tiivistyspaine on reilusti enemmän (olisko ollut 4,5 baria). Jos kumi lopsahtaa vanteelta kolmessa barissa, niin en menisi syyttämään ylipainetta, enkä myöskään käyttämään moista rengasta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  9. #1119
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Renkaan kiihtyvyyttä mitatessa on vaikutusta sillä, onko massa kiinteässä vai nestemäisessä muodossa.
    Näin epäilemättä. Omaa kokemusta on hieman vastaavasta tilanteesta. Mavic Cosmic Carbone SL -takakiekko veti muutama viikko sitten 100 kilometrin sadeosuudella alumiinikehän sisään noin puoli desilitraa vettä. Huomasin viikkoa myöhemmin, että kiekkoa pyörittäessä kuuluu omituista lotinaa. No, veden sai pois, kun otti renkaan vanteelta ja käänsi venttiilinreiän alaspäin.

    Kiinnostava havainto kiekkoa käsissä pyöritellessä oli se, että pyöriminen hidastui huomattavasti nopeammin kuin tavallisesti. Eli se kehän sisällä litisevä vesi hidasti selvästi pyörimistä, ts. aiheutti kitkaa. Onko kukaan kokeillut miten hyvin kiekko pyörii vapaasti ilman litkua ja litkun kanssa?

  10. #1120
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Kiekon pyörittely käsissä kertoo suunnilleen yhtä paljon kuin laakereiden pyörittely sormin ilman kuormaa: kai tuostakin voi jutella, mutta vaikutus todelliseen ajoon mitataan kyllä ihan muilla konstein.

  11. #1121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Mavicin ohjeen mukaan UST:n tiivistyspaine on reilusti enemmän (olisko ollut 4,5 baria). Jos kumi lopsahtaa vanteelta kolmessa barissa, niin en menisi syyttämään ylipainetta, enkä myöskään käyttämään moista rengasta.
    Anteeks nyt kun sanon vähän tylysti, mutta alkaa vähän kummastuttaan että tässä ketjussa ei mee ihan perusasiat perille.

    Joka toinen päivä joku jakaa jotain vääriä ohjeita, mitkä aiheuttaa lisää näitä "Pahoja Tubeless ongelmia" jos niitä joku päättää noudattaa. Yllä lainattu on yksi esimerkki taas.

    Mitä Mavicin ohjeen mukainen UST:n tiivistyspaine liittyy oikeastaan yhtään mihinkään täällä keskusteltuun? UST-rengas UST-vanteella toimii tuolla ohjeella, mutta niissä ei juuri ongelmia ole. Ja niistä ei täällä paljon kirjoitellakkaan. Ja siitä syystä niihin soveltuvat ohjeet eivät sovellu täällä.

    Kommentoimasi tapaus käyttäjä makkelilla on EI-UST rengas EI-UST vanteella. ("880 grammainen Misukan 2.4" Wild Grippi" ilmeisesti ghetto-tubeless valmistellulla ei-UST eikä Notubes vanteella aikaisemmasta postauksesta päätellen.)

    Siitä kombinaatiosta ei takaa renkaan valmistaja eikä vanteen valmistaja yhtään mitään että millä paineella pysyy vanteella. NoTubesin maksimisuosituspaineet (koskien siis NoTubesin omia kehiä ja ei-UST renkaita) tuli ylitettyä kirkkaasti.

    Kaikki tässä ketjussa aiemmin sanottu antaa ymmärtää että paljon kahta baaria korkeammalle ei kannata makkelin kombinaatiolla mennä.

  12. #1122
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Anteeks nyt kun sanon vähän tylysti, mutta alkaa vähän kummastuttaan että tässä ketjussa ei mee ihan perusasiat perille.

    Joka toinen päivä joku jakaa jotain vääriä ohjeita, mitkä aiheuttaa lisää näitä "Pahoja Tubeless ongelmia" jos niitä joku päättää noudattaa. Yllä lainattu on yksi esimerkki taas.
    Mitä väärää sinusta on kommentissani, että ei pitäisi käyttää rengasta, joka ei pysy vanteella kolmen barin paineella?

    UST:n tiivistyspaine tuli mainittua sen vuoksi, että se antaa suuntaa siihen, mitä luotettavasti kehällä pysyvän renkaan pitäisi kunnon kehällä kestää. No tubes-ohjeen 40 PSI on 2,8 baria, joten minusta renkaan pitäisi kestää ihan hyvin 3,0 bar painetta vaikka olisi mikä ghetto-tubeless. Tai siis minä en ainakaan ajaisi tuollaisella kombinaatiolla, joka ei kestä em. painetta.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  13. #1123
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Mitä väärää sinusta on kommentissani, että ei pitäisi käyttää rengasta, joka ei pysy vanteella kolmen barin paineella?
    No tuo on mielipide johon sulla on oikeus. Ja ihan hyvä nyrkkisääntö jos haluaa ottaa varman päälle.

    Toisaalta et sanonut noin, vaan että "Jos kumi lopsahtaa vanteelta kolmessa barissa, niin en menisi syyttämään ylipainetta". Protestointini oli siihen. Stanin suosituspaineen ylittäminen isokokoisella (joka kestää vähemmän painetta verrattuna pieneen) ja vielä rasvatulla renkaalla, vanteella joka pitää renkaan huonommin paikallaan kuin esim Stanin BST reuna, on takuuresepti renkaan vanteelta räjäyttämiseen, sekä renkaan että mahdollisesti myös vanteen tuhoamiseen. Se vaan on ylipainetta, ja käyttäjä itse sen jo tunnustikin. Ehkä ilman rasvaa olisi kestänyt, ehkä ei. Joka tapauksessa Stanin suosittelemalla asennusmetodilla olisi melko varmasti kestänyt. (Alhaisempi paine ja ei rasvaa vaan mietoa saippuavettä.)

    Kolmen baarin sääntö on sikäli turha, että ehkäpä kymmenet tuhannet tyypit ympäri maailmaa pyöräilee ongelmitta renkailla jotka lähtee kolmessa baarissa vanteelta, kun ei vaan koskaan laita sitä kolmea baaria.

    Tommonen 2,4" rengas, varmaan joku 1,6 - 1,8 on käyttöpaine. Miksi sen pitäis kestää 3 baaria? Reunanauhan venymän kestävyys ei edes todista mitään siitä että onko kombinaatio herkkä "hörppäilemään" alhaisilla paineilla.

    Miten muuten se sitten pitäisi tietää kestääkö joku rengas / vanne yhdistelmä tuon paineen? Kokeilla kaikki yhdistelmät että lähtikö vanteelta? En suosittele! Syitä alempana.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    UST:n tiivistyspaine tuli mainittua sen vuoksi, että se antaa suuntaa siihen, mitä luotettavasti kehällä pysyvän renkaan pitäisi kunnon kehällä kestää. No tubes-ohjeen 40 PSI on 2,8 baria, joten minusta renkaan pitäisi kestää ihan hyvin 3,0 bar painetta vaikka olisi mikä ghetto-tubeless.
    No määrittele "luotettavasti kehällä pysyvä" ja "kunnon kehä"... Vähän saivartelua mutta täytyy määritellä edes jotenkin, jos määrittelee tarkasti jonkun eksaktin paineen.

    Monilla täällä ilmeisesti ei ole "kunnon kehiä". Miksi sun mielestä tarkemmin määrittelemättömällä vanteella pitäisi renkaan pysyä jollain tietyllä, Stanin suositusta suuremalla paineella? Stanin kehät sentään koukuttaa renkaan reunaa alempaa kuin normikehät. Se vaikuttaa siihen millainen venymärasitus renkaan reunaan kohdistuu. Jollain normikehällä reunanauha saa venyä toooosi paljon ennen kuin reunan koukku alkaa reunanauhaa tukea. Siinä vaiheessa voi jo olla että on nauhat nyrjähtäneet ja pam. (Tän vanteen reunan merkitys toki on varsin pieni. Suurin merkitys on renkaan omalla venymisen vastustamisella josta olemme samaa mieltä.)

    Ja tällä suuren paineen kestolla ei sinänsä ole mitään tekemistä sen kanssa miten luotettavasti rengas toimii alhaisilla paineilla. Varsinkaan jos reunanauhaa ei ole valmiiksi turhaa kiusattu....

    Jos renkaan nauhat on jo kertaalleen venytetty täyttämällä ne (kokemusperäisen tiedon mukaan) ylipaineeseen, ne saattaa jo ajoon lähtiessä olla osittain "rikki", vaikkei katastrofaalisesti vielä, ja sitten pullahtaa joskus ajossa vanteelta sen takia. Tästä ei toki ole omia kokemuksia. Kunhan tuommostakin on kirjoiteltu ja käyhän se järkeen että voi olla mahdollista noinkin.

  14. #1124
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    No määrittele "luotettavasti kehällä pysyvä" ja "kunnon kehä"... Vähän saivartelua mutta täytyy määritellä edes jotenkin, jos määrittelee tarkasti jonkun eksaktin paineen.
    Tuo ensimmäinen on kyllä hankala määriteltävä. Ehkä tuo määrittyy enemmänkin logisen negaation kautta, eli ei nyt käytetä niitä renkaita, jotka tunnetusti ovat niin löysiä, että solahtavat pois kehältä pumppaamattakin. Näitä vältettäviä kumeja täälläkin on ollut esillä monessa viestissä.

    Kunnon kehä tubeless-hommiin on minusta joko aito UST-kehä (valmistajalla ei niin väliä) taikka Stanin tubeless-kehät. Noilla on tämän(kin) foorumin mukaan vähinten epäonnistuneita litkutusyrityksiä tavallisilla renkailla. Itse käytän vain UST-kehiä, ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia minkään kokeilemani renkaan kanssa. Asennuksessa olen käyttänyt Bilteman rengaspastaa (lue: saippuaa) ja paineet ovat olleet asennuksessa noin 3 baria tai joskus vähän ylikin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Monilla täällä ilmeisesti ei ole "kunnon kehiä". Miksi sun mielestä tarkemmin määrittelemättömällä vanteella pitäisi renkaan pysyä jollain tietyllä, Stanin suositusta suuremalla paineella? Stanin kehät sentään koukuttaa renkaan reunaa alempaa kuin normikehät. Se vaikuttaa siihen millainen venymärasitus renkaan reunaan kohdistuu. Jollain normikehällä reunanauha saa venyä toooosi paljon ennen kuin reunan koukku alkaa reunanauhaa tukea. Siinä vaiheessa voi jo olla että on nauhat nyrjähtäneet ja pam. (Tän vanteen reunan merkitys toki on varsin pieni. Suurin merkitys on renkaan omalla venymisen vastustamisella josta olemme samaa mieltä.)
    Ilmeisesti ei todellakaan ole "kunnon kehiä", koska näin paljon on ongelmia. Kehän reunan vaikutus renkaan pois putoamiseen ei minusta ole mitenkään pieni, koska hyvällä kehällä huonompikin rengas toimii (useimmiten ainakin).

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Ja tällä suuren paineen kestolla ei sinänsä ole mitään tekemistä sen kanssa miten luotettavasti rengas toimii alhaisilla paineilla. Varsinkaan jos reunanauhaa ei ole valmiiksi turhaa kiusattu....
    Tämä on täysin totta. Vaikkapa Schwalben Rocket Ron pysyy UST-versiona erittäin huonosti paikallaan alhaisilla paineilla. Vastaavasti vanha Nokian NBX-lite pysyi hörppäämättä vielä 1,2 barin paineilla eturenkaana ja takanakin riitti 1,4. Tämä kohtuullisen isokokoisen kaverin alla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Jos renkaan nauhat on jo kertaalleen venytetty täyttämällä ne (kokemusperäisen tiedon mukaan) ylipaineeseen, ne saattaa jo ajoon lähtiessä olla osittain "rikki", vaikkei katastrofaalisesti vielä, ja sitten pullahtaa joskus ajossa vanteelta sen takia. Tästä ei toki ole omia kokemuksia. Kunhan tuommostakin on kirjoiteltu ja käyhän se järkeen että voi olla mahdollista noinkin.
    Tämä reunan venyminen on minusta vähän hämärä asia. Periaatteesta joku lankareunainen kumi ei ainakaan langan kohdalta juurikaan veny, mutta joku siinä ilmeisesti pettää kun kerran ongelmia tulee. Taittuvakylkeisessä renkaassa rakenne on herkempi ja siinä näen selvän mahdollisuuden pilata renkaan kovilla ylipaineilla.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  15. #1125
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Tai siis minä en ainakaan ajaisi tuollaisella kombinaatiolla, joka ei kestä em. painetta.
    No nyt on ajettu tuolla kombinaatiolla, hiukan varmistelin pysyvyyttä litkuttamalla renkaan ja vanteen välin ulkopuolelta (onko tämä sitä liimausta suuressa maailmassa). Joo ainoa ongelma on, että kun runttasi asfalttikurviin reippaalla vauhdilla ottaa tuo muhku linkkuun kiinni. Kaikki vinoon droppauksetkin rengas on kestänyt. Mutta eihän nämä takaa, että kestää isoa väärinkäyttöä, mutta luotettavuus mulle on testattu. Jaa takarenkaana käytössä tuota misukkaa.

    Lisäyksenä tähän mun systeemiin, niin suurin syyllinen ei taida olla 3 barin paine, ei ghettoviritys, ei liukastus, ei rengas vaan se, että vanne on ajettu kiveen lommolle. Vekki on pihdeillä suoristettu ja siinä kohtaa vannetta on varmana aika heikko pito vanteen reunassa.

  16. #1126
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    232
    Missä vika, kun flowlle litkuilla ust rubber queen 2.2 puolentoista barin paineella ja alle sata ajettuna paukahtaa pienessä notkossa niin ettei pystynyt kotiin ajamaan? Ikään kuin rengas olisi muljahtanut toiselle puolelle vannetta, toisella puolella sitä näkyy ylhäältä katsottuna enemmän kuin toiselta.. Paineet pysyivät kuitenkin..
    Rengas pois ja kiekko näyttää silmällä olevan ok.. Eikös renkaan kuitenkin pitäisi suht suorassa olla kun sitä kädessä roikuttaa?
    groovyholmes muokkasi tätä : 28.08.2012 at 12.33
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

  17. #1127
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709

    Peukalo ylös

    Bontragerin 29 Rhythm symmetric tlr-vannenauhat ja tlr-venttiilit postista, hetki ihmettelyä ja "Stan's-neitsyys" menetetetty. Aihiona Bontin Duster vanne ja Schwalben Rocket Ron 29x2.25. Ei ollut mitään ongelmia, kiitos saamani idioottivarman ohjeen:
    1. sisureilla vanteelle fairyn kera
    2. toinen laita irti
    3. sisuri pois
    4. tlr-venttiili paikoilleen
    5. Stan's litkut sisään
    6. rengas takaisin vanteelle
    7. pahvilaatikon päälle kyljelleen irroitettu reuna alaspäin
    8. ilmaa sisään, itsellä alkoi pitämään ilmaa ekasta painalluksesta lähtien
    9. kiekko ravistellen sivuttain ravistellen ja samalla pyörittäen eri kulmaan, jotta levittyy joka puolelle. Ei kait tätä tarvitsisi välttämättä, mutta näin tuo setä teki NoTubesin videossa.

    Helpotti kummasti litkujen laittoa ja reunan nostamista takaisin, kun kiekko roikkui pyörän sarvesta (ainut paikka mihin sai tähän hätään roikkumaan).

    Nyt testilenkille.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  18. #1128
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Alkaa mennä ankureiksi nuo renkaani kohta. 1 kk sitten stansilla racekingin racesportit litkutin, 29 tuumaiset, taisi mennä 120 ml yhteen kumiin. Viikko pari myöhemmin en kuullut enää mitään hölskötystä ja lisäsin varmuuden vuoksi 25-30 ml jotta olisi jotain millä tiivistää jos sattuu . Nyt tänään takarengas meni sen verran kiville että alkoi tyhjenemään ja kotona sitten laitoin varmuudeksi vielä 25-30 ml lisää kun ei meinannut tiivistyä. Kyllä sitä maitoa siellä vielä oli kun kurkasin reunasta, mutta ei enää siinä määrin että kuuluvasti havaittavissa. Sanokaas nyt viisaat, teenkö jotain väärin vai näinkö tämä menee näitten kanssa?
    http://www.pellossalo.fi/

  19. #1129
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    Alkaa mennä ankureiksi nuo renkaani kohta. 1 kk sitten stansilla racekingin racesportit litkutin, 29 tuumaiset, taisi mennä 120 ml yhteen kumiin. Viikko pari myöhemmin en kuullut enää mitään hölskötystä ja lisäsin varmuuden vuoksi 25-30 ml jotta olisi jotain millä tiivistää jos sattuu . Nyt tänään takarengas meni sen verran kiville että alkoi tyhjenemään ja kotona sitten laitoin varmuudeksi vielä 25-30 ml lisää kun ei meinannut tiivistyä. Kyllä sitä maitoa siellä vielä oli kun kurkasin reunasta, mutta ei enää siinä määrin että kuuluvasti havaittavissa. Sanokaas nyt viisaat, teenkö jotain väärin vai näinkö tämä menee näitten kanssa?
    Periaatteessa se menee juuri näin. Jos kuitenkin jatkuu loputtomasti, kannattaisi ottaa rengas irti ja tarkistaa mihin se litku oikein menee. Joko se kuivuu tasaisesti renkaan sisäpintaan tai johonkin tiettyyn kohtaan "korvasieneksi" syystä tai toisesta. Tuota korvasientä muodostuu minun kokemukseni mukaan kun litkua on ollut alunperin renkaassa liikaa ja se on päässyt seisomaan tiettyyn kohtaan vähäksi aikaa, ruvennut kuivumaan ja sitten keräämään itselleen massaa. Lisäksi, jos vanneteippi/vannenauha ei toimi litkun kanssa oikein, saattaa litku kuivua myös nippeleiden/venttiilin varren ympärille pieniksi paakuiksi vanteen sisään.

    Tai sitten se vaan vuotaa renkaan reunoilta tai rei'istä ulos.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #1130
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Mulla on renkaissa riittänyt 40-50ml rengas ja kun rengas mennyt vaihtoon noin 8-12kk:den jälkeen niin sellainen 20ml ollut litkua juoksevana renkaassa.
    Käytän GEAXin litkua.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  21. #1131
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    ...korvasientä muodostuu minun kokemukseni mukaan kun litkua on ollut alunperin renkaassa liikaa ja se on päässyt seisomaan tiettyyn kohtaan vähäksi aikaa, ruvennut kuivumaan ja sitten keräämään itselleen massaa....
    "Korvasieni" tulee reikään...

    Isoja mällejä kertyy kuivumisesta jne.


  22. #1132
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    .... Sanokaas nyt viisaat, teenkö jotain väärin vai näinkö tämä menee näitten kanssa?
    Viisas en varmana ole, mutta hyvä arvaamaan;
    - litku jähmii sinne kumin sisäpintaan sellaiseks kondomiks (= lähes yhtenäinen kiinteä kalvo) - tapahtuu helposti contin
    kumeilla kun renkaan sisäpinta on .... ööö... contimainen.
    - teippi / vannenauha flaskaa jostain niin että litku vuotaa pinnanrei`ästä tai venan juuresta vanteen onteloon
    - rengas on burbbinu litkuja pihalle ajossa

    Off_topic - tietääks kukaan miten lateksisisurista (sen pinnasta) saa geaxin litkunjämät irti?

  23. #1133
    mutanaama Guest
    Vedellä nuo viimeksi pesaisin, mutta eivät olleet vielä kuivuneet.

  24. #1134
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Milläs hitolla nuo tubeless-renkaitten isommat reiät saa paikattua? Sisäpintaan liimatut perus tiptop-paikat näemmä pullauttavat ennemmin tai myöhemmin mukavan pikku kuplan siitä reiästä...
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  25. #1135
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Pikaliima, autonrenkaan matopaikka.

  26. #1136
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Vedellä nuo viimeksi pesaisin, mutta eivät olleet vielä kuivuneet.
    Siis niinkus varmasti lateksisisurista, ei tavallisesta butyylikumisesta?

  27. #1137
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TimoF Katso viesti
    Milläs hitolla nuo tubeless-renkaitten isommat reiät saa paikattua? Sisäpintaan liimatut perus tiptop-paikat näemmä pullauttavat ennemmin tai myöhemmin mukavan pikku kuplan siitä reiästä...
    Parktoolilla on tubeless-paikka TB-2, mutta sekin on hätäpaikka. Sen kestävyydestä ei vielä kokemusta.

  28. #1138
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Repovuoren kupeessa
    Viestit
    826
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Viisas en varmana ole, mutta hyvä arvaamaan;
    - litku jähmii sinne kumin sisäpintaan sellaiseks kondomiks (= lähes yhtenäinen kiinteä kalvo) - tapahtuu helposti contin
    kumeilla kun renkaan sisäpinta on .... ööö... contimainen.
    - teippi / vannenauha flaskaa jostain niin että litku vuotaa pinnanrei`ästä tai venan juuresta vanteen onteloon
    - rengas on burbbinu litkuja pihalle ajossa

    Off_topic - tietääks kukaan miten lateksisisurista (sen pinnasta) saa geaxin litkunjämät irti?
    V.ehto 1 oli oikea Äsken otin koko höskän pois kun tänään taas jätti. Pitäö uskoa että tämän renkaan kyljet eivat ole paras idea savon kivikosssa
    http://www.pellossalo.fi/

  29. #1139
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Johan Moraal Katso viesti
    V.ehto 1 oli oikea Äsken otin koko höskän pois kun tänään taas jätti. Pitäö uskoa että tämän renkaan kyljet eivat ole paras idea savon kivikosssa
    Tosta nimenomaisesta kalvottumisvaivasta pääsee sillä että pyyhkii sen kumin sisuksen bräkleen-rätillä. Kovat jätkät käyttää
    myös asetonia. Kylkien kestävyyttä se ei paranna - jos sulla(kin) on kiaro viähtymys noihe Racekingeihin, niin ota ne kerrasta
    UST-versioina. Sen mitä painossa häviit, voitat tuplana muissa ominaisuuksissa.

  30. #1140
    timpe940 Guest
    Pistetään nyt omia kokemuksia tubeless kokeilusta.
    Kiekoiksi tuli hankittua Sun Ringlen Charger Pro:t ja kumeina WTB:n Weirwolfit 2.3 Race versiona.

    Toinen kylki vanteelle. Venttiili kiinni. Vähän saippuavettä renkaan reunoihin ja toinenkin kylki vanteelle.
    Venttiilistä sielu irti ja ilmaa lattiapumpulla n.3baria ja poksu rengas helposti paikoilleen. Ei edes vuotanut mistään ilmaa. Pikkupullo Stanin litkua venttiilistä sisään ja ilmat renkaaseen sisälle. Renkaan ravistelut ja ei tuntunut edelleenkään mistään vuotavan. Pikku koeajolenkki ja nyt saa levätä yön yli ja huomenna näkee pysykö ilmat.

    Vähän arponut että kannattaako tuota tubelesia edes lähteä kokeilemaan. Positiivinen yllätys miten helposti sai homman hoidettua ilman ongelmia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •