HephaGiantGarminElectrobike
Sivu 26 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 1839

Aihe: Garmin edge 800

Ei mitään ongelmia tuon kartan käyttöönotossa.

Tarkistitko "Järjestelmä - Kartta - Kartan Tiedot", näkyykö karttaa tuolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veekoo Katso viesti
    Tarkistitko "Järjestelmä - Kartta - Kartan Tiedot", näkyykö karttaa tuolla.
    No just siellä se ei näy. Kahdella eri muistikortilla kokeiltu, nimiä muutettu, jne. Mikähän on ladatun kartan tarkka koko, jos olis downloadaamisessa tullut joku häiriö? Mulla se on 1 167 521 kt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tregård Katso viesti
    No just siellä se ei näy. Kahdella eri muistikortilla kokeiltu, nimiä muutettu, jne. Mikähän on ladatun kartan tarkka koko, jos olis downloadaamisessa tullut joku häiriö? Mulla se on 1 167 521 kt.
    Kokeile latausta uudelleen. Olikohan koko ladattuna 1.5-1.6G, en nyt muista??
    Onkohan kortin nopudella vaikutusta asiaan?

Tuossa on mun muistikortin Garmin -hakemiston sisältö. Samalla kortilla kolme kartta (OSM, MML-maastokartta, SuomiPro) ja kaikki pelaa. Listassa näkyy tiedostojen koot tavun tarkkuudella. Listaus otettu linuxissa, mutta eiköhän tuosta windows-hemmotkin saa jotain selvää.

$ ls -l Garmin/
    yhteensä 3421184
    drwx------ 2 vesa vesa 32768 heinä 31 17:33 Activities
    drwx------ 2 vesa vesa 32768 heinä 31 17:33 Courses
    drwx------ 2 vesa vesa 32768 heinä 31 17:33 gpx
    -rw-r--r-- 1 vesa vesa 1497628672 elo 3 12:38 mml_suomi11.img
    drwx------ 2 vesa vesa 32768 heinä 31 17:33 NewFiles
    -rw-r--r-- 1 vesa vesa 124039168 elo 8 08:06 osm080812.img
    -rw-r--r-- 1 vesa vesa 1881440256 heinä 31 19:49 suomipro.img
    drwx------ 2 vesa vesa 32768 heinä 31 17:33 Workouts

Onko joku saanut ton kartan 800:n asennettua? Mulla ei Edge tunnu millään löytävän tota karttaa, vaikka se on muistikortille oikeaan kansioon siirretty.
    Oletko ihan varmasti kopioinut muistikortin juuressa sijaitsevalle Garmin/ nimiseen kansioon tiedoston mtk_suomi11.img?

Latasin äsken uudestaan tuon topokartan "mtk_suomi11.img" ja Wintoosa ilmoittaa sen kooksi tietokoneelle tallennettuaan 1462528 kt.
    magnuken muokkasi tätä : 22.08.2012 at 22.28

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Latasin äsken uudestaan tuon topokartan "mtk_suomi11.img" ja Wintoosa ilmoittaa sen kooksi tietokoneelle tallennettuaan 1462528 kt.
    Juu, downloadaus oli feilannu (tietenkin ilman mitään virheilmoituksia). Nyt pelittää ja uskaltaa lähteä mustikkaan vaikkei mahtuiskaan.

Danke schön avusta.

Juu, downloadaus oli feilannu (tietenkin ilman mitään virheilmoituksia). Nyt pelittää ja uskaltaa lähteä mustikkaan vaikkei mahtuiskaan.

Danke schön avusta.
    Hyvä, että lähti pelaamaan.

Itselläni ei ole Edge 800 vehjettä (vaan Edge 500) mutta meikäläisen monitoimigepsissä Montana 650t olen paljonkin tuota karttaa käyttänyt ja ainakin tässä vehkeessä olen havainnut, että on paras säätää sieltä "Map Settingsistä" se "Detail" level maksimiinsa. Ellei tuon tee, niin ainakin Montanassa kyseinen kartta on aika aneeminen.

Mulla toimi nimeä vaihtamatta, kun kopsas muistikortin Garmin-kansioon. Piti tosin vaihtaa 4G kortti että mahtui aiemman osm:n kartan kanssa tuonne.

Reititys ei tuolla MML-aineistolla näköjään toimi ainakaan vielä, ja tästä versiosta puuttuu vielä kadunnimet (jotka pitäs huhun mukaan olla seuraavassa).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gobbif Katso viesti
    Mulla toimi nimeä vaihtamatta, kun kopsas muistikortin Garmin-kansioon. Piti tosin vaihtaa 4G kortti että mahtui aiemman osm:n kartan kanssa tuonne.

Reititys ei tuolla MML-aineistolla näköjään toimi ainakaan vielä, ja tästä versiosta puuttuu vielä kadunnimet (jotka pitäs huhun mukaan olla seuraavassa).
    Uudemmissa Garminin gepseissä ei niiden lisäkarttojen nimien enää tarvitse olla vakioituja. Riittää kunhan tiedostonimen tarkenne on .img. Vanhemmissa vehkeissähän lisäkartat piti olla tyyliin GMAPSSUP(P)n.IMG, n=1.2.3 jne.

Olen ymmärtänyt, että kyseisen MML aineistoa koostaneen kaverin tarkoituksena (kartat@hylly.org) on jatkuvasti sitä kehittää ja tuoda Garmin koosteeseensa lisää elementtejä. Itse kaipaisin kovasti siihen kartaan "mtk_suomi.img" ne kiinteistörajat. Tätä kehitystyötä vartenhan sivustolta löytyy se "Donate" nappulakin!

Reititys (automaaginen) tuskin ikinä tulee toimimaan tässä topografisen peruskartta-aineistoon perustuvassa Garminiin sovitetussa kartassa. Ainakin itselleni on aika vaikeata kuvitella mihin reititystä maastokartassa tarvittaisiin? Tie- Kaupunki- ja ulkoilukartat sitten erikseen.

...Itse kaipaisin kovasti siihen kartaan "mtk_suomi.img" ne kiinteistörajat.
    Niinpä, mutta onko nekin maksutonta MML:n dataa?

Reititys (automaaginen) tuskin ikinä tulee toimimaan tässä topografisen peruskartta-aineistoon perustuvassa Garminiin sovitetussa kartassa. Ainakin itselleni on aika vaikeata kuvitella mihin reititystä maastokartassa tarvittaisiin?....
    Onhan SuomiPro reitittävä, teitä pitkin. Muutama sivu sitten joku kaipasi sitä, että polkuja pitkinkin reitittäisi

Ilmeisesti vieläkään ei voi mitenkään päivittää (ilmaiseksi) netistä noita Garminin bundleissa mukana tulevia NT Navigator City Europe (vai millä ihmeen nimellä se olikaan) karttaa? Eli joutuu aina ostamaan uuden kartan jos haluaa päivitetyn kartan. Vai kuinka useasti noita ylipäänsä tehdään. Onko sama kartta 5 vuotta Garminillakin jakelussa? Garminilla on joku Map Updater palvelu netissä, mutta vaikka softa muistaakseni haistaa että G800 käytössä, niin aina ilmoittaa että päivitettävää karttaa ei ole saatavilla.

Onko joku törmännyt jossain webbikaupassa pelkkiin Garmin 800:sen kuoriin? Eli jos haluu joskus naarmut pois lasista niin kuoret vaihtamalla varmaan ainut mahdollisuus moiseen? Ja sen jälkeen se saakelin näytönsuojakalvo hommata siihen kyllä. Toi lasi naarmuuntuu kun puhaltaa pölyt pois näytöltä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Eli joutuu aina ostamaan uuden kartan jos haluaa päivitetyn kartan.
    Onko joku törmännyt jossain webbikaupassa pelkkiin Garmin 800:sen kuoriin?
    Näin minä siis olen ainakin ymmärtänyt että joutuisi aina uuden hommaamaan.
    Mitään halpaahan tuo Garminin sivulta latailu ei ole...

Niin, jos noita kuoria näkyy jossain, niin linkkiä vaan!
    - Numismaatikko -

Ei ole ilmeisesti ihan simppeli vaihtaa koska lasiin on integroitu elektroniikkaa samaan tyyliin kuin Iphonen etulasiin. Samasta syystä niitä laseja ei löydy ihan helposti.
    Tuolta voinee pyytää hinta-arviota lasin vaihtoon http://satnavrepairservice.com/repai...repair/13.html

Garmin Oregon 550 touchscreen vaihto näytti olevan 89 puntaa.

Ilmoitelkaa mitä vastailevat jos kysytte hinta-arviota.
    pikku-mihkali muokkasi tätä : 23.08.2012 at 10.59 Syy: lisäsin 550 hinnan

Onko joku saanut ton kartan 800:n asennettua? Mulla ei Edge tunnu millään löytävän tota karttaa, vaikka se on muistikortille oikeaan kansioon siirretty.
    Toimii ja kukkuu hyvin kolmen muun kartan kanssa. Siis ei ongelmia täällä. Datatallennus laitettu kortille.
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Ei ole ilmeisesti ihan simppeli vaihtaa koska lasiin on integroitu elektroniikkaa samaan tyyliin kuin Iphonen etulasiin. Samasta syystä niitä laseja ei löydy ihan helposti.
    Tuolta voinee pyytää hinta-arviota lasin vaihtoon http://satnavrepairservice.com/repai...repair/13.html

Garmin Oregon 550 touchscreen vaihto näytti olevan 89 puntaa.

Ilmoitelkaa mitä vastailevat jos kysytte hinta-arviota.

No niimpä tietysti, eihän se pelkkä "lasi" ole vaan jotain muuta kun/jos on kosketusnäyttö! Ja siitä syystä kait tuo lasin vaihto on aika pirun kallis verrattuna laitteen hintaan. Jäänee vaihtamatta niin kauan kunnes lasista ei enää läpi näe. Olis pitänyt tajuta laittaa joku kunnon suojakalvo siihen pintaan, mutta pelkäsin värkin jo muutenkin huonon kontrastin puolesta enkä sit laittanut. Kotona iPadissakin on hyvä suojakalvo kiinni eikä se ole menoa kyllä haitannut!

Joku jos kysyy tarkan hinnan G800 näytön vaihdolle tuolta niin toki saa kertoa senkin.

Tuli tuossa kesän retkellä huomattua, että olisi kiva jos pääsisi katselemaan ja muokkaamaan reittejä vähän isommalta näytöltä. Garmin Connect toimii ihan jees uuden iPadin näytöllä siihen asti kun pitäisi painaa nappia "Lähetä laitteeseen." Ei oikein jaksaisi raahata kannettavaa joka painaa tuplat iPadista joka sekin on tablettien mammuttiosastoa. Käsittääkseni joihinkin eksoottisimpiin tabletteihin saisi USB-massamuistin kiinnin. Kokemuksia?

Käsittääkseni myös kiinteistörajat ovat MML:n piirissä eli nyttemmin maksutta julkaistu. Se "donate" nappula!
    Mutta, esim vesistöjen syvyyskäyrät ja väylät merkintöineen eivät ole maksuttomia. Tämä koska merikortteja Suomessa ylläpitää Merenkulkulaitos ja ne eivät vielä ole aineistoansa vapauttaneet.

Onhan SuomiPro reitittävä, teitä pitkin. Muutama sivu sitten joku kaipasi sitä, että polkuja pitkinkin reitittäisi

SuomiPro:hon on yhdistetty sekä topo- meri- että maantiekarttaa. Se maantieosuus on toki siinä reitittävä. Mutta ihmettelen kovasti kuka nyt tarvitsisi topografisessa kartassa "jänkhällä"automaattista reititystä!!!

SuomiPro:hon on yhdistetty sekä topo- meri- että maantikarttaa. Se maantieosuus on toki siinä reitittävä. Mutta ihmettelen kovasti kuka nyt tarvitsisi topografisessa kartassa automaattista reititystä!!!
    Sellainen joka ei haluaisi ostaa CN Europea. Siinähän on pidä tiellä toiminto.

Omassa gepsissä on ilmainen topo ja CN Europe NT yhtä aikaa päällä. Se on aikalailla täydellinen yhdistelmä.
    30T

Ilmaisen topokartan ja ilmaisen OpenStreetMapin (http://www.polkupyoraily.net/osm/) voi myös pistää rinnakkain ja molemmat aktiiviseksi, niin saa maastokarttanäkymän ja reitityksen. Reititys menee OSM:n mukaan, joten poluilla reititys ei pelaa. Mulla on käytännössä nykyään koko ajan tämä yhdistelmä.

Ainoa ongelma on vaan se, että reittiviiva ei kunnolla erotu topokartan värityksestä, eikä Edge 800:a voi konfiguroida tuon reittiviivan väriä ;-(

Lainaus Alkujaan tämän lähetti veekoo Katso viesti
    Ainoa ongelma on vaan se, että reittiviiva ei kunnolla erotu topokartan värityksestä, eikä Edge 800:a voi konfiguroida tuon reittiviivan väriä ;-(
    Reitin yhteenvedosta asetukset (jakoavain) -> Karttanäyttö -> Väri ? Useita huonoja vaihtoehtoja!

^Tiedetään. Tuolta saa niitattua reitin kartalle kiinteästi haluamallaan värillä, mutta silloin ei ole käännösopastus tai poikkeamahälytys päälle. Mutta kun pistää reitityksen päälle (käännösopastus ja/tai poikkeamahälytys), niin garmin piirtää reitin sillä kiinteällä värillä, josta juuri valitin.

Saakos garminin kellonaikaa mitenkään haettua uudelleen? Olen kaksi kertaa jo tehdaspalauttanut asetukset ja hakenut kellonajan uudelleen, mutta joka kerta garmin hakee väärän kellonajan. Yhteys sateliitteihin on ollut kuitenkin ihan hyvä. Mistään ei näytä löytyvän manuaalista kellon asetustakaan.
    Respect is not given, it is taken.

gmt +- asetus / aikavyöhyke asetus pielessä..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

Ja sen korjaus miten?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juu-zo Katso viesti
    Ja sen korjaus miten?
    Garminin Edge 800 vehkeen pitäisi asettua ihan automaagisesti oikeaan aika vyöhykkeeseen ja siten kellonaikaankin GPS-satelliittien lähetteen mukaan. Anna siis vehkeen olla rauhassa ulkona avonaisella paikalla jonkun 10-30 minuuttia, niin pitäisi mennä ihan oikeaan aikaan myös kesä/talviajat huomioiden.

Ellei näin tapahdu varmista, että sinulla on vehkeessäsi tuorein firmis. Jossakin varhaisemmassa firmwaressa oli tämän suhteen nimittäin bugi!

Kyllä tuon kanssa on käyty lenkilläkin ja silti on kellonaika ollut päin hanuria lenkiltä palattaessa. Ihmettelen kyllä suuresti sillä aluksi aika asettui kohdalleen ihan hyvin ja meni pieleen kun latasin uusia karttoja masiinaan. Noh jos koittaisi firmiksen uudelleen tuuppausta sitten.

Tähän varmaan löytyisi kysymys etsimällä mutta luontainen laiskuus pistää kysymään: käykä 705 kadenssianturi ja sykevyö suoraan 800:lle? Kadenssianturi on ainakin tyypiltään sama, joten se varmaan käy, mutta tuo sykevyö. Mulla on se vanha "kova malli". Näissä 800 taitaa olla jo paremmat versiot... Ei tarttis ostaa uusi jos nämä käy suoraan...
    "Ei tarvitse tietää mihin on menossa, kun tietää mistä on tulossa" -Martti-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti japoo Katso viesti
    Tähän varmaan löytyisi kysymys etsimällä mutta luontainen laiskuus pistää kysymään: käykä 705 kadenssianturi ja sykevyö suoraan 800:lle? Kadenssianturi on ainakin tyypiltään sama, joten se varmaan käy, mutta tuo sykevyö. Mulla on se vanha "kova malli". Näissä 800 taitaa olla jo paremmat versiot... Ei tarttis ostaa uusi jos nämä käy suoraan...
    Mulla kävi molemmat suoraan.

Huomasittekos tämän jutun uudistuneessa Mikrobitissä:
    http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater ?
    ****Timo
    ex tusinakerholainen

Oli hyvä juttu! Kerrankin asiantuntija, joka ihan oikeasti käyttää kyseisiä tuotteita

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •