Huomenna on näköjään aluecupin XC-kisa Liedossa. Menkääpä ajamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
Eipä se alkumatkakaan mennyt ihan putkeen järjestelyjen osalta.
Täsmennetääs vähän tätä heittoa... Tarkoitus oli ajaa poliisisaattueessa yhtenä letkana Naantaliin asti keskinopeudella noin 25 km/h. Ei kiiruhdettu ensimmäisien joukkoon lähdössä, mutta ei kyllä missään ihan hännilläkään oltu. Ei taidettu ihan tavattoman hiljaakaan ajaa. Totuus on kuitenkin se, että Raision keskustasta Nesteentielle käännyttäessä letka oli jo ihan palasina. Nesteentien valoristeyksissä ei ollut liikenteenohjausta ja heti ensimmäisessä risteyksessä valot vaihtuivat edessämme punaisiksi ja sivutieltä ajoi auto pyöräletkan lävitse. Eipä siinä mitään todellista vaaratilannetta syntynyt, mutta siis "ei todellakaan näin"! Kiristettiin siinä sitten vauhtiakin, mutta ei me noin kolmeakymppiä ajaenkaan koskaan nähty mitään vedettyä pääletkaa. Sinällään hyvä että vedetään reippaasti, mutta tiedotus pitäisi olla sen mukainen ja hitaammin kiiruhtavienkin matka pitäisi huolehtia.

Ekasta huollosta ajettiin ohi, kun ei hoksattu miettiä moisen sijaintia. Keksittiin muutama kilometri myöhemmin, että Merimaskun koulullahan se piti olla. No siinä kohtaa keskityttiin letkan seassa ajaneeseen autoon sekä hidastetöyssyyn. Ei nähty huollon opasteita - en halua uskoa ettei sellaisia olisi ollut. Olisiko ollut mahdotonta sijoittaa huolto niin että se näkyisi reitille.

Viimeinen huolto oli ihan oma lukunsa. Osallistujaohjeissa oli mainittu, että samaa huoltoa käytetään kahdesti ja toisella kerralla sinne pitää poiketa muutama sata metriä reitiltä. Lisäksi osallistujaohjeessa oli mainittu, että jättimyllyn Nousiainen-Valpperi-Nousiainen lisälenkkiä saisi ajaa niin monta kierrosta kuin haluaa. Ihan hieno systeemi. Meidänkin letkassa mietittiin että voitaisiin ajaa pari kierrosta niin saataisiin 150 km täyteen. Huoltoon ei kuitenkaan ollut minkäänlaista opastusta ja ilman paikallistuntemusta sinne olisi ollut mahdotonta löytää. Liikenteenohjaus toimi tehokkaasti opastaen kaikki viimeisen huollon ohi. Käytännössä siis lopussa oli yli 40 km ilman huoltoa.

Niin juu... Maalin huollossa oli pullat loppu jo reilut kolme tuntia ennen reitin sulkemista. Eipä se maailma siihenkään kaatunut. Tuossa nyt kuitenkin tuollaista kritiikkiä, mutta kivaahan se oli joka tapauksessa.