ElectrobikeHephaGiantGarmin
Sivu 11 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 21 61 111 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 5028

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

  1. #301
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Voisko vaimennukset kuitenkin toimia selkeästi vaikka öljyä olis vuotanut? Paluuvaimennus tuntuu ainakin vaikuttavan kuin ennenkin, sisäänpäinvaimennuksesta on vaikeampi sanoa.

  2. #302
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Josse menee sen 2/3 ja sitten tökkää kuin seinään, niin melko todennäköinen tilanne. Kyllä mullakin tuli alajalat voiteluhuoltoa varten irrotettaessa öljyä oikealta puolelta, vaikka vasen oli jo lähes kuiva. Että eiköhän mullakin ole vaimentimessa vähän vähempi öljyä kuin tehtaan jäljiltä... toimii ihan hyvin edelleen, joten en tee vielä asialle mitään. Vaimenninhuollon kun teen, niin sitte mietin josko laittas uuden O-renkulan. Musta tuntuu, että aina ne vähän tiputtelee alajalkaan, mutta sitte kun joustomatka vähenee, niin on aika hoitaa homma kuntoon.

  3. #303
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Voisko vaimennukset kuitenkin toimia selkeästi vaikka öljyä olis vuotanut? Paluuvaimennus tuntuu ainakin vaikuttavan kuin ennenkin, sisäänpäinvaimennuksesta on vaikeampi sanoa.
    Paluuvaimennus voi toimia varsinkin jouston alkupäästä (mahdollisesti koko matkaltakin) jos vaimennusöljyjä on valunut alajalkoihin. Puristusvaimennuksen voisi ainakin luulla häviävän varsinkin jouston alkupäästä öljyjen vähentyessä. Myös kurlausta voi esiintyä vaimennusöljyn mahdollisesti muuttuessa ainakin osittain vaahdoksi. Puristusvaimennuksia voi tietty kokeilla ruuvailla säädöistä kiinni ja katsella muuttuuko keulan vaimennus selkeästi kuten normaalisti pitäisi. Itsellä ei ole omassa Rockshoxin Toteemissa tosin koskaan ole ollut ko. ongelmaa...

  4. #304
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Soitin R-techille. Eka kommetti oli että pitäis hoitaa ostopaikan kanssa, mutta heti kohta lupasivat hoitaa siihen uuden yläosan. Lähetin Foxin sinne. Saas nähä millon tulee takas, varaosa saattaa tilauskamaa.

  5. #305
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tune Katso viesti
    Paluuvaimennus voi toimia varsinkin jouston alkupäästä (mahdollisesti koko matkaltakin) jos vaimennusöljyjä on valunut alajalkoihin. Puristusvaimennuksen voisi ainakin luulla häviävän varsinkin jouston alkupäästä öljyjen vähentyessä. Myös kurlausta voi esiintyä vaimennusöljyn mahdollisesti muuttuessa ainakin osittain vaahdoksi. Puristusvaimennuksia voi tietty kokeilla ruuvailla säädöistä kiinni ja katsella muuttuuko keulan vaimennus selkeästi kuten normaalisti pitäisi. Itsellä ei ole omassa Rockshoxin Toteemissa tosin koskaan ole ollut ko. ongelmaa...
    Sisäänpäinvaimennus ei tuntunut vaikuttavan ekaan viiteen senttiin, paluuvaimennus kuitenkin vaikutti.

    Laitetaan menemään huoltoon...

  6. #306
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.060
    Miksikäs tässä on keula nurinperin? Joku tee-se-itse -asentaja asialla.. vai?

    http://www.tori.fi/uusimaa/Trek_fuel....htm?ca=18&w=1


  7. #307
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    DT:n keuloissa on toi kaari takana ...
    The end of the road is just the beginning...

  8. #308
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    2.060
    Kaikkee sitä oppii.

  9. #309
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Manitoussa on sitten kans...

    Äläkä myöskään säikähdä joitain Maguran keuloja


  10. #310
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.033
    Onkohan Vivid Airissa ja CCDB Airissa sama kiinnityskohdan/silmän leveys kuin DHX Airissa? Mietin vain, että sopiikohan sama Enduro Needle Bearing kitti kaikkiin noihin iskareihin? Kitit myydään rungon kiinnikkeiden leveyden mukaan (Nomadissa 21.85mm), mutta jos iskareiden leveys vaihtelee kiinnityskohdassa, niin silloinhan homma kusee?

  11. #311
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    ^ Vivideissä ja DoubleBarreleissa leveys kaikissa 12.7mm eli ihan normi.
    Ainoa erikoisuus noisson DB-vieteriversion pusla, joka on ei_vakiokoko.

  12. #312
    Myykö Suomi-kaupat Fox Float Fluidia tai mikä olisi vastaava aine? http://www.foxracingshox.com/fox_tec...eal_clean.html
    Pienempi kuin litran pönikkä olisi suotavaa.

  13. #313
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    fillariosasta saa floatti pussukoita, kysys sieltä

  14. #314
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    fillariosasta saa floatti pussukoita, kysys sieltä
    Sieltähän sitä löytyi. Kiitos avusta!

  15. #315
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    398
    Giantin maastopyörän etuhaarukan jouset ovat alkaneet pitämään rasittavaa vinkumista. Aina kun jousia painaa alaspäin, kuuluu semmoinen vinkulelun vinkaisun tyylinen ääni, mikä muuten on rasittavaa esim. epätasaisella tiellä. Kerran kiireessä koitin ruiskaista ketjuöljyä ja painelin jousia ja ääni lähti pariksi päiväksi. Nyt ei ketjuöljy enää auta ja koitin myös voidella jousia vaseliinilla, tuloksetta. Siihen olen myös kiinnittänyt huomiota, että välillä kuuluu semmoinen "puff" ääni, kun jousia painaa eli ihan kuin ilma karkaisi jostain raosta jousien sisältä? Millähän keinolla nuo äänet saisi pois?

  16. #316
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti L4tem4n Katso viesti
    Giantin maastopyörän etuhaarukan jouset ovat alkaneet pitämään rasittavaa vinkumista. Aina kun jousia painaa alaspäin, kuuluu semmoinen vinkulelun vinkaisun tyylinen ääni, mikä muuten on rasittavaa esim. epätasaisella tiellä. Kerran kiireessä koitin ruiskaista ketjuöljyä ja painelin jousia ja ääni lähti pariksi päiväksi. Nyt ei ketjuöljy enää auta ja koitin myös voidella jousia vaseliinilla, tuloksetta. Siihen olen myös kiinnittänyt huomiota, että välillä kuuluu semmoinen "puff" ääni, kun jousia painaa eli ihan kuin ilma karkaisi jostain raosta jousien sisältä? Millähän keinolla nuo äänet saisi pois?
    Jos vähän tarkemmin kuvaisit keulan merkkiä ja mallia, vois tulla vinkkejä helpommin...

  17. #317
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VanDamme Katso viesti
    Jos vähän tarkemmin kuvaisit keulan merkkiä ja mallia, vois tulla vinkkejä helpommin...
    Keulassa luki SR Suntour XCT V2, eli se taitaa olla keulan malli.

  18. #318
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tällä loppuu kitinät ja natinat keulasta..
    The end of the road is just the beginning...

  19. #319
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Tällä loppuu kitinät ja natinat keulasta..
    Ei nyt ole tarkoitus uutta keulaa ostaa, vaan saada jouset entiselleen ja vinkumiset pois, vaikka ei tuo mikään kovin kallis pyörä olekkaan. Joskus sitten ostaa kerralla kunnon maastopyörän...

  20. #320
    Heitetään tähän oma pieni välikysymys.
    Eka kysymys: Mikä olisi HALPA ja kohtuullinen keula 29" Bigfootin?(tuo kohtuullinen voidaan kohta unohtaa jos tarve vaatii) Toinen kysymys: Mistä sen voi ostaa? Mieluiten netistä kun tämän kylän tarjonta on ihan surkea. Sitten tulee hieman rajoittavia tekiöitä. Budjetti: Mulla on noin 400e tilillä ja olen köyhä opiskelia joten kaikki ylimääräinen mikä jää mulle on ekstraa alkavalle lukuvuodelle. Joten 200e on aika tuskallisen kipeellä kipurajalla. Sitten nämä nettikaupat en omista luottokorttia enkä paypal tiliä. Käytettyjäkin ole etsinyt mutta niidenkin tarjonta on ihan per...

  21. #321
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Control Katso viesti
    ...HALPA ja kohtuullinen keula 29" Bigfootin?
    Jäykkä teräs- tai hiilikuitukeula. 100-200€. Pitääkö olla jarrutapit?

    Mistä sen voi ostaa? Mieluiten netistä ...Sitten nämä nettikaupat en omista luottokorttia enkä paypal tiliä....
    Netistä. Toi sun kortittomuus toki hankaloittaa ellet voi "lainata" jonkun kaverin korttia tjsp. Tai ostaa kotimaisesta kaupasta laskulla tai pankkitunnuksilla...

    Joistain saksankaupoista voi ostaa siirtämällä rahat etukäteen tilille.
    Vaikka tää hiilikuitukeula, taikka teräskeula alle satkun.

    pyorahuolto.comista tai pyörätohtorilta kannattaisi ehkä kysyä...


  22. #322
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hellsinki, Latokartano
    Viestit
    333
    Onko pääkaupunkiseudulla liikettä, josta löytyy Lyrikkiin preload avaruudettimia?? Tai vaihtoehtoisesti jos jollain on niitä lojumassa ylimääräisiä ja haluaa vaihtaa niitä euroihin, ni voi laittaa YV:tä..
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

  23. #323
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    muistelen niitä erään tutun fillariosasta ostaneen.

  24. #324
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Joo, fillariosasta sain.

  25. #325
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Keski-Suomi
    Viestit
    60
    Itsellä on rock shox Recon SL ja oireet kuulostaa tuolla aikaisemmin kuvatulta eli öljyt ovat valuneet alajalkaan.
    Jousto loppuu muutaman sentin jälkeen kuin seinään. Valutin alajalasta öljyt pois purkamatta keulaa ja laitoin öljyt yläosaan. Keula toimi reilun viikon ja nyt tuntuu olevan taas samat oireet.
    Haluaisin perehtyä keulan toimintaan ja vaihtaa O-renkaat itse mutta mistä parhaiten saa korjaussarjoja?

  26. #326
    Mikähän on pielessä Revelation RL:n (2012 dual air, 150 mm) kanssa? Kun säädän sägin kohdalleen ohjeiden mukaan (kammiot joka välissä tyhjäksi ja + puoli ensin) niin paineet jää tosi pieniksi ja keula pohjaa ja sukeltaa aivan liian helposti. Joudun siis ajamaan noin 10 - 15 % sägillä vaikka runkovalmistajan suositus on 25 %.

    Voiko pelkkä öljyjen vähyys vaikuttaa näin radikaalisti? Vai mikähän muu voisi aiheuttaa vastaavaa? Sinällään vertailukohtia on niin vähän että paha sanoa toimiiko keula hyvin vai huonosti, mutta ei se nyt mitenkään erityisen herkältä ainakaan vaikuta.

  27. #327
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    330
    Ei välttämättä kannata ostaa niitä Rockshoxin korjaussarjoja varsinkaan jos tarvitsee vaan muutaman tiivisteen. Lisäksi ne alkuperäiset Rockshoxin tiivisteet ei ole välttämättä laadultaan parhaasta päästä (ainakaan omissa Rockshoxin keuloissa ei ole ollut). Ota vanhat O-renkaat malliksi ja käy tiivistekaupasta hakemassa uudet tiivisteet tilalle. Itse ostin tiivistekeskuksesta uudet tiivisteet, mutta tiivisteitä myyviä kauppoja löytynee myös lähempää omaa sijaintiasi.

  28. #328
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Just4fun Katso viesti
    Haluaisin perehtyä keulan toimintaan ja vaihtaa O-renkaat itse mutta mistä parhaiten saa korjaussarjoja?
    En osaa sanoa onko Jyväkylässä Rokkarin huoltopisteitä, mutta Tampereella Sportax ja Bike King ainakin myyvät tiivistesarjoja.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Njös-petter Katso viesti
    Mikähän on pielessä Revelation RL:n (2012 dual air, 150 mm) kanssa? Kun säädän sägin kohdalleen ohjeiden mukaan (kammiot joka välissä tyhjäksi ja + puoli ensin) niin paineet jää tosi pieniksi ja keula pohjaa ja sukeltaa aivan liian helposti. Joudun siis ajamaan noin 10 - 15 % sägillä vaikka runkovalmistajan suositus on 25 %.

    Voiko pelkkä öljyjen vähyys vaikuttaa näin radikaalisti? Vai mikähän muu voisi aiheuttaa vastaavaa? Sinällään vertailukohtia on niin vähän että paha sanoa toimiiko keula hyvin vai huonosti, mutta ei se nyt mitenkään erityisen herkältä ainakaan vaikuta.
    Ei välttämättä ole mikään vikana. Oletettavasti valmistaja ilmoittaa rungon kulmat ja mitat tuolla 25% sägillä ja siksi suosittelee käyttämään sellaista. Rungon valmistaja ei kuitenkaan voi tietää mikä keula valmiiseen kokoonpanoon tulee, joten siksi on kohtuullisen turhaa tuijottaa tuota ohjetta. Ensisijaisesti käytetään keulan valmistajan ohjeistusta jonka pohjalta keula säädetään omien mieltymysten mukaiseksi. Jos keppi toimii muuten hyvin, ei tuota sägin pienuutta kannata säikähtää.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  29. #329
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Miten mittaat keulan sägin? Satulassa istuen vai hyökkäysasennosssa?

  30. #330
    Petri Guest
    Pääsi liian empimisen takia karkaamaan sektorin solo air alta ~270€, joten nyt etsin vaihtoehtoja.
    http://www.actionsports.de/gb/Compon...-8::51089.html
    http://www.srsuntour-cycling.com/dst...RL+R+lite.html (nimi virheellinen, mutta kaiketi sama keula)
    Tosta löytyis kaiken maailman tupla ilma kammioita sun muita ja eikö noi oo niitä ainuita hyviä suntourin keuloja? hinta on 259€ tapered 269€
    Vai kannattaako mielummin ottaa sektor R DPC (239€ ja on 9mmQR) tai sektor RL COIL (259€ ei mainita akselia).
    Epicon olis ainakin 300g kevyempi ja olis kaiken mualiman vitkutinta sisällä ja säädettävä jousto. Mutta onko nää epiconit samaa skäibää kun Suntourin kama yleensä?
    Sitten vielä: Kestääkö 9mm akseli AM käytön? epiconeissa 15mm. Kannattaako tapered vai onko normi 32mm putkella parempi?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •