Olen siäli yrittänyt tehdä kanssa pesun helpoksi että olen käyttänyt ihan Bilteman biohajoavaa rasvanpoistajaa sekä ketjupesurissa että suihkutellut sitä pyötän enemmän pikeentyneihin paikkoihin ja pessyt soveltuvalla autosahmpoolla, nyt sattuu löytymään Auto Glymin Bodywork Shampoo Conditioneria, mutta käyttöpyörään käy varmasti myös mikä tahansa Korreke tai lähimarketin/huoltiksen hyllystä löytyvä shampoo. Boilteman liuotin ei ole oikein erinomaista, mutta kyllä sillä ketjut pudistuu eikä tarvi arastella ihmeemmin käyttöä pihallakaan.
Prosessi silloin harvoin kun pesen koko pyörän on about sellainen että otan sangon kuumaa vettä, vien pyörän pihalle ja suihkuttelen pikeentyneet paikat liuottimella, sekoin shampon veteen kun liotin hetken vaikutaa. Ei kannata antaa sen kuivua pintaan, vaan sitten vaan reippaasti pyyhin sitten melko ripesäti tiskiharjalla paikat läpi ja kaadan loput vedet pyörän päälle ikäänkuin huuhteluna. Jos jaksaa niin ahen sangon puhdasta vettä ja huuhtelen sillä. Ketjut pesen erikseen ja useammin bilteman pesurilla kun niisä alkaa kuulua rahinaa ja putsaan pakan parkin harjalla ja vanhasta paidasta leikatuilla suikaleilla ja kuivaan ne puhtaalla kankaalla. Lopuksi tiputan bilteman ketjuöljyä säästeliäästi about jokaiseen ketjun rullaan.
Olen tietoinen siitä että erityisesti ketjujen voitelusta voi tehdä taidetta, mutta nuo perusöljyt ovat toimineet minulle kesät talvet ihan asiallisesti, joskus menee hyvästikkin matkaa ennekuin tarvi mitään tehdä.

Lainaa viestiä vastauksessa

Kirjanmerkit