
Alkujaan tämän lähetti
The Brain
Lähdin jo innokkasti kokeilemaan ja kyllä se auttoi. Ensiksi kiristin korkkia liikaa niin kampi ei meinannut pyöriäkään, onhan se suositus jotain 0,3 Nm tms niin ei siinä kovin paljon voimaa tarvita. Sitten kiristin vaan kammen kiinnitysruuvit ja klappi oli melkein hävinnyt. Mutta ihan vähän klappia jäi vielä ja kummasti se tuntui ensiksi vain oikeassa kammessa. Pientä toks-toks ääntä kuului ja kädessä liike tuntui, kun yritin vetää kampea sivuttain, mutta klappi oli sen verran pieni, etten enää nähnyt esim. eturattaiden sivuttaisliikkeenä. Suhteellisen paljon voimaa sain käyttää verrattuna edelliseen tilanteeseen.
Metallijousilevystä en tiedä mitään. Siis pitäisikö olla jotenkin näkyvissä jos irrottaa vasemman kammen? Eiks HTII keskiöissä nimenomaan ole (oikea) kampi kiinni akselissa?
Jatketaan nyt vielä kerran sekoilua
Eli juuri niin kuin aluperin ymmärsinkin tuon asian. Jostakin keksin muuta välillä...
Eli juu sillä korkilla kiristetään laakeri sormikireyteen, eli ei paljon p*skaakaan.
Tuossa vielä Park Toolin ohje kaiken sekoilun keskellä
http://www.parktool.com/blog/repair-help/external-bearing-crank-systems-hollowtech-ii-megaexo-giga-x-pipe-x-type-campagnolo-ultra-torque
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Kirjanmerkit