ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 48 / 203 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.411 - 1.440 / 6086

Aihe: MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Reisussa ollaan, joten iltacyclo jää ajamatta. Viikon päästä saattaa sopia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pikke Katso viesti
    Heiii! Kerrankin mä ehdin olla avuksi! Voin tulla auttamaan XC-kisoissa, kunhan joku kertoo, mitä pitää tehdä.
    Ja bmx-kisoihin tulen auttamaan, jos vaan ehdin ajoissa Porista takaisin.
    Suurkiitos Pikke jo nyt! Ohjeet ja neuvot löytyvät kyllä XC-kisaa varten. Ajanotto ja kierroslaskenta eivät onnistu yksin.

Mutta voisiko joku kiltti luvata että pääsisi varmasti huomenna klo 18 alkaen auttamaan Pavea BMX-kisan kanssa? Selkä on niin karmeassa kunnossa että lähtöportti ei tuolta mieheltä nouse. Muuten kisan läpivienti onnistuu särkylääkehuumassakin.
    mtbturku.net
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Mä en oikein tiedä millä kapistuksella lähteä Myllyyn. Vaihdepyöräilen jos oikein pehmeä päivä sattuu kohdalle. Fiksi siellä sinne tänne holtittomasti poukkoilevassa ruuhkassa ahistaa hiukkasen.
    fixi ei oikein sovellu ryhmäajoon vapaarattaallisten kanssa.Ajorytmi on niin erilainen. se aiheuttaa letkan pumppaamista ja lisää kasan todennäköisyyttä. ota joku vapaarattaallinen putkikameli alle.
    ÖRM 2021

Onkos Myllyyn lähdössä muitakin täältä maasto-osastosta? Aattelin myös osallistua, kun mettässä rymyäminenkin on jäänyt vähemmälle viime aikoina, Saataisko oikein MTB-juna aikaiseksi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maik Katso viesti
    Onkos Myllyyn lähdössä muitakin täältä maasto-osastosta? Aattelin myös osallistua, kun mettässä rymyäminenkin on jäänyt vähemmälle viime aikoina, Saataisko oikein MTB-juna aikaiseksi
    Aikeissa olin lähteä maasturilla aiheuttamaan henkistä pahennusta kanssaliikkujille, mutta tilanne on luisunut pahasti kohti käyrätankoista. Tarvis kai ilmoittautua, kun hintakin nousee huomiseksi.
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    fixi ei oikein sovellu ryhmäajoon vapaarattaallisten kanssa.Ajorytmi on niin erilainen. se aiheuttaa letkan pumppaamista ja lisää kasan todennäköisyyttä. ota joku vapaarattaallinen putkikameli alle.
    Asiassa on kuitenkin se hyvä puoli, että olen kasassa fikseineni Leopard-taistelupanssarivaunu rättisitikoiden seassa.

Eipä siellä perusmyllyn puolella niin tiukassa muodossa ajeta. Ja ollaanhan me silloin tällöin fiksilenkillä ajeltu peesaillen ihan kuin "normimaantielenkilläkin". Ei se kiinteily niin kamalaa ole, usko vaan. Mä vaan olen Tour de Helsingissä peläyttänyt itteni ajotaitonsa suhteen suhteellisuudentajuttomien keskellä vapaarattaallakin sen verta pahasti, että siksi tätä mietin.
    Fuck e-bikes
    Fuck Strava
    Fuck tubeless

Maastopyöräily on mukava ja turvallinen harrastus. Maastojuoksu sen sijaan on vaarallinen laji. Viime viikolla ruotsalainen suunnistaja kuoli ja minulla oli kova pannutus tänään illalla. Tuloksena reisi kipeä (saa nähdä pystyykö huomenna kävelemään yhtään), kyynärpää auki, olkapäässä lihasrepeämä (toivottavasti lievä) ja lievä pahoinvointi, eli mahdollinen aivotärähdys. Ei ole minun laji tämä juoksu, mutta eipä ollut mikään yllätys sekään.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korhonen Katso viesti
    Aikeissa olin lähteä maasturilla aiheuttamaan henkistä pahennusta kanssaliikkujille, mutta tilanne on luisunut pahasti kohti käyrätankoista.
    Miksi? Onko lenkille joku henkilökohtainen tavoiteaika, joka ajaa nopeamman pelin valintaan? Kyllä maasturilla ihan hyvin pidempiäkin matkoja ajelee, ainakin jos edessä on 2 tai 3 ratasta ja alla edes jotenkin siedettävästi rullaavat kumit. Itse olen nyt ajellut tänä kesänä täpärillä mm. 3x100 km lenkit + pari kertaa saariston rengastien ilman tuskaa.

Jos päivä olisi sopiva, niin lähtisin itsekin täpärillä aiheuttamaan pahennusta pisimmälle lenkille. Nyt jää väliin.

No mut jos on valita kestopäällysteelle tarkoituksenmukainen kapeempikuminen niin miksi ei.. Voihan sitä lähtee kumisaappaillakin juoksulenkille mut mukavampi on mennä lenkkareilla
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    No mut jos on valita kestopäällysteelle tarkoituksenmukainen kapeempikuminen niin miksi ei.. Voihan sitä lähtee kumisaappaillakin juoksulenkille mut mukavampi on mennä lenkkareilla
    Tuo vertaus ontuu siinä mielessä, että hyvin säädetyllä täpärillä on kapearenkaista mukavampaa ajella suomalaisilla koloisilla asfalteillakin. Lisäksi pystyllä ajoasennolla näkee maisemia mukavammin. Toki kapearenkaisella pääsee kevyemmin maaliin, mutta ainakaan tuolla rengastiellä en jääny sitä kaipaamaan. Tavoiteaikoja ei ollut mulla ja kohtuu kapearenkaisella peesaava sai määrätä vauhdin. Minä vain vedin nopeusmittarin perusteella sovittua nopeutta. Kaparenkaisella olisi saattanut käydä aika pitkäksi, kun kevyempää menoa ei olisi pystynyt ulosmittaamaan suuremmalla nopeudella.

^ oikeinko tosissasi olet sitä mieltä että täpäri sopii maantielle maantiekäyttöön suunniteltua pyörää paremmin?!?
    www.pyörätarvike.com

En mä asfaltin epätasaisuuksia lähtis ensimmäisenä kompensoimaan jousituksella vaan rengaspaineilla.. Ei se maantiepyöräkään mikään kivireki sentään ole..
    The end of the road is just the beginning...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matti H Katso viesti
    Asiassa on kuitenkin se hyvä puoli, että olen kasassa fikseineni Leopard-taistelupanssarivaunu rättisitikoiden seassa.

Eipä siellä perusmyllyn puolella niin tiukassa muodossa ajeta. Ja ollaanhan me silloin tällöin fiksilenkillä ajeltu peesaillen ihan kuin "normimaantielenkilläkin". Ei se kiinteily niin kamalaa ole, usko vaan. Mä vaan olen Tour de Helsingissä peläyttänyt itteni ajotaitonsa suhteen suhteellisuudentajuttomien keskellä vapaarattaallakin sen verta pahasti, että siksi tätä mietin.
    TdH on luku sinänsä. Sinne kokoontuu iso osa tämän maan kohtuukuntoisista ryhmäajotaidottomista wanna be racereistä hölmöilemään. Myllyssä varmasti pärjäät fixillä, mutta rytmin muutokset aiheuttavat vaaraa vapaarattaisella pöyrittävälle. Fixin perään tupsahtaa vapaarattaisella helposti ja siinä on kasa valmis. TdH:n lähtisin paksupyörällä fullface päässä ja alamäkihaarniska päällä.

OT.
    Minulla on sunnuntaina mielenkiintoinen startti. 4000 lähtijää 32 km pitkään alamäkeen kohtuurankassa vesisateessa ja 11C lämmössä. Jokune kilometri lähdöstä on maantietunneli, johon se kasa tulee, jos on tullakseen. Sen 32 km alamäen jälkeen on sitten jokunen ylämäki ja alamäki edessä. kts. http://www.youtube.com/watch?v=EL20A...&feature=share
    ÖRM 2021

Lähtisin siitä, että pelkästään droppitangon otevaihtoehdot tekee maantiepyörästä ainoan järkevän vaihtoehdon maantielle. Rullaavuuteen pystyy vaikuttamaan tähän verrattuna suht helpolla. Sen verran maasturilla hieronu tienlaitaa, että vapaaehtoisesti en aja metriäkään. Kovat jätkät tietty ajaa millä vaan, mutta mä en kuulu niihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+
    Minulla on sunnuntaina mielenkiintoinen startti...
    Lykkyä!
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Juuh kireitä ketjuja Matille!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Miksi?
    Maastokuskin näkökulmasta... Maasturilla jos se sattuu olemaan parhaiten hommaan sopiva kulkine mitä on tarjolla tai jos kuski on muuten vaan huomionhaluinen, huumorintajuinen, masokisti, vannoutunut maasturikuski tai ei muuten vaan halua päästä helpolla. Maantiepyörällä jos se sattuu olemaan parhaiten hommaan sopiva kulkine mitä on tarjolla tai jos yrittää sulautua joukkoon, olla sekakäyttäjä, päästä piireihin tai muuten vaan päästä reissusta helpolla. Parhaiten hommaan sopivasta kulkupelistä voi toki olla montaa mieltä, mutta ehkä paskempikin maantiepyörä kuitenkin kulkee kevyemmin kuin kevyt maasturi. Toisaalta pitää kuitenkin muistaa että olen sekä tyhmä että laiska eikä pitkänmatkan pyöräily välttämättä ole se mun juttu. Matin & muiden tuttujen vauhdissakin kai pitäisi pysyä... Vaikea siis sanoa mihin tässä päädytään, mutta yleensähän laiskuus vie voiton kaikesta muusta. Sitä paitsi koskas sillä maantiepyörällä sitten ajelisi jos ei maantietapahtumassa.

Tuli jostain takaraivosta vielä mieleeni muistikuva näkemästäni pariskunnasta (itse asiassa useammastakin pariskunnasta), jossa isäntä ammattilaistiimin asussa polkee hiilikuitumaantieunelmallaan kun rouva viilettää kukkahameessaan markettihybridillä. Mutta eipä siitä sen enempää...
    • Kauas on pitkä matka. Painava on raskas kantaa.

Pakko hiukan vielä puuttua tähän fiksihommaan.
    Ajoin muutama vuosi sitten Jättimyllyn pääjoukon mukana (~34km/h keskarilla) fiksillä, eikä siinä ollut mitään ongelmaa omasta, eikä muiden mielestä. Kaikki palaute oli enempikin innostunutta ja kannustavaa. Olen myös ajanut torstain porukkalenkin fiksillä ja sitä tuskin kukaan edes huomasi, jos ei ruvennut takakiekkoa kattelemaan. Ei se fiksi mikään ihmeellinen vehje ole, kunhan sillä vaan osaa ajaa. (Tämä nyt toki pätee pyörään kuin pyörään)

Kokenutta ja hyväkuntoista fiksikuskia enemmän häröpalloilua ja riskitilanteita noissa reippaammissa vauhdeissa aiheuttavat ne yksinäiset sudet, jotka ovat ajaneet kaikki lenkkinsä yksin, ovat pirun kovassa kunnossa ja vauhtia riittää, mutta ryhmäajosta ei ole mitään käryä. Näitä tapauksia on ainakin TdH ja Giro d'Espoo täynnä ja em. syystä en itse noihin tapahtumiin enää osallistu. Lisäksi ajanotto lisää tolkutonta tempoilua ja vaaratilanteita viimeisillä kilometreillä, kun jokaisen Käpylän Cancellaran pitää alkaa parantelemaan sijoituksiaan. Ajanoton puuttumisen vuoksi Mylly ja Pirkka ovat huomattavsti miellyttävämpiä tapahtumia kuin nuo pääkaupunkiseudun rallit.
    Teemu muokkasi tätä : 20.08.2012 at 13.23

Tuplapostaus, sori.

Mainittakoon nyt kuitenkin Teemun fixillä ajon olevan aika lailla kosmisella tasolla.

dysphrasia Guest
    olisiko kellään laatikkoa ja jotain pakkailutarvikkeita fillarin lähettämistä varten?
    Kiitos.

Pyöräkaupoista noita laatikoita/pahveja itse olen pyytämällä saanut. Kovin moni tuskin moisia laatikoita säilömään alkaa.

Maastokuskin näkökulmasta... Maasturilla jos se sattuu olemaan parhaiten hommaan sopiva kulkine mitä on tarjolla tai jos kuski on muuten vaan huomionhaluinen, huumorintajuinen, masokisti, vannoutunut maasturikuski tai ei muuten vaan halua päästä helpolla. Maantiepyörällä jos se sattuu olemaan parhaiten hommaan sopiva kulkine mitä on tarjolla tai jos yrittää sulautua joukkoon, olla sekakäyttäjä, päästä piireihin tai muuten vaan päästä reissusta helpolla. Parhaiten hommaan sopivasta kulkupelistä voi toki olla montaa mieltä, mutta ehkä paskempikin maantiepyörä kuitenkin kulkee kevyemmin kuin kevyt maasturi. Toisaalta pitää kuitenkin muistaa että olen sekä tyhmä että laiska eikä pitkänmatkan pyöräily välttämättä ole se mun juttu. Matin & muiden tuttujen vauhdissakin kai pitäisi pysyä... Vaikea siis sanoa mihin tässä päädytään, mutta yleensähän laiskuus vie voiton kaikesta muusta. Sitä paitsi koskas sillä maantiepyörällä sitten ajelisi jos ei maantietapahtumassa.
    Tuskin niin paskaa ehjää maantiepyörää löytyy, joka olisi raskaampi ajaa, kuin keveinkään maasturi. Tasakuntoisen porukan ollessa kyseessä yleensä lenkki on mielekkäin, jos myös ajopelit on edes suunnilleen samantasoiset, mutta jos kuskien suorituskyvyssä on selviä eroja niin tilanne alkaakin muuttua.

Tuli jostain takaraivosta vielä mieleeni muistikuva näkemästäni pariskunnasta (itse asiassa useammastakin pariskunnasta), jossa isäntä ammattilaistiimin asussa polkee hiilikuitumaantieunelmallaan kun rouva viilettää kukkahameessaan markettihybridillä. Mutta eipä siitä sen enempää...
    Meillä tämä menee niin, että minä poljen vanhalla painavalla teräsrunkoisella täpärillä, jonka perässä on lapset ja tavarat kärryssä kun rouva viilettää mun täpäriä kevyemmällä alumiinirunkoisella sähköavusteisella pyörällä tyhjänä. Molemmat on lenkin rasitustasoon ja ajonopeuteen tyytyväisiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB 50+ Katso viesti
    Aikamoista "mountain bikingia".
    Onko osallistujapiireissä päästy jo kalustospekulaatioihin tyyliin DH-pyörä vs kisakireä UCI-kelpoinen maantiefilo?

Pitäis varmaan tällä viikolla käydä maantieporukkalenkillä reenaamaas sosiaalisia taitoja ja kansainvälisiä käsimerkkejä ettei tuu häröiltyä myllyssä. Toinen vaihtoehto olis tietty pyrkiä irtiottoon itekseen. Saas kattoo nyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuperD Katso viesti
    ^ oikeinko tosissasi olet sitä mieltä että täpäri sopii maantielle maantiekäyttöön suunniteltua pyörää paremmin?!?
    Se on alustasta ja ajon tavoitteita kiinni.
    Jos on ehjää asfalttia ja haluaa päästä mahdollisimman helpolla paikasta a paikkan b, eikä mikään estä ajamasta mielekästä vauhtia, niin maantiepyörä on varmasti paras.

Jos taas tiet on tyypillistä kaarinalaista routavaurioasfatti-tietyösepeli pyörätietä, niin täpärillä pääsee varsin mukavasti. Eikä täpäri ollu lainkaan hassumpi rengastielläkään. Parainen-nauvo välillä on sorapintaista polkua ja louhisaaren kartanon tienoilla soratietä, joka sisälsi melkoista pyykkilautaa. Mitä lautalla olen jutellut maantiepyörillä liikkuvien kanssa, niin aika moni oikoo rengasrikon pelossa nuo reitin hauskimmat osuudet pois.

Onko huomenna Tiistailenkkiä???

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Vois olla. Heitelkää lähtöpaikkoja...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TANUKI Katso viesti
    Illalla ohjelmaa, päivällä vois napata. Lähtöpaikalla en niin väliä.
    Puuttuuko jotain? -> http://ridefree.fi/forum/viewtopic.php?f=2&t=46811

Päivällä en pääse, mutta illasta(klo17->) pääsee ajelemaan. Lähtöpaikalla ei ole väliä.

Kaatiksenmäki?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •