FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 23 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1036

Aihe: Grammanviilausta raharajoitteisille

  1. #661
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Kestääkö tuollainen stemmi kasassa normaalissa xc-ajossa http://www.rczbikeshop.com/englishue...8x5-black.html
    Maastopyörän putkihalkaisijoille tehty, pitäisi kestää vähintään "normaalin" XC-ajon.

    Minulla on ollut jo yli 2000km ajan pyörässä Syntacen F109, painaa kuin synti tuohon KCNC:hen verrattuna (70mm = 109g). Hyvin on pelannut, tosin viime kuussa ilmeisesti tangon kiinnityspultit alkoi naksua. Otin ne irti, putsasin pinnat ja kiersin uudelleen ohjemomentteihin. Hirveästi kireämmälle ei uskalla kun ohjaustanko on hiilikuitua, eikä se tietysti kamalasti naurata jos menee pultti poikki ajossa. No kuitenkin, naksuna hävisi muutamiksi kymmeniksi kilometreiksi ja on nyt taas palannut. Ilmenee kun ohjaustankoon kohdistuu vääntöä - joko juurakkokivikossa ryskätessä tai sitten eturengasta keventäessä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  2. #662
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    KCNC:n stemmissä kannattaa oikeasti käyttää kierrelukitetta tai pastaa ja laittaa sitten oikeasti vain momenttiin, eikä vähääkään yli. Itsellä kävi keppoisesti kun kiihdyksissäni otin suoraan pakkauksesta ja laitoin kiinni. Hitsaa nimittäin nuo titaanipultit alumiiniin sen verran tiukkaan kiinni, että pois ei lähde kuin poraamalla

  3. #663
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Vinkkejä kevyestä ja edullisesta tangosta? Hakusessa suora n. 600 mm tanko "normaaliin" xc-ajoon. Satulatolpaksi ja stemmiksi tulossa jo kcnc:n tuotteita, tanko puuttuu siis vielä.

  4. #664
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    486
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Vinkkejä kevyestä ja edullisesta tangosta? Hakusessa suora n. 600 mm tanko "normaaliin" xc-ajoon. Satulatolpaksi ja stemmiksi tulossa jo kcnc:n tuotteita, tanko puuttuu siis vielä.
    KCNC Bone, 50e, 600 mm, 116-133 g.

  5. #665
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Uskaltaako tuohon KCNC bone-tankoon laittaa nousukahvat kiinni, ilman niitä lisätarvikkeena myytäviä vahviketulppia? Olisko kellään tiedossa suoraa tankoa (hiilari/kevyt alumiini) johon uskaltaa laittaa nousukahvat ilman mitään lisävahvikkeiden asentamista?

  6. #666
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Uskaltaako tuohon KCNC bone-tankoon laittaa nousukahvat kiinni, ilman niitä lisätarvikkeena myytäviä vahviketulppia? Olisko kellään tiedossa suoraa tankoa (hiilari/kevyt alumiini) johon uskaltaa laittaa nousukahvat ilman mitään lisävahvikkeiden asentamista?
    Tollasessa on mul ollu kahvat kiinni. Monta vuotta ja kovaa ajoa ilman ongelmia.
    I don't want to break these chains

  7. #667
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTBVespa Katso viesti
    Tollasessa on mul ollu kahvat kiinni. Monta vuotta ja kovaa ajoa ilman ongelmia.
    Siis sulla MTBVespa ollu nousukahvat kiinni ilman mitään tälläsiä http://www.rczbikeshop.com/englishue...ugs-gold.html#

  8. #668
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Siis sulla MTBVespa ollu nousukahvat kiinni ilman mitään tälläsiä http://www.rczbikeshop.com/englishue...ugs-gold.html#
    Kyllä alumiiniseen uskaltaa laittaa, kunhan ei nyt hampaat irvessä kiristä kiinni...kuituiset on sitten eri juttu.

  9. #669
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    486
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Uskaltaako tuohon KCNC bone-tankoon laittaa nousukahvat kiinni, ilman niitä lisätarvikkeena myytäviä vahviketulppia? Olisko kellään tiedossa suoraa tankoa (hiilari/kevyt alumiini) johon uskaltaa laittaa nousukahvat ilman mitään lisävahvikkeiden asentamista?

    Kolme vuotta ollut tuo tanko jäykkäperässä nousukahvoilla, ja hyvin on kestänyt.

  10. #670
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Siis sulla MTBVespa ollu nousukahvat kiinni ilman mitään tälläsiä http://www.rczbikeshop.com/englishue...ugs-gold.html#
    Kyllä
    I don't want to break these chains

  11. #671
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    142
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kianto Katso viesti
    Vinkkejä kevyestä ja edullisesta tangosta? Hakusessa suora n. 600 mm tanko "normaaliin" xc-ajoon. Satulatolpaksi ja stemmiksi tulossa jo kcnc:n tuotteita, tanko puuttuu siis vielä.
    Pistin tollasen kun sattui olemaan Ritcheyn stemmikin Tavoitteena oli halpa hinta ja paino alle 200g. Nyt kyllä vähän harmittaa, kun oon todennut haluavani kuitenkin leveämmän tangon.

  12. #672
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Satulatolppa ja tanko lienee ensimmäiset kevennyskohteet? Mitkä olisi suht kevyet ja suht edulliset? 31.6 tolppa ja 31.8 tanko saisi olla. Onko stemmiä järkevä vaihtaa hiilikuituiseen?

    Mielellään en lähtisi Montaa sataa sijoittamaan, vaan haen kevyempää kuin nyt on, ja ok hintaista. En kalleinta ja kevyttä.

    Nykyiset on :
    Saddle Bontrager Evoke 2, chromoly rails
    Seat Post Bontrager, 31.6mm, 20mm offset

    tangon varmistan vielä, joku Borlan muistaakseni. Timeless Six Stablesin orkkistanko ja stemmi.


  13. #673
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Halpaa ja kevyttä satulaa+tolppaa jos haet, niin melko varmasti SDG:n I-Fly I-beam tolpalla on lyömättömät. Painoa yhteensä aika lähelle 400g riippuen tolpan pituudesta ja hintaa taitaa olla CeRCeessä n. 80e paketille. Hiilikuitustemmi varmaankaan ei ole halpa eikä niitä muutenkaan taideta käyttää muussa kuin ihan kevyemmän pään XC-fillareissa. Unohtaisin sen em. syistä. Stongaksi varmasti mikä tahansa muu melkein on kevyempi kuin tuo Bontrager.

    Mitkä kiekot sulla on ja mikä pakka? Ne on kanssa aika hyviä kevennyskohteita pääsääntöisesti.

    Edit. Nyt kyllä kusetin, näköjään SDG:n hinta pompsahtanut CRC:ssä. Noh, on se silti varmaankin halvin kevyistä vaihtoehdoista.
    Mud, sweat and beers.

  14. #674
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Tuosta löytääpi speksit ---> http://www.trekbikes.com/us/en/bikes...rchive/fuelex8

    kiekot tuossa oli muistaakseni aika kevyet. Olisiko jossain sattunut silmään joku 457g tai vastaava.

  15. #675
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Kiekoilla tarkoitetaan kokonaisuutta, joka sisältää navat, pinnat ja kehät. Kehien paino voisi olla 457g. Jos sulla on mahdollisuus punnita noita osia erikseen, niin sehän auttaisi keventelyssä hyvin. Bontragerin renkaatkin todennäköisesti painaa enemmän kuin olis pakko.
    Mud, sweat and beers.

  16. #676
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Kiekoilla tarkoitetaan kokonaisuutta, joka sisältää navat, pinnat ja kehät. Kehien paino voisi olla 457g. Jos sulla on mahdollisuus punnita noita osia erikseen, niin sehän auttaisi keventelyssä hyvin. Bontragerin renkaatkin todennäköisesti painaa enemmän kuin olis pakko.
    kunhan jostain saisi vaa`an niin voisi noita punnita. Tanko painaa joko 275g taikka 360g. Eli siitä saisi nipistettyä. Polkimet ajattelin tämmöiset ---> http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=60114.Voi ehdottaa vastaavan hintaisia chainreactionilta jos löytyy kevyempiä. Nykyisen mallia teräs ja 600g melkein..

    Ohjainkannayin painaa 170g joten siitä ei varmaan hirveästi voi nipistää?

    sitten on tietty satulapannat ym, mutta jätetään ne viimeiseksi..

    E: keulojakin katselin, mutta näyttää tuo nykyinen olevan jo aika kevyt jos tuolta foxin sivuilta oikein katselin.

  17. #677
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    409
    Maastopyöristä en tiedä mitään, mutta maantiepyörään kammiksi Claviculat, painoa 460g rattaineen ilman polkimia. Eli lähtee Dura-Acesta pois yli 200g. Jarruiksi Ciomillo Zero Gravityt, painoa etu ja takajarruilla on 130g yhteensä. Dura-Aceen verrattuna liki puolta kevyemmät. Vanteiksi Farsports lightweight 24mm hiilikuituvanteet, painoa tasan 1kg. (eivät ole saksalaiset Lightweightit, jotka maksavat hunajaa) Tällä paketilla saa pyörästä pois kilon ja rahaa kuluu ostopaikasta ja tuurista riippuen noin 2000 euroa. Keventäminen on tyyristä, I know.

    Toki samalla rahalla saa kaupastakin alle 8kg painavan maantiepyörän, mutta kun siitä ottaa sen kilon taas pois, niin rahaa palaa kuitenkin samat 2000 euroa.

    Jos rahalla ei väliä, niin runko ja etuhaarukka vaikkapa Wilier Zero 7, painoa yhteensä alle 1kg maalattuna. Taas putoaa pyörän paino muutaman sata grammaa.

    Siitä se keventäminen lähtee ja ainakin lompakolla on kevyt olo.

    PS: jossain tulee raja vastaan: http://www.teknolelu.fi/kulkuvalinee...in-polkupyora/

  18. #678
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    100e:lla paras kevennys? Kattonut jos tuon kcnc bonella sais sen 140-230grammaa pois, ja jäisi n.50e vielä johonkin?

    E: Ja siis rcz shopista kattelin tuon tangon, niin jos sieltä sattuisi vielä 50 saamaan jotain kevyttä mukaan
    samu88 muokkasi tätä : 21.09.2012 at 23.01

  19. #679
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    Hyödyllisimmät grammat säästää renkaista ja kumeista. Ero folding ja wire -renkaiden välillä on yleensä huima sekä painossa että ajettavuudessa. Tähän vielä kevyet sisäkumit/litkut kylkeen niin avot. Nuo originaalit näyttää olevan sentään folding -malliset, mutta ei taida keveimmästä päästä olevan. Putkiosat on yleensä niitä joista kevennetään viimeisenä.
    jojo^^ muokkasi tätä : 21.09.2012 at 23.30 Syy: Olihan ne speksit mainittu

  20. #680
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    Hyödyllisimmät grammat säästää renkaista ja kumeista. Ero folding ja wire -renkaiden välillä on yleensä huima sekä painossa että ajettavuudessa. Tähän vielä kevyet sisäkumit/litkut kylkeen niin avot. Hankala sanoa sen tarkemmin jollei lähtökohtaa tiedä. Putkiosat on yleensä niitä joista kevennetään viimeisenä.
    Tilasin nyt tuon Bonen ja stemmin. Niillä yhteispainoa n.200g. Talven jälkeen katellaan renkaat kohdilleen, ku talvella kumminkin Schwalben nastat alla.

    E: Mitkä olisi vaikka top3 kevyet maastorenkaat? Litkuista en oo yhtään perillä, enkä tiedä tarkalleen mitä tarkoittaa taikka mitä hyötyä/haittaa niistä on.
    Onko sisuskumien painoilla hirmusia eroja?

    Nuo tämänhetkiset vanteet on tubeless readyt, eli onko mitään järkeä hommata tubeless renkaita niihin?

    Ja talven aikana varmaan tulee rattaat vaihdettua myös, joten mikä setti olisi KEVYT verrattuna noihin nykyisiin? 2x9 olisi varmaan edullisin kevyt vaihtoehto. Tarviiko vaihtajat vaihtaa? Jos takavaihtaja pitää vaihtaa niin sitten varmaan kattelisin 10-lehtistä niin säästyisi siltäkin.
    samu88 muokkasi tätä : 22.09.2012 at 15.37

  21. #681
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Kukaan punninnut elixir 5 jarrujen 160mm levyä? Ja minkä painoiset on siis kevyet maastorenkaat? 500g?

    Kattellut noita painoja, mutta ei ole minkään näköistä käsitystä mitkä on kevyet ja mitkä painavat.

  22. #682
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    396
    26" koossa voidaan varmaan alta 500g puhuu kevyistä. On toki alta 400g renkaitakin, mutta niissä on kärsii jo sitten muutkin ominaisuudet paljon. Toki ei nuo 430-500g renkaat monen kesän käyttöä kestä. Kausikin voi olla tiukassa jos ajaa paljon kivikkoa. Sisärenkaista tosiaan lähtee helposti puolet pois (100g vs 200g/pää) parin kympin investoinnilla. Litkuilla säästä vielä vähän enemmän. Schwalben Rocket Ron ja Racing Ralphit ovat melko varmat valinnat. Jälkimmäinen vielä varmempi. Jos oikein kevyttä hakee niin Furious Fred. Noita löytyy nimeen omaan tubeless ready -versioina joten litkuilla saa näppärästi pelittään. Äärimmäisin kevennyskumi löytyy varmaan Maxxikselta, ilmoitettu paino 330g http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=5842. Tubeless ready -vanteiden ja tubeless -renkaiden yhteensopivuudesta saa joku paremmin tietävä selventää. Oma tietämys rajoittuu siihen että ko. kumit ovat painavempia ja tubeless-vanteiden kanssa ei välttämättä tarvi leikkiä litkujen kanssa.

  23. #683
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jojo^^ Katso viesti
    26" koossa voidaan varmaan alta 500g puhuu kevyistä. On toki alta 400g renkaitakin, mutta niissä on kärsii jo sitten muutkin ominaisuudet paljon. Toki ei nuo 430-500g renkaat monen kesän käyttöä kestä. Kausikin voi olla tiukassa jos ajaa paljon kivikkoa. Sisärenkaista tosiaan lähtee helposti puolet pois (100g vs 200g/pää) parin kympin investoinnilla. Litkuilla säästä vielä vähän enemmän. Schwalben Rocket Ron ja Racing Ralphit ovat melko varmat valinnat. Jälkimmäinen vielä varmempi. Jos oikein kevyttä hakee niin Furious Fred. Noita löytyy nimeen omaan tubeless ready -versioina joten litkuilla saa näppärästi pelittään. Äärimmäisin kevennyskumi löytyy varmaan Maxxikselta, ilmoitettu paino 330g http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=5842. Tubeless ready -vanteiden ja tubeless -renkaiden yhteensopivuudesta saa joku paremmin tietävä selventää. Oma tietämys rajoittuu siihen että ko. kumit ovat painavempia ja tubeless-vanteiden kanssa ei välttämättä tarvi leikkiä litkujen kanssa.
    No hieno homma. Racing Ralphit nyt alla, ja toiset vielä hyllyssä. =)

  24. #684
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Kukaan punninnut elixir 5 jarrujen 160mm levyä?
    Puhutaan varmaankin Avidin G2- tai G3-levystä 160mm kokoisena 6-pultin kiinnityksellä, olen punninnut sellaisen vaan enpä muista ulkoa mitä mahtoi painaa. 120-135 gramman paikkeilla todennäköisesti. Siirtymällä 160mm HS1-levyyn saa pois ehkä 10 grammaa, siirtymällä XX-sarjan levyyn (G3 Clean Sweep X tai HSX) vielä toiset 10 grammaa. HSX on uskoakseni kevyin vaihtoehto.

    Saman mallisissa levyissä 185mm -> 160mm painoero on muistaakseni yli 20g, 160mm -> 140mm alle 20g. Levyn halkaisijaa pienentämällä toki myös jarruteho/tuntuma huononee.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  25. #685
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Satulatolppia kattellut pari viikkoa, kuitusena. Mistäs saisi halvimman ja kevyimmän?

  26. #686
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.126
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    ...Mistäs saisi halvimman ja kevyimmän?
    Ai sä valitset nuo kaksi ominaisuutta

    Varmaan joltain kiinalaiselta eBay-kauppiaalta. Tai kattele tää valikoima jos löytyis miellyttävä vaihtoehto. Jotkut on saanut ihan kestäviä keuloja tuolta.


  27. #687
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Pudasjärvi
    Viestit
    262
    Carboncyclesiä suosittelisin itekin, kolmatta vuotta on Carbon Ti -tolppa ajossa ja käy&kukkuu. Jopa jokseenkin järkevä tuo satulaclamppi verrattuna moneen muuhun halpiskevennystolppaan Punnittu paino 31.6x350mm tolpalle 192.3g.
    member of #tou mtb team

  28. #688
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Ulvila
    Viestit
    409
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti samu88 Katso viesti
    Satulatolppia kattellut pari viikkoa, kuitusena. Mistäs saisi halvimman ja kevyimmän?
    CNC:llä on ainakin halpoja. http://www.cnc-bike.de/advanced_sear...page=1&sort=3a

    Edit. Postikulut tosin aika korkeat, joten hyvä syy tilata muuta kamaa samalla

    (Mullakin olis pari 27,2 kuitutolppaa ylimääräisenä..)

  29. #689
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    498
    Tulee varmaan Tilattua tuo KNCN:n Ti Pro Lite tolppa kun 400mm ja 31.6 kokoisena painaa 193g. Vielä kun sille keksis jostain edullisen ja kevyen satulan... n.100-150g?

  30. #690
    Tuli vähän viikonlopun iloksi punnailtua osia, samalla kun huoltoa hoiti. Saa nähdä tuleeko hommattua uusi pyörä vai päivitänkö paremmat osat+runko(?) vanhaan. Eli miten helposti/halvallla tuosta saisi painoa pois. Painot siis itse punnittuja, nehän sen oikean tilanteen kertoo.


    Keula: Rock shox lyrik r solo air 2050g + maxle lite axle 83g
    Polkimet: Shimpan Slx trail polkimet 227g+227g
    Kammet: sramin "merkittömät" 894g
    Jarrut: Avid elixir r sl 226g+226g
    Stemmi: Spessun oma, 60mm 150g
    Ketjunohjuri: "Nimetön" 102g
    Gripit: spessun 102g
    Tanko: Spessun 740mm, 290g
    Etukiekko+sisuri, ulkokumi, 203mm levy 2100g
    Takakiekko+sisuri,ulkokumi,pakka, 180mm levy 2550g
    Satula: spessun, 286g
    Satulatolppa: RS reverb 553g
    Satulatolpan panta: 45g
    Takavaihtaja: sram x.9 215g
    Etuvaihtaja: shimano slx 150g
    Runko Specialized enduro alu L n. 3600g

    kokonaispaino siis tällä hetkellä n. 14.3kg

    Rungon painosta yllätyin todella, minusta aika painava. Renkaista ja sisureista saa helposti pois, samoin meinasin vaihtaa vanteet. Jarrut menevät ehkä myös vaihtoon, lähtisi tosin vain n.100g. Painavaa tavaraa
    Embrace the moment

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •