FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 179

Aihe: Mahdollisimman rullaavat katurenkaat, noin 26x2.0?

  1. #61
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMS Katso viesti
    Mulla on siis Supremet koossa 50-559 ja mitä niillä olen maantiepyörien peesissä alamäkiä rullaillut niin ei perässä pysy vaikka on peesietu.
    Öö… Mulla rullaa yhdistelmä Mavic Crossmax SLR + 2,2" Raceking SS noin 50psi:n paineilla tuollaisessa 30-40km/h vauhdissa melkein yhtä hyvin alamäkeen kuin maantiepyörällä, paikoin jopa paremmin (ilman peesiä!! …ihmettelen tätä itsekin, mutta kokeiltu on ). Tietenkin riittävän kovassa vauhdissa nappularenkaalla ottaa jo kovastikin turpaan rullaavuudessa, ja kokonaisuutena arvioiden maasturilla saa tietenkin tehdä paljon enemmän töitä pysyäkseen edes tammaravivauhdissa.

    Mutta ihmettelen avoimesti, jos ei slickseillä meinaa pysyä perässä, edes peesissä. Minkälainen fillari/kiekot sulla on TMS?

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  2. #62
    Liittynyt
    12/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    379
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mutta ihmettelen avoimesti, jos ei slickseillä meinaa pysyä perässä, edes peesissä. Minkälainen fillari/kiekot sulla on TMS?
    Joo, totta on, ei pysy. Hybridin perässä pysyi suht helposti tänä aamuna Pirkkolan mäessä Tampereentien varressa, mutta ei jarruilla tarvinnut käydä vaikka peesissä olinkin. Voisko laakerit/laahaavat jarrulevyt vaikuttaa rullaavuuteen niin paljon? Mulla on pyöränä On-One Inbred teräsjäykkis ja kiekkoina Mavic XM819/Hope Pro 2 yhdistelmä DT:n pinnoilla. Pyörällä paino arviolta 14-15 kg. Pidempi stemmi hommattu jos vaikka ajoasennon pidentämisellä sais pyörästä vähän soveltuvamman (aerodynaamisemman) työmatka-ajoon.
    ÄäriTeam

  3. #63
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Eka rengasrikko Furious Fredeillä. Eturengas oli tyhjentynyt yön aikana kun eilen poljin myöhään illalla hämärässä iltavuorosta kotiin ja ajoin hajotetun lasisen bussipysäkin miljoonan lasinsirpaleen yli. Tuskinpa tuota olisi mikään rengas kestänyt (sisurilla), mutta jännä että pelkkä eturengas puhkesi. Ja kyllä pistää taas sapettamaan kaikenmaailman vandaalit ja ES-Jonnet, joiden ES-pärinöissään pitää laittaa kaikki säpäleiksi. Tuon lisäksi muutaman sadan metrin päässä oli vielä Kirkonkyläntiellä pyörätien puolella yksi bissepullo tai jopa kaksi pistetty päreiksi. Tuon sain vielä jotenkin väistettyä. Sisäkumina mulla oli jotkut Schwalben 170g mötköt. Rengaskokohan mulla on siis 26". Nyt on varalle laittaa vaan tollasta 100g XX-Lightiä eli ilmeisesti lateksisisuri? Onkohan tuo ihan päätön yhdistelmä työmatka-ajoon vai pitäiskö noiden kestää ihan yhtä hyvin?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  4. #64
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Eka rengasrikko Furious Fredeillä.
    Pahus. Noh, noita tulee muillakin renkailla jos on lasia tiellä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Nyt on varalle laittaa vaan tollasta 100g XX-Lightiä eli ilmeisesti lateksisisuri? Onkohan tuo ihan päätön yhdistelmä työmatka-ajoon vai pitäiskö noiden kestää ihan yhtä hyvin?

    Ai tällainen? Tuo vaikuttaa ihan normi butyylisisurilta, lateksiset on erilaiset vähän erilaiset… Voi olla XXlight aika hasardi Raivoreetun kaverina. Koukkaa mun kautta niin isketään pari kuppia litkua sisuriin

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #65
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Pahus. Noh, noita tulee muillakin renkailla jos on lasia tiellä.



    Ai tällainen? Tuo vaikuttaa ihan normi butyylisisurilta, lateksiset on erilaiset vähän erilaiset… Voi olla XXlight aika hasardi Raivoreetun kaverina. Koukkaa mun kautta niin isketään pari kuppia litkua sisuriin

    -Lauri
    Joo siis tollasia 14A sisureita mulla on varastossa. Löysin kuitenkin yhden tollasen 14 sisurin eli 130 grammasen ja laitoin sen nyt eteen ton puhjenneen tilalle. Puhjennut oli 13A eli joku 170 grammainen mötkö. Sitä ei löydy Schwalben listasta, mutta lienee joku OEM-kumi kun tulivat yhden fillarin mukana. Nyt on siis takana vielä tollanen mötkö ja edessä 130 grammainen. Tuon 170g painon punnitsin itse joskus niistä. Listasta löytyy 13, joka on 190g painava. Seuraavaksi, kun puhkee kumi niin varalla on vaan noita 100g 14A XX-Lighteja, joten sit täytyy kokeilla onnea.

    Tässä vielä tuo Schwalben lista: http://www.schwalbe.com/gbl/en/produ...int=Schlaeuche
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  6. #66
    Tuli ostettua syksyllä Spessu Rockhopper SL. Olen ihan aloittelija enkä ehtinyt kauheasti ajaa ennen talvea. Nyt tuntuu siltä, että taidot/kunto ei riitä kunnolla metsään joten ajelen pururataa, asfalttia ja kuivia/tasaisia polkuja. Pyörää en ole kokenut rajoittavaksi "metsässä" vaikka varmaan joidenkin mielestä pyörä on aivan liian huono. Tarvetta olisi siis hieman toisenlaisille ja paremmin rullaaville renkaille.

    Suosituksia? Kannattaako ostaa chainreactioncyclestä?

  7. #67
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vilhu Katso viesti
    Suosituksia?
    Kehottaisin lukemaan tämän ketjun sivut 1-3, asiaa on tullut aika kattavasti jo käsiteltyä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vilhu Katso viesti
    Kannattaako ostaa chainreactioncyclestä?
    Ehkä mielumminkin bike-components.de:stä tai bike-discount.de:stä, jotka ovat sieltä halvimmasta päästä liikkeitä tällä hetkellä.

    -Lauri
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  8. #68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kehottaisin lukemaan tämän ketjun sivut 1-3, asiaa on tullut aika kattavasti jo käsiteltyä.

    -Lauri
    Kyllä, eri vaihtoehtoja on listattu ja kaikkia olen tutkinut. Muotoilin kysymykseni hieman väärin. Tarkemmin sanottuna haluaisin ymmärtää, että kannattaa tuollaisia lähes slicksejä (schwalbe city jet/apple) edes harkita jos aikoo poiketa myös pururadalla tai siistille polulle eli olisiko sittenkin parempi olla hieman (schwalbe marathon) kuviota ?

  9. #69
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Ei se Rockhopper ole huono, minulla on nuo ostamiksini mainitsemani Marathon Supremet tällä hetkellä juurikin Rockhopperissa kiinni työmatkoja varten kun täysjousto on hoitanut varsinaisen maastopyörän virkaa nappularenkailla varustettuna. Ihan pätevä yleispyörä jolla oppii maastopyöräilyn alkeet ja saa kehitettyä kuntoa sekä tekniikkaa.

    Tuli käytyä sillä huvin vuoksi yhdellä iltalenkillä pururadallakin ja semislicksi yllätti, eihän sitä pitoa tietenkään kunnon maastorenkaan verran ole mutta järkevästi ajaessa täysin riittävä rengas satunnaiseen kevyeen poissa pyörätieltä ajeluun ja asvaltillehan se on enemmän kuin mainio. Järeästä maastorenkaasta saa hyötyä vasta kun pinta on saatava rikki ja pureuduttava alla olevaan kovaan alustaan ja siihen taas ei tuollainen kevyesti kuvioitu pysty juurikaan sileää paremmin eli tavallisella Marathonilla et ainakaan voita mitään. Itse menin viime vuonna tyhmyyttäni ja tietämättömyyttäni kunnon juurakkokivikkopolulle Marathon Plussilla ja markettimaasturilla, asia jota en nyt tekisi ihan jo turvallisuuden tunteen vuoksi, mutta sieltäkin tultiin ajaen pois ilman yhtään kaatumista eikä niissäkään renkaissa voi paljon kuvioinnista puhua.

  10. #70
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Ei se Rockhopper ole huono...
    Mitään mistään tietämättä ja noviisina olen nyt alustavasti päätynyt Schwalben Sammy Slickseihin. Luulenpa, että kunto tulee vastaan asfaltilla ennen kuin rullaus loppuu ja toisaalta voin sitten vetää kuivaa ja siistiä pikkupolkua/latupohjaa salpausselällä.

  11. #71
    Kokeilkaas Panaracer paselaTG ainakin itse pidin niistä.

  12. #72
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vilhu Katso viesti
    kannattaa tuollaisia lähes slicksejä (schwalbe city jet/apple) edes harkita jos aikoo poiketa myös pururadalla tai siistille polulle
    Joskus tulee poikettua Bontragerin muhkuilla Hank slikseillä polunkin puolelle. Kuivilla ja kiinteäpintaisilla poluilla menee ihan hyvin. Löysä hiekka, vähänkin kostea savi ja ruoho pistävät ajamaan kieli keskellä suuta...

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  13. #73
    Terve, anteeksi tämä on varmaan väärä ketju mutta lähellä edes aihetta. En tiedä mitään pyöristä enkä löytänyt pikaisella etsiskelyllä mitään "aloittelijan tyhmät kysymykset" -ketjua.
    pyöränä mulla on tommonen perus hobby hall -parinsadaneuronpyörä. Kiinnostaisi tietää, saisinko siihen lisää vauhtia vaihtamalla renkaat? Nehän on semmoset peruskumit jossa on keskikohta suht sileä ja reunoilla kuviota, yknow.
    Esimerkiksi olisiko paljonkin hyötyä katuajossa jos olisi renkaat joihin saisi vaikka yli 5 barin paineet? Nykysissä on kolmen pintaan ne paineet. Vanteessa lukee 622x22, onko se koko? Onko siihen kokoon hyviä sileähköjä katukuleja joilla oikeasti saisin jotain hyötyäkin? Mainitsen vielä että usein on 18 -kilonen poika lastenistuimessa mukana, jos vaikuttaa siihen mitä hyötyä on isommista paineista.

    Jos kysymykselleni olisi ollut ilmiselvä oikea paikka muualla niin pahoittelen, vinkatkaa linkki jos näin on.

  14. #74
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    403
    Alla nyt contin contact safety 26*1.75, tuntuu rullaavan melko mukavasti,suosittelen.
    ^Kato se renkaan koko vanhasta renkaasta, toi ei ole se. Se ilmoitetaan esim. 26*1.95, eli toi 26 on renkaan halkaisija ja 1.95 leveys. Hyötyä maastokumin vaihdosta katurenkaasen on paljonkin jos pääasiassa ajelee asfaltilla.
    Ite en tänä kesänä mettään ole menossa niin vaihoin noi renkaat alle että työmatkat taittuis mukavammin.
    pepper muokkasi tätä : 23.06.2012 at 19.59

  15. #75
    Vaihdoin tänään maasturiin Bontrager LT3 tilalle Schwalben Marathonit, hienosti kyllä rullaa.. Leveyden pidin samana, 2.0 tuumaa. Mukava nyt ajella asfaltilla!

  16. #76
    Aihetta sivuten, pitäis löytää semmoiset 26" maasturin renkaat, jotka rullais mahdollisimman hyvin tiellä mutta olisivat siedettävät ajettavat myös maastossa. Itse ajattelin jotain semmoista, missä keskikuvio olisi lähes sileä mutta reunoilla olisi roheampaa nappulaa. Leveyttä parisen tuumaa. Onko suosituksia?

  17. #77
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Korsholm Mustasaari
    Viestit
    269
    maxxis high roller semi slicksit?
    Orange mountain bikes

  18. #78
    Tuo vois olla hyvä, ehkä myös tämä http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=28278

    Onko jollain omakohtaisia kokemuksia?

  19. #79
    Liittynyt
    12/2011
    Viestit
    179
    Syncroksen Point n Chute. Rullaava ja hyvät maasto-ominaisuudet kuivassa maastossa. Mudassa tukkeutuu helposti. Hi5bikesissa saattaisi olla noita vielä poistossa 5e kappalehintaan vaikkei niitä olisikaan listattuna nettikaupan puolella.

  20. #80
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    749
    Onko noin että Kojakeissa ei ole pyörimissuuntaa? Ei niissä ole kyllä kuviotakaan mutta kun on tottunut siihen että renkaassa sanotaan miten päin, niin tuo häiritsee.

  21. #81
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    791
    Ei ole Kojakeissa pyörimissuuntaa.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  22. #82
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    47
    Viiden vuoden kokemusten perusteella suosittelen rullavaksi yleishöyläksi Schwalbe Smart Sam -renkaita. Omat kilsat tulee 90% duunimatka-ajosta pyörä- ja ulkoiluteillä, mutta SSS:lla sopii myös poluille ja jopa metsään poiketa. Aivan mainio rulla - kunhan muistaa, että parempia spessurenkaita toki löytyy sekä maastoon että kadulle.

    Bike-discountista tulee pari kotiovelle pistosuojattuna ja heijastinnauhalla hintaan 41,75€.

  23. #83
    Ajoin joskus TdH Racing Ralpheilla ja vähän isommilla paineilla ne rullasivat paremmin kuin moni katufillari. Ei toki asfaltille optimit mutta rullaavat hyvin.

    Kojakit rullaavat sitten todella hyvin. Niillä pärjää normikeleissä ja alustoilla. Mutta muutaman kerran joutunut lumelle ja märälle nurmikolle ja ovat aivan tolkuttoman liukkaat.

  24. #84
    Liittynyt
    11/2011
    Viestit
    274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Kojakit rullaavat sitten todella hyvin. Niillä pärjää normikeleissä ja alustoilla. Mutta muutaman kerran joutunut lumelle ja märälle nurmikolle ja ovat aivan tolkuttoman liukkaat.

    Tarvittaessa (kuskin eksyttyä metsään)toimii juurakossakin, jos on kuiva keli. Silloin pitää selvästi paremmin kuin maastorengas sateen liukastamilla juurilla. Pehmeällä ja märällä alustalla sutii, joten ei ihan yleisrenkaiden kuningas... hiekkakelvejäkin ajaa ihan ilokseen.

  25. #85
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.170
    Offari: miksi pitää ajaa maastopyörällä tiellä?
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

  26. #86
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Koska ei ole niin paljon rahaa eikä säilytystilaa että voisi ostaa maantiepyörän maantielle, cyclocrossin hiekkatielle, jäykkäperän helppoon maastoon, kevyen täysjouston vaikeaan maastoon ja enduron vauhtirytistelyyn? Jos nyt lähdetään siitä että tietyntyyppisellä pyörällä ei saa ajaa kuin tietyntyyppisessä paikassa.

  27. #87
    Jos ei ole varaa tai varsinkin tilaa usealle fillarille niin mielestäni maastopyörä on oivallinen yleisfillari. Jos katukilsoja tulee tuhansia kesässä löytyy varmaan parempia kompromissejä.
    Itsekin vaihdan maasturiin kun kelit huononee. On sentään jonkin näköiset lokarit. Joulukuun tienoilla sitten vaihdan Kojakit Ice Spikereihin.
    Näin ilman omaa kokemusta ajatellen 29" olisi varmaan parempi kompromissi jos maantietä tulee vähän enempi.

  28. #88
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Coasting Katso viesti
    Näin ilman omaa kokemusta ajatellen 29" olisi varmaan parempi kompromissi jos maantietä tulee vähän enempi.
    Jos kakskutosessa ja kaksysissä on samanlaiset, suht pienikuvioiset renkaat, ei kaksysi rullaa maantiellä juurikaan paremmin. Mitä ryppysempi alusta, niin sitä suurempi on ero. Kaksysin korkeasta etupäästä ja isommasta kiekosta ei maantiellä ole muuta kuin haittaa suuremman ilmanvastuksen takia. Siinä mielessä ihan perinteinen kakskutonen maasturi toimii monikäyttöpyöränä paljon paremmin. Toinen juttu sitten on se, että 700C-kiekoille voi halutessaan viritellä maantierenkaitakin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #89
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Toinen juttu sitten on se, että 700C-kiekoille voi halutessaan viritellä maantierenkaitakin.
    Maantierenkaalla varustettu 700C-kiekko mahtuu pyörimään aika monessa kakskutosessa maasturissa, ja nyt kun cyclocrossissakin on levyt sallittu niin sopivia kiekkoja saa jo kohtuuhinnalla. Että onhan näitä vaihtoehtoja.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  30. #90
    Liittynyt
    12/2007
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    705
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Siinä mielessä ihan perinteinen kakskutonen maasturi toimii monikäyttöpyöränä paljon paremmin.
    OT jatkuu: Olen kyllä vahvasti eri mieltä. Pyörästä aiheutuva kasvava ilmanvastus on aika merkityksetön verrattuna kuskin ilmanvastukseen. Muilta ominaisuuksiltaan en taas monikäyttöisempää pyörää keksi kuin etujousitettu tai täysjäykkä 29er. Jos omasta tallista pitäisi pyöriä vähentää (huh, pelottaa jo ajatuskin) niin jäljelle jäisi 29er. Kiertoon lähtisi retki/cyclo, 26-täpäri ja maantiepyörä. 29er on noista ainoa, millä sopivalla rengasvalinnalla ajaisi ympäri vuoden kaikki ajot mukavasti.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

    -Queen


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •