FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 37 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37 38 39 47 87 137 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.081 - 1.110 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #1081
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.902
    Saattaa olla, jotta oma kompura vähentää ongelmia ja vielä kun suorittaa litkun lisäyksen vasta paikalleen nostetulle kumille, niin elämä hymyilee.

  2. #1082
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    N=6695060.441, E=394280.279
    Viestit
    2.192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Niin, ei se ulkokumikaan välttämättä tiivisty lateksinesteellä. Se lateksi on mm. kortsuissa käytetty materiaali, ja nekin isojen poikien mukaan ei aina kestä. Vaikka miten venyttäisi.
    Kyllä ainaskin datsuni ja sukisuki kestää. Isot pojat kerto pentuna kuunneltiin korvat punasena...pitkän päälle datsuni.
    -Usot sie jot myö uitiin?

  3. #1083
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Eikös se ollu sultan XL, mikä oli pitkän päälle parempi?

  4. #1084
    mutanaama Guest
    Minen tiedä noista mitään, kun kaikki oli niin kovin isoja.

  5. #1085
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Hahhaa

    Juuri kun olen täällä intoillut niin tulikin paha tubeless-ongelma

    Eilen lenkillä rajussa alamäkipätkässä Lupauksenvuorella RalliRane hajosi edessä (edessä, eihän eturengas koskaan hajoa) siten, että litku ei paikannut.

    Taisikin olla viimekesäiset litkut noilla kiekoilla

    Piti nöyrtyä laittamaan sisuri
    Ajo muuttui ikäväksi, ei ollut tuntumaa alustaan ja rullauskin oli hiukka niin jä näin.


  6. #1086
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Hahhaa

    Juuri kun olen täällä intoillut niin tulikin paha tubeless-ongelma t.

    Taisikin olla viimekesäiset litkut noilla kiekoilla

    Piti nöyrtyä laittamaan sisuri
    Ajo muuttui ikäväksi, ei ollut tuntumaa alustaan ja rullauskin oli hiukka niin jä näin.
    Mä oon ajanu siitä kun tuli markkinoille noi tubelekset mut nyt on edessäArdentti sisurilla ja tavallisella vanteella,vähän hävettää ja vaikka painaakin ihan*.tusti* pystyn keulimaan mikä on ihme,olisiko heliumia etusessa vai mistä johtuu.?
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  7. #1087
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    368
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Mä oon ajanu siitä kun tuli markkinoille noi tubelekset mut nyt on edessäArdentti sisurilla ja tavallisella vanteella,vähän hävettää ja vaikka painaakin ihan*.tusti* pystyn keulimaan mikä on ihme,olisiko heliumia etusessa vai mistä johtuu.?
    Sul on vaan niiiiiin törkeen paljo voimaa nykyään reisissä

  8. #1088
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Litkuthan ei juuri kevennystä tuo...muita etuja varmasti on, on ne kokeiltava kun saan aikaiseksi opetella asentamisen.

  9. #1089
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Litkuthan ei juuri kevennystä tuo...muita etuja varmasti on, on ne kokeiltava kun saan aikaiseksi opetella asentamisen.
    Kannattaa kuitenkin huomioida, että se litku ei ole pyörivää massaa kuten sisuri.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  10. #1090
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Kannattaa kuitenkin huomioida, että se litku ei ole pyörivää massaa kuten sisuri.
    No, kyllä se vaan siellä mukana pyörii jos tarkemmin miettii asiaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  11. #1091
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Minen tiedä noista mitään, kun kaikki oli niin kovin isoja.
    Nou hätä! sähkömiesten kutistesukka oivaa pienimeisseliselle..
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  12. #1092
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    Nou hätä! sähkömiesten kutistesukka oivaa pienimeisseliselle..
    O_O Ai kuumentaa paikalleen vai...Liimallinen?

  13. #1093
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    No, kyllä se vaan siellä mukana pyörii jos tarkemmin miettii asiaa.
    Minä en tuosta fysiikasta sen enemää ymmärrä, mutta joku joskus selitti kuinka se ei ole ihan sama asia.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  14. #1094
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Off_topickkina keskusteluun, olen tään kesän koettanu löytää eroa ajossa oikeiden UST-kumien, TLR/vast.
    kumien ja normikumien välillä litkutettuina vs. sisurien kanssa ja olen havainnu mm.

    - USTin / litkutetun TLR:n / litkutetun normikumin ja normaalin butyylisisurin välillä huomaan eron ajotuntumassa
    ja kestävyydessä (eikä liene hankalaa arvata kumpiparempi)
    - USTin / litkutetun TLR:n / litkutetun normikumin ja lateksisisurin välillä en huomaa eroa ajotuntumassa enkä
    juuri kestävyysessäkään(!)

    Mun johtopäätös: jos ajopaino on lievä (70-75kg) ja ajaa kumeilla joissa on suht tukeva kylki (painoluokka 600-850g)
    niin moinen kumi kestää myös lateksisisureilla sopivilla paineilla (mulla 1.6-1.8bar) sen mitä UST tai TLR.
    Tuon pienemmillä paineilla rengas on kalliolla nulju, isompaa ei tartte kun tuollakin kestää.
    Tuota kepeemmät kumit ei oikein istu mun maastoissa, raskaammille / järeemmille ei taas normaalisti oo tarvetta.

    Mikä oli yllättävää niin snakebitet on jääny pariin tilastotappioon, joista niistäkin toisessa repes sit ulkokumikin.
    Ja se yllätti kans, et sellainen ventti mikä tekee klommon kehän kumpaankin kanttiin ei puhkaise lateksisuria.

    Tällä on siis (lateksi-)sisurit palannu käyttöön jokusen vuoden liki täydellisen UST-uskovaisuuden jälkeen.

  15. #1095
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Pienillä pyörimisnopeuksilla litku pysyy renkaan alakuolokohdassa ja siten suurimmaksi osaksi ei ole varsinaisesti pyörivää massaa. Mutta kun pyörimisnopeus kasvaa niin samalla kasvaa myös keskeiskiihtyvyys(keskipakovoima), tämä yhdessä litkun ja renkaan sisäpinna välisen kitkan, sekä litkun sisäisen kitkan(=viskositeetti) vaikutuksesta aiheuttaa sen että litku lähtee pyörimään mukana renkaan ulkokehällä.

    Teoriassa jos litku ei takertuisi renkaan sisäpintaan(litkun ja renkaan sisäpinnan välinen kitka = 0) ja litkun viskositeetti olisi olematon, pysyisi litku painovoiman vaikutuksesta kokoajan renkaan alakuolokohdassa, mutta harmittavasti elämme todellisessa maailmassa ja litku pyörii siellä renkaan ulkokehällä...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  16. #1096
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Eli hitaista vauhdeista kiihdyttäessä litku ei ole pyörivää massaa kiihdytyksen alussa. Kuten esim. enskan lähtöportilta täräytettäessä liikkeelle tahi erittäin hitaassa kivikkokarnevaalikohdassa. Eli siis juuri niissä paikoissa, missä kiihtyvyyttä eniten tarvii voi sitä saada hieman lisää litkulla (vs. sisuri). Menikö oikein?
    Mud, sweat and beers.

  17. #1097
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Eli hitaista vauhdeista kiihdyttäessä litku ei ole pyörivää massaa kiihdytyksen alussa. Kuten esim. enskan lähtöportilta täräytettäessä liikkeelle tahi erittäin hitaassa kivikkokarnevaalikohdassa. Eli siis juuri niissä paikoissa, missä kiihtyvyyttä eniten tarvii voi sitä saada hieman lisää litkulla (vs. sisuri). Menikö oikein?
    Vaikutus on niin pieni, että enemmän vaikutusta on suolikaasujen työntövoimalla - mikäli on muistanut syödä papusoppa ennen enskakisaa ja on riittävän ohuet housut.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  18. #1098
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Vaikutus on niin pieni, että enemmän vaikutusta on suolikaasujen työntövoimalla - mikäli on muistanut syödä papusoppa ennen enskakisaa ja on riittävän ohuet housut.
    Herneet ei tule Kamelin letkusta läpi, mutta kompensoin tuota ongelmaa ajamalla housuitta.
    Mud, sweat and beers.

  19. #1099
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Eli hitaista vauhdeista kiihdyttäessä litku ei ole pyörivää massaa kiihdytyksen alussa. Kuten esim. enskan lähtöportilta täräytettäessä liikkeelle tahi erittäin hitaassa kivikkokarnevaalikohdassa. Eli siis juuri niissä paikoissa, missä kiihtyvyyttä eniten tarvii voi sitä saada hieman lisää litkulla (vs. sisuri). Menikö oikein?
    Joo, periaatteessa juurikin näin, mutta se tosiaan sitten on eri kysyms jotta mitenkä paljon se vaikutus on käytännössä. Litku lähtee pyörimään ulkokehälle silleen vähitellen, että mitään varsinaista rajanopeutta ei pystyne kovin helposti määrittämään. Ja sittenhän siinä on teoriassa sellainenkin ominaisuus, että kun täydestä vauhdista lyöt takajarrun lukkoon niin litku jääkin renkaan sisälle "pyörimään" hetkeksi aikaa. Tuon litkun massan pyörimistä voisi hahmottaa kenties ikäänkuin kuminauhamaisena efektinä, eli siinä missä sisuri kulkee vanteen ja ulkorenkaan mukana kiinteästi, niin litku kiihtyy ja jarruttaa ikäänkuin se olisi kuminauhalla kiinni vanteessa&ulkorenkaassa...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  20. #1100
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AK-87 Katso viesti
    Herneet ei tule Kamelin letkusta läpi, mutta kompensoin tuota ongelmaa ajamalla housuitta.
    Onko linkkiä Youtube-videoon?

    Ei kun perhana ei tietenkään voi olla kun tämä on tube-less keskustelu.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  21. #1101
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Minä en tuosta fysiikasta sen enemää ymmärrä, mutta joku joskus selitti kuinka se ei ole ihan sama asia.
    Mitäs jos litkutuksen jäläkeen laithaa heliumia niin katoppakö eiko se litku ala leijumaan ja ei paina mitään!
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  22. #1102
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ...RalliRane hajosi...

    [OT]
    Eilen sitten valitsin rengasläjästä tilalle käyttökelpoisen 2.3 NBX:n (=Gazza AM) ja asentelin paikoilleen...

    1) Hajonnut RalliRane mäkeen* ja ensiapusisurin huuhtelu litkusta myöhempää käyttöä varten
    2) Kumi kehälle
    3) Rengasraudalla (=muovia) liu'uttamalla reunalangat vanteen hyllylle
    4) Tornipumpulla ilmaa sisään 2 baaria (ilman mitään liukasteita), NAKSNAKS, PAUK...
    5) Toteamus hetken odotelun jälkeen: "tässähän pysyy ilma näinkin"
    6) Ilmat pihalle ja venttiilin sielu irti
    7) 2 kuupallista Stanin litkua lääkeruiskulla venttiilistä ineen
    8) Venttiilin sielu paikalleen ja 2 baaria ilmaa
    9) Ravistelua, pyörittelyä...
    10) Kuupan ja lääkeruiskun huuhtelu
    11) Tarkastelu ja renkaan paikalleen asetus

    Koko hommaan 15-20 minuuttia

    [/OT]



    *no ehkä toi kuitenkin tulee citymaasturiin sisurikäyttöön vielä


  23. #1103
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Litkuthan ei juuri kevennystä tuo...muita etuja varmasti on...
    Se suurin etu on sisä- ja ulkorenkaan välisen kitkan puuttuminen.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  24. #1104
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Se suurin etu on sisä- ja ulkorenkaan välisen kitkan puuttuminen.
    >>Kyllähän kumit vie tunnokkuutta...

    Juu, mutta kyllä itse jätän kokeilut myöhemmälle(jos koskaan); en ala hyväksi havaittua rengastusta vaihtamaan tubeleksen takia. Taidan kokeilla aiemmin mainitun latex-sisurin vaikutusta nyt ensin.
    brilleaux muokkasi tätä : 16.08.2012 at 13.39

  25. #1105
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Kesäloma ja ilmeisesti liian vähän ajankulua sai pohtimaan hölmöjä(?) kolistelijan kokeiluista...

    Onko kukaan kokeillut tehdä Ksyriumeille tubeless asennusta? Vanteen sisäpuoli on silmämääräisesti hyvin lähellä esim. Crossmaxin vannetta, joka siis on oikea tubeless-vanne. Menisiköhän tämä konversio pelkästään tubeless venttiilillä ja kuupallisella litkua...?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  26. #1106
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Tapahtuipa eilen:
    1. Arch ex kehälle RalliRanet.
    2. Jalkapumpulla pumpaten kumit kehälle naps naps.
    3. Ilmat pois ja venttiilin kautta litkut sisälle.
    4. Pumpulla ilmat takaisin.
    5. Valmis.

    Aikaa meni ~10min koko hommaan. Ei mitään liukasteita.
    Vanhoissa kumeissa oli pari reikää jotka paikkautuivat heti. Tänä aamulla paineet tallella.

  27. #1107
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    1.702
    Kysympä taas tyhmiä.
    Voiko ksyrium/aksium ja 28-32mm maantiekumeja yrittää tubelekseksi "tubeltaa"?
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  28. #1108
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Kesäloma ja ilmeisesti liian vähän ajankulua sai pohtimaan hölmöjä(?) kolistelijan kokeiluista...

    Onko kukaan kokeillut tehdä Ksyriumeille tubeless asennusta? Vanteen sisäpuoli on silmämääräisesti hyvin lähellä esim. Crossmaxin vannetta, joka siis on oikea tubeless-vanne. Menisiköhän tämä konversio pelkästään tubeless venttiilillä ja kuupallisella litkua...?
    On kyllä,mulla oli Ksyrium Elite kiekoil Hutsun Atomit pari kesää.Ajoin niil mm. Vätternrundan 2010,tänä vuonna tuli ajeltua jonkin verran.Vaihdoin pois rengasvaurion takia,ku uudet Atomit on hiukka tyyrit.Ihan kiva yhdistelmä ajos,max. paineet 8,5 bar. , litkujen kans varmaa ajeluu.Stanin venttiileit käytin modattuina,ei meinannu muuten rengas asettua oikein vanteelle,renkaat oli tosi tiukat laittaa päälle.Ksyrreil kokeiltu myös klinchertuubeja(Tufo),21 mm. aika kovat paineiden takia.23 mm;nä vois olla mukavammat,tosi helppo laittaa päälle,litkuil oli nekin.Maantietubelksista on ollu aikaisemminkin juttua täällä.

  29. #1109
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Stanin venttiileit käytin modattuina...
    Millä tavalla modattuna?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  30. #1110
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Sen venttiilin pyörän kumiosan sai kaventaa pitkulaiseks et rengas pääsi asettumaan/tiivistymään vanteelle.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •