FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 35 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 25 33 34 35 36 37 45 85 135 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.021 - 1.050 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Juuri näin yritän. Ehkä olen sitten normaalia huonokuntoisempi, mutta mun ruoto ei jaksa kyllä punnertaa. Ei ota ilmaa ei...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ...eli pitäisi mennä huoltoasemalle asti, jotta saa edes renkaaseen ilmat?
    Ei tarvii...

Vai onko täällä joku, joka on muka jalkapumpulla saanut renkaat paikalleen...
    Vaikka ketä.

Juuri näin yritän. Ehkä olen sitten normaalia huonokuntoisempi, mutta mun ruoto ei jaksa kyllä punnertaa. Ei ota ilmaa ei...
    Laita sisurilla toinen reuna paikalleen. Eli siis ihan normaalisti täytät renkaan sisurilla niin että se nousee kunnolla paikalleen, sitten irroitat toisen reunan ja otat sisurin pois. Sitten irroitettu reuna vanteelle ja ei muuta kuin vemputinlihakset käyttöön ja painetta punppuun.

Kokeiltu Ei nouse.
    Menee nyt hiukan ohi, mikä tässä on niin hienoa :P

Pakko luovuttaa; ei mitään mahdollisuutta saada rengasta nousemaan, kaikki kokeiltu ja voimat loppu :/
    Paska homma, mutta tulipa yritettyä.
    brilleaux muokkasi tätä : 10.08.2012 at 20.09

Mun litkutukset meni niin helposti että tuntuu että jotakin on menny väärin, vanne on ArchEx, kumeina takana 2,25 Ardent ja edessä Spessun Captain. Sisurilla eka vanteelle, sitten sisuri pois, venttiili ja rengas paikalleen, korvanhuuhteluruutalla litkua sielutomasta venttiilistä, sielu paikalleen ja ilmaa käsipumpulla. Vähän aikaa tuhisi venttiilien juuresta, ja sitten alko pitämään.

Mulla tuli tylsää ja sain taas outoja ideoita kun luin tätä aihetta. Laitoin pari vuotta vanhat 30mm Marathon Racerit Shimanon MT-75 kiekoille. Jämäkästi asettuivat paikalleen, toinen näyttää pitävän 4bar sisällään ja toisessa oli niin iso reikä kulutuspinnassa että sai vähän aikaa huljutella litkuja ennen kuin alkoi pitää.

Pitää varmaan keksiä jotain tekemistä, muuten tulee kohta tehtyä jotain oikeasti typerää...

Stanin vanteet ja Panan Rampage. Ei ole irroitettavissa venan sielu. Muuten samalla metodilla. Ei vaan nouse, ei millään. Sisuri on jo takas, tämä pelleily loppu tähän. Harmi sinänsä, olis ollut kiva kokeilla tuon litkun vaikutusta ajo-ominaisuuksiin. :/

Kolistelija, kokkeilepa OpenPro kehää ja ProRacex kumia. Ei *piip* lakkaa kuplimasta tekstien juuresta vaikka vaakaräntäsadetta tanssis vastapäivään. Ja se lateksinen sisäkumi on vielä köykäsempikin kun muljuva litkuannos.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Stanin vanteet ja Panan Rampage....
    Vaikka stanin kehät ovat tiukkoja, niin Panaracerin kumit ei oo litkutus-ystävällisiä; non-UST-mallien reuna
    on super-löysä eikä ne nouse normaaleilla konsteilla. Saa ne litkutettua, mut stanin kehä tarttee alle ainakin pari
    kierrosta teippiä ja vielä stanin vannenauhan kasvattamaan kehän pohjan halkaisijaa sen verran että edes
    jonkinlainen tiivistys syntyy. Toinen vaihtoehto on ehta ghettotubeless halkaisulla sisurilla.

Ajelen itsekin sekä SC Rampagella että CG-sarjan AM AllConditionilla, mut tuon litkutuksen työläyden takia
    käytän (lateksi)sisureita vaikka kaikki kiakot on full-USTeja. Helpolla selvii jos hankkii sen Rampagen UST-
    versiona.

Tuota arvelin itsekkin, rengas kun menee kovin kepoisesti vanteelle. Istuu kovin "löyhästi".
    Stanin nauhat/teipit noissa kaiketi jo on(keltaiset?)

Mutta päästellään sisureilla edelleen

... Vai onko täällä joku, joka on muka jalkapumpulla saanut renkaat Prkl...
    Monikin. Spessun kevyetkin (Renegate) renkaat menee vanteelle (XTR/Mavic) kunhan viskaa renkaan suurinpiirtein sinnepäin missä vanne lojuu ja aivastaa kevyesti. Tiiviistyy myös samantien.
    Mutta oman kokemuksen mukaan esim. Contin X-King RS vaatii jo useamman rykäsyn. Oikeasti: sisurin avulla on pitänyt avittaa alkuun ja tiivistyminen kestää x vko.

mutanaama Guest
    Mä yhdet usti rampaget käytin melko loppuun, sisuria en käyttänyt kertaakaan. Nousivat stanin setillä normivanteille ilman minkäänlaista tuskaa. Mulla tosin on käytössä kompura, sellainen 180€ viimeistelynaulaimen kanssa hankittu ykspullonen senco. Sen verran hiljainen, että voi kellarissa olla päällä ja yläkertaan ei kuulu juuri mitään, vaikka ovet on auki. Suosittelen lämpimästi. Puuilosta tai motonetistä löytyy varmasti vastaava puoleen hintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mä yhdet usti rampaget käytin melko loppuun, sisuria en käyttänyt kertaakaan. Nousivat stanin setillä normivanteille ilman minkäänlaista tuskaa. Mulla tosin on käytössä kompura, sellainen 180€ viimeistelynaulaimen kanssa hankittu ykspullonen senco. Sen verran hiljainen, että voi kellarissa olla päällä ja yläkertaan ei kuulu juuri mitään, vaikka ovet on auki. Suosittelen lämpimästi. Puuilosta tai motonetistä löytyy varmasti vastaava puoleen hintaan.
    Ja sama kerrostaloasujille:
    http://www.bike-discount.de/shop/k60...-inflator.html
    ja
    http://www.bike-discount.de/shop/k60...-5-pieces.html

En jaksanut kaivaa halvimpia vaihtoehtoja. Ei kuitenkaan kovin kallista touhua.

Eiköhän sisuri puolla paikkaansa vielä. Taidan lurauttaa tuota litkua sisuriin...tärkeintä on kuitenkin ehjä kumi, paska homma jos puhkeaa kesken ajon :P Varsin jos huomaa vasta kun on liian myöhäistä.

mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Ja sama kerrostaloasujille:
    http://www.bike-discount.de/shop/k60...-inflator.html
    ja
    http://www.bike-discount.de/shop/k60...-5-pieces.html

En jaksanut kaivaa halvimpia vaihtoehtoja. Ei kuitenkaan kovin kallista touhua.
    Ei kun siis tuota voi käyttää huoletta kerrostalossakin, ääni on hiljaisempi kuin Macminin CD. Ja tuottaa enemmän ilmaa kovemmalla paineella. Mutta siis sillä mä tuota kompuraa suosittelen, kun vaihtelen renkaita useamman kerran kuukaudessa, niin nuo perkuleen co-patruunat kuluisivat turhan nopeaan. Nii ja tietysti kun mä kuitenkin ryssin ja asennan sen renkaan kolmannen kerran väärin päin, niin turopetterin säätämö olis hetken kuluttua täynnänsä tyhjiä patruunoita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Ja se lateksinen sisäkumi on vielä köykäsempikin kun muljuva litkuannos.
    Kokeilepa pyöräyttää keitettyä ja raakaa kananmunaa hyrrän tavoin.

Kun rengas pyörähtää milliradiaaninkin verran, lateksisisurin koko paino liikahtaa kiinteästi mukana saman verran. Neste... Ei tarvinne selittää pidemmälle: grammat eivät kerro kaikkea.

Mun tubeless-hässäkät ovat olleet verrattain vähäongelmaisia. Vuonna 2006 ostetun Prophetin kanssa oon välillä lisännyt litkua, raapinut vanhoja pois ja vaihtanut kulunutta kumia uuteen. Jalkapumpulla noussut aina. 29er-sinkulaan kyhäsin just uudet kiekot Stanin Crest-kehillä, yksi kierros teippiä ja 2.35 Nobby Nicit jalkapumpulla ylös. (Pohjatyönä sisuri, joka samalla sai painaa teippiä kiinni.) Hutchinsonin Atomit oli perhanan jäykät saada Ultegra-kehille ja eturengas nousi jonkinmoisen tappelun jälkeen jalkapumpulla kehälle. Takakiekon ja -renkaan vein huoltsikalle taskussani minigrip-pussi sisältönään pieni pesusieni, mietoa tiskiaineliuosta ja vettä. Ilmakaapin löydettyäni läträsin liukasteet paikalleen, kytkin letkun, painoin nappia ja nautin paukkeesta. Pyöräverstaalle palattuani otin sielun irti, tuuppasin apteekista ostetulla 60 ml lääkeruiskulla litkut sisään ja ravistelin.

Kun valmistelut tekee huolella ja muistaa kaikki turhankin tuntuiset työvaiheet, ongelmiin vaaditaan huonoa tuuria tai heikosti yhteensopivat osaset. Jälkimmäisten välttäminen nettiaikakautena on onneksi helpohkoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sauli Lumikko Katso viesti
    Kun valmistelut tekee huolella ja muistaa kaikki turhankin tuntuiset työvaiheet, ongelmiin vaaditaan huonoa tuuria tai heikosti yhteensopivat osaset. Jälkimmäisten välttäminen nettiaikakautena on onneksi helpohkoa.
    Eli tubeleksesta nauttimiseen päästäkseen pitäisi valita osaset oikein? Kyllä mä valitsen renkaan ihan ajo-ominaisuuksien perusteella, en sillä sopiiko se mun vanteelle tubeleksena. Sisurit on keksitty.
    Ja huoltsikalle pussin kanssa, jotta saa renkaan vanteelle? Ei helv...

Eli tubeleksesta nauttimiseen päästäkseen pitäisi valita osaset oikein? Kyllä mä valitsen renkaan ihan ajo-ominaisuuksien perusteella, en sillä sopiiko se mun vanteelle tubeleksena. Sisurit on keksitty.
    Ja huoltsikalle pussin kanssa, jotta saa renkaan vanteelle? Ei helv...
    Tubeless on aika suuri tekijä renkaan ajo-ominaisuuksista puhuttaessa...

Tubeless on aika suuri tekijä renkaan ajo-ominaisuuksista puhuttaessa...
    Sekö tässä sen taivaan räjäyttää, tubeless?
    Liian työläs+vaikea. Omaa komboa mahdoton saada kotikonstein paikalleen.
    Ja jos saakin, niin kuinka ilmat pitävä systeemi tuosta edes tulisi; rengas kun ei ole edes "tiukka" vanteelle?

Oman peräänantamattomuuden tietäen, onko tuosta mitään apua:http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...ressori-15195/
    Kynäruiskukin olisi pölyttymässä, tiedä sitten riittääkö tuon laatu edes siihen :P
    Mutta olisipahan 2 perustetta itselleen tuon hommaamiseksi.

EDIT: on mulla tuolla esim. Fat Albertit, jotka varmaan olis todella helppo asentaa(vanteelle laitto jo yhtä tuskaa, on niin tiukka). Tubelesko niistä muka hyvät renkaat tekisi?
    brilleaux muokkasi tätä : 11.08.2012 at 08.55

Liian työläs+vaikea. Omaa komboa mahdoton saada kotikonstein paikalleen.
    Ja jos saakin, niin kuinka ilmat pitävä systeemi tuosta edes tulisi; rengas kun ei ole edes "tiukka" vanteelle?

Oman peräänantamattomuuden tietäen, onko tuosta mitään apua:http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Pa...ressori-15195/
    Kynäruiskukin olisi pölyttymässä, tiedä sitten riittääkö tuon laatu edes siihen :P

EDIT: on mulla tuolla esim. Fat Albertit, jotka varmaan olis todella helppo asentaa(vanteelle laitto jo yhtä tuskaa, on niin tiukka). Tubelesko niistä muka hyvät renkaat tekisi?
    Voi olla, että tuon kompuran tuotto ei riitä vielä.
    Jos ja kun se on noin vaikeeta, niin pyydä jotain kaveria, joka osaa homman, laittamaan ne renkaat vanteille. Sitten vaan ajelet tyytyväisenä. Kokemuksella on merkitys tässäkin asiassa, vaikka netistä tietysti voi lukea jos jonkinlaista neuvoa.

Itse olen hankalimmat hoitanut näin:
    - rengasraudalla molemmat puolet nostetaan niin paljon kuin mahdollista
    - sielu irti ja kompuralla ilimaa niin maan prkeleesti
    - jos ei mee ekalla niin nostellaan uudelleen, liukastetta väliin (vesipohjainenkin toimii tässä)
    - kun noussu, litkua sisään

Tasan yks rengas on jääny laittamatta, king jim. Siinä oli valuvirhe, joten ilmaa se ei edes tule tubelessina koskaan pitämään, vaikka saiskin nostelttua kunnolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Kolistelija, kokkeilepa OpenPro kehää ja ProRacex kumia. Ei *piip* lakkaa kuplimasta tekstien juuresta vaikka vaakaräntäsadetta tanssis vastapäivään. Ja se lateksinen sisäkumi on vielä köykäsempikin kun muljuva litkuannos.
    Otin husteen vastaan. Minulla on rajallinen valikoima leluja, mutta miten olisi Contin Gp4000s tuollaisella 29" vanteella?
    Vähän saippuaa vaati, mutta hienosti asettui:

Kolistelija on hyvä ja varoo korviaan noissa leikeissä.

Brilleaux'n asenne on outo. Yrittää ensikertalaisena nostella löysäreunaiseksi tiedettyä ei-usti-kumia ja kun ei onnistu niin haukkuu koko idean kelvottomaksi. Mitäpä jos hankkisi toisiinsa sopivat palikat ja vasta sitten yrittäisi koota palapeliä. Saattaisi vaikuttaa älykkäämmältä...

Minä luovuin nopsaan vanhojen normi-Schwalbejen konversiosta kun huomasin ne erittäin löysiksi. Tubeless on kiva juttu mutta niin on mielenterveyskin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Kolistelija on hyvä ja varoo korviaan noissa leikeissä.

Brilleaux'n asenne on outo. Yrittää ensikertalaisena nostella löysäreunaiseksi tiedettyä ei-usti-kumia ja kun ei onnistu niin haukkuu koko idean kelvottomaksi. Mitäpä jos hankkisi toisiinsa sopivat palikat ja vasta sitten yrittäisi koota palapeliä. Saattaisi vaikuttaa älykkäämmältä...

Minä luovuin nopsaan vanhojen normi-Schwalbejen konversiosta kun huomasin ne erittäin löysiksi. Tubeless on kiva juttu mutta niin on mielenterveyskin.
    Juu, ei tuohon uskalla kuin sen 2bar laittaa, maksimissaan 3. Täytyy kuitenkin sanoa että tuo reunanauhan istuvuus on todella luottamusta herättävä. Sai ihan sormet ruvella repiä rengasta vanteen olalta alas.

Komppaan kyllä tuota oikeanlaisten renkaiden suositusta. Ehdottomasti vähintään TL-rengas tai hyväksi todettu tavallinen. Samaan syssyyn voi todeta että aika harva rengas ei tubelessina toimi (edes kohtuullisesti), joten eiköhän sieltä joku toimiva suosikkirengas löydy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Mitäpä jos hankkisi toisiinsa sopivat palikat ja vasta sitten yrittäisi koota palapeliä. Saattaisi vaikuttaa älykkäämmältä...
    Ei tässä ole tarkoitus älykkäältä vaikuttaakkaan.
    Eli tuo rampage ei siis ole tl-ready rengas? Muutoinhan homman tulisi toimia, eikö niin?
    Vai perustuuko autonkin renkaat mutuun; mikä rengas käy millekkin vanteelle?

Siinä olet brilleaux ihan oikeassa että tubeless-konversiot ainakin osaksi perustuvat tähtien asentoon ja jumalille uhraamiseen. Kun sen hyväksyy ja saa asiaan näppituntuman, niin avautuu lukemattomia mahdollisuuksia...

Ei tuossa meinaa riittää ilmantuotto ja paine kynäruiskuiluun, puhumattakaan vaihtelevan paineen ja puuuttuvan vedenpoiston tuomasta lisäilosta. Rengashommiin iloa on vielä vähemmän.

JTG Guest
    Mulla tuli tylsää ja sain taas outoja ideoita kun luin tätä aihetta. Laitoin pari vuotta vanhat 30mm Marathon Racerit Shimanon MT-75 kiekoille. Jämäkästi asettuivat paikalleen, toinen näyttää pitävän 4bar sisällään ja toisessa oli niin iso reikä kulutuspinnassa että sai vähän aikaa huljutella litkuja ennen kuin alkoi pitää.
    mä litkuttelin 1.5" Maraton Raceria keväällä. Sain ~pitämään, mutta en toimimaan. Alkoivat randomisti vuotamaan kyljistä. Ei se tunnin lenkeillä olisi mitään haitannut, mutta lenkit kun yleensä olivat kotoa - kotiin +3 tuntia, vajentui renkaat toisinaan liikaa. Lisää juttua Maraton racer ketjussa.

Anteeksi tyhmä kysymys , mutta eikö lenkillä kannata olla pumppu mukana . Itsellä myös tällä hetkellä alla " ei niin pitävä yhdistelmä " muistaakseni Michelin xdry , vuotaa silloin tällöin .
    Ilman pumppua olisi ilkeä tulla 20 km päästä mettästä .

Toimiiko litkut pakkasella? Speksaamassa talven kommuutterikrossaria, ja jos nastat litkuilla söisi tappajasepelin ongelmitta, kallistaisi se vaakaa kovasti.

Litkut ovat ainakin mulla toimineet ongelmitta. Ja kyllä, mielestäni mukana kannattaa olla sekä pumppu, että vara-sisärengas.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •