HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 34 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 24 32 33 34 35 36 44 84 134 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #991
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki64 Katso viesti
    Tosimiehet ajaa ilman s-kumia, pelkillä litkuilla. Tarviiko muita perusteluita?
    Vierasta pyörää saa kuitenkin ajella s-gummilla... Sama pätee tietenkin silloin kun ajaa varapyörää.

  2. #992
    JTG Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti

    Kunhan siitä halkeaa kylki, niin kumi tippuu vanteen keskiuraan ja sieltä ei sitten enää nouse mihinkään käsipelillä. Itse en uskalla käyttää alle 2 bar painetta tai kumi on saman tien kyljistä viipaleina. Pari kertaa on jo tullut takakumi viipaloitua. Todella ikävä laittaa sisuria, kun tarvitaan kunnolla painetta, että nousee taas paikalleen. Jää ikävästi heittämään kun reuna ei asetu kunnolla. Takarenkaassa ei niin haittaa vaikka vähän ikävältä tuntuukin kovavauhtisissa laskuissa.
    eh! Sinähän se olit, kun torppasit ajatukseni turhana, notta pumppaa ensin minipumpulla renkaan pehmeän pulleaksi ja vasta sitten käyttää CO2-pumppua, jos on epäilystä riittääkö CO2-patruunan kapasiteetti.

  3. #993
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.092
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Sama pätee tietenkin silloin kun ajaa varapyörää.
    Eiks tämä ole jo määritelmällinen juttu kun se s-kumi on se varapyörä? Vai teenxmä taas jotain väärin?

    Mullon kerran hajonnu maastossa tupelos ja samalla keikalla heti perään sisuri. Muilla kerroilla ei ole kumeja maastossa hajonnut, tosin eipä niitä ajokertojakaan kovin montaa ole. Tupelosta ei litku jaksanut paikata ja sisuriin ei tullu koiranpuremaa, vaan beelaatu, oli revennyt jostain saumastaan. Tai sitte oli vaan ollut liian kauan repussa käyttämättä kun ei ollut "hetkeen" ollut käyttöä.

  4. #994
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ketjun perusteella ainakin vaikuttaisi siltä, että sisurilla pääsee helpolla. Ainakin ilman hävitessä kumista keskellä ei mitään?
    Edellisellä pitkällä maastolenkillä laskettelin 35 kilometrin ajon jälkeen paikalliselta laskettelukeskukselta alas asfaltille ja liittyessäni pyörätielle takarengas meinasi taittua alta. Välittömästi seis ja johtopäätös syntyi nopeasti - renkaassa ilmaa jäljellä vähän reilu 1 Bar, kyljessä ja kuviossa pari pientä reikää. Mukana ei varasisäkumia eikä edes pumppua, mutta hätä ei ollut tämän näköinen.

    Renkaassa oli litkut, pyörittelin reikäisen kohdan alaspäin ja annoin taian tapahtua. Reiät paikkautuivat ja ilmaa jäi vielä sen verran että sain evakuoitua pyörän 5km matkan kotiin. Litku säästi kolmen vartin talutukselta.

    Nykyinen vanne+rengas-yhdistelmä on ollut käytössä litkuilla 1,5 kuukautta eikä ne ole vieläkään täysin tiiviit (ilmeisesti venttiileiden juurista tai kyljistä vuotaa hiljalleen edelleen) mutta väittäisin silti että laiskan miehen valinta on litku. Kerran kun laittaa kuntoon ja renkaaseen reilut litkut, ei matkaa pysäytä kuin renkaan kyljen repeäminen. Ja silloin todennäköisesti menisi sisäkumikin.

    Se kannattaa muistaa että vaikka sisärenkaaton rengas tyhjenisi metsässä kokonaan pienen tai keskisuuren reiän takia, sen pitäisi pysyä paikallaan vanteella eikä tippua keskiuraan. Ja periaatteessa niin kauan kun rengas on paikoillaan ja siellä on litkua, elvyttäminen takaisin ajokuntoon on mahdollista.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  5. #995
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    ...Mukana ei varasisäkumia eikä edes pumppua...
    ...niin kauan kun rengas on paikoillaan ja siellä on litkua, elvyttäminen takaisin ajokuntoon on mahdollista.
    Olishan se pumppukin hyvä olla matkassa


  6. #996
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Onhan noita litkusankaritarinoita kiva lukea, mutta sanon silti että ei se kaikkea tuki. Ja parhaiten/luotettavimmin litku tehoaa kun rengas pyörii ja painetta on jäljellä.

  7. #997
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    ...litkusankaritarinoita...
    Olisi muuten loistava topic tuollainen

    ...ei se kaikkea tuki....
    Ei esimerkiksi sellaista euron kolikon mentävää viiltoa renkaan kyljessä...


  8. #998
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    146
    Mun sankartarina: oon jo useamman viikon ihmetellyt kun litkutettu 29" Race Kingi vuotaa pikkuhiljaa. Noh, eilen ajattelin fiksata tilanteen ja ruuttasin parikymmentä milliä litkua venttiilin läpi renkaaseen. Ilmat sisään ja ravistelua. Vuotaa vieläkin, höh. Lisää litkua. Lisää painetta ja vielä vähän lisää. BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!!! Elämä hidastuu silmissä ja lapsuuden polkupyöräretket hiekkarannalla alkavat vilkkua silmissä. En kuule mitään, ilma on täynnä vaaleaa maitomaista utua. Sekavaa, hämmennystä, sekasortoa. Lopulta tajuan tilanteen ja vastailen naapurin lapsille ja huolestuneelle vaimolle: "Rengas puhkesi." Jälkeenpäin vahingot rajoittuivat lievään tinnitukseen (onneksi jo ohi), kieroon menneeseen vanteeseen ja reunanauhaltaan entiseen Race Kingiin. Paha tubeless ongelma?

  9. #999
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Renkaassa oli litkut, pyörittelin reikäisen kohdan alaspäin ja annoin taian tapahtua. Reiät paikkautuivat ja ilmaa jäi vielä sen verran että sain evakuoitua pyörän 5km matkan kotiin. Litku säästi kolmen vartin talutukselta.

    Nykyinen vanne+rengas-yhdistelmä on ollut käytössä litkuilla 1,5 kuukautta eikä ne ole vieläkään täysin tiiviit (ilmeisesti venttiileiden juurista tai kyljistä vuotaa hiljalleen edelleen) mutta väittäisin silti että laiskan miehen valinta on litku.
    Se kannattaa muistaa että vaikka sisärenkaaton rengas tyhjenisi metsässä kokonaan pienen tai keskisuuren reiän takia, sen pitäisi pysyä paikallaan vanteella eikä tippua keskiuraan. Ja periaatteessa niin kauan kun rengas on paikoillaan ja siellä on litkua, elvyttäminen takaisin ajokuntoon on mahdollista.
    Itsellä aina sisurit+pumppu repussa mukana. Ja taidan pitäytyä siinä. Sisurin vaihto kun ei kovin kummoinen operaatio ole. Litkuissa näyttää olevan ties millaista operaatiota.
    Kun ne ensinnäkin saa pitämään, näemmä.

    Kyllä laiskan miehen valinta taitaa edelleen olla se sisuri? :P

  10. #1000
    Liittynyt
    05/2004
    Paikkakunta
    pönde
    Viestit
    1.957
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Rämälä Katso viesti
    Mun sankartarina: BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM!!! .....Paha tubeless ongelma?
    Klassinen liikaa painetta -tapaus. Paine ei auta tiivistymisessä jos rengas on jo noussut kehälle , sen sijaan kiekon pitäminen kyljellään esim. puoli tuntia per puoli auttaa. Tai vaikka yön yli.

    Kiekko kyljelleen ämpärin päälle niin saa helposti vaakasuoraan ja litkut tasaisesti kylkeä vasten. Tuolla konstilla on saatu supersoniccien kyljet pitämään.


  11. #1001
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Tossa muutama viikko takaperin vääntelin hanssit xt:n kiekoille ja oli mukavan piukat saada kiekoille ja kolmen katkaistun rengasraudan (muovisen) jälkeen oli kumekset kiekoilla ja nostelin sisureilla kehälle .. no en jaksanut enää alkaa vaihtaan sisuria litkuihin vaan ajelemaan ja nyt viime tiistaina dropissa karkas ilmat takaa mut en alkanu enstöiksee sisurii vaihtaa vaan pumppasin ilmaa renkaaseen ja hyvin on tuntunu pysyvän .. 2 vuorokautta on ilmat pysyny samoissa lukemissa .. pitäis varmaa korkata ja kattoo mitä siel on tapahtunu ja vaihtaa samalla se sisuri litkuihin ..
    The end of the road is just the beginning...

  12. #1002
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    596
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei esimerkiksi sellaista euron kolikon mentävää viiltoa renkaan kyljessä...
    Niin, ja kuten aiemmin mainittua...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kerran kun laittaa kuntoon ja renkaaseen reilut litkut, ei matkaa pysäytä kuin renkaan kyljen repeäminen. Ja silloin todennäköisesti menisi sisäkumikin....
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

  13. #1003
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    291
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Itsellä aina sisurit+pumppu repussa mukana. Ja taidan pitäytyä siinä. Sisurin vaihto kun ei kovin kummoinen operaatio ole. Litkuissa näyttää olevan ties millaista operaatiota.
    Kun ne ensinnäkin saa pitämään, näemmä.

    Kyllä laiskan miehen valinta taitaa edelleen olla se sisuri? :P
    Sisuri toimii jos kuskilla painoa 70kg tai ajotyyli on rauhallinen. Siispä itse käytän litkuja, helppoa ja huoletonta. Viimeksi kun oli pakko käyttää sisuria (Salon Pivot Cupissa), niin eihän se tietenkään kestänyt. Pingispallopaineet on ehdoton no-no maastossa.
    hhcmb.fi

  14. #1004
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti niilo Katso viesti
    Sisuri toimii jos kuskilla painoa 70kg tai ajotyyli on rauhallinen. Siispä itse käytän litkuja, helppoa ja huoletonta. Viimeksi kun oli pakko käyttää sisuria (Salon Pivot Cupissa), niin eihän se tietenkään kestänyt. Pingispallopaineet on ehdoton no-no maastossa.
    Itsellä painoa 67kg ja ajotyyli EI ole rauhallinen. Panan Rampage pitää ihan ok sisuripaineillakin(2-2.2). Onhan noita sisureita mennyt; ei ole kyllä iso homma vaihtaa
    Edellisten iäkkäämpien Rampojen kanssa oli ongelmia; jatkuvasti vanteille>snakebite ja sisuria kehiin. Taisi olla sivun rakenne noissa entinen, uusilla ei ongelmia.
    Kyllä silti ehken jossain välissä kokeilen litkutustakin;tottahan kiinnostaa jos ajoon/käsiteltävyyteen etua saavutetaan. Helpommalta vaihtoehdolta tuo nyt ei kyllä kuulosta kun ketjua lukee
    Pääasia on kuitenkin renkaassa luotettavuus+kestävyys kovassa kyydissä.

  15. #1005
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Pääasia on kuitenkin renkaassa luotettavuus+kestävyys kovassa kyydissä.
    No sitten ehdottomasti litkut. Sisärenkaat ei kestä mitään


  16. #1006
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    422
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti niilo Katso viesti
    Sisuri toimii jos kuskilla painoa 70kg tai ajotyyli on rauhallinen. Siispä itse käytän litkuja, helppoa ja huoletonta. Viimeksi kun oli pakko käyttää sisuria (Salon Pivot Cupissa), niin eihän se tietenkään kestänyt. Pingispallopaineet on ehdoton no-no maastossa.
    Sisuri toimii ihan hienosti vaikka painoa on +90kg ja vakiopolut on pirullista ryskimistä. Pari kolme menee kesässä vaihtoon, ei paha. Silti taidan litkuja kokeilla jossain vaiheessa, litkusetin hinta vaan hirvittää. 70 euroa on ihan kamala hinta tuommosesta.

  17. #1007
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Musashi Katso viesti
    litkusetin hinta vaan hirvittää. 70 euroa on ihan kamala hinta tuommosesta.
    Voihan halvemmallakin kokeilla. Itsellä vieläkin käytössä split tube ghetot. BMX-sisurit ovat vitosen kipale, siihen litkupänikkä päälle. Eikä burppaile, niin kuin muut versiot, koska kumi kumia vasten pitää himppasen paremmin ilmat. Joku sitten väittää, että on kertakäyttöinen systeemi, mutta ei ole, voi käyttää uudestaan n kertaa. Jos negatiivista haetaan, niin onhan tämä systeemi muutaman kymmenen grammaa painavampi kuin muut systeemit.

  18. #1008
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Salo
    Viestit
    291
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Itsellä painoa 67kg ja ajotyyli EI ole rauhallinen. Panan Rampage pitää ihan ok sisuripaineillakin(2-2.2). Onhan noita sisureita mennyt; ei ole kyllä iso homma vaihtaa
    Edellisten iäkkäämpien Rampojen kanssa oli ongelmia; jatkuvasti vanteille>snakebite ja sisuria kehiin. Taisi olla sivun rakenne noissa entinen, uusilla ei ongelmia.
    Kyllä silti ehken jossain välissä kokeilen litkutustakin;tottahan kiinnostaa jos ajoon/käsiteltävyyteen etua saavutetaan. Helpommalta vaihtoehdolta tuo nyt ei kyllä kuulosta kun ketjua lukee
    Pääasia on kuitenkin renkaassa luotettavuus+kestävyys kovassa kyydissä.
    Tuon tekstin perusteella kokeilisin sinuna ehdottomasti litkuja. Mulla painoa 100kg ja nyt voin renkaissa käyttää alle 2 bar paineita (renkaasta ja sen kylkien jäykkyydestä riippuen). Ja riippuu pitkälti vanteista kuinka helppoa litkutus on. American Classic AM 29er kiekoilla ei voisi olla helpompaa, kaikki renkaat joita olen kokeillut, on toimineet heittämällä.
    hhcmb.fi

  19. #1009
    Huomasin tuossa ettei Mavicin venttiileissä ole irrotettavaa sielua. Meneeköhän siitä venttiilistä litkut läpi, jos ruiskulla tuuppaa? En jaksais raottaa rengasta, kun on niin pirun tiukat.

  20. #1010
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Mun mavicin venttiilin sielut kyllä on irroitettavissa.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  21. #1011
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Ei mene Stanin litku prestasta läpi. Hituset tukkii venttiilin kokonaan.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  22. #1012
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Minullakin Maviceissa irtosielu. Crossmaxien mukana tulee jopa sieluavain.

  23. #1013
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.325
    Vanhoissa Maviceissa ei ollut, uusista sielu irtoaa. Mikä on uusi, en tiedä mutta olisko 2010 alkaen tai jo aikaisemmin...

  24. #1014
    Mulla on nuo uusimmat crossmax sx:t, enkä saanut niistä venttiileista kyllä sielua pois. Venttiileinä on ne USTvenat mitkä mukana tuli. Mavic kyllä myy erikseen sellaista pyöreäkantaista venttiiliä, jossa on irrotettava sielu. Voihan se olla etten vain osaa.

  25. #1015
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Paine ei auta tiivistymisessä jos rengas on jo noussut kehälle , sen sijaan kiekon pitäminen kyljellään esim. puoli tuntia per puoli auttaa. Tai vaikka yön yli.
    Tilannetta helpottaa kun laittaa renkaat tiivistymään johonkin lämpimään. Esim. saunassa (peruslämpö +30) tiivistyy huomattavasti paremmin kuin ulkona (nyt +15).
    Holokki auki ku H. Moilane.

  26. #1016
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Vanhoissa Maviceissa ei ollut, uusista sielu irtoaa. Mikä on uusi, en tiedä mutta olisko 2010 alkaen tai jo aikaisemmin...
    Näin on 2010 ja lyhyt malli ainakin on sellanen vanhat oli pitempiä ja sielua ei saanut niistä pois.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  27. #1017
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kare_Eskola Katso viesti
    Minullakin Maviceissa irtosielu. Crossmaxien mukana tulee jopa sieluavain.
    Jep sellanen muovinen.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  28. #1018
    Liittynyt
    02/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Vanhoissa Maviceissa ei ollut, uusista sielu irtoaa. Mikä on uusi, en tiedä mutta olisko 2010 alkaen tai jo aikaisemmin...
    2007 oli jo, vanhemmista en tiedä.

  29. #1019
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Miinuksia; eli pitäisi mennä huoltoasemalle asti, jotta saa edes renkaaseen ilmat? Vai onko täällä joku, joka on muka jalkapumpulla saanut renkaat paikalleen Taidan pitäytyä sisureissa

    EDIT: Mulla ainakin litkut kylppärin lattialla, jos nyt sattuisikin nousemaan>lisää litkua, eli rengas taas auki ja sama uusiksi?? Juu...

    Jäi laittamatta. En mä nyt jeesus sentään ala huoltoaseman pihassa litkuttamaan.
    Kyllä renkaan pitää semmoinen olla, että se laitetaan kotikonstein, nyt ei pelleillä auton kanssa Prkl...
    brilleaux muokkasi tätä : 10.08.2012 at 19.03

  30. #1020
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Rengas siis nostetaan vanteelle ennen kuin läträtään litkuilla. Ja kaikki kokeilemani renkaat ovat nousseet jalkapumpulla, mutta jos laiskottaa voi toki käyttää yhden alle euron arvoisen paunepatruunan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •