FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 32 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 22 30 31 32 33 34 42 82 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 931 - 960 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #931
    mutanaama Guest
    Eipä ne ole mullakaan ikonit litkuilla

  2. #932
    Auttakaapas, tl-ready rallirane. Tänään tuli noin 5mm pitkä viilto kulutuspintaan, mistä sylki lähes kaikki litkut pihalle. Kuitenkin tiivistyi, kun antoi olla ulos tulleessa litkulammikossa. Liikkeelle kun lähti, niin aukesi uudestaan, no pientä ravistelua taas piti. Taas ajamaan ja paikka petti, sit kun antoi tiivistyä ja "talutti" 100 metriä alkoi pitämään ja kesti ajaa kotiin (noin 5km) alle 1bar paineilla.

    Mitäs nyt lisää litkua koneeseen ja kovaa ajoa, vai joutuuko etsimään uutta rengasta/laittamaan sisurin. Rengas on kuitenkin kuin uusi.

    ps. vellu80 itellä oli samoja ropleemia, nuo kyllä tiivistyy, kunhan litkua on riittävästi sisällä. Ei muuta kuin ajamaan.

  3. #933
    mutanaama Guest
    Parktoolilla on jäykkiä paikkoja, jota ainakin muutama setä on menestyksellä käyttäny isomman reiän paikkuuseen.

    http://www.hi5bikes.fi/~2EIhx0000001...F&Y104=PK-TB2C

  4. #934
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Auttakaapas, tl-ready rallirane. Tänään tuli noin 5mm pitkä viilto kulutuspintaan, mistä sylki lähes kaikki litkut pihalle. Kuitenkin tiivistyi, kun antoi olla ulos tulleessa litkulammikossa. Liikkeelle kun lähti, niin aukesi uudestaan, no pientä ravistelua taas piti. Taas ajamaan ja paikka petti, sit kun antoi tiivistyä ja "talutti" 100 metriä alkoi pitämään ja kesti ajaa kotiin (noin 5km) alle 1bar paineilla.

    Mitäs nyt lisää litkua koneeseen ja kovaa ajoa, vai joutuuko etsimään uutta rengasta/laittamaan sisurin. Rengas on kuitenkin kuin uusi.

    ps. vellu80 itellä oli samoja ropleemia, nuo kyllä tiivistyy, kunhan litkua on riittävästi sisällä. Ei muuta kuin ajamaan.
    Laitappa tubeless paikka renkaan sisäpuolelle. Eiköhän tosta vielä hyvä tule.
    Gravity, what a heartless bitch.

  5. #935
    mutanaama Guest
    Mulla ei tuosta ole kokemusta, onko tossa paikassa joku kudos sisällä, normipaikka venyy ja pullistuu hiljalleen reiästä ulos.

  6. #936
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    499
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Mulla ei tuosta ole kokemusta, onko tossa paikassa joku kudos sisällä, normipaikka venyy ja pullistuu hiljalleen reiästä ulos.
    Jep, noi tubeless paikat on paksumpaa ja jäykempää materiaalia.
    Gravity, what a heartless bitch.

  7. #937
    Eiköhän kaikki sisälle liimattavat tubeles paikat käy tuohon. Tuolla kun pystyi ajamaan litkunkin paikkaamana, niin pakko siinä on vaikka mätänetistä saatavan lapun toimia.

  8. #938
    mutanaama Guest
    Juuei toimi isommissa haavereissa. Sentin viillosta tulee jo helposti kupla jos paikka on venyvää sorttia.

  9. #939
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Iisalmi
    Viestit
    85
    toimiiko toi no stansin litku myös jos laittaa sitä pelkästään sisuskumiin estämään rengasrikkoja eikä halua tehdä tubeles renkaita?

  10. #940
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Kumikylä
    Viestit
    381
    En kyllä keksi tuosta vaihtoehdosta mitään hyötyjä mutta miksei tuokin ratkaisu toimisi.

  11. #941
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    vantaa/havis
    Viestit
    4.264
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jampuli Katso viesti
    toimiiko toi no stansin litku myös jos laittaa sitä pelkästään sisuskumiin estämään rengasrikkoja eikä halua tehdä tubeles renkaita?
    Naapurin hypriidiin jossa oli aukaistava sielu laitoin litkua 20mm ja auttoi pieneen vuotoon.
    ehkä ajoin,ehkä en....

    Pahat sedät 50/60

  12. #942
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.090
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jampuli Katso viesti
    toimiiko toi no stansin litku myös jos laittaa sitä pelkästään sisuskumiin estämään rengasrikkoja eikä halua tehdä tubeles renkaita?
    Toimii. Kottikärryn renkaan tein ikitiiviiksi tuolla menetelmällä. Sielu vain irti ja aineet sisään. Fillarissa ei kyllä tulisi mieleen kokeilla.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  13. #943
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    3.082
    Mikä lie kun ei lähes tuliterät Mountain King Supersonicit tiivisty millään? Maanantaina paukautettiin leikiten kumit vanteille (Crossmax SL) ja ne nousivat saippuvedellä ja jalkapumpulla leikiten. No, tuo ilmatiiviys onkin sitten ollut vaikeampi juttu. Yön aikana kaikki vuotaa renkaista pihalle, vaikka mitään reikiä ei näytä olevan eikä venttiilit fuskaa. Alussa kupli seinät valtoimenaan, mutta nyt ei siis kupli mistään vaikka pumppaa 3 bar painetta, se vaan hiljalleen vuotaa tyhjäksi. Ehkä 0,5 tai 1 bar jää jäljelle. Litkua noissa lienee noin 1,5 dl kummassakin. Renkailla on ajettu noin 250 km sisureilla ennen tätä. Olisiko niitä pitänyt pestä sisäpuolelta ennen litkutusoperaatiota?
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

    Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

  14. #944
    Kokeileppa, että minkä verran litkua on jäljellä, yllättävän paljon menee tiivistykseen. Minäkin tappelin saman asian kanssa, ainut mikä auttoi oli riittävästi litkua ja ajoa. Sit pikku hiljaa tiivistyi. Nyt kun otin renkaan pois, niin renkaassa ei sellaista kohtaa ollut, missä sitkistynyttä litkukalvoa ei ollut.

  15. #945
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Yritän saada rengasmaailman nippelitiedoista hieman tarkempaa käsitystä, sillä litkuttelu on minullakin pian edessä UST:ien jälkeen. Eniten kiinnostaisi vaijerillisten ja taittuvien renkaiden erot painoa lukuun ottamatta. Onko toinen tubeless-hommiin selkeästi parempi, vai riippuuko enemmän kylkien suojauksesta tai rengasmallista? Siitäpä päästääkin niihin kylkiin. Tätä ketjua lukemalla olen käsityksessä, että ainakin EXO-suojauksen nakit on helppo litkutella tubeless-muotoon ja single ply:tä kannattaa vältellä. UST-renkaat varmaan ovat helpoimmat saada tiiviiksi, mutta niiden käytössä varmaan lähtee koko homman pointti (toki vanteita on laajempi valikoima).

    Haussa olisi hyvä AggroXC/AM-tason setti Arch EX -vanteille. Yleispätevää nakkia pitäisi saada, sillä samalla täpärillä on pakko ajaa jonkin verran tasaisellakin tiellä metsärymistelyn lisäksi. Painoa mielellään vähemmän kuin 1.2 kg DH-renkailla ja toiveena helppo tiivistyminen. Ovatko High Rollerit tai Ardentit liian jytkyä kamaa, joilla ei jaksa sotkea kuin alaspäin? Myös Mountain Kingejä olen tiiraillut. Leveydeksi maksimissaan varmaan 2.35 mutta, mitä muita specsejä noista kannattaa tiirailla, esim noiden kylkien suhteen?

  16. #946
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.204
    Ardentit rullaa oikeen hyvin, itellä assulla keskarit on ollu siirtymillä heittämällä yli +23kmh, heti kun kumi nousee ainoa paikka mistä tulee ilmaa/litkua ulos on vanteen ja reunan välistä ennen kuin litkut tilkkii sen.

    Pistä sellaset 2.25 EXOna.

  17. #947
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Valkeakoski
    Viestit
    2.011
    Joskus kaikki toimii kuin elokuvissa: TL-ralliranet (2.25") tiivistyivät DT:n XR400-kehälle välittömästi. Tippaakaan ei vuotanut mistään litkua ulos, eikä rengaspaineissa ole kolmen vuorokauden aikana tapahtunut havaittavaa muutosta.

  18. #948
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Jojensuu
    Viestit
    682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aki Korpela Katso viesti
    Joskus kaikki toimii kuin elokuvissa: TL-ralliranet (2.25") tiivistyivät DT:n XR400-kehälle välittömästi. Tippaakaan ei vuotanut mistään litkua ulos, eikä rengaspaineissa ole kolmen vuorokauden aikana tapahtunut havaittavaa muutosta.
    Schwalbet kyllä litkuttuu helposti...paitsi uusimmat versiot podium mmx:lle

  19. #949
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Just eilen vaihdoin 29" Rocket Ron/Tacing Ralph -yhdistelmän Ardenteihin. Ralph piti kyllä ilman hyvin, mutta tuo Ron tykkäsi vielä parin kuukaudenkin päästä tyhjentyä silloin tällöin. Kyljestä pihisi aina välillä.

  20. #950
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakuvaan Katso viesti
    Ardentit rullaa oikeen hyvin, itellä assulla keskarit on ollu siirtymillä heittämällä yli +23kmh, heti kun kumi nousee ainoa paikka mistä tulee ilmaa/litkua ulos on vanteen ja reunan välistä ennen kuin litkut tilkkii sen.

    Pistä sellaset 2.25 EXOna.
    Myös ilman EXO:a onnistuu litkutus, yhtään ei kyljet vuotanu.
    www.mckramppi.com

  21. #951
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AnttiL Katso viesti
    Myös ilman EXO:a onnistuu litkutus, yhtään ei kyljet vuotanu.
    Oliko Singe Ply vai Dual Ply (jos sillä nyt mitään vaikutusta asiaan on)?

    Onko muuten niin, ettei tuota EXO-kylkisuojausta aina edes nettikaupoissa mainita? Aika huonosti näyttää löytyvän EXO-merkinnällä noita Ardentteja ulkomailta. Yläfemmastakin loppuneet.

  22. #952
    Liittynyt
    08/2006
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    382
    Enpäs osaa sanoa sinkkuudesta.
    Yläviitosesta ostin, sielä kun hinta on suht samaa ku ulkomailla.
    Ja tilaus tulee niin nopeesti!
    www.mckramppi.com

  23. #953
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Exo on vaan suojaava kertos kyljen päällä, sen kyljen paksuus ratkasee vuotaako. Mulla ei oo mikään kumi vuotanut kyljistä ja on ollu maxxista, schwalbea, continentalia jne. Se on vaan niin, että kevyimmät kumit on kevyitä just sen takia että kumia on vähemmän, eli se on ohuempaa. Yli 800g 2.4" taittuvien kumien ei pitäisi kyljistä vuotaa...

  24. #954
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    3.082
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    Mikä lie kun ei lähes tuliterät Mountain King Supersonicit tiivisty millään? Maanantaina paukautettiin leikiten kumit vanteille (Crossmax SL) ja ne nousivat saippuvedellä ja jalkapumpulla leikiten. No, tuo ilmatiiviys onkin sitten ollut vaikeampi juttu. Yön aikana kaikki vuotaa renkaista pihalle, vaikka mitään reikiä ei näytä olevan eikä venttiilit fuskaa. Alussa kupli seinät valtoimenaan, mutta nyt ei siis kupli mistään vaikka pumppaa 3 bar painetta, se vaan hiljalleen vuotaa tyhjäksi. Ehkä 0,5 tai 1 bar jää jäljelle. Litkua noissa lienee noin 1,5 dl kummassakin. Renkailla on ajettu noin 250 km sisureilla ennen tätä. Olisiko niitä pitänyt pestä sisäpuolelta ennen litkutusoperaatiota?
    Harjoitukset jatkuu: lääkeruiskulla litkut talteen ja rengas pois vanteelta. Kuumaa vettä, Fairya, tiskiharjaa ja liuotinpesuainetta ja karhunkieltä kyljille sekalaisessa järjestyksessä. Huuhtelut ja huolellinen kuivaus. Noin puoli tuntia ähellystä, hikoilua, kiroilua ja rengas on taas vanteella. 1,25 dl litkua venttiilinreiästä sisään ja 3 bar painetta. Ei näkyvää vuotoa tai tihkumista mistään, vaikka kortsunohuita kylkiä on raadeltu karhunkielellä ja liuottimella..?? Hetkuttelua ja keittiön tuolien varaan kyljelleen yöksi. Nyt on mennyt 30 min ja mitään kuplintaa ei ole näkyvissä, hieman ovat tosin pehmenneet. Aamulla sitreppiä mitä jäi jäljelle...

    Aamulla: same old story, 0,5 bar jäljellä. Ei kai siinä auta kuin pistää pumppu taskuun ja lähteä ajamaan.
    random5 muokkasi tätä : 23.07.2012 at 08.41
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

    Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

  25. #955
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti random5 Katso viesti
    1,25 dl litkua venttiilinreiästä sisään ja 3 bar painetta. Ei näkyvää vuotoa tai tihkumista mistään, vaikka kortsunohuita kylkiä on raadeltu karhunkielellä ja liuottimella..?? Hetkuttelua ja keittiön tuolien varaan kyljelleen yöksi.
    Kuinka monta "hetkuttelukierrosta" teit? Ohutkylkisessä kumissa kylkien tiivistymisen kannalta lienee tärkeintä että niitä makuutuskertoja tulee riittävän monta molemmille kyljille. Esim neljä kymmenen minuutin makuuttelua ravistelun jälkeen molemmille kyljille. Yksi yön yli makuuttaminen ei siinä sitten enää paljon muuta tilannetta miksikään.

    Ja onko pakko laittaa se 3 baaria? Stanin ohjeiden mukaan se on ehdoton EI-EI ja saattashan se olla että 2 baarin paineilla tiivistyis paremmin kun ei oo niin kovalla paineella ilmaa pukkaamassa kyljestä läpi ja pitämässä reikää auki.

  26. #956
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    3.082
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kh74 Katso viesti
    Kuinka monta "hetkuttelukierrosta" teit? Ohutkylkisessä kumissa kylkien tiivistymisen kannalta lienee tärkeintä että niitä makuutuskertoja tulee riittävän monta molemmille kyljille. Esim neljä kymmenen minuutin makuuttelua ravistelun jälkeen molemmille kyljille. Yksi yön yli makuuttaminen ei siinä sitten enää paljon muuta tilannetta miksikään.
    Ravistelua harrastin 2 kierrosta aina 20 min välein pari kertaa ja välit pidin eri kyljellään. Pyörittelin myös litkua reunoja pitkin. Yöllä en jaksanut nousta vaihtamaan puolta, joten saivat olla samalla kyljellä sen aikaa ennen kuin aamulla uudet paineet, hetkuttelut ja pyörittelyt.

    Ja onko pakko laittaa se 3 baaria? Stanin ohjeiden mukaan se on ehdoton EI-EI ja saattashan se olla että 2 baarin paineilla tiivistyis paremmin kun ei oo niin kovalla paineella ilmaa pukkaamassa kyljestä läpi ja pitämässä reikää auki.
    Tämä perustuu ihan omaan mututuntumaan, joka sanoo että kun sitä ilmaa tulee sieltä reiästä niin se tukkeutuu hölskyttelyn vaikutuksesta jo valmiiksi kotona eikä sitten siellä metsässä missä se voi vuotaa hiljalleen vaikka vanteen reunasta. Maastoajossakaan renkaan paine tuskin on se vakio koko ajan, vaan rengas painautuu ja painekin nousee tilapäisesti vähän. Viime viikolla pidin ihan normipaineilla molempia renkaita monta yötä, eikä siinä ollut mitään eroa kovemmilla paineilla makuuttamiseen. Tänään (säiden salliessa) kokeilen sitten vähän aktiivisempaa tiivistämistä. Jos ei näillä ala pitää, niin otan vastaan suosituksia hyvistä litkutettavista 2.2" 26-renkaista.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

    Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

  27. #957
    Siinä voi mennä parikin viikkoa, ennen kuin ne ajamalla on kokonaan tiivistynyt. Se oli mystistä, että ajossa ne ei koskaan tyhjentynyt, mutta aamulla oli tyhjät.

  28. #958
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lopullinen tiivistyminen vähänkin hankalemmissa renkaissa on tapahtunut mulla vasta ajossa. Eli ei muuta kun lenkille ja puNpu mukaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  29. #959
    Liittynyt
    07/2002
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    3.082
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Lopullinen tiivistyminen vähänkin hankalemmissa renkaissa on tapahtunut mulla vasta ajossa. Eli ei muuta kun lenkille ja puNpu mukaan.
    Näinpä taisi käydä tässäkin tapauksessa. Samat paineet oli tullessa mitä laitoin lähtiessä ja nyt tuntuisi pitävän paineet telineessäkin. Ohjelmassa oli tänään 40 km märkiä juurakoita ja kivikoita vaihtelevalla nopeudella. Ei mitään ongelmia.
    Pyöräilyseura Velo Saimaa ry

    Pyöräilyn puolesta Mikkelissä

  30. #960
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    613
    Vaihteeksi seikkailin tubeless-konversioiden ihmeellisessä maailmassa. Noname-vanne sekä Stanin standardisetti lähtökohtana.

    -> Schwalbe RaRa Double Defense 2,25, neljän vuoden takainen malli -> ei noussut edes kompuralla, ihan liian löysä.
    -> Schwalbe NN 2,25 TLR -> nousi kompuralla mutta katkaisi reunalangan 2,7 barissa -> PAM!
    -> Conti MK 2,4 Protection -> nousi jalkapumpulla ja piti heti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •