GarminElectrobikeGiant
Sivu 7 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 6 7 8 9 17 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 181 - 210 / 662

Aihe: Nyky enduroon renkaat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    No ei ihan ilman ongelmia, tai en tiedä olisko uudemmissa malleissa asia toisin, mutta ainakin ensimmäisen generaation pikkuparooni tuppasi burppailemaan Crossmax ST:llä, jopa ihan järkevillä paineilla(=2bar). Renkas on muuten oikein mukava ja pitää hyvin, ilmatilaa sais ehkä olla vähän enemmän, mutta menee noinkin...
    En ole varma kumpaa generaatiota minun pikkuParoonit oli (hankittu viime syksynä), mutta ne tilkkiintyi ilman ongelmia Flow:lle.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Flow:lle ja Crestille kun on litkutellut renkaita niin ei ole ollut burppaus ongelmia vaikka paineet yleensä tuolla maastossa kohtuu pienet.

Oli myös aikoinaan tätä burppaus ongelmaa kun käytössä oli Mavicin UST vanne ja normi renkaan litkutteli.

Mulla ei ole ollut ongelmia Scwhalben gummien litkuttelun kanssa. Big Bettyt on ollut litkuilla Flow:lla ja nyt toisilla kiekoilla on RaRa/NoNi Cresteillä litkuilla. Veikkaan jos rengas räjähtää pois vanteelta niin reunanauha siellä on kökkönä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vertti83 Katso viesti
    ... tuppasi burppailemaan Crossmax ST:llä, jopa ihan järkevillä paineilla(=2bar).
    Jäin vielä pohtimaan tätä. Luulempa, että burbbailu Crossmaxien ominaisuus. Itse en ole saanut ZTR:n kehillä (nyt käytössä Flow, Arch EX ja Olympic) burbbailua aikaan millään renkailla, mutta Crossmaxeilta on mm. RoRo burbannut noin kakkosen paineilla etupäästä. Muutama rengas on jopa tuhoutunut burbbauksen yhteydessä. Taidan hävittää nuo Crossmaxit ja ostaa tilalle vaikka Crestit.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Samaa oon kans ihmetelly,10 vuatta crossmaxia ja muutamavuos 819-823 ta. Ja aina on jonkunverran burbbaillut joillakin rengailla, pahin esimerkki oli NN 2,25 Ust joissa piti olla 2,6 baria (ihan liikaa mulle) että pääs parintunnin lenkin ilman pumpailua. Nyt kohta kolmevuatta ainoastaan Flow vanteita kummassakin pyärässä, ja alle saa heittää ihan mitä rengasta tahansa, UST TLR ja ihan tavallista ja ei mitään ongelmia, ja paineet ihan niin vähän ku haluaa. Oon kanssa päätänyt ettei mitään muuta Flow mun fillareihin tuu.

Tjoo-o, periaatteessahan se on sitten kaikkien UST vanteitten ominaisuus tuo burppailu, taissiis eikö UST standardin idea ole juurikin se että kaikki kyseisen läystäkkeen mukaiset vanteet täyttävät tietyt ominaisuudet, eli ovat rakenteeltaan samanlaisia juurikin tuon reunuksen ja "reunushyllyn" osalta. Vanteen leveys toki voi muuttua, ja se osaltaan vaikuttanee tuohon burppailuun etenkin isommilla renkailla, taissiis kapealla vanteella ja isolla renkaalla tuo sivuttaisvääntö tulee suuremmaksi jonka johdosta burppaa helpommin...

Tämän baronin tapauksessa ongelma on se että se ei oo UST tai TLR reunuksella oleva, eli siis ei-UST speksin mukainen, reunus on luultavasti liina löysä ja kapea ja siksi burppailee. UST renkaita en ole saanut Crossmaxeilla burppaamaan. Flowt taas on suunniteltu juurikin siihen tarkoitukseen että myös ei-UST renkaita voisi käyttää tubeleksena, reunan ja "reunushyllyn" muoto on erilainen ja vanteen sisähalkaisija oletettavasti hieman suurempi kuin mitä UST standardi määrittää, tällöin ei-UST(ja toki myös oikea UST) rengas on tiiviimpi kehälle ja tendenssi burppaamiseen vähenee huomattavasti...
    I'm in a band called 1023MB, we haven't had any Gigs yet...

Kyllä noilla Szcxhwalbeilla näemmä voi ajella lähempänä kahta kun kahta ja puolta baaria. Tilasinpa siis äsken pace star-Hanssin, jos sitä pitäis kuivan kelin takanakkina. Eteen trail star-Hans, märällä se taakse ja MM eteen. Loppu se arpominen.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

Ihan puhtaana OT:na mun ja Tommin videon tekele jonku ajan takaa. Pientä burbbailua oli silloinkin havaitavissa. Setuppina mavic 317+dt tubeless kit+maxxis crossmark lust.
    Orange mountain bikes

Kellään kokemuksia High roller 2 2,4" exo versiosta takarenkaana? 2.35 highroller exo normina tuntui liian pieneltä ilmatilataan. Onko toi kakkonen saanut kokoa jo itseensä? Vai jatkanko vielä 2.5 exo df takana? vai onko DHR 2.5 exo kokeilun arvoinen? pyörällä ajetaan lenkkiä, enskaa ja kevyttä mäkiajoa
    Rahka muokkasi tätä : 14.07.2012 at 00.15 Syy: korjausta

Eipä oo kokemusta kuin eturenkaana. Toimii. Mutta tota vertailulukuja eräällä vanteella, YMMV:

HR 2.35, rungon leveys 52,5 mm, nappuloiden leveys 56,5 mm.
    HR II 2.4, rungon leveys 55 mm, nappuloiden leveys 60 mm.
    Ardent 2.4, rungon leveys 60,5 mm, nappuloiden leveys 62 mm.
    --

Onkos jollain kokemuksia tuosta Maxxis:n LUST-kyljen kestävyydestä jos vertaa EXOn?
    The end of the road is just the beginning...

Enpä ole muutoin huomannut LUSTissa ja EXOssa eroa, mutta pari viikkoa sitten sain HR LUSTin repeämään keskikuvion vierestä osuessani ilmeisesti (pieneen) kiveen. EXO kesti kyllä Morzinen kivikotkin ...

Leveyksistä sen verran, että 2.4 Ardentti on leveämpi kuin 2.5 Minion. 2.35 HR on jo selvästi kapeampi, ja ilmatilavuuskin huomattavasti pienempi. Tullut kokeiltua, kun pyörän takapäässä alkaa joillain renkailla ahistaa ....

Onkohan tuo 2.4 Ardentti paljon 2.35 Hans Dampf:ia leveempi? Hans täyttää takahaarukan ainakin aika tehokkaasti itellä.. Pitäis keksii joku hyvä rengas taakse.. 2.25 Ardentista tykänny muuten mut ilmatilaa vois olla enempi..

Pikaisesti mitattuna hans dampf on pari milliä leveämpi, tosin vannekin hd'n kohdalla 23mm ja ardebtille 21mm.

no täytyy tilata parit 2.4 Ardentit kunha johonki tulee Exo:na hyllyyn ja jos ei mahdu nii käyttää sit edessä ja sovittelis vaiks HR:ää taakse ..

Hmm... Ardentista on olemassa lihava 2.6" versio...

Tässä mietin nettikaupan tiskillä että ottaisko tuon HD setin Pacestar/Trailstar seoksilla vai jotain kummaa heräteostosta. Nuo 26" Ardentit ovat kyllä kumman painavaksi ilmoitettu kun 29"/2.4" painaa 800g.

itellä on tuo pace/trail HD setti .. hemmetin hyvä pito mut aika tahmasesti rullaa ku koko kevään/kesän ajellu Ardenteilla ja tottunu niihin ..

Joo, ei Ardentin ja HD'n pidossa ole paljoakaan kilpailua, mutta rullaavuuskin eri luokkaa.

mites ku kovasti tekisi mieli lähteä kokeilemaan tuota alhovuorta ensi kuussa, ja pyörässä on tällä hetkellä 2.25 nobbyt alla, jotka ei varmaan ihan optimit siihen hommaan ole. Olen tuumaillut tuota RubberQueen optiota, mutta täytyypi kysyä kun ei tiedä, että olisiko enskapohjalta ajateltuna mitään järkeä ottaa eturenkaaksi 2.4 koko eteen ja taakse 2.2 kun takana tuo 2.4 ei varmaankaan mahdu pyörimään. Onko eroa siihen jos pitää saman koon kummassakin päässä? Ja tietenkin kun painoa on aikalailla enemmän kuin nobbyilla niin onko niistä lenkkikäyttöön/polkuajeluun?
    Jotkut asiat ovat niin kalliita että minulla ei ole niihin varaa paitsi silloin kun olen veloissa.

Kurvisen Arilta voi kysyä miten Nobby Nic toimii...
    Ei vaan Rubber Queen on ihan ok, kunhan et ota taakse normaalia 2,2-tuumaista vaan tubelessin. Normaali 2,2:n kyljet ei huonolla tuurilla kestä edes tuota yhtä kisaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patrik Katso viesti
    Ei vaan Rubber Queen on ihan ok, kunhan et ota taakse normaalia 2,2-tuumaista vaan tubelessin. Normaali 2,2:n kyljet ei huonolla tuurilla kestä edes tuota yhtä kisaa.
    Komps. Tavallinen 2.2 on tosiaan vähän turhan hento kumi enskaan. On tosiaan todella ohuet kyljet, mikä ym. ongelman lisäksi aiheuttaa ikävää muljuilua alhaisilla paineilla. Muuten ihan toimiva kumi.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti quattro Katso viesti
    Enpä ole muutoin huomannut LUSTissa ja EXOssa eroa, mutta pari viikkoa sitten sain HR LUSTin repeämään keskikuvion vierestä osuessani ilmeisesti (pieneen) kiveen. EXO kesti kyllä Morzinen kivikotkin ...
    Edestä ja takaa 2,35" EXO High Rollerit repesivät yhden sivunappulan vierestä n. 5-6mm matkalta johtaen tyhjenemiseen litkuista huolimatta.. Eturengas meni kuin tyhjästä ilman mitään selvää havaittavaa syytä mutta takarengas sai kohtalaisen pommin kiveen joten sen voinee vielä ehkä hyväksyä..ajaessa selässä oli n. 8-10 kg reppu, joten tämä saattoi myöskin vaikuttaa.. Ei kuitenkaan liian hyvää kuvaa jäänyt renkaan kestävyydestä.

Tänä kesänä reilut 2tkm ajellu exo ardenteilla ilman ongelmia ja kyljistä kyl huomaa et on kivikossa ajettu mut repeämään en ole saanut.. Tällä hetkellä HD:t alla ja miettiny et laittais viel ardentit alle et rullailis kevyemmin eikä ole viel niin suurta tarvetta paremmalle pidolle.. Vaihtoehtona miettiny noita HR II lust jos laittais kokeiluun..

Mulla repes ardent ekalla lenkillä, voi toki olla sattumaakin, mut koko kylki repes auki yhteen terävään kiveen.

Mä oon hieronu samaa 2.4 29er ardenttia takana yhen tenen reissun verran, viikon dolomiiteilla ja siihen vielä suomen ajot päälle, tekstit on vähän kulahtanut mutta siinä kaikki, kuviokin on vielä hyvässä iskussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti drop Katso viesti
    Mulla repes ardent ekalla lenkillä, voi toki olla sattumaakin, mut koko kylki repes auki yhteen terävään kiveen.
    H-D renkailla ajellu keväästä mutta eteen taidan laittaa ARDENTin kannattaako? onko millainen pito edessä esim: märällä.
    Rengas valmiina toisella vanteella odottamassa vai ajasko vaaan Hansseilla. siinäpä pulma.
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

no jos hanssiin on tottunu nii eihän noita pidossa verrata samalla asteikolla tosin ei itellä kyl kertaakaan ole pyörä lähteny alta märällä ardenteilla mut vetopidon kanssa enemmänkin tuottanu ongelmia siis juurikin märällä..

Mulla nyt edessä trailstar hd ja takana 2.4 exo ardent. Noilla meni mm. Vuokatin kisa ja tänään ukkoskuuron kastelemia kivikoita ja juuria. Jonkin verran olen yllättynyt kun eturengas on lipsunut enemmän kuin takanen. Toki noiden kuviot on myös ihan erilaiset. Hanssi toimii ehkä paremmin rauhallisessa ajossa ja ardent vaatii agressiivisempaa ajotapaa. Tuon isomman Ardentin pito on kuitenkin yllättänyt positiivisesti, kun pikkuardent kuitenkin enemmän kuivan kelin rengas.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Kellään kokemuksia 2.4 freeride pacestar Big bettystä takarenkaana? osuiskohan hyvin yhteen jos eteen laittais 2.35 trailstar MM:n ja taakse ton bettyn. Jonkun kylvämä lasi tappoi mun exo dhf:n takaa ja mietin nyt uutta rengastusta silmällä pitäen myös tulevaa syksyä ja märkiä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ellmeri Katso viesti
    H-D renkailla ajellu keväästä mutta eteen taidan laittaa ARDENTin kannattaako? onko millainen pito edessä esim: märällä.
    Rengas valmiina toisella vanteella odottamassa vai ajasko vaaan Hansseilla. siinäpä pulma.
    Mulla on vielä toinen Ardent kuivankelinkiekoissa eturenkaana. Rullaa kyllä paljon paremmin kuin HD, mut ainakin tommosella märällä kivikko-juurakkopolulla ei luo samanlaista mielenrauhaa.

Kuinkas mutaset marit, eteen trail- ja taakse trailstar?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •